Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Nej men en överviktig blir betydligt sjukare i covid och om hen dessutom bor med andra överviktiga i en tråndbodd miljö så har du perfekta förhållanden för covid att frodas.
Nej det är för att min uppfattning avviker från narrativet att alla har samma risk för att bli allvarliga sjuka i covid och därför måste vaccineras, vilket såklart är en lögn. Alla behöver inte de här vaccinerna och i synnerhet inte folk som redan haft covid.
Vad som sker nu är att vi hälsosamma måste ta medicinska preparat för att ohälsosamma inte skött om sin hälsa. Jag säger nej tack. Jag tar inga expermentella injektioner för att rädda överviktiga. De måste ta tag i sin hälsa själv. Över ett och halvt år har gått nu och folk har bara blivit ännu mer överviktiga och mer mottaliga för covid och därmed vaccinberoende.
En sak har du definitivt rätt i. Folk har blivit mera överviktiga. I den här lilla staden så har antalet feta unga människor ökat enormt sista året.
Vissa grupper har alltid varit överviktiga från MÖ och Afrika. Men nu är svenska tjejer också tjocka. Feta unga mödrar vaggar omkring med sina barnvagnar eller sitter på fiket och äter bakelser alternativt sallader indränkta i feta såser eller stora räkmackor som simmar i majonnäs.
Ingen håller avstånd eller bryr sig fast folk sitter och hostar rakt ut som om de hade tbc fast det antagligen är C-19 de drabbats av.
Alla är ju vaccinerade och skiter därmed i att sköta sin hälsa på något förnuftigt sätt.
Jag har haft C-19 men tvivlar på immuniteten och vaccinen. Tror att man måste sköta sin kropp och vara hård mot sig själv och träna, äta vitaminer och hålla hård diet för att inte gå upp i vikt. Tror inte att det finns någon snabb och lätt hjälp i form av vaccin nu. Men det kanske kommer.