2021-08-10, 18:55
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kolla Bielsa,tränat i 30år ,senaste 10pren har han haft , Bilbao, Marseille,Lazio, Lille,och nu Leeds,,gissar inom några år..han har en klubb i toppskiktet av de flesta ligor..
Bielsa har dock tackat nej till en rad toppklubbar under de sista 20 åren. Han har uttalat att han ej är intresserad av att träna en toppklubb.
Citera
2021-08-10, 18:57
Avstängd
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kanske men då är Arsenal en bra start innan toppjobbet ju.
Peek-a-boo! You are doomed.
Citera
2021-08-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Bielsa kommer aldrig träna en riktig toppklubb. Titta på hans karriär och se hur han inom klubblagen aldrig blir särskilt långvarig. Att han nu går in på sin fjärde säsong i Leeds får nästan ses som ett under då han ofta brukar hamna på kant med klubbledningen långt innan dess.

Bielsa är alltså inget namn du vill ta in om du siktar på något långsiktigt.
Som jag har förstått så har hans tidigare sejour i klubbar avslutats pga ledningen har först blandat sig i laget,spelet,vilka som ska in och ut och Bielsa har haft svårt för acceptera spelare ska säljas,tror han nu börjar acceptera ,han gick ju med på till slut sälja PJ till brentford efter diskussioner fram o tbx..och han e kvar i Leeds ..
Citera
2021-08-11, 01:24
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kanske men då är Arsenal en bra start innan toppjobbet ju.

Ja, där sa du nåt!
Citera
2021-08-11, 01:40
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Ligan slutar med City vinst (99%) och Arsenal kniper en euroleauge plats efter grymma insatser av fantastic four, Saka, Tierney, White och "The Smith".
Citera
2021-08-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Tänker inte påstå att jag är någon expert men jag har känslan att West Ham får det jobbigt denna säsong. Åtminstone jämfört med förra säsongen. Tror inte de får Europaspel igen. För tunn trupp (bra startelva om alla är tillgängliga) och inte bara ska de prestera minst lika bra igen trots att det känns som om de överpresterade förra säsongen. De ska dessutom spela fler matcher. Men kommer det in lite värvningar så kanske.
Absolut har du poänger i ditt inlägg, kom att tänka på en annan. London Stadium får publik igen - enda gången det har fungerat där är när de inte haft publik på plats.
Men känns ändå lite som att Moyes "hittat hem" till sitt gamla Everton så plats 5-7 känns inte helt omöjligt. Får de sen in Jesse och Milenkovic så får de ju med betydligt bättre möjlighet att rotera.
Citera
2021-08-11, 08:21
Medlem
Vem tror ni blir första tränare få sparken i år?
Vilken av de större klubbarna(inkluderar Arsenal )sparkar sin tränare först?

Mitt tips är är Benitez..Everton fansen kommer va så brutala att så fort de går emot ,så kommer de begära Liverpool ikonen ska lämna.

Arteta tror jag försvinner efter säsongen.

Ole tror jag med kan få jobbigt va kvar om de går emot.

klopp..börjar klubben titta på ersättare?är klipps magi slut?
Citera
2021-08-11, 08:45
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:

Mitt tips är är Benitez..Everton fansen kommer va så brutala att så fort de går emot ,så kommer de begära Liverpool ikonen ska lämna.

Ole skrev nytt tre års kontrakt för några dagar sedan. Varken han eller klopp kommer få sparken mitt i säsongen. Tror det samma om benitez. Finns inga riktigt heta lediga namn där ute (Conte kanske då).

// PoK
Citera
2021-08-11, 09:14
Moderator
zanteras avatar
Fick inte Arteta sparken när Arsenal låg nära nedflyttning förra säsongen (var det 15e plats?) så känns det ju som styrelsen verkligen har tålamod. Möjligtvis att han skulle få kicken om Arsenal ligger på nedflyttning vid Jul men annars känns det väl som de kommer ha tålamod. Är ju dessutom svårare för de 'stora' lagen att hitta en bra ersättare under pågående säsong.

Brukar väl bli en av nykomlingarna's tränare som ryker först, eller en av övriga bottenlag. Skulle jag bara gissa på någon säger jag Xisco i Watford. Dels för att jag tror Watford kommer få det tufft men också för att de visat tidigare att de har en "no mercy" strategi med tränare.
Citera
2021-08-11, 11:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Ja, Benitez börjar ju på minus i Everton pga sin historik. Tålamodet är vara kort vid flopp. Att Benitez återigen tackar ja till ett jobb där stora delar av fansen hatar honom från start, bara slump? Tänker på Real Madrid och Chelsea.

Arteta har mycket att bevisa ja. Kan ryka även han. Ändå vore väl en fjärdeplats som läget är nu en bedrift sett till förväntningar? Får nog jobba vidare även om laget ligger och guppar vid en sjundeplats, så länge chockresultat undgås och det ser OK ut på planen.

Oles nya kontrakt har han väl jobbat ihop på sätt och vis, men skulle man underprestera - få kämpa för topp 4, spelet ser lika reaktivt och segt ut som i fjol, Europa League efter gruppspelet - får han vara kvar då? Tror inte heller att han har vad som krävs för att ta United tillbaka till forna glansdagar, även om det knappast är hans fel att United skötts så illa post-Ferguson.

Klopp är precis som Liverpool do or die. Narrativet är öppet för säsongen. Antingen har han slut på bensin, inga nya idéer, föråldrad trupp och genomskådad - eller så blir detta REVANSCHEN. Det kan gå hursomhelst.

Dessa ligger lägst i odds:
Xisco - Watford
Vieira - Crystal Palace
Hasenhuttl - Saints
Bruce - Newcastle

Även om det är lite roligare att diskutera vem som får sparken från toppklubbarna tycker jag listan ovan är rimlig. Dessa herrar har mycket att bevisa med trupper som inte är direkt top of the line.
Citera
2021-08-11, 11:10
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fick inte Arteta sparken när Arsenal låg nära nedflyttning förra säsongen (var det 15e plats?) så känns det ju som styrelsen verkligen har tålamod. Möjligtvis att han skulle få kicken om Arsenal ligger på nedflyttning vid Jul men annars känns det väl som de kommer ha tålamod. Är ju dessutom svårare för de 'stora' lagen att hitta en bra ersättare under pågående säsong.

Brukar väl bli en av nykomlingarna's tränare som ryker först, eller en av övriga bottenlag. Skulle jag bara gissa på någon säger jag Xisco i Watford. Dels för att jag tror Watford kommer få det tufft men också för att de visat tidigare att de har en "no mercy" strategi med tränare.

Det är bara på internet Arsenal är en topp 4 klubb. I klubben och bland de styrande är förväntningarna ECL spel så Arteta sitter riktigt säkert.
Citera
2021-08-11, 11:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Inför helgens premiär kommer er sambo och frågar om det funkar att bjuda över gäster på dagen ert lag spelar. Ingen i det bjudna sällskapet vet vem Andy Carroll är.

Du svarar:

1. Ja, absolut! (det är bara fotboll, kan se höjdpunkter senare)
2. Ja, absolut! (ser matchen i repris och försöker undanhålla dig resultatet/sociala medier)
3. Ja, om jag får ha tvn igång under matchen och titta när det passar.
4. Ja, men från matchstart är det matchen som gäller.
5. Nej, kan vi ta det en annan dag/helg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in