Just det där sista med att komma fram till sanningen känns som det mest dråpliga jag läst på mycket länge

Jag undrar vilken av alla sanningar som är den rätta då... för då handlar det ju om sannolikheter.
Man undrar om rätten kommer att följa indicierna till motorgården och avslöja konspirationen inom polisen som skyddar gruppvåldtäktsgänget där ute, som var smarta nog att ejakulera inuti mordoffret där vi ju alla vet att sperma "ruttnar" och inte lämnar några spår. Medans stackars OW bara hade ett sexuellt förhållande med flickan och låg med henne på ett normalt sätt innan och sprutade henne över gylfen.
Eller om sannolikheterna kommer att spelas mot nån ondskefull släkting till OW faktiskt kan ha gjort det, då den oredovisade DNA-analysen faktiskt påpekar att det KAN vara en bror eller far som gjort det hela.
Möjligen kan ju även domen falla så att man konstaterar att en kidnappning har ägt rum, med efterföljande försök till utpressning. Pappan kan ju för allt i världen ha varit förmögen och snacket KAN ju ha gått på stan att hans skrin med pengar var proppfullt med dollars sen hans vistelse i USA. Man kan ju bara hoppas att kidnapparna avslöjas och har vi riktigt tur så kanske ett brev med krav på lösensumma kan hittas.
Men för min del så tror jag att det kan vara så att det där kriminella invandrargänget från Idbyn har gjort det. Nuförtiden är det ju inne med gängkriminalitet, och det är inte osannolikt att föregångarna till Shottaz fanns i Idbyn, raggandes runt i gamla bilar medans dom plockade upp aspergergossar och unga flickor som dom sedan gruppvåldtog (ja inte gossarna då, för dom fick bara åka med, för att sedan släppas långt innan man mördade den andra personen) och mördade.
Eller så var det bara ett simpelt brott, där det uppenbara är det rätta, och en ung man har förföljt en flicka, våldtagit och mördat henne. Där fibrer från hennes kläder hittats på en sax i hans hem, där han iakttagits tillsammans med flickan i anslutning till att hon försvann, och där han lämnat sperma på hennes kläder, för att slutligen även rita bilder av det hela för att ha när han sedan återupplever det hela i minnet.
....Det är ju upp till rätten att bestämma vad som är mest sannolikt.