2021-08-17, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag hade glömt bort väninnan men kommer ihåg det nu när du säger det, I stundens hetta så kom jag bara ihåg LW och HDs te party där LW la alla korten på bordet. Tack för att du rättade mej där.

LW kommunicerade med SD. Detta var ett undantag. På HDs initiativ.
Citera
2021-08-17, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har full kontroll över vad som skrivs i L*na Wesstr*m-tråden av olika medlemmar samt skribenter.

Jag har vidare sagt tagit fram flera tidigare skrivna och postade inlägg av dig @Zilvereko vilka jag kommer att svara på framöver beträffande Yodinnan [ HD ] och SOA samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

■ Var och en äger sin fulla rätt att tro på vad den vill, jag själv skriver i L*na Wesstr*m-tråden av en helt annan anledning.

@Zilvereko, du är en person som är subsolid så fort som någonting går emot dig, som till exempel då jag skriver om Yodinnan [ HD ] och SOA så som om St*fan Davidss*n:s kamrat JG, vid sådana tillfällen blir du impertinell och även infantil i ditt skriftspråk, men sådant biter inte på mig.

Tar jag upp och framför någonting nytt beträffande det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018 samt utanför själva förundersökningsprotokollet då påstår du därefter att jag själv har uppfunnit det hela, detta istället för att ställa frågor och diskutera vidare med mig om detta.

Vad jag vill att du tar till dig och förstår i detta fallet är, att det finns ingen mening för mig att svara dig på olika frågor när du varje gång skall projicera dina negativiteter på mig och dessutom inte begripa vem du definierar.

Var god se svarsinlägget i L*na Wesstr*m-tråden # 145.654 på sidan 12.138 från mig till dig @Zilvereko samt vad du själv tidigare skrivit, sett i citatrutan = @Zilvereko.

Citat @Zilvereko: "Nu har du (@JokerMannen) dessutom plötsligt uppfunnit ett vittne som nära nog var på brottsplatsen" ... slut citat/

Citat @Zilvereko: "Kanske var det till och med du själv" ... slut citat/

Som avslutning på detta inlägget vill jag få sagt, att man bör inte anmärka på andra skribenters samt medpostares skriftspråk, jag är den jag är och skriver på det viset som jag skriver vilket du i din tur helt enkelt sagt får acceptera.

Om du @Zilvereko verkligen har ett seriöst intresse för det gamla mordet på L*na Wesstr*m inkluderat omständigheter samt de personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära och fortsättningsvis väljer ditt språkbruk mot mig som medlem, så är jag beredd att dels svara dig på dina tidigare ställda frågor till mig samt, att berätta för dig om vissa speciella saker som jag känner till utanför själva förundersökningsprotokollet.

Mvh/JM.

Vad har du skrivit för intressant om mordet, som du kan styrka och som ligger utanför förundersökningsprotokollet? Jag är idel öra.
Du klagar på Zilverekos språkbruk samtidigt som du skriver "man bör inte anmärka på andra skribenters och samt medpostares skriftspåk.....".

Jo minsann, du är rolig du!
Citera
2021-08-17, 03:13
Medlem
develis avatar
▪️Diskreta Örebropolisen in action.
Så givande avlyssning det måtte ha blivit, haha.

"Hon berättade att polisen tagit saker men att polisen glömt hennes bärbara dator som stod i hallen, dagen därpå hade man hämtat den.
Då förstod H*anna att hon förmodligen varit avlyssnad, då hon hade pratade om det med en väninna dagen innan." (MT, Ab 149)

▪️Det finns mer information i JS mobil men då måste den undersökas manuellt och byta batteri är tokjobbigt.
Nä, det får allt vara.

▪️Telefonlistor på inkommande samtal till JS den 19 maj i en viss kort tidsspegel?
De går från klarhet till klarhet via att fråga pålitliga HD och SOA istället.

▪️SDs polare PW tömmer LWs digitala media.
✌️
Senast redigerad av develi 2021-08-17 kl. 03:21.
Citera
2021-08-17, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Hanna Davidsson tar hand om sin
Stefan Davidsson tills döden skiljer dom.
Hanna både städar golvbrunnar och sprider aska.
Hanna Davidsson spred askan 16 juli.
Hanna Davidsson hade en liten ceremoni 1 juli på
Mäster Olofs kapell.
https://www.bildtagg.se/bild/uhewnxon3qwl9darqghlyoi
https://www.bildtagg.se/bild/gh94m43mr6zsipv17uwzixly
https://www.bildtagg.se/bild/yo6gjd9ak6fve3whn1jxwb
https://www.bildtagg.se/bild/w95ycfs2y42h5dv6s8wfy4x
https://www.bildtagg.se/bild/ll0tq0p330yiiew87itjez1

Tack för att Du förser tråden (fortfarande) med relevant info!

Blev fundersam över varför Dalarnas län var inblandade... Sottern ligger söder om Örebro.

