2021-08-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsieur Arshloch
För att vara någon som påstår sig att känna familjen vet du otroligt lite, och i mina ögon är du ett troll i den innersta familjen Liedholm-Ahlin som försöker dig på lite kapitalmisslyckad damage control. (Är ingen slump att ditt konto registrerades direkt i anslutning till misshandeln på Pantarholmskajen härom året) Lägg bara ner dina spekulationer, amatör !!!

Stämmer att jag gjorde, ville inte kommentera från mitt vanliga konto för då avslöjar jag att jag är från Karlskrona. Precis som jag skrev då. Dina 895 inlägg och tidigare inlägg om M.L och händelser på Trossö visar på att du förmodligen har samma strategi som jag. Så lägg ner. Det verkar dessutom som att du känner paret om man kollar dina gamla inlägg. Kanske kan du fylla i i hålen istället.

Känner inte familjen det minsta aldrig träffat människorna. Har en vän som av någon konstig anledning gillar att umgås med dom men han hade inte vidare mycket till info denna gången. Mer än att M.L inte skulle varit hemma när polisen kom. Kanske ringdes han dit i efterhand, vad vet jag. Jävligt många hål i historien iaf och polisens utskick kan man ju inte lita på heller. Lite märkligt att skicka pressmeddelande om en sån här händelse om man inte vill skydda någon inom polisen. Sanningen lär ju komma fram så småningom.
Förr tyckte jag lite synd om dom när de hängdes ut i samband med misshandeln men efter åren har man insett att de får skylla sig själva. Mannen verkar gå i gång på att klä kvinnor i slöja och frugan börja lipa för att Sölvesborg slutar flagga med hennes älskade flagga. Det fattas bara snart att paret startar you tube och gråter ut över allt hat de får som alla andra b-kändisar.
Citera
2021-08-15, 21:38
Medlem
Enligt säker källa så hade S.A & M.L högljutt sex i spabadet med volymen på musiken ställd på max.
Det var detta som grannarna inte ville höra mera och polisen kom.
Citera
2021-08-16, 08:56
Medlem
Säker källa som missade det mesta tydligen.

Det var polyföreningen som först höll föreläsning (finns att titta på i efterhand på Karlskrona Prides fb-sida) och sedan hade grillkväll som avslutades med orgie. En officiell del av pride-programmet där ett tjugotal personer hade sex i trädgården.
Citera
2021-08-16, 13:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Prideledningen efter turbulenta helgen: ”Ger negativ bild”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/prideledningen-efter-skandalhelgen-ger-negativ-bild

Citera
2021-08-16, 14:30
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/prideledningen-efter-skandalhelgen-ger-negativ-bild

Ja vad ska man säga.. styrelsen bör såklart avgå, det går inte att ha en styrelse som använder den egna föreningen för att sprida lögner och smutskasta polisen offentligt.

”Det kom så mycket hatkommentarer mot polismyndigheten, så då kände vi att det var enklare att ta bort inlägget. Vi vill inte bidra till hatbrott mot polisen.”

Hur kan man då från början vara så enormt korkad att man offentligt via sin Facebook-sida anklagar tre poliser för sexuellt ofredande och hatbrott. När det i själva verket rör sig om fylla och störande av grannar sent på natten från Pride-folkets sida.
Citera
2021-08-16, 14:59
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja vad ska man säga.. styrelsen bör såklart avgå, det går inte att ha en styrelse som använder den egna föreningen för att sprida lögner och smutskasta polisen offentligt.

”Det kom så mycket hatkommentarer mot polismyndigheten, så då kände vi att det var enklare att ta bort inlägget. Vi vill inte bidra till hatbrott mot polisen.”

Hur kan man då från början vara så enormt korkad att man offentligt via sin Facebook-sida anklagar tre poliser för sexuellt ofredande och hatbrott. När det i själva verket rör sig om fylla och störande av grannar sent på natten från Pride-folkets sida.
Undra om inte de flesta negativa kommentaren var riktade mot de själva och inte mot polisen 🤔 Men här gäller det att spinna en historia för att bibehålla sympati som nog är falnande. Kanske detta blir slutet på Pride Karlskrona.
Citera
2021-08-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Undra om inte de flesta negativa kommentaren var riktade mot de själva och inte mot polisen 🤔 Men här gäller det att spinna en historia för att bibehålla sympati som nog är falnande. Kanske detta blir slutet på Pride Karlskrona.

Jo så var det ju, några negativa kommentarer mot polisen men en överväldigande majoritet med negativa kommentarer mot Prides agerande(vad jag hann läsa iaf). Pride hade fullt upp med att ta bort kommentarer och blockera användare som var kritiska till Prides inlägg innan de till slut tog bort inlägget.
Citera
2021-08-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Var han inte hemma ?
Kvalificerat skitsnack

Det kan inte ha varit ML polisen plockade. Enligt polisens info gjorde man en LOB, vilket är olagligt om personen befinner sig i eller i närheten av sitt hem.
Så vem var det polisen plockade?
Citera
2021-08-16, 17:51
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Det kan inte ha varit ML polisen plockade. Enligt polisens info gjorde man en LOB, vilket är olagligt om personen befinner sig i eller i närheten av sitt hem.
Så vem var det polisen plockade?
Enligt detta går det bra att LOBa på gatan utanför hemmet vilket väl var fallet här. https://lawline.se/answers/kan-ett-omhandertagande-enligt-lob-ske-i-en-persons-bostad
Så jag lutar fortfarande åt ML som ju skulle köra första Pride båten i tåget men nu alltså fick förhinder.
Citera
2021-08-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Enligt detta går det bra att LOBa på gatan utanför hemmet vilket väl var fallet här. https://lawline.se/answers/kan-ett-omhandertagande-enligt-lob-ske-i-en-persons-bostad
Så jag lutar fortfarande åt ML som ju skulle köra första Pride båten i tåget men nu alltså fick förhinder.

Nja, läste med intresse men har svårt att se att just LOB (som polisen själva anger) skulle hålla för en person skriven på adressen ”Poliserna skulle enligt JO ha använt en annan skyddslagstiftning för att omhänderta personen.”
Citera
2021-08-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUpp
Nja, läste med intresse men har svårt att se att just LOB (som polisen själva anger) skulle hålla för en person skriven på adressen ”Poliserna skulle enligt JO ha använt en annan skyddslagstiftning för att omhänderta personen.”

I det fallet uppmanade polisen mannen att lämna sin bostad, vilket han frivilligt gjorde. Mannen som blev omhändertagen i Karlskrona kom ut på gatan utan att polisen bett honom om detta, han gick sedan efter/följde efter polisen och uppträdde störande och berusat. Kan man omhänderta någon i ett trapphus eller på en innergård i anslutning till bostaden så borde väl en offentlig gata mitt i en stad inte vara helt uteslutet.
Citera
2021-08-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
I det fallet uppmanade polisen mannen att lämna sin bostad, vilket han frivilligt gjorde. Mannen som blev omhändertagen i Karlskrona kom ut på gatan utan att polisen bett honom om detta, han gick sedan efter/följde efter polisen och uppträdde störande och berusat. Kan man omhänderta någon i ett trapphus eller på en innergård i anslutning till bostaden så borde väl en offentlig gata mitt i en stad inte vara helt uteslutet.

Du lägger till saker som inte finns publicerat. Var du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in