2021-08-11, 11:48
Avstängd
Grontarskonts avatar
Ah Messi är slut! Trots allt en bra affär för PSG rent ekonomisk pga alla tröjor de kommer att sälja. Rent sportsligt tror jag inte mycket på Messi i PSG! Kommer att ta minst en säsong för alla medspelare att förstå sig på honom. Blir ingen seger i champions L men möjligtvis kan de vinna ligan då Lille blivit sönderköpt!
Citera
2021-08-11, 12:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om messi vill ha nr 10 kommer Neymar såklart ge honom det. Vet inte vart folk fått för sig attr det skulle vara problem mellan dom och att Neymar lämnade för att han inte ville vara i Messis skugga. Allt tydde på att dom trivdes bra i Barca och även efter Neymar lämnade har dom haft vänlig kontakt bland sociala medier. Var ju mycket snack om att Neymar ville tillbaka till Barca också.

Han fick nummer 30 så det gick ju rätt snabbt att lösa. Vissa här i tråden försöker utmåla Messi som värsta divan och giriga monstret men det är ju inte sant. Har aldrig uppfattat honom som divig, snarare har han alltid hållit en låg profil och låtit fötterna tala. Vad gäller girigheten så tror jag inte att han är värre än nån annan, det är ju bara det att hans marknadsvärde är så enormt mycket större i egenskap av världens bäste spelare de senaste dryga tio åren och då blir ju summorna därefter.
Citera
2021-08-11, 13:48
Medlem
Tråkigt att han gick till PSG. Hade varit kul att se honom i PL!
Citera
2021-08-11, 14:52
Medlem
Messi bevisar återigen att han inte är något annat en ett girigt rövhål som väljer pengar framför allt annat.
Tänk hur han hade kunnat cementera och göra sig totalt odödlig inom FC Barcelona genom att spela för ännu mindre lön men göra det för att han älskade laget och fansen. Men istället pissar han på laget som gjort han till den han är idag. Corona och andra omständigheter har gjort att företaget inte har råd med hans höga lön.
Då var det tack för kaffet.

Låt oss inte heller glömma att Messi dömdes 2017 till 21 månaders fängelse för att ha försökt gömma undan 40 miljoner från den Spanska staten genom olika skalbolag runt om i Europa.

En liten råtta är vad han är.
Men jag förstår, fru fitta där hemma måste ju ha sina shopping rundor.
Senast redigerad av ModelX 2021-08-11 kl. 14:54.
Citera
2021-08-11, 14:59
Medlem
Vad jag har hört så hade inte Messi möjligheten att gå ner ännu mer i lön i Barcelona. På nåt sätt strider det mot spanska arbetsmarknadslagar om en anställd tecknar ett nytt anställningsavtal som sänker lönen med mer än en viss procent. Lagen är förstås inte gjord för att skydda rika fotbollsmiljonärer, men den gäller ändå.

Jag vet inte 100% säkert att detta stämmer, men det är vad jag hört åtminstone.
Citera
2021-08-11, 16:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Messi bevisar återigen att han inte är något annat en ett girigt rövhål som väljer pengar framför allt annat.
Tänk hur han hade kunnat cementera och göra sig totalt odödlig inom FC Barcelona genom att spela för ännu mindre lön men göra det för att han älskade laget och fansen. Men istället pissar han på laget som gjort han till den han är idag. Corona och andra omständigheter har gjort att företaget inte har råd med hans höga lön.
Då var det tack för kaffet.

Låt oss inte heller glömma att Messi dömdes 2017 till 21 månaders fängelse för att ha försökt gömma undan 40 miljoner från den Spanska staten genom olika skalbolag runt om i Europa.

En liten råtta är vad han är.
Men jag förstår, fru fitta där hemma måste ju ha sina shopping rundor.
Det är redan bekräftat att Messi hade inte ens kunnat spela/blivit registrerad om han ens spelade gratis, detta pga lönetaket i La Liga.

Citat:
The numerical aspect of the story

La Liga has set the wage limit for Spanish clubs to be 70% of the revenue generated by the team. FC Barcelona’s wage to revenue ratio was at 115%. To put that in words, for every €100 the club generated as revenue, it required an additional €15 to pay off player wages.

Lionel Messi was undoubtedly the side’s highest earner. However, even without his salary, Barcelona’s wage to revenue ratio is at 95%, a whopping 25% above the League limit.

One must remember that this is without considering the players with whom the side has a contractual obligation but who are unregistered, like Sergio Aguero, Memphis Depay, Eric Garcia and Emerson Royal. Despite being players of the club, they are yet to be registered.

For beginners, even with him playing for free, Messi could not have been registered because the wage to revenue ratio was still 25% higher than the permissible limit. Moreover, he was the last in the line as he was a free agent.

