2013-11-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Hoppas Messi inte är skadad!

Han blir borta 6-8 veckor
Citera
2013-11-11, 14:50
Medlem
Jag hoppas dom har insett han behöver vila och de har kommit fram till att han ska få vila resten av 2013 och inte att skadan tar 6-8 för att läka och sen på igen.
Citera
2013-11-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89

Trist. Barcelona måste se över situationen på allvar nu, och låta honom vila den tiden han verkligen behöver. Jag vill inte att Messi missar VM, nu när Argentina har så fantastiska saker på gång.
Citera
2013-11-11, 17:56
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Trist. Barcelona måste se över situationen på allvar nu, och låta honom vila den tiden han verkligen behöver. Jag vill inte att Messi missar VM, nu när Argentina har så fantastiska saker på gång.

Utan att veta utgår jag från att Barcelona inte lägger någon press på Messi att spela, än mindre tvingar honom. Det lär vara han själv som är ivrig att spela, och klubben som inte är tillräckligt starka på att hålla honom ifrån? Hur som helst måste han ju låta detta ta sin tid, alla vet att muskelskador är knepiga och att det lätt blir bakslag även när man tror att det har läkt för att man inte längre känner av det. Här syntes det ju lång väg att han inte var frisk så det var naturligtvis idiotiskt att låta honom spela.
Citera
2013-11-11, 18:22
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89

Aj aj! Bara att hoppas att han kommer tillbaka i bra form och att vi då får se en spelglad Messi!
Citera
2013-11-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Är tveksam att Messi kommer att lyckas bra i landslaget. Han är så inkörd, och beroende av sin omgivning i Barcelona. Tycker inte att Messi kan jämföras med storheter som Zidane, Maradona, Laudrup, med flera. Spelare som lyckats bra i alla sammanhang.
Nu kommer givetvis Messi bli skyttekung i VM bara för att jag skrev det här, och jag får ställa mig i skamvrån
Citera
2013-11-13, 13:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh
Är tveksam att Messi kommer att lyckas bra i landslaget. Han är så inkörd, och beroende av sin omgivning i Barcelona. Tycker inte att Messi kan jämföras med storheter som Zidane, Maradona, Laudrup, med flera. Spelare som lyckats bra i alla sammanhang.
Nu kommer givetvis Messi bli skyttekung i VM bara för att jag skrev det här, och jag får ställa mig i skamvrån
Han har ju varit helt outstanding i landslaget sen Sabella tog över, näst meste landslagsmålgöraren i Argentina också efter Batistuta.

Det där kanske man kunde påstå runt 2010.
Citera
2013-11-13, 13:59
Medlem
pajasos avatar
Citat:

Du kan gå och ställa dig där redan nu!
Citera
2013-11-13, 14:00
Medlem
Vi får se när VM drar igång.
Citera
2013-11-13, 14:08
Medlem
Citat:
Vi får se när VM drar igång.
Det räcker väl att se på de senaste åren i landslaget för att kunna fastslå att Messi lyckas även utanför Barca? Han har ju varit helt häpnadsveckande bra.
Citera
2013-11-13, 14:38
Medlem
Precis som Bank skrev i sin krönika om Ronaldo och Zlatan, så har dessa spelare tillsammans Messi varit tongivande i sina landslag när man har byggt laget kring dessa spelare.

Jag tror att det är viktigare i landslag att man har en spelare att bygga ett lag kring, med tanke på att man inte har så många chanser att bygga ett kollektiv på samma sätt som i ett klubblag. Då är det viktigt att man ger laget en ledstjärna att följa, varje lag som har vunnit VM (skjuter från höften här) har en spelare som man peka ut som den ledstjärna som laget är byggt kring. Cannavaro, i ett försvarsorienterat Italien, Xavi i det spanska landslaget, Zidane i det franska o.s.v.

Jag tror att det är bl.a. därför det engelska laget underpresterar, det finns ingen fast punkt som man kan peka på. Ett tag är det Lampard, i nästa match Rooney, när Gerrard har en formtopp är det han, man väljer den formstarkaste spelaren och det har inte fungerat.

Ont: Vi kan nog släppa att Messi inte presterar i landslaget, frågan blir dock hur Argentina kommer tackla problemet om Messi kommer skadad till VM eller helt enkelt ur form? Det kan nog bli ett problem.
Citera
2013-11-13, 15:13
Medlem
Tror ni har svårt att inse vilken press Messi kommer att ha under ett VM. Självaste Maradona har ju sagt att Messi är Argentinas framtid, och att deras framgång till största del hänger på om Messi lyckas. Hela Argentina o stora delar av resten av världen följer det resonemanget. Så nu får han chansen att visa tvivlarna att han är den bäste. Och skulle han ta Argentina till en final så är det inte mycket mer att snacka om vad gäller just detta.
Därför tror jag att det finns bara 2 scenarion att välja på.

1 Dundersuccé.Om nerverna håller.
2 Totalfiasko. Om han inte pallar trycket.

Så än en gång, efter VM kommer vi att veta om ni eller jag haft rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in