2020-08-28, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Haha va? Barcelona och City utgår från samma fotbollsfilosofi.
Filososofi, haha. Du är ingen fotbollspelare med känsla tydligen. Stjärnor, pengar, glory är över nu handlar det om känslan för det egna laget. Dessutom har Ga och Mo bäst före datum utgått medan K brinner för sitt lag. Underbara Messi läses nu lättare liksom Salah när deras snabbhet svalnat. Pool är laget där gamla Messi passar in. Vilket som hoppas jag han väljer PL.

DeB bäst o jämnast men kan bli skadad igen så jag tror Pool vinner igen.
Citera
2020-08-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Filososofi, haha. Du är ingen fotbollspelare med känsla tydligen. Stjärnor, pengar, glory är över nu handlar det om känslan för det egna laget. Dessutom har Ga och Mo bäst före datum utgått medan K brinner för sitt lag. Underbara Messi läses nu lättare liksom Salah när deras snabbhet svalnat. Pool är laget där gamla Messi passar in. Vilket som hoppas jag han väljer PL.

DeB bäst o jämnast men kan bli skadad igen så jag tror Pool vinner igen.

Fattar inte ens vad du skriver. Du kan ju börja med att skriva ut hela namn och ord när du för ett resonemang. En bra start
Citera
2020-08-28, 17:03
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Fattar inte ens vad du skriver. Du kan ju börja med att skriva ut hela namn och ord när du för ett resonemang. En bra start
Vadå??? Du vet vem väl vem Ga, Mo, K och DeB är?
Citera
2020-08-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vadå??? Du vet vem väl vem Ga, Mo, K och DeB är?
Javisst borde han veta det som expert men filosofer vill ha allt serverat på ett logiskt fat medan bollen är rund och vi lever i en ny tid. Gardiola, Mourinho och De Bruyne verkar rätt mätta medan Klopp söker fler trofeer som nykomling i PL, tror jag! Ursäkta, Premiere League!

Tack för hjälpen Mamma med en tår av tacksamhet i ögat, glömmer aldrig din son!
Citera
2020-08-29, 12:07
Medlem
welcometorealitys avatar
Thank you Messi, en fin video om legenden här nedan..see you again...

https://www.youtube.com/watch?v=RPBft2o--r4
Citera
2020-08-29, 16:00
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
''Més que un club''

I såna fall borde dom låta Messi gå om det är det han vill utan att krångla till det med andra saker.

// PoK
Citera
2020-08-29, 16:05
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
''Més que un club''

I såna fall borde dom låta Messi gå om det är det han vill utan att krångla till det med andra saker.

// PoK

Klubben har väl styrts som "mindre än en klubb" åtminstone sedan Rosell tog över.
Det är lätt att förstå Messi, men det är klart att klubben i detta läget inte heller gärna kan acceptera att bli av med Messi för 0kr när han är värd kanske 3miljarder, ifall de kan förhindra det.
Citera
2020-08-29, 16:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Klubben har väl styrts som "mindre än en klubb" åtminstone sedan Rosell tog över.
Det är lätt att förstå Messi, men det är klart att klubben i detta läget inte heller gärna kan acceptera att bli av med Messi för 0kr när han är värd kanske 3miljarder, ifall de kan förhindra det.
Skulle vara intressant och se exakt vad som står i kontraktet. Vet att jag läst rykten om att han ska kunna lämna barca gratis redan förra året. Så låter ju som att det borde finnas någon slags klausul eller något som gör att han ska få lämna gratis då. Sen vad dom exakta kriterierna för det är vet vi väl inte. Men med tanke på alla dom röriga transfers som barca varit med i dom senaste säsongerna så är mitt förtroende för styrelsen 0 iallafall så skulle inte förvåna mig om han rent juridiskt ska kunna lämna gratis.
Citera
2020-08-29, 16:48
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Skulle vara intressant och se exakt vad som står i kontraktet. Vet att jag läst rykten om att han ska kunna lämna barca gratis redan förra året. Så låter ju som att det borde finnas någon slags klausul eller något som gör att han ska få lämna gratis då. Sen vad dom exakta kriterierna för det är vet vi väl inte. Men med tanke på alla dom röriga transfers som barca varit med i dom senaste säsongerna så är mitt förtroende för styrelsen 0 iallafall så skulle inte förvåna mig om han rent juridiskt ska kunna lämna gratis.

