Citat:
Ursprungligen postat av
idagidag2
Målsägare är mor och bror. Enligt det advokaten uttalade sig i kuriren. Kan säkert bli fler med tidens gång. Målsägare i detta fall är ju offrets närmsta.
Säkert sekretess för att man inte kan utesluta hotbild , att målsägarna kan lida skada om deras uppgifter läcker ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
idagidag2
Sekretess för att personerna i fråga kan lida skada om uppgifter röjs. Precis samma princip som när du begär ut en FUP så är vissa delar sekretessbelagda.
I detta fall gissar jag på sekretess pga att det kan föreligga hotbild, bli en hotbild etc
OK, jag köper det tillsvidare. Men då undrar man ju varför det skulle finnas en hotbild.
De, modern och brodern, kan vara vittnen till det som hänt. Då skulle de kunna vara i fara för MGMs kompisar/medbrottslingar och att de då kan råka illa ut.
Då vill man inte gå ut med namn i dagboken. Men som det är skrivet i dagboken kan ju vem som helst (utom jag då) räkna ut vilka de är så det blir ju ingen skillnad.
OK, vad kan de ha bevittnat? En spekulation om jag får be:
Vapnet som enligt tråden skulle överlämnas förvarades i moderns hem. MGM och BO åkte dit för att hämta det och då är modern och brodern vittne på att MGM varit där och hämtat det.
Vad som hände sen är oklart men brottsplatsen låg ju väldigt nära moderns hem enligt vad som läckt i tråden. Kan ju blivit skottlossning och BO kommit ivägen. Finns det uppgift om exakt var på stranden BP är t.ex närmaste gatunummer eller koordinater.