2021-08-16, 14:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Så tänker inte de som är emot att vaccinera sig mot covid. De ser enbart risker med biverkningar av vaccinet utan att fundera på vad viruset ställer till med i deras kroppar. Vi vet att förutom att ge sig på lungorna så ger det även på sig hjärnan.
Uppenbarligen är detta inte vitala delar hos vaccinmotståndarna.
Nej inte alls. Däremot behövs en nyanserad bild av vilka som faktiskt behöver vaccineras. jag kan förstå att äldre och multisjuka behöver vaccineras, men att barn ska ha vaccinet går inte att få ihop någon logik i alls givet rådande statistik. Möjligen kan man vaccinera barn som tillhör någon riskgrupp eller har nedsatt immunförsvar, men knappast alla barn.

Citat:
Och precis som du skriver så vet vi fortfarande för lite om vad kineserna gjort med viruset. Inte heller vad kommande mutationer kan ställa till med och man bara fasar över att det vi ursprungligen såg med att viruset i andra fasen gör att immunförsvaret ger sig på den sjuke. Verkar som vi såg mer av det i början eller så bryr man sig inte om det längre men har kollega med sambo som var i Österrike mars 2020 och blev smittade och var sjuka med feber mm första veckan och sedan verkade det gå över men vecka 2 återkom det med feber och de kände sig väldigt trötta och sjuka.
Det här är lite omvänt foliehattande faktiskt. De som har en överdriven oro för covid som ung och frisk är de äkta foliehattarna.

Citat:
För att inte bli kallad alarmist så avstår jag från att spekulera i vad kommande mutationer kan ställa till med. Dock mins jag förra våren 2020 när "experter" här uttalade sig om att viruset var för komplext och skulle inte mutera. Något de verkar förträngt idag. Numera mer fokus på att hitta på sagor om vaccinet som ska ta död på alla vaccinerade eller efterlämna miljarder sterila människor.

Det mest komiska med den här pandemin är att de som kallats "foliehattar och avfärdats som "konspirationsteoretiker" haft mest rätt. Jag hoppas innerligt att de blir motbevisade, men det har inte hänt ännu. Nu börjar de bli riktigt obehagligt med dessa interna vaccinationspass som krävs för att kunna leva ett normalt liv.
Citera
2021-08-16, 14:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du är ju till och med tokigare än den värsta förespråkare för lockdown.

Vet du inte ens att LCHF:are inte räknar kalorier utan då är men fanatiker typ Viktväktare eller andra galna kostprogram. Läs på lite om man får be.

Komma med förbud vad folk äter. Totalt fel, man ska istället lära folk vad kroppen behöver så försvinner annat av sig självt.

Jo det vet jag. Men eftersom folk äter så mycket skitmat och häller i sig kalorier i flytande form kanske det är läge att lägga en limit på kalorier.

I långa loppet behöver man absolut inte räkna kalorier, men det hade varit en ganska kul restriktion och experiment.

Håller helt med om att problemen försvinner av sig självt om man äter rätt. Men folk gör ju inte det. De äter fel mat för ofta.
Citera
2021-08-16, 14:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag trodde inte du var så egocentrisk utan att ditt påstående gällde gruppen sunda.
Jag tycker att de som vill förstöra för andra med lockdowns och restriktioner för friska människor är de mest egoistiska.

Citat:
Du påstod från början att det är onödigt att vaccinera sig om man har god hälsa, men nu plötsligt gäller diskussionen ego-sune som haft covid.

Jag säger vad jag gör, sedan får alla andra göra som de vill. Mycket forskning tyder på att man får ett bra skydd av genomgången sjukdom och då behöver man inte delta i världens största medicinska experiment. Särskilt inte om man är ung och frisk.
Citera
2021-08-16, 14:43
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför skulle det inte gå att vaccinera bort covid19? När vi når 90% vaccinationstäckning uppnås flockimmunitet och viruset "försvinner". Det kommer bara dyka upp enstaka fall och ingen vidare smittspridning kommer att uppstå. Ungefär som böldpest och TBC. De sjukdomarna skördade enormt många offer tidigare, men tack vare vaccin och bättre läkemedel utgör de sjukdomarna inte längre något problem.

Som jag har skrivit i ett år i denna tråd. Covid kommer bli ytterligare en av våra återkommande säsongsbundna luftvägsvirus.
Jag kan påminna dig om tio år när vi fortfarande vaccinerar riskgrupper och äldre medans vi övriga inte är mer oroade för Covid än dom andra flunsorna.
Alla kommer att få detta virus förr eller senare och vi kommer få en större naturlig motståndskraft med tiden.

Så IMBILDEN ut med dig och se till och bli smittad nu medans du har ett vaccinationsskydd!
Efter vaccin OCH genomgången infektion är du tvärsäker vet du.
Citera
2021-08-16, 14:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja absolut, men det är lite hårklyveri här. Om medelåldern på de som dör är över 80 år vad är då faran för barn?