2017 (eller om det var 2018) ska han ha skrivit in att han får lämna gratis under ett par veckor efter varje säsong om han vill. Som du skriver är det inte offentligt exakt hur det är skrivet, men Messis advokater verkar se annorlunda på läget än klubbens advokater efter den här märkliga säsongen, som inte avslutades när alla trodde den skulle göra...

Eftersom köpande klubb kanske inte vill avvakta en rättsprocess och riskera att senare behöva betala utköpsklausulen på £600M eller liknande, är det kanske i deras intresse att komma överens med Barcelona om en övergångssumma.
Citera
2020-08-30, 00:36
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Messi vägrar testa sig och närvara på träningar. Skulle han ändå bli kvar ser det inte så snyggt ut.

Messis utköpdklausul på 700 miljoner euro existerar inte i den nuvarande säsongen. Den löpte ut efter säsongen 19/20.

ajajaj

// PoK
Senast redigerad av PommesOchKebab 2020-08-30 kl. 00:43.
Citera
2020-08-30, 11:09
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
''Més que un club''

// PoK

Jag håller med om att efter allt han gjort under sin tid i klubben så borde de låta honom gå nu när han känner för det, men med det sagt så beror allt på vad som står i hans kontrakt. Om hans gratis-klausul fortfarande gäller, så borde klubben hedra den och låta honom gå gratis. Om den däremot inte gäller så ska de naturligtvis ha en ordentlig transfersumma för honom. För det första så är de i stort behov av pengar och Messi lär kunna dra in minst 100m euro och för det andra vore det väldigt oansvarigt att ge bort Messi gratis till en stor CL-konkurrent och för det tredje så vore det även oansvarigt att låta honom gå gratis när de måste bygga om laget och de behöver minst en 4-5-6 nya startspelare.

Vi vet redan att Bartomeu är dum i huvet, men nog fan måste han väl ändå inse att med det Messi håller på med nu så finns det ingen återvändo. En 33 årig Messi som är i sina sista år i karriären och som inte längre vill spela för klubben eller 100m+ transferpengar samtidigt som de gör sig av med hans skyhöga löner. Alternativ 2 är bättre alla dagar i veckan.
Citera
2020-08-30, 11:38
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag håller med om att efter allt han gjort under sin tid i klubben så borde de låta honom gå nu när han känner för det, men med det sagt så beror allt på vad som står i hans kontrakt. Om hans gratis-klausul fortfarande gäller, så borde klubben hedra den och låta honom gå gratis. Om den däremot inte gäller så ska de naturligtvis ha en ordentlig transfersumma för honom. För det första så är de i stort behov av pengar och Messi lär kunna dra in minst 100m euro och för det andra vore det väldigt oansvarigt att ge bort Messi gratis till en stor CL-konkurrent och för det tredje så vore det även oansvarigt att låta honom gå gratis när de måste bygga om laget och de behöver minst en 4-5-6 nya startspelare.

Vi vet redan att Bartomeu är dum i huvet, men nog fan måste han väl ändå inse att med det Messi håller på med nu så finns det ingen återvändo. En 33 årig Messi som är i sina sista år i karriären och som inte längre vill spela för klubben eller 100m+ transferpengar samtidigt som de gör sig av med hans skyhöga löner. Alternativ 2 är bättre alla dagar i veckan.

Och det framställer Barcelona lite som en pajas klubb när dom säger att presidenten ska avgå bara messi stannar. Messi är tidernas bästa spelare men INGEN spelare är större än klubben, i mitt tycke då.
Kommer bli väldigt intressant de kommande veckorna.

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in