2022-03-05, 07:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bra, då är vi överens.
Nej, det är vi absolut inte. Du påstår ngt som inte stämmer, medans jag förhåller mig till fakta.
Citera
2022-03-05, 07:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
JAHA NEHE RUBEN DIAS BORTA NÅGRA VECKOR DÄR RÖK PL TITELN!

Fan i mig om Laporte gör något misstag på söndag. Stones visa dig vara Englands bästa försvarare nu.

Andra skador som kan vara avgörande. Matip och Thiago ur spel mot West Ham, Kieta och Jones osäkra.
Tror inte att Ruben Dias skada kommer att ngn påverkan för Man Citys titeljakt.
Citera
2022-03-05, 08:45
Medlem
Tocadiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Well, i 07/08 så ledde vi ligan med klar marginal vid nyår, vi hade även vunnit flest matcher i EPL 07/08 när vi kom till januari 08, men den vansinniga skadan på Eduardo i matchen mot Birmingham ändrade allt för oss den säsongen, dock så är jag 100% säker på att vi (och inte Man Utd) hade vunnit PL titeln i 07/08 om det vore för skadan på Eduardo.

Din måttstock när topic är Arsenal går ju att diskutera när ett 2p försprång och sämre målskillnad är att leda ligan med klar marginal.
Sen hade ni och utd lika antal segrar i början av 08. Underligt hur du alltid ska försköna och förvränga till din/Arsenals fördel samtidigt som du påstår dig komma med fakta?
Citera
2022-03-05, 09:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Tror inte att Ruben Dias skada kommer att ngn påverkan för Man Citys titeljakt.

Han har gjort några tabbar på slutet men är fortfarande givet vår bästa försvarare men även en förbannat stor vinnarskalle med ledar mentalitet. Ferna är ju inte ordinare längre och vi har inte hittat någon med så här starkt självförtroende och ledar/kaptens material sedan Kompany. Han kommer saknas i dessa kommande matcher och jag är 90% att det kommer synas i försvaret.

Lyxproblem kan man säga då vi fortfarande har två utav ligans bästa mittbackar att kunna använda sig utav. (Laporte och Stones)

Sedan Aké som är OK, skulle nog kunna starta i varje elva förutom topp 3.
Citera
2022-03-05, 10:24
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
I 13/14 samt 15/16 så var vi utmanare till titeln, även om vi inte var riktigt nära ngn av de två säsongerna - så där har du 3 säsonger där vi antingen var i olik grad utmanare till att ta hem titeln sen Invincible säsongen.

13/14 var det City & Liverpool med Chelsea strax bakom. Arsenal var inte ens nara.
15/16 Var det Liecster och Tottenham, Arsenal tog val sig fram till 2a platsen i sista omgangen efter att Tottenham kollapsat. Om det ar nara har Liverpool varit "nara" titeln minst 10ggr sen storhetstiden pa 80-talet.

Citat:
Men saken är klar, ingen engelsk eller europeisk toppklubb har i nyare tider varit med om ett så stort ras från toppen som det Liverpool upplevde på 90-talet.

Sant, eftersom Arsenal inte raknas till den kategorin
Citera
2022-03-05, 11:21
Medlem
Vatos.Locoss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=OW-u7BUf6iw&ab_channel=LADbibleTV

Gary Neville mot Micah Richards i Agree To Disagree. Sjukt underhållande och väldigt roligt att se
Citera
2022-03-05, 11:44
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
13/14 var det City & Liverpool med Chelsea strax bakom. Arsenal var inte ens nara.
15/16 Var det Liecster och Tottenham, Arsenal tog val sig fram till 2a platsen i sista omgangen efter att Tottenham kollapsat. Om det ar nara har Liverpool varit "nara" titeln minst 10ggr sen storhetstiden pa 80-talet.

Du verkar bland annat ha stora problem med läsförståelse. Vet du vad "utmanare", "inte riktigt nära” och "olika grad " betyder?

Säsongen 13/14 var Arsenal etta i tabellen under hösten och vintern tack vare ett otroligt samarbete mellan Özil och Ramsey.

Sen så räckte det tyvärr inte ändra fram, men Generalen har inte fel. Om du bara hade läst vad han skriver så hade det underlättat för alla här inne.

Bläddra bland omgångarna här och klicka fram tabellen:
https://www.premierleague.com/match/9274

Säsongen 15/16 var det lite annorlunda såklart. Arsenal är det enda laget som vann över Läster hemma och borta. Dom andra lagen vek ner sig i ligan och gjorde inte sitt jobb. En annan som tyvärr inte heller gjorde sitt jobb var Giroud. Han gick mållös i 15 matcher på raken under våren 2016. Där har vi den främsta anledningen till att Läster vann ligan före Arsenal.

Arsenal var under några veckor i december och januari uppe i ligaledning. Sp*rs var aldrig uppe i ligaledning under hela säsongen, alltid bakom Läster eller både Läster och Arsenal. Här kan du följa utvecklingen under säsongen:
https://maheshsenni.github.io/dataviz-epl-table-2015-2016/
Senast redigerad av Schmoove 2022-03-05 kl. 11:46.
Citera
2022-03-05, 12:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Du verkar bland annat ha stora problem med läsförståelse. Vet du vad "utmanare", "inte riktigt nära” och "olika grad " betyder?

Säsongen 13/14 var Arsenal etta i tabellen under hösten och vintern tack vare ett otroligt samarbete mellan Özil och Ramsey.

Sen så räckte det tyvärr inte ändra fram, men Generalen har inte fel. Om du bara hade läst vad han skriver så hade det underlättat för alla här inne.

