2021-08-12, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Varför var hans ens tvungen att ha 400 miljoner om året hela tiden? Ingen människa är ens värd dom pengarna.
Att du inte kommenterar hans fängelsedom var ju typiskt. Men han slapp ju fängelse eftersom han är Messi såklart. En liten råtta är vad han är.
Det är inte sant då skattebrott brukar ge mindre än 2 års fängelse i Spanien, och oavsett brott döms man inte till mer än 2 år så slipper man fängelse. Så, det där har många kommit undan med i Spanien ska du se :-)

Måste vara oerhört tråkigt att vara en människa som bara vill hata på en annan för att han har talang och lyckats bli piss-rik? Jag själv skiter fullständigt i hur mycket han tjänar, vart han spelar m.m. Men att hitta på saker för att enbart kunna skriva hat om någon, då är man desperat. Svartsjukan lyser igenom.
Citera
2021-08-12, 07:52
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boven541
Som jag har förstått det så hade han inte ens kunnat spela gratis. Barcelona ligger över la Ligas lönetak för löner, vilket gör att dom inte kan registrera nya spelare.
Om Messi hade erbjudit sig att spela gratis är jag säker att Barca hade kunnat få ner fler spelarlöner och sparkat några för att få det att hända.

Men Messi är en äcklig girig person, det ser man ju framförallt på hans val att gå till just PSG.

Dock en väldigt bra spelare, men han har aldrig spelat i ett lag som inte byggt sitt spel runt honom. Det blir intressant att se hur Neymar och Mbappe kommer reagera. De vill också vara stjärnan i laget.
Citera
2021-08-12, 08:04
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Om Messi hade erbjudit sig att spela gratis är jag säker att Barca hade kunnat få ner fler spelarlöner och sparkat några för att få det att hända.

Men Messi är en äcklig girig person, det ser man ju framförallt på hans val att gå till just PSG.

Varför skulle han jobba gratis? Skulle du arbeta 2 år utan lön hos din arbetsgivare?
"Men han är ju redan rik". Skulle du jobba gratis ett par år i ren good will om du vunnit eurojackpot?
Citera
2021-08-12, 09:49
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Varför skulle han jobba gratis? Skulle du arbeta 2 år utan lön hos din arbetsgivare?
"Men han är ju redan rik". Skulle du jobba gratis ett par år i ren good will om du vunnit eurojackpot?
Knappast gratis, han får ju in miljoner från sponsorer, event och annat. Barca hade nog kunna ge en symbolisk summa eller be en sponsor ge honom en viss lön direkt istället för att gå vi klubben.

Om han nu älskar klubben så mycket som han säger.. han hade blivit odödlig med Barcas fans.. hade vunnit på det i långa loppet istället för att gå till en rival i champions leauge.

Smutsigt.. men kul att få se honom spela i en annan klubb. Inte säker på att han kommer dominera som vi sett honom göra i Barca
Citera
2021-08-12, 10:13
Medlem
Som vissa andra redan varit inne på, Messi hade förmodligen ingen laglig rätt att spela gratis för Barcelona ens om han velat på grund av den spanska lagstiftningen.

Ska väl sägas att jag är själv ingen stor anhängare av Messi på något sätt, även om han givetvis är en av de bästa spelarna vi sett, men mina reservationer beror bara på att Messi alltid spelat för ett lag som jag inte håller på. Jag kan ju kanske tycka att exempelvis Ronaldo har lite mer personlighet, på gott och ont.

Flytten till PSG är lite tråkig bara på det sättet att han kommer till ett lag som även utan honom är storfavorit att vinna ligan, och en av favoriterna till CL. Det hade exempelvis varit mer spännande att se om han kunnat lyfta ett lag övre mittenlag i någon av de större ligorna till en titelutmanare, exempelvis Tottenham eller Arsenal.
Citera
2021-08-12, 10:14
Medlem
welcometorealitys avatar
Vet någon om Messi spelar nu på Lördag kväll mot RC Strasbourg kl 21.00 eller har de råd att ha honom på bänken, han får ju sin veckopeng iallfall.
Citera
2021-08-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Messi bevisar återigen att han inte är något annat en ett girigt rövhål som väljer pengar framför allt annat.
Tänk hur han hade kunnat cementera och göra sig totalt odödlig inom FC Barcelona genom att spela för ännu mindre lön men göra det för att han älskade laget och fansen. Men istället pissar han på laget som gjort han till den han är idag. Corona och andra omständigheter har gjort att företaget inte har råd med hans höga lön.
Då var det tack för kaffet.