Offt Brukade fiska kräftor där och de var väldigt goda... glad att jag inte gjort det i år, hade nog blivit lite besk eftersmak isf!
Citera
2021-08-17, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men snälla du. Stefan var väl mer en noggrann och försiktig människa än en korkad och oförsiktig person. Han tog väl till alla försiktighetsåtgärder som finns i boken när han var otrogen med Lena i 6 år. Han tvingade Lena att bara kommunicera genom telegram, han krävde total lydnad av Lena när det gällde radio tystnad när han var med HD eller barnen, Han lämnade otroligt lite spår av sej själv på mordplatsen förutom lite DNA på Lenas ring och en spermafläck på Lenas kjol som ingen än idag kan fastställa när den hamnade där, den kan ha varit där allt ifrån 100 timmar till 1 timme. Så ja, jag ser Stefan Davidsson som en noggrann och ibland en överdrivet försiktig människa. Sedan att han var en total misär när det gällde det sociala livet och att han inte kunde uppföra sej mot det motsatta könet är en helt annan sak.

Nja, ojämn begåvningsprofil, eller iallafall pendlande. När S är stressad och pressad, eller i överkant fyrkantig tycks han bete sig mer impulsstyrt och okontrollerat. Som exp i Åsa- filmen är inte behärskning hans starka ämne. Noggrann är han säkert men han var ju tvungen att planera om mordet, då första försöket i Vivallaskogen misslyckades. Gick väl mindre bra, blod på skorna och på tvättmaskinen. Dessutom 4 dygns försprång innan kroppen återfanns fick han ju som tursam bonus- hjälp.

Trots åratals otrohet visste ju Hanna läget, så S trodde han var smart men verkar rätt korkad och överlistad skulle jag säga.
Citera
2021-08-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det ser ju helt förvirrat ut när man ställer olika uttalanden mot varann. 😂

Syster Jekyll 😇 skriver till TB 30 maj:
"Visar det sig gå fredag att de kommer att begära honom häktad blir det kanske annorlunda. Då kommer min värld att rasa ......"

Mrs Hyde 👿 skriver till TB mindre än ett år senare:
"skönt om det väcks åtal, då slipper jag honom". Ab 150

Jepp, Hanna kanske hann ångra sig betydligt med ett års frist? Hon kanske gick från medberoende till självständig. Fick smak på livet, som Lena uttryckte det. Märkte att hon investerat i en idiot som krävde och kostade mycket mer än han smakade. Att allt blev lätt- roddat utan honom.

Synd då att hennes agenda, då hon konspirerat, ljugit och skyddat sig själv och den stöveln var helt i onödan, som en följd av att hon inte upptäckte det tidigare. Hanna ville ändå inte ha Stefan, därför dog Lena förgäves. Vilka nötter.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-08-17 kl. 08:37.
Citera
2021-08-17, 08:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
▪️Diskreta Örebropolisen in action.
Så givande avlyssning det måtte ha blivit, haha.

"Hon berättade att polisen tagit saker men att polisen glömt hennes bärbara dator som stod i hallen, dagen därpå hade man hämtat den.
Då förstod H*anna att hon förmodligen varit avlyssnad, då hon hade pratade om det med en väninna dagen innan." (MT, Ab 149)

▪️Det finns mer information i JS mobil men då måste den undersökas manuellt och byta batteri är tokjobbigt.
Nä, det får allt vara.

▪️Telefonlistor på inkommande samtal till JS den 19 maj i en viss kort tidsspegel?
De går från klarhet till klarhet via att fråga pålitliga HD och SOA istället.

▪️SDs polare PW tömmer LWs digitala media.
✌️

Det fetade är ju centralt och högintressant! Varför fråga ”Minnesmästarna” när man kan kolla telefonlista?! För jobbigt?
Citera
2021-08-17, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jepp, Hanna kanske hann ångra sig betydligt med ett års frist? Hon kanske gick från medberoende till självständig. Fick smak på livet, som Lena uttryckte det. Märkte att hon investerat i en idiot som krävde och kostade mycket mer än han smakade. Att allt blev lätt- roddat utan honom.

Synd då att hennes agenda, då hon konspirerat, ljugit och skyddat sig själv och den stöveln var helt i onödan, som en följd av att hon inte upptäckte det tidigare. Hanna ville ändå inte ha Stefan, därför dog Lena förgäves. Vilka nötter.

Med tanke på SOA:s uttalanden och försvarande av SD funderar jag på om det är han som vill ha kvar SD i familjen.

Han börjar komma till åren och har en svärson som han kommer bra överens med vad det verkar. En "dräng" (i brist på sonen han aldrig fick) på sitt lantställe är inte helt fel vartefter åren går.
Citera
2021-08-17, 09:49
Medlem
develis avatar
Citat:

Tålamodet är nog slut.
Det tär att springa runt och fejka kärleksfull mot mördaren, bidra med pengar till huset för dess bevarande.
Hon behöver åtalsemester.