Bläddra bland omgångarna här och klicka fram tabellen:
https://www.premierleague.com/match/9274

Säsongen 15/16 var det lite annorlunda såklart. Arsenal är det enda laget som vann över Läster hemma och borta. Dom andra lagen vek ner sig i ligan och gjorde inte sitt jobb. En annan som tyvärr inte heller gjorde sitt jobb var Giroud. Han gick mållös i 15 matcher på raken under våren 2016. Där har vi den främsta anledningen till att Läster vann ligan före Arsenal.

Arsenal var under några veckor i december och januari uppe i ligaledning. Sp*rs var aldrig uppe i ligaledning under hela säsongen, alltid bakom Läster eller både Läster och Arsenal. Här kan du följa utvecklingen under säsongen:
https://maheshsenni.github.io/dataviz-epl-table-2015-2016/

Ja tänka sig om Arsenal bara fick spela halva säsongen, helvete va ligatitlar ni skulle ha.
Citera
2022-03-05, 12:33
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja tänka sig om Arsenal bara fick spela halva säsongen, helvete va ligatitlar ni skulle ha.

Vänligen sluta citera mina inlägg. Du tillför ingenting till debatten.

Vi pratar inte om ligavinster, vi pratar om att ni saknar läsförståelse här inne. Generalen skriver "utmanare", "inte riktigt nära” och "olika grad". Nu när hans antagonister är avstängda så märker ni väl att nivån är mycket högre på generalens inlägg? Detsamma kan tyvärr inte sägas om er som citerar honom.
Citera
2022-03-05, 12:55
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Vi pratar inte om ligavinster, vi pratar om att ni saknar läsförståelse här inne. Generalen skriver "utmanare", "inte riktigt nära” och "olika grad". Nu när hans antagonister är avstängda så märker ni väl att nivån är mycket högre på generalens inlägg? Detsamma kan tyvärr inte sägas om er som citerar honom.

Inte för att spä på diskussionen men i ursprungsinlägget var väl formuleringen "vi har varit nära att vinna ligatitlar" vilket ledde till hela "är det nära bara för att man ligger bra till vid jul?"-debatten. Arsenal har definitivt haft några bra säsonger där man inte vann. Personligen tycker jag kanske inte det spelar så stor roll, det är lite samma hur mitt 'eget' Man Utd var nära att vinna ligan fram tills att Aguero satte sitt 3-2 mål mot QPR på tilläggstid och resten är historia.

Med det sagt håller jag med dig om att Generalens inlägg senaste veckan har hållt en högre nivå men jag är osäker på hur mycket av det som har o göra med att Generalen själv har bättrat sig och den övriga diskussionen som pågått där det varit en väldigt låg nivå mellan Chelsea och Liverpool lägret (inte alla supportrarna av de klubbarna) med flera dumma inlägg.

Blir kul med PL idag även om jag är mer intresserad av de 2 matcherna imorgon.
Citera
2022-03-05, 13:27
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Inte för att spä på diskussionen men i ursprungsinlägget var väl formuleringen "vi har varit nära att vinna ligatitlar" vilket ledde till hela "är det nära bara för att man ligger bra till vid jul?"-debatten. Arsenal har definitivt haft några bra säsonger där man inte vann. Personligen tycker jag kanske inte det spelar så stor roll, det är lite samma hur mitt 'eget' Man Utd var nära att vinna ligan fram tills att Aguero satte sitt 3-2 mål mot QPR på tilläggstid och resten är historia.

Med det sagt håller jag med dig om att Generalens inlägg senaste veckan har hållt en högre nivå men jag är osäker på hur mycket av det som har o göra med att Generalen själv har bättrat sig och den övriga diskussionen som pågått där det varit en väldigt låg nivå mellan Chelsea och Liverpool lägret (inte alla supportrarna av de klubbarna) med flera dumma inlägg.

Blir kul med PL idag även om jag är mer intresserad av de 2 matcherna imorgon.

Tack för ett intressant inlägg. Jag som var med och följde mitt lag 13/14 och även 15/16 kunde helt enkelt inte köpa den snabba analys som WeeMan stod för. Det var mer rafflande än vad sluttabellen visade. Ramsey som aldrig annars höll sig hel hade ett fantastiskt år med bländande fotboll tillsammans med geniet Özil. Det blev en händelserik vinst i FA-cupen istället.

15/16 är en historia i sig och en klen tröst är att vinna hemma och borta mot ligasegraren när ingen annan gjorde det. Du har helt rätt, i det stora hela spelar det där ingen roll. Men jag som var med och minns detaljerna, glädjen i att mitt lag är i ledningen i PL.
Särskilt när WeeMan helt felaktigt framställer Tottenham som en utmanare till Leicester när det i själva verket aldrig var nära för varken Tottenham eller Arsenal när det väl drog ihop sig.

Den här bilden säger väl allt:
https://www.offthepost.info/2016/03/06/13-minutes-spoof-dvd-commemorating-spurs-time-at-the-top-of-the-table-during-arsenal-game/
Citera
2022-03-05, 13:40
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Det är ingen debatt, arsenal har inte varit en titelutmanare som din polare börade tuppa sig om.

Man kan inte sitta och skriva "om Giroud inte hade haft en formsvacka så hade vi vunnit ligan" osv osv.. finns ju noll diskussionsunderlag när vi börjar prata teorier, så ser inte riktigt hur du eller generalen tillför till en debatt heller ? Ni tillför ju bara till monologer.

Hur som, så behöver vi inte gå in djupare i detta.
Senast redigerad av Imbaz 2022-03-05 kl. 13:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in