2021-08-16, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Vi vet inte varför hon säger så. Så är det med den saken. Olof har fortfarande sexualmördat ML.

Kompisen står i vilket fall och väntar på henne i Husum och det är styrkt i rättslig mening att ML är på väg till sin vän och inte kommer fram.

Gud, du är all over the place nu, blir alldeles yr.

OW kan iallafall ha vetat att Malin skulle åka på den bussen den dagen och att hon skulle gå av på den busshållplatsen, och att det var därför han gick ut då när hon gick av bussen där. Och om det var flera inblandade, då kan hans uppgift ha varit att se till att Malin gick till skogen där Fårön ligger, där andra inblandade väntade.
Glöm inte att hovrätten skrev i sin friande dom att det inte går att utesluta flera inblandade.

Varför någon skulle vilja döda Malin vet jag förstås inte, men kanske hade hon gjort något som retat upp människor.
Citera
2021-08-16, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Tycker du att detta är så märkligt? Novellen var ju ett skolarbete. Jag tycker inte alls att avvikelsen är konstig. Kan enkelt tänka mig flera alternativ som är mycket mer sannolika än att Malin ljugit för att träffa någon hemlig pojkvän.

Sannolikt så har väl mamman missuppfattat eller glömt vad det var för skolarbete det gällde. Vi vet inte ens om Malin har varit särskilt tydlig med vilket skolarbete som avsågs. Jag gissar att mamman inte var insatt på detaljnivå i vad Malins skolarbeten gick ut på, det var definitivt inte mina föräldrar när jag var i den åldern.

Jag tycker förövrigt att du ska ge fan i att blanda in Jenni som någon form av skurk i dina teoribyggen. För det första så finns det absolut ingenting som talar för att hon skulle ha ljugit i polisförhör, domstolar och senare i media om vad hon och Malin skulle ha för sig. Rena fantasier och spekulationer. För det andra så tycker jag att det blir jävligt kränkande mot henne. Fattar du inte att hon fortfarande klandrar sig själv för det som hände? Jävligt osmakligt tycker jag faktiskt.

Det är du som nämner ordet skurk. Jag har inte gått in närmare på varför JA skulle ha ljugit för polisen. Det kan finnas flera oskyldiga anledningar till att hon i så fall skulle ha gjort det, tex av respekt för Malin.

Men om polisen hade tagit sådan hänsyn som du gör till att människor kan bli kränkta, då hade OW troligen bara varit ett av många vittnen i det här fallet.

Jag tycker du ska skylla på polisen istället, som har inkluderat saker i fup som du inte tycker är relevanta för fallet.
Citera
2021-08-16, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Det är du som nämner ordet skurk. Jag har inte gått in närmare på varför JA skulle ha ljugit för polisen. Det kan finnas flera oskyldiga anledningar till att hon i så fall skulle ha gjort det, tex av respekt för Malin.

Men om polisen hade tagit sådan hänsyn som du gör till att människor kan bli kränkta, då hade OW troligen bara varit ett av många vittnen i det här fallet.

Jag tycker du ska skylla på polisen istället, som har inkluderat saker i fup som du inte tycker är relevanta för fallet.