En lycklig skattjägare som hennes burkväninna skrev om henne.

Tror överhuvudtaget inte hon fått smak på livet, hon hämnas som en bitterfitta.
Citera
2021-08-17, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Med tanke på SOA:s uttalanden och försvarande av SD funderar jag på om det är han som vill ha kvar SD i familjen.

Han börjar komma till åren och har en svärson som han kommer bra överens med vad det verkar. En "dräng" (i brist på sonen han aldrig fick) på sitt lantställe är inte helt fel vartefter åren går.

Varför inte, låter inte osannolikt, det ena behöver inte ens utesluta det andra. Hanna kan ha ändrat sig ang sina intentioner visavi Steffe under årets gång, och som du skriver SOA ville behålla svärson och dräng. SOA tycks ju blundat präktigt hårt och hållit för öronen alldeles förskräckligt när han satt i hovrätten och överhörde allehanda dödshot och hat mot Lena från SD. Dök ju upp lika troget dag efter dag ändå. Soa verkade skita fullständigt i om SD var gärningsman. Hela Axelsson- familjen verkar medberoende till Steffe imo. Sen betvivlar jag inte hans tekniska skills som handy man varit gynnsamma i Axelssons hushåll. På så vis kan det betraktas som byte av tjänster.

Om det inte vore för allt stöd som Steffe fått under åren av SOA, Birgitta, Hanna och därtill Lena, vore han inte mycket mer än en blöt fläck skulle jag tippa. Han hade vidare sociala funktionsnedsättningar som båda hans kvinnor förstått och uppfattat.

Vi klurade ju i tråden förr i tiden hur det kunde komma sig att båda damerna trånande och suktade efter rövhögen SD Den enda gemensamma nämnaren i saken hos både Lena och Hanna anser jag vara mindervärdeskänslor och liknande komplex. För sanningen att säga brukar aspies vara särdeles avtändande i sin känslomässiga och omanliga omognad. Många brukar ofta förbli oskulder länge, om de ens får till det alls. Krävs säkert en barmhärtig samarier i det avseendet.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-08-17 kl. 09:57.
Citera
2021-08-17, 10:14
Medlem
Citat:
Varför inte, låter inte osannolikt, det ena behöver inte ens utesluta det andra. Hanna kan ha ändrat sig ang sina intentioner visavi Steffe under årets gång, och som du skriver SOA ville behålla svärson och dräng. SOA tycks ju blundat präktigt hårt och hållit för öronen alldeles förskräckligt när han satt i hovrätten och överhörde allehanda dödshot och hat mot Lena från SD. Dök ju upp lika troget dag efter dag ändå. Soa verkade skita fullständigt i om SD var gärningsman. Hela Axelsson- familjen verkar medberoende till Steffe imo. Sen betvivlar jag inte hans tekniska skills som handy man varit gynnsamma i Axelssons hushåll. På så vis kan det betraktas som byte av tjänster.

Om det inte vore för allt stöd som Steffe fått under åren av SOA, Birgitta, Hanna och därtill Lena, vore han inte mycket mer än en blöt fläck skulle jag tippa. Han hade vidare sociala funktionsnedsättningar som båda hans kvinnor förstått och uppfattat.

Vi klurade ju i tråden förr i tiden hur det kunde komma sig att båda damerna trånande och suktade efter rövhögen SD Den enda gemensamma nämnaren i saken hos både Lena och Hanna anser jag vara mindervärdeskänslor och liknande komplex. För sanningen att säga brukar aspies vara särdeles avtändande i sin känslomässiga och omanliga omognad. Många brukar ofta förbli oskulder länge, om de ens får till det alls. Krävs säkert en barmhärtig samarier i det avseendet.

SOA:s försvar gentemot SD när han får reda på att svärsonen varit otrogen mot hans dotter i ett antal år säger en hel del... kommer inte riktigt ihåg ordalydelsen... men något liknande "ett misstag kan alla göra".

Sedan går han på NA:s reporter ang munskydd när hon skrev att det bara var SD som bar det. Visade sig att det var ytterligare en... "rätt ska vara rätt" var SOA:s bestämda kommentar.

Vore intressant om NA:s reporter fick en pratstund med SOA i detta nu, undrar om de ens försökt?
Citera
2021-08-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för att Du förser tråden (fortfarande) med relevant info!

Blev fundersam över varför Dalarnas län var inblandade... Sottern ligger söder om Örebro.

Offt Brukade fiska kräftor där och de var väldigt goda... glad att jag inte gjort det i år, hade nog blivit lite besk eftersmak isf!

Dalarnas län tar emot och handlägger ansökningar för att strö ut aska efter avliden person i Dalarnas, Värmlands, Gävleborgs samt Örebros län.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2021-08-17 kl. 10:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in