Citat:
Ursprungligen postat av
drhasch81
Vem tror ni blir första tränare få sparken i år?
Vilken av de större klubbarna(inkluderar Arsenal )sparkar sin tränare först?
Mitt tips är är Benitez..Everton fansen kommer va så brutala att så fort de går emot ,så kommer de begära Liverpool ikonen ska lämna.
Arteta tror jag försvinner efter säsongen.
Ole tror jag med kan få jobbigt va kvar om de går emot.
klopp..börjar klubben titta på ersättare?är klipps magi slut?
Ja, Benitez börjar ju på minus i Everton pga sin historik. Tålamodet är vara kort vid flopp. Att Benitez återigen tackar ja till ett jobb där stora delar av fansen hatar honom från start, bara slump? Tänker på Real Madrid och Chelsea.
Arteta har mycket att bevisa ja. Kan ryka även han. Ändå vore väl en fjärdeplats som läget är nu en bedrift sett till förväntningar? Får nog jobba vidare även om laget ligger och guppar vid en sjundeplats, så länge chockresultat undgås och det ser OK ut på planen.
Oles nya kontrakt har han väl jobbat ihop på sätt och vis, men skulle man underprestera - få kämpa för topp 4, spelet ser lika reaktivt och segt ut som i fjol, Europa League efter gruppspelet - får han vara kvar då? Tror inte heller att han har vad som krävs för att ta United tillbaka till forna glansdagar, även om det knappast är hans fel att United skötts så illa post-Ferguson.
Klopp är precis som Liverpool do or die. Narrativet är öppet för säsongen. Antingen har han slut på bensin, inga nya idéer, föråldrad trupp och genomskådad - eller så blir detta REVANSCHEN. Det kan gå hursomhelst.
Dessa ligger lägst i odds:
Xisco - Watford
Vieira - Crystal Palace
Hasenhuttl - Saints
Bruce - Newcastle
Även om det är lite roligare att diskutera vem som får sparken från toppklubbarna tycker jag listan ovan är rimlig. Dessa herrar har mycket att bevisa med trupper som inte är direkt top of the line.