Så har hennes vän av """respekt""" för sin mördade vän inte velat hjälpa hennes mördare att åka fast genom att ljuga för polisen i förhören och rättegångarna oj dra mig baklänges så logiskt. Istället för att tala om för polisen att vännen egentligen bestämt träff med en kille tex och dom behöver titta på den killen som kan ha varit den sista som såg henne eller rentav mördaren. Nej hon är på väg till sin vän som upppppenbarligen väntar på henne vittnesmål stöttas av mamman dom väntar henne där. Ingen har övertalat henne att kliva av på en visst ställe eller någonting du vet väl själv vad utredningen säger eller är du dum på riktigt finns inget från bussen som stöttar din fantasi inget som stöttar din fantasi alls utom att mamman tror att dom ska göra ett skolarbete men vännen säger dom ska göra ett annat skolarbete det talar inte för nånting. Hon är på väg till vännen det förstår alla utom du det är utrett klappat och klart och du förstår inte själv hur du baktalar folk är oförskämd respektlös och jävligt dum men så äre och nej ingen vill höra mer ditt ologiska våp. När hovrätten radar upp vad som inte är uteslutet tar du en av dom sakerna och gör en fantasi om att flera var med fast det finns inga bevis om mer än en person för det är inte uteslutet jag har aldrig hört nåt så dumt. När du säger att vännen skulle dölja information om BOs riktiga planer dagen hon mördades och inte säga nånting så är du jävligt respektlös punkt slut att du inte förstår det själv gör dig inte mindre respektlös i hur du håller på. Ska du ta och hålla käften snart eller tycker du det är kul att vara oönskad och hatad
Citera
2021-08-16, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BreakiNiT
Så har hennes vän av """respekt""" för sin mördade vän inte velat hjälpa hennes mördare att åka fast genom att ljuga för polisen i förhören och rättegångarna oj dra mig baklänges så logiskt. Istället för att tala om för polisen att vännen egentligen bestämt träff med en kille tex och dom behöver titta på den killen som kan ha varit den sista som såg henne eller rentav mördaren. Nej hon är på väg till sin vän som upppppenbarligen väntar på henne vittnesmål stöttas av mamman dom väntar henne där. Ingen har övertalat henne att kliva av på en visst ställe eller någonting du vet väl själv vad utredningen säger eller är du dum på riktigt finns inget från bussen som stöttar din fantasi inget som stöttar din fantasi alls utom att mamman tror att dom ska göra ett skolarbete men vännen säger dom ska göra ett annat skolarbete det talar inte för nånting. Hon är på väg till vännen det förstår alla utom du det är utrett klappat och klart och du förstår inte själv hur du baktalar folk är oförskämd respektlös och jävligt dum men så äre och nej ingen vill höra mer ditt ologiska våp. När hovrätten radar upp vad som inte är uteslutet tar du en av dom sakerna och gör en fantasi om att flera var med fast det finns inga bevis om mer än en person för det är inte uteslutet jag har aldrig hört nåt så dumt. När du säger att vännen skulle dölja information om BOs riktiga planer dagen hon mördades och inte säga nånting så är du jävligt respektlös punkt slut att du inte förstår det själv gör dig inte mindre respektlös i hur du håller på. Ska du ta och hålla käften snart eller tycker du det är kul att vara oönskad och hatad

Jag försöker ta reda på sanningen om vad som har hänt i det här fallet, och då måste man kunna ställa vilka frågor som helst och komma med vilka teorier som helst, utan att ta hänsyn till att människor kan bli kränkta.
Och jag tycker det är viktigt att veta sanningen innan någon fälls för mord. Jag förstår inte hur du och andra kan ta så lätt på det att sätta människor i fängelse.
Citera
2021-08-16, 07:20
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Ingen i den här tråden tar lätt på att sätta folk i fängelse, men i det här fallet är det bortom varje tvivel utrett att OW ligger bakom flickans död. Sperma på hennes byxor (som Eoku tror beror på en sammansvärjning inom polisen) och vittnesmål som ger vid handen att OW var den som följde flickan längs Bruksvägen, samt OW´s dokumenterade udda sexuella beteende. Plus de fibrer som hittats, tejp, samt teckningar av det som förmodas vara brottsoffret. Sammantaget en bevisbild som nog de flesta, med råge, tycker överskrider vad som ska krävas för att sätta en människa i fängelse på livstid.

Men just Eoku, han har en annan bevisvärdering, där DNA ifrågasätts, historier hittas på kring offrets vandel och liv, konspirationer där avancerade sammanslutningar ägnar sig åt gruppvåldtäkter, och oklarheter i bevisföring eller vittnesmål tas som intäkt för att hitta på alternativa händelseförlopp som fullkomligt saknar stöd i all annan logik. Allt med en enda målsättning, och det är att fria OW från anklagelser om att ha våldtagit och mördat Malin Lindström.