Låt oss inte heller glömma att Messi dömdes 2017 till 21 månaders fängelse för att ha försökt gömma undan 40 miljoner från den Spanska staten genom olika skalbolag runt om i Europa.

En liten råtta är vad han är.
Men jag förstår, fru fitta där hemma måste ju ha sina shopping rundor.

Han är redan odödlig i Barcelona, och Messi kunde inte p.g.a. spanska lagen gå ner hur mycket som helst i lön.

Barcas värvningspolitik senaste åren med Turan, Coutinho, Dembele, Griezman, Vidal, Pjanic e.t.c. samt höga löner till mediokra spelare som inte leverarat är ju anledningen till varför man sitter här.
Visst kan väl Messis lön också vara en anledning men förmodligen så har Messi genererat mer pengar än vad han kostat, så han har ju av alla dyra affärerer varit den för Barcelona mest Lukrativa.
Citera
2021-08-12, 13:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Han är redan odödlig i Barcelona, och Messi kunde inte p.g.a. spanska lagen gå ner hur mycket som helst i lön.

Exakt. Även om han velat spela gratis (varför nån nu skulle vilja det) så hade han inte fått göra det.

Citat:
Barcas värvningspolitik senaste åren med Turan, Coutinho, Dembele, Griezman, Vidal, Pjanic e.t.c. samt höga löner till mediokra spelare som inte leverarat är ju anledningen till varför man sitter här.

Barcas värvningsstrategi - om det funnits nån - har ju varit rejält ifrågasatt under lång tid, och så jättelöner ovanpå det. Kan bara sluta med katastrof.

Citat:
Visst kan väl Messis lön också vara en anledning men förmodligen så har Messi genererat mer pengar än vad han kostat, så han har ju av alla dyra affärerer varit den för Barcelona mest Lukrativa.

Tveklöst är det så.
Citera
2021-08-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jen1n1
Det är inte sant då skattebrott brukar ge mindre än 2 års fängelse i Spanien, och oavsett brott döms man inte till mer än 2 år så slipper man fängelse. Så, det där har många kommit undan med i Spanien ska du se :-)

Måste vara oerhört tråkigt att vara en människa som bara vill hata på en annan för att han har talang och lyckats bli piss-rik? Jag själv skiter fullständigt i hur mycket han tjänar, vart han spelar m.m. Men att hitta på saker för att enbart kunna skriva hat om någon, då är man desperat. Svartsjukan lyser igenom.

Han kommer suga i PSG ändå.
Att dessutom befläcka sin karriär med skattebrott gör att han aldrig kan ses som GOAT.
Citera
2021-08-12, 20:11
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964

Dock en väldigt bra spelare, men han har aldrig spelat i ett lag som inte byggt sitt spel runt honom. Det blir intressant att se hur Neymar och Mbappe kommer reagera. De vill också vara stjärnan i laget.

Har ingen uppfattning om Messi mer än att han är en skicklig spelare. Men. Han hade, enligt lag, inte fått gå ner mer än 50% i lön.

https://www.google.se/amp/s/inews.co.uk/sport/football/lionel-messi-barcelona-wages-la-liga-salary-cap-play-free-why-1141150/amp
Citera
2021-08-15, 06:46
Medlem
Tycker Messi tappade i storhet när han gick till fotbollens mest ekonomiskt dopade lag PSG. Fruktansvärt tråkigt val av klubb och jag hoppas de misslyckas kapitalt i CL.
Citera
2021-08-15, 09:56
Medlem
goosehunters avatar
PSG - ett världslag i en medioker, ointressant fotbollsliga. Det är ett hån både mot fotbollen, fansen och spelarna. Vad är det för mening med ett monsterlag som är sportsligt överkvalificerat i en skitliga? PSG är slutdestinationen för alla spelare som bryr sig mer om lönechecken än utmaningen. Visst CL. Men du ska spela alla matcher i ligan också. Tråkigt val av Messi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in