Det är inte omöjligt men många äldre har också förlorat över 1,5 år i ensamhet pga restriktionerna och den uppbyggda rädslan för covid.

Om så mycket som uppåt 80% på IVA är överviktiga så hade det varit betydligt lugnare i vården om de hade varit hälsosamma. Sluta blunda och kom in i matchen. Covid är inte farligt för alla.
Här ett annat påstående som du säkert inte heller kan styrka.
Uppåt 80 % överviktiga på IVA.

Dags att sluta framföra sådant du själv hittar på som någon sorts sanning tycker jag.
Har du något som styrker detta påstående så fram med det så att alla får reda på vad som är sant och vad som är påhitt.
Citera
2021-08-16, 14:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jo det vet jag. Men eftersom folk äter så mycket skitmat och häller i sig kalorier i flytande form kanske det är läge att lägga en limit på kalorier.

I långa loppet behöver man absolut inte räkna kalorier, men det hade varit en ganska kul restriktion och experiment.

Håller helt med om att problemen försvinner av sig självt om man äter rätt. Men folk gör ju inte det. De äter fel mat för ofta.
Du förespråkar tvång.
Det du förespråkar är värre än lockdown.
OBS jag är inte för lockdown.

Hur katten skulle du kontrollera att folk går 10000 steg om dagen?
Övervakade med GPS eller?

Men du är misslyckad som inte lyckades hålla dig från att bli sjuk med covid.
Jag är fortfarande frisk. Fullvaccinerad och mår utmärkt.
Tveksamt om du egentligen mår så bra. Räknar kalorier, stegräknare, utsliten badrumsvåg.
Citera
2021-08-16, 14:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag tycker att de som vill förstöra för andra med lockdowns och restriktioner för friska människor är de mest egoistiska.

Jag säger vad jag gör, sedan får alla andra göra som de vill. Mycket forskning tyder på att man får ett bra skydd av genomgången sjukdom och då behöver man inte delta i världens största medicinska experiment. Särskilt inte om man är ung och frisk.
Du påstod från början att det är onödigt att vaccinera sig om man har god hälsa och det är det jag vill veta varifrån du har den uppgiften.

Jag tycker du är väldigt egocentrisk som tror att diskusionerna här gäller dig, din person och din hälsa.
Det är helt ointressant att prata om enskilda personer när man pratar om tex. corona/covid, smittspridning och sjukdomsförlopp.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-16 kl. 15:03.
Citera
2021-08-16, 14:49
Bannlyst
Hur farlig är delta jämfört med tidigare?

För ovaccinerade. Har läst att det både är mildare och värre!??
Citera
2021-08-16, 14:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Du förespråkar tvång.
Det du förespråkar är värre än lockdown.
OBS jag är inte för lockdown.

Hur katten skulle du kontrollera att folk går 10000 steg om dagen?
Övervakade med GPS eller?

Men du är misslyckad som inte lyckades hålla dig från att bli sjuk med covid.
Jag är fortfarande frisk. Fullvaccinerad och mår utmärkt.
Tveksamt om du egentligen mår så bra. Räknar kalorier, stegräknare, utsliten badrumsvåg.
Jag tror de flesta mår bäst av att äta och dricka som de vill, så att införa matbegränsningar och motionstvån skapar sannolikt flera problem än vad corona kommer att göra.
Citera
2021-08-16, 15:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Hur farlig är delta jämfört med tidigare?

För ovaccinerade. Har läst att det både är mildare och värre!??

Det beror på om du vilken sida du tror på. Om du tror på narrativet så är det helt livsfarligt och allt och alla måste vaccineras. Om du tittar på den mer nyanserade bilden så ser det mer ut så här...

https://www.dallasnews.com/news/2021/08/14/choose-courage-inside-childrens-dallas-picu-where-kids-with-covid-and-rsv-are-filling-beds/

Barn kan absolut drabbas och bli inlagda på sjukhus pga delta, men gäller det här alla barn? Nope. Det finns en röd tråd här som ständigt förnekas av somliga i denna tråd.
Citera
2021-08-16, 15:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du påstod från början att det är onödigt att vaccinera sig om man har god hälsa och det är det jag vill veta varifrån du har den uppgiften.

Finns mängder av namnkunniga immunologer som hävdar detta men de blir alla censurerade på de stora plattformarna. Det är ingen debatt ens. Det är vaccin och enbart vaccin som är frälsningen enligt narrativet.
Citera
2021-08-16, 15:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Finns mängder av namnkunniga immunologer som hävdar detta men de blir alla censurerade på de stora plattformarna. Det är ingen debatt ens. Det är vaccin och enbart vaccin som är frälsningen enligt narrativet.
Då kanske du kan länka till några av dessa mängder av namnkunniga immunologer.
Några av dessa måste ju gå att länka till eftersom du tydligen hittat dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in