Jag är så förbannat less på dig Eoku, då dina argument oftast saknar verklighetsförankring, så en diskussion blir till att bemöta ändlösa strömmar av muppteorier som du verkar dra ur en hatt allteftersom nya bevis eller argument för OW´s uppenbara skuld presenteras.

Jag är precis som övriga här, förbannad på dig, då du uttalar dig kring händelserna på ett sätt som kränker mordoffer, vittnen, närstående. Du kastar skuld och påstår att folk på motorgården har våldtagit henne, -hans pappa har våldtagit henne, -polisen ljuger, -vittnen ljuger, -NFC ljuger.... Du har alltså inga problem med att kasta skuld på andra, men OW ska på nåt märkligt sätt alltid undslippa ansvar i din värld.

Det framgår att du har ett personligt engagemang i frågan, och det är helt och hållet i OW´s favör. Det är meningslöst att diskutera med dig då du vägrar ta till dig fakta, och du kränker folk med ditt sätt att fabulera.

Det har diskuterats i tråden att ditt sätt att hitta på saker liknar OW´s beteende vid förhören, och jag kan väl inte annat än instämma. Jag kan sträcka mig till att konstatera att om OW hade minsta del av ditt sätt att relatera till andra människor, så förstår jag varför han blev en udda människa med dåliga sociala skills. Jag förstår också att hans svaga empatiska förmåga ledde till att han utnyttjade och dödade en annan människa för sin egen lusts skull.

Så, nej, jag har inga problem med att döma OW på de grunder som presenteras i bevisföringen. Och jag skulle rekommendera dig Eoku, till att fundera en gång till över vilka saker du säger, i vilken mån det är påhitt som enbart existerar i din hjärna för att undslippa ansvar, eller om det du säger kan kränka andra människor. Du kan inte övertyga andra om OW´s oskuld sen DNA-beviset kom i dagen... och det blir inte bättre av att du hittar på vilda historier som "kan" vara möjliga, för du gräver bara gropen djupare medans du anklagar och kränker.
Citera
2021-08-16, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
På sida 22 (eller 34) i fup avsnitt 1, så står det att Malins mamma har sagt till polisen att Malin sa till henne dagen innan hon försvann, att hon skulle åka till sin kompis JA i Husum för att de skulle gå igenom ett grupparbete om praktiktiden. Och hon blir mycket förvånad när hon får höra (av polisen antar jag) att Malin och JA skulle gå igenom en novell som de båda skrivit, för det hade hon inte hört något om.

Varför säger Malin till sin mamma att hon ska åka till sin kompis för att göra ett grupparbete om praktiktiden, när Malins kompis JA säger till polisen att hon och Malin skulle skriva en novell tillsammans?

En tänkbar förklaring är att Malin av någon anledning ljög för sin mamma om varför hon skulle till sin kompis, och kompisen har inte vetat vad Malin har sagt till sin mamma om vad de skulle göra, och därför stämmer inte det som JA sa till polisen med vad Malin sa till sin mamma. Kanske skulle Malin och JA göra något som Malin visste att hennes mamma inte skulle tillåta, tex träffa killar. Eller kanske skulle Malin träffa en kille ensam i Husum.

Men din dumme fan! Gör du dig dummare än vad du är? Tror du det spelar någon roll om Malin sagt att de skulle skriva om sin praktik istället för novell? Den typen av information kanske man inte vill delge sin mamma. Det viktiga här är ju att kompisen OCH kompisens mamma stod och väntade på ML som aldrig dök upp! Varför dök hon inte upp? Jo för att hon klivit av för tidigt och en sjuk jävel som heter OW tog chansen och förföljde henne i ca 3 km tills han fick chansen att överfalla och sedermera döda henne. Frågor på det?