Most importantly, it would be legally impossible. The general Spanish employment law has stated that any new contract, by Spanish law, is required to be a minimum of 50% of the previous wage. This law is precisely to avoid financial manipulation.

https://barcauniversal.com/case-explained-why-lionel-messi-had-no-other-chance-than-to-leave-barcelona/
Senast redigerad av NirvanA 2021-08-11 kl. 16:30.
Citera
2021-08-11, 18:08
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han fick nummer 30 så det gick ju rätt snabbt att lösa. Vissa här i tråden försöker utmåla Messi som värsta divan och giriga monstret men det är ju inte sant. Har aldrig uppfattat honom som divig, snarare har han alltid hållit en låg profil och låtit fötterna tala. Vad gäller girigheten så tror jag inte att han är värre än nån annan, det är ju bara det att hans marknadsvärde är så enormt mycket större i egenskap av världens bäste spelare de senaste dryga tio åren och då blir ju summorna därefter.
Ja, hade det varit Ronaldo så hade han tvingat PSG och Mbappe att få tröjnummer 7
Citera
2021-08-11, 19:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ja mest troligt så var det ingen större grej för Messi med tröjnummret nej.

Men har samma bild som dig om Messi. Är ju anti-ronaldon. Inga fåniga trademark målgester. Håller inte på och fjantar sig på sociala medier i samma utsträckning som moderna spelare gör. Är ju sällan inblandad i några kontroverser. Bråk, Gula/röda kort. Filmar väldigt sällan, jämfört med dagens spelare trots att hah är mer utsatt. Har en mer ödmjuk framtoning. Gr sällan uttalanden eller intervjuer. Väldigt down to earth. Men han har ju dominerat fotbollen i 15 år nu så är väl naturligt att det blir ett gäng haters som tröttnat. Finns väl en enledning att Brady är mest hatad bland amerikansk fotboll. Crosby i hockeyn osv.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är redan bekräftat att Messi hade inte ens kunnat spela/blivit registrerad om han ens spelade gratis, detta pga lönetaket i La Liga.

Ja det är bekräftat sen typ 5 sidor bakåt. Lycka till och få folk att fatta, dom är för upptagna för att hata Messi för att komma med någon sans eller vett. Lägg därtill att det inte fanns mycket andra alternativ på toppnivån med dagens läge
Citera
2021-08-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

https://barcauniversal.com/case-explained-why-lionel-messi-had-no-other-chance-than-to-leave-barcelona/

Varför var hans ens tvungen att ha 400 miljoner om året hela tiden? Ingen människa är ens värd dom pengarna.
Att du inte kommenterar hans fängelsedom var ju typiskt. Men han slapp ju fängelse eftersom han är Messi såklart. En liten råtta är vad han är.
Citera
2021-08-11, 20:26
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Ja, hade det varit Ronaldo så hade han tvingat PSG och Mbappe att få tröjnummer 7
Fast när Ronaldo kom till Real så fick han tröjnummer 9 pga Raul redan hade 7:an. Så det behöver inte stämma.
Citera
2021-08-11, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja mest troligt så var det ingen större grej för Messi med tröjnummret nej.

Men har samma bild som dig om Messi. Är ju anti-ronaldon. Inga fåniga trademark målgester. Håller inte på och fjantar sig på sociala medier i samma utsträckning som moderna spelare gör. Är ju sällan inblandad i några kontroverser. Bråk, Gula/röda kort. Filmar väldigt sällan, jämfört med dagens spelare trots att hah är mer utsatt. Har en mer ödmjuk framtoning. Gr sällan uttalanden eller intervjuer. Väldigt down to earth. Men han har ju dominerat fotbollen i 15 år nu så är väl naturligt att det blir ett gäng haters som tröttnat. Finns väl en enledning att Brady är mest hatad bland amerikansk fotboll. Crosby i hockeyn osv.

Ja det är bekräftat sen typ 5 sidor bakåt. Lycka till och få folk att fatta, dom är för upptagna för att hata Messi för att komma med någon sans eller vett. Lägg därtill att det inte fanns mycket andra alternativ på toppnivån med dagens läge

Messi är bra men för mig könlös och tråkig. Jag tänker mig Messi en med trummande ben, utan att man riktigt ser hans ansikte eller ansiktsdrag, som bara går och går, och sedan börjar det om. Messi har ingen personlighet. Jag kan inte ens fatta att han är gift, så träig, fantasilös och robotaktig som han verkar. Inte hans fel haha, men därför har jag aldrig kunnat ta till mig honom fullt ut. Inte ens en målgest kunde han skapa. Det är så talande för det som jag just har nämnt. T ex Messis tatueringar är så jävla fula, för att han saknar smak och stil. Hur kan en spelare med så mycket pengar göra tatueringar som ser ut som ett hafsverk gjort på någon bar på Mexikos bakgator!

Messi är lätt den torraste av alla superstjärnor inom sporten.
Citera
2021-08-11, 23:11
Medlem
Giggsys avatar
Han är en dopad dvärg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in