2021-08-26, 09:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ja, att man tar de flesta "its a dream to come to "valfritt lag" är väl inget förvånande. Men Ronaldo har ju kontinuerligt gjort avsevärt med gester EFTER han lämnade för 12 år sedan hur högt han håller klubben, staden, fansen. Han har inte firat några mål han gjort mot oss t ex medan han firat mål mot City med Real https://www.youtube.com/watch?v=1Yun1EO4cmY
Så en del spelare tror jag definitivt på när de säger sådana saker, med det sagt så kan han definitivt gå till City men han kommer vara hatad och med all rätt.

Jag listade lite värvningar de sista åren ni gjort och insåg att man kunde tolka det på två olika sätt vad du hade skrivit (ett som gällde bara sommaren och ett som tydde på ett historiskt tänk). Därav valde jag att lugnt istället fråga hur du menade när du pratade om värvningarna.

Att de innehåller ingredienser för blivande världsspelare var inte det du påstod. Du sa ni köpte unga talanger och utvecklade dem till världsstjärnor och jag bad om exempel på spelare som ni värvat som utvecklats till just sådana för att få en hum om vad du anser vara en världsklassspelare. Ronaldo, Rooney som kom som 18åringar är exempel på köp av unga enorma talanger som blivit världsklassspelare. Henry&Vieira absolut. Men som sagt - här prata du uppenbart om historiska transfers och jag väntar fortfarande på dina exempel på världsklasspelare ni fostrat som var unga talanger när de köptes.

Ja, många använder transfermarkt eftersom det är en bra säker källa på transfers.
1. Yep. Utländska spelare är några jävla hycklare, även om undantagen finns. Sen ska man inte lyssna för mkt på vad engelska skvallertidningar som tex The Sun eller Daily Mail skriver. Ronaldo är trots allt 36 år gammal, och frågan är om han kan tackla modern EPL efter att inte ha spelat i England på 12 år.

2. Möjligt att jag var lite otydlig. Men vad jag syftar på är att vi värvar ungt för framtiden i det här fönstret, samt att vi har en lång historia av att värva unga spelare som då inte inte var speciellt eftertraktade men som sedan utvecklades till att bli världsstjärnor i Arsenal.
Citera
2021-08-26, 10:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Alla älskar inte snacka Liverpool (men jag gör det ) och det vore ett trevligt avbrott från trådens Arsenalfokus

Vi närmar oss transferfönstrets stängning på tisdag kväll och i LFCs fall handlar det mest om spelare som ska flytta, inte komma in.

Origi: Personligen tycker jag han fått för lite chanser att på allvar utmana. Har ett bra avslut i sig och hög arbetskapacitet. Lite trubbig och en del felbeslut. Blandar högt och lågt. Var riktigt på G för någon säsong sedan men åkte på en skada och har efter det i princip endast fått agera inhoppare på övertiden, typ. Tycker han ska spela centralt, inte LW - men Klopp föredrar att peta ut honom på en kant och sätta Salah eller Mane centralt. Med Jotas etablering är han överskott, sälj och ge honom chansen någon annanstans. Kommer alltid bli ihågkommen för sin roll i CL-titeln. 10-15m£ räknar man kunna plocka hem om han säljs.

Nat Phillips: Lär ha höjt sitt marknadsvärde efter förra säsongens insatser. Absolut intressant för klubbar i nedre regionerna av PL eller championship. Hamnat långt ner i hackordningen med Konates ankomst och att ordinarie backar är skadefria. Tycker inte han är bra nog för en klubb av Liverpools ambitioner, men duktig på att stå lågt och nicka undan bollar. Homegrown och ganska ung. Sälj säger jag, 10-15m£.

Sheyi Ojo: En lovande talang som inte blommat ut efter att ha varit i lånekarusellen. Tippar många spelare förlorar chansen att utvecklas på att hoppa in i den. Nu 24, lär säljas och sen aldrig mer höras av. Tippar jag. Ca 5m£.

Karius: Rent skicklighetsmässigt borde han kunna vara Liverpools tvåa. Adrian har väl inte gjort det super som tvåa, och Kelleher tycker jag är ganska valpig även om han växt en aning. Men efter hans Salo-moment 2018 verkar han inte kunnat studsa tillbaka. Misslyckad utlåning till Besiktas och i Union Berlin valde man att inte satsa på honom. Bara 28 också.

Men det kommer ju inte hända. Killen vill vara etta och det kommer han aldrig bli i Liverpool. Hela fotbollsvärlden tycks tro att han har minus-psyke och kommer kasta in bollar i eget nät resten av karriären. Så fort han gör en tavla kommer CL-finalen dras upp igen. Vore jag Karius hade jag kunnat tänka mig gå till annan PL-klubb som uttalad tvåa för att behålla PL-lön men sen satsa på att ta över förstatröjan. Vore jag annan klubb hade jag lätt kunnat ta honom för en spottstyver och hoppas han verkligen vill bevisa tvivlarna fel.

Mer troligt är att kontraktet går ut och att han återfinns i zweite bundesliga om ett år, eller någon annan mindre attraktiv liga som Schweiz, MLS eller whatever. Marknadspris: 0-1m£. Både Karius och Liverpool vill nog bara gå vidare här, rätt köpare kan ta honom om Liverpool slipper stå för lönen.

Klubbarna borde väl ha professionella hjärnskrynklare som hjälper spelarna släppa och gå vidare? Ja du gjorde en miss, men nu jävlar kör vi igen.

Sist men inte minst: Salahs kontraktsförlängning. Liverpool har förlängt med TAA, VVD och Alisson. Salah bör stå näst i kön. Nuvarande kontrakt går ut 2023, då kommer Salah vara 31. Det snackas om förlängt till 2025. Han tjänar för närvarande 200k£ per vecka. Sett till global konkurrens är det ganska blygsam lön sett till hans bidrag. Jadon Sancho kommer få 350k£ i United, Sterling ligger på 300k£ per vecka, Lukaku 325k£ per vecka. Samtidigt har Liverpool lite annan lönestruktur än de klubbarna, men rimligt att Salah kanske får lite mer än VvD som har 220k£ per vecka sett till vad han gjort för klubben.

Om Salah tycker han ska ha bäst betalt i ligan är det väl bara skeppa. Vill han ha en liten bump kan jag tycka att han förtjänat det. Det är samtidigt ingen ko på isen. Liverpool lär inte få betalt i närheten av hans marknadsvärde med tanke på ålder och corona om de vill sälja nästa sommar.

Jag är inte främmande för att skeppa iväg honom nästa sommar ifall han har orimliga krav på längd och lön. Jag tror att Klopps modell kan göra en 3+-winger till en 5+-winger i rätt roll, likt han gjort med både Salah och Mane. Vad tycker andra LFC-fans? Inget snack, han stannar tills han är slut? Eller är det läge att växla in en ny spelare på den positionen?
Citera
2021-08-26, 10:41
Medlem
Vad jag har läst, trovärdigt eller inte är att Salah är erbjuden ett kontrakt värt 250k£ i veckan. Kontrakt