Sen att du påstår att du bara försöker få fram sanningen är lika mkt skitsnack som allt annat som kommer ur din mun. Du försöker snarare göra allt du kan för att sanningen INTE ska få komma fram. Varför vill du inte det? Varför har du personligen engagerat sig i att rentvå OW? En person som INGEN annan än du tror är oskyldig. Vilken relation har du egentligen till MGM? Kanske är dig polisen ska utreda istället…
Senast redigerad av Mali09 2021-08-16 kl. 08:43.
Citera
2021-08-16, 13:55
Medlem
KrimiMillas avatar
*Skriver desperata teorier i flera månader om att OW kan ha huggit ML 7 ggr i ryggen med en kniv för att få LIV (!!) i henne och bundit henne med tejp till mun, fötter och händer så att hon "inte skulle kunna gå därifrån om hon vaknade" (??!?) efter att ha sprutat lite på hennes byxor under sex
Att Polisen, NFC och Uppsala universitet är med i en nationsomfattande konspiration mot OW som de alla närt i tysthet i över 20 år, men som blossat upp i all kraft igen efter att en ny Kalla fall-grupp börjat utreda fallet och sedemera tagits in i den stora konspirationen av de äldre utredarna från Husum, precis som professorn i Uppsala invigts i denna nu på senare år
Att MLs vän ljuger för Polisen om vem ML egentligen träffade dagen hon blev MÖRDAD av "respekt" för ML
Kidnappningsliga gör kapitalt misslyckad kidnappning för att MLs pappa jobbat i USA för flera år sen och verkar ha ett SKRIN med pengar och OW har bara råkat komma lite på byxan eller något innan, den stackars lilla pojken
En god kristen som blev så förbannad av föreäktenskapligt sex i skogen att denne sexualmördade M - it was the Christian thing to do
Osv
Osv
Osv*

Och sen ba *jag försöker bara komma fram till sanningen hur kan alla andra i hela världen ha så lätt att vilja slänga stackars OW i fängelset, det är ni som är dom konstiga det är jag som är normal, och jag kan inte sitta här och hålla på ta hänsyn till offer och anhöriga som en normal människa man måste väl få kränka folk med jämna mellanrum med sitt befängda skitsnack*

Hahahahha orkar inte mer
Citera
2021-08-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Lite nyfiken, hur gick det för dem som skulle resa till Sveg och fota OW? Blev det av?

Nej var ingen som nappade.
Citera
2021-08-16, 18:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
*Skriver desperata teorier i flera månader om att OW kan ha huggit ML 7 ggr i ryggen med en kniv för att få LIV (!!) i henne och bundit henne med tejp till mun, fötter och händer så att hon "inte skulle kunna gå därifrån om hon vaknade" (??!?) efter att ha sprutat lite på hennes byxor under sex
Att Polisen, NFC och Uppsala universitet är med i en nationsomfattande konspiration mot OW som de alla närt i tysthet i över 20 år, men som blossat upp i all kraft igen efter att en ny Kalla fall-grupp börjat utreda fallet och sedemera tagits in i den stora konspirationen av de äldre utredarna från Husum, precis som professorn i Uppsala invigts i denna nu på senare år
Att MLs vän ljuger för Polisen om vem ML egentligen träffade dagen hon blev MÖRDAD av "respekt" för ML
Kidnappningsliga gör kapitalt misslyckad kidnappning för att MLs pappa jobbat i USA för flera år sen och verkar ha ett SKRIN med pengar och OW har bara råkat komma lite på byxan eller något innan, den stackars lilla pojken
En god kristen som blev så förbannad av föreäktenskapligt sex i skogen att denne sexualmördade M - it was the Christian thing to do
Osv
Osv
Osv*

Och sen ba *jag försöker bara komma fram till sanningen hur kan alla andra i hela världen ha så lätt att vilja slänga stackars OW i fängelset, det är ni som är dom konstiga det är jag som är normal, och jag kan inte sitta här och hålla på ta hänsyn till offer och anhöriga som en normal människa man måste väl få kränka folk med jämna mellanrum med sitt befängda skitsnack*

