Citat:
Nej inte alls. Däremot behövs en nyanserad bild av vilka som faktiskt behöver vaccineras. jag kan förstå att äldre och multisjuka behöver vaccineras, men att barn ska ha vaccinet går inte att få ihop någon logik i alls givet rådande statistik. Möjligen kan man vaccinera barn som tillhör någon riskgrupp eller har nedsatt immunförsvar, men knappast alla barn.Så tänker inte de som är emot att vaccinera sig mot covid. De ser enbart risker med biverkningar av vaccinet utan att fundera på vad viruset ställer till med i deras kroppar. Vi vet att förutom att ge sig på lungorna så ger det även på sig hjärnan.
Uppenbarligen är detta inte vitala delar hos vaccinmotståndarna.
Uppenbarligen är detta inte vitala delar hos vaccinmotståndarna.
Citat:
Det här är lite omvänt foliehattande faktiskt. De som har en överdriven oro för covid som ung och frisk är de äkta foliehattarna.Och precis som du skriver så vet vi fortfarande för lite om vad kineserna gjort med viruset. Inte heller vad kommande mutationer kan ställa till med och man bara fasar över att det vi ursprungligen såg med att viruset i andra fasen gör att immunförsvaret ger sig på den sjuke. Verkar som vi såg mer av det i början eller så bryr man sig inte om det längre men har kollega med sambo som var i Österrike mars 2020 och blev smittade och var sjuka med feber mm första veckan och sedan verkade det gå över men vecka 2 återkom det med feber och de kände sig väldigt trötta och sjuka.
Citat:
För att inte bli kallad alarmist så avstår jag från att spekulera i vad kommande mutationer kan ställa till med. Dock mins jag förra våren 2020 när "experter" här uttalade sig om att viruset var för komplext och skulle inte mutera. Något de verkar förträngt idag. Numera mer fokus på att hitta på sagor om vaccinet som ska ta död på alla vaccinerade eller efterlämna miljarder sterila människor.
Det mest komiska med den här pandemin är att de som kallats "foliehattar och avfärdats som "konspirationsteoretiker" haft mest rätt. Jag hoppas innerligt att de blir motbevisade, men det har inte hänt ännu. Nu börjar de bli riktigt obehagligt med dessa interna vaccinationspass som krävs för att kunna leva ett normalt liv.