Citat:
Ursprungligen postat av
PommesOchKebab
2an eller 5an. Är man vuxen går tyvärr ''vuxen'' grejer med familj/vänner/frun före ens hobby.
Men eftersom det är första omgången så är det en speciell dag. Går det flytta det till nästa helg då Liverpool har omgångens tidigaste match?
// PoK
Jag testade alternativ nummer 4: "Ja, men från matchstart är det matchen som gäller."
Det flög inte. Gästerna fick komma en annan dag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Sambo???? :O
Ja? Så jävla otänkbart är det väl inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Första omgången är väl alltid lite speciell. Brukar kolla på så många matcher jag kan även om de inte innehåller lag jag är speciellt intresserad av. Men när det inte varit PL på 2-3 månader så intalar man sig själv att t.o.m en match som Newcastle-West Ham nog allt "blir spännande".
Sen går det 5 omgångar och ens lag är avhängt från toppen och man kollar 2-3 matcher per helg istället för alla.
Ja, vore det omgång fem hade väl Norwich borta kunnat kvitta. Nu är det säsongspremiär och man har så många frågor - hur ser mittbackarna ut? Verkar VvD vara tillbaka på samma nivå? Vilka startar? Hur ser spelet ut? Många gånger kan premiären sätta tonen för hela hösten (inte Bolund-sätta-tonen, utan på riktigt) och då vill man vara med när det händer.
Se en match som inte är live är fullkomligt ointressant i min bok. Fotboll ska ses live.
Själv kan jag tycka att om man haft gäster från 13 så är det fullt socialt acceptabelt att matchen går igång 18.30 och att de som vill får titta. Då har man varit trevlig, pratat om väder och vind och "tillgänglig" för umgänge i flera timmar. Att då få slå igång matchen och fokusera lite på den är helt OK. Själv hade jag haft förståelse för det, men icke-sport-människor tycker tydligen gränsen går där.
På tal om det här att vara sportintresserad och "krocken" med icke sportintresserade:
För några år sen möttes Liverpool och Chelsea, har en polare som håller på dem. Han frågade om vi skulle se matchen på sportbar och käka middag ihop. Absolut sa jag, lät trevligt. Han är inte i närheten av lika engagerad som mig, kollar väl max 10 matcher per år. Efter bokning så säger han "ska vi ta med oss familjerna?", dvs fru och barn. Jag säger OK, men är tydlig med att när matchen börjar är det match. Fruar och barn får kolla eller klara sig själva.
Vi åker dit, käkar. Färdiga med maten ungefär vid avspark. Jag - helt inne i matchen. Polaren - kollar med ett halvt öga, fipplar på mobilen, kollar sina ungar. Polarens fru - säger efter en stund att hon är "fascinerad över hur någon kan bli så inne i fotboll" (översättning: som är så trååååkigt) och att hon "inte hade accepterat det" (översättning: hon hade inte accepterat det"). Dvs, att polaren fokuserar på matchen när familjerna är med.
"nähä, men nu var det ju matchen vi skulle se, och ville ni inte kolla utan bara äta och prata om huruvida det var pesto eller inte på din sallad och vad ni ska renovera i huset, då bjuder man väl för F-N inte in att kolla matchen på sportbar?!?!"
....tänkte jag, utan att säga det...
Jag är helt OK med att alla inte delar min hobby. Jag har nästan noll förståelse för att andra människor så ofta saknar förståelse för att det är min hobby.