Hahahahha orkar inte mer

Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
+1
Ha ha, ja det är så sjukt!
Glöm inte att BO; var prostituerad, idkade sex med ett bilburet sällskap från Idbyn, blev våldtagen på Motorgården, bestämt träff med den hete OW i skogen (fast kompisen med mamma väntade i Husum) som hon fått kontakt med trots att de inte gick i samma skola eller hade busshållsplatserna på samma ställe- vilket alltså skedde innan mobilen slog igenom på riktigt. The list goes on…så gör de sjuka fantasierna.

Verkliga guldkorn!
Sämre än en synopsis till en lågbudgetrulle av en grupp niondeklassare.
Samlade såhär är det Mats Almnivå, (stackaren blev tvångsmatad med friterade gamla räkor av mystiska kineser..) = skämsnivå

Återigen stort tack till er som sammanfattar och åskådliggör dessa stolligheter.
Citera
2021-08-16, 22:10
Medlem
Jag har läst att mördare ofta hittar på alternativa gärningspersoner, just för att de är rädda att omgivningen inte har lika livlig fantasi själva.

Ulf Holst har ett hästjobb framför sig, för MGM kommer uppenbarligen bara att hålla tyst i rätten.
Citera
2021-08-17, 07:01
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Just det där sista med att komma fram till sanningen känns som det mest dråpliga jag läst på mycket länge Jag undrar vilken av alla sanningar som är den rätta då... för då handlar det ju om sannolikheter.
Man undrar om rätten kommer att följa indicierna till motorgården och avslöja konspirationen inom polisen som skyddar gruppvåldtäktsgänget där ute, som var smarta nog att ejakulera inuti mordoffret där vi ju alla vet att sperma "ruttnar" och inte lämnar några spår. Medans stackars OW bara hade ett sexuellt förhållande med flickan och låg med henne på ett normalt sätt innan och sprutade henne över gylfen.
Eller om sannolikheterna kommer att spelas mot nån ondskefull släkting till OW faktiskt kan ha gjort det, då den oredovisade DNA-analysen faktiskt påpekar att det KAN vara en bror eller far som gjort det hela.
Möjligen kan ju även domen falla så att man konstaterar att en kidnappning har ägt rum, med efterföljande försök till utpressning. Pappan kan ju för allt i världen ha varit förmögen och snacket KAN ju ha gått på stan att hans skrin med pengar var proppfullt med dollars sen hans vistelse i USA. Man kan ju bara hoppas att kidnapparna avslöjas och har vi riktigt tur så kanske ett brev med krav på lösensumma kan hittas.
Men för min del så tror jag att det kan vara så att det där kriminella invandrargänget från Idbyn har gjort det. Nuförtiden är det ju inne med gängkriminalitet, och det är inte osannolikt att föregångarna till Shottaz fanns i Idbyn, raggandes runt i gamla bilar medans dom plockade upp aspergergossar och unga flickor som dom sedan gruppvåldtog (ja inte gossarna då, för dom fick bara åka med, för att sedan släppas långt innan man mördade den andra personen) och mördade.

Eller så var det bara ett simpelt brott, där det uppenbara är det rätta, och en ung man har förföljt en flicka, våldtagit och mördat henne. Där fibrer från hennes kläder hittats på en sax i hans hem, där han iakttagits tillsammans med flickan i anslutning till att hon försvann, och där han lämnat sperma på hennes kläder, för att slutligen även rita bilder av det hela för att ha när han sedan återupplever det hela i minnet.

....Det är ju upp till rätten att bestämma vad som är mest sannolikt.
Citera
2021-08-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Nej var ingen som nappade.

Jag tror det är bäst att låta polisen sköta det här så vi inte sätter käppar i hjulen på ngt sätt. även om jag är lika nyfiken som er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in