2021-08-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Vad fint att ngn läser, utöver personen jag svarar alltså. God morgon 😁 Tänkte jag skulle förena nytta med nöje (svara på eokus dumheter men komma framåt i att sammanfatta detaljerna i fallet. Vilket jag inser kommer bli svårt, och behöva staplas upp så kortfattat som möjligt med tanke på hur mycket man KAN säga om exempelvis ETT bevis!) Helt enkelt att det ändå ska vara intressant info för den intresserade, liksom. Sen att det är självklart hur bevisföring fungerar oavsett vad eoku tycker och tänker, ja det är ju en annan sak.. Riktigt intressant att en gång för alla prata ordentligt om tröjfibrerna.

Jobbar vidare på fullständig sammanfattning, man får försöka stapla upp det snyggt bara, och sidvisningar för den som faktiskt vill fördjupa sig i specifika bevis 🤷‍♀️ "Roligt" är det i alla fall. I slutändan kan jag nästan åtala OW personligen i rättegången 🤣

Låter kanon. Och tack för allt bra du tillför tråden
Citera
2021-08-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hittade ditt inlägg från tidigare och jo, nu är det faktiskt så att det har framkommit att det ÄR OWs utlösning, ingen annans.
Därför kommer Högsta Domstolen förhoppningsvis bevilja resning, men allt tyder på det och sedemera kommer den äcklige fan dömas

Jag tror du kan ta bort ”förhoppningsvis”
….alltså är det fastställt med den fläcken så är det solklart , HD kommer att bevilja prövningstillstånd .
Citera
2021-08-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reservkontot
Någon efterfrågade film från Bruksvägen, varsågoda!

Start:
00.00 vid Ö-kiosken (numera pizzeria)
01:00 Linaplatån
03:45 Korsningen Bruksvägen/E4
04:32 Skogsvägen upp till fyndplatsen

https://www.youtube.com/watch?v=5vAnpqGYBvQ

Tack, uppskattas att du filmat och delar video
Citera
2021-08-14, 19:26
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:

Start:

Snyggt med kameravändningen från busshållplatsen vid Linaplatån och upp mot OW´s fönster
Tack för att du tog dig tid!
Citera
2021-08-14, 21:00
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Snyggt med kameravändningen från busshållplatsen vid Linaplatån och upp mot OW´s fönster
Tack för att du tog dig tid!
Taget idag efter lunch as it seems;-)
Citera
2021-08-14, 21:45
Medlem
Citat:

Start:

Det var en bra bit längre än vad jag trodde dom gick. Det måste ju ha tagit en stund.
Citera
2021-08-14, 22:12
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:

Start:

Guld värt, tack!

Alltså, den där skogsvägen.. Dit in går man ju inte frivilligt som främling i byn.

Ja, det gav sannerligen alla oss som inte är från Husum ett helt annat perspektiv..

*inväntar ny teori konspirationsteori från en viss användare som på något jävla sätt är baserad på filmen*
Citera
2021-08-15, 07:45
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Guld värt, tack!

Alltså, den där skogsvägen.. Dit in går man ju inte frivilligt som främling i byn.

Ja, det gav sannerligen alla oss som inte är från Husum ett helt annat perspektiv..

*inväntar ny teori konspirationsteori från en viss användare som på något jävla sätt är baserad på filmen*

Helt klart, och jag tror inte det varit möjligt att lura flickan genom att påstå att den där skogsvägen är en genväg till hennes kompis heller. Min tanke här är att OW sannolikt hotat henne redan på Bruksvägen.
Citera
2021-08-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Helt klart, och jag tror inte det varit möjligt att lura flickan genom att påstå att den där skogsvägen är en genväg till hennes kompis heller. Min tanke här är att OW sannolikt hotat henne redan på Bruksvägen.
Jag kan bara se till mig själv, i den åldern. Lite försynt, rädd eftersom hon gick av vid fel hållplats.
När hon märkte att OW gick bakom, ökade hon på takten, försökte komma ifrån honom, men han kände till området och visste vart hon skulle vara lättast att angripa.
Fy fan, stackars Malin. Hon måste varit så rädd.
Det var inte någon kort bit hon gick.
Känns nästan som om OW kan erbjudit skjuts? Jag vet inte, men känner så med Malin.
Citera
2021-08-15, 11:13
Medlem
F3ttans avatar
Lite nyfiken, hur gick det för dem som skulle resa till Sveg och fota OW? Blev det av?
Citera
2021-08-15, 11:17
Medlem
Citat:

Start:

Tack för denna! Blir verkligen en helt annan grej än att bara stirra sig blind på Google Maps. Det är verkligen en rejäl promenad… Och absolut ingenting förutom typ skog längsmed hela vägen. Som vittne finns det inte en chans att man inte skulle reagerat om man såg en ensam tjej promenera där med en ”lokal förmåga” i hasorna.

Åh, lilla Malin. Du måste ha varit så rädd! Hoppas att du finner en liten tröst i att din mördare äntligen kommer åka fast.
Citera
2021-08-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Tack för denna! Blir verkligen en helt annan grej än att bara stirra sig blind på Google Maps. Det är verkligen en rejäl promenad… Och absolut ingenting förutom typ skog längsmed hela vägen. Som vittne finns det inte en chans att man inte skulle reagerat om man såg en ensam tjej promenera där med en ”lokal förmåga” i hasorna.

Åh, lilla Malin. Du måste ha varit så rädd! Hoppas att du finner en liten tröst i att din mördare äntligen kommer åka fast.

Ja det är det som jag sagt innan, om hon gått av vid linaplatån, varför går hon från villaområde till skog och ingenting, bort från allt. (Filmen är motsatt håll från vad bussen körde) måste stött på olof bra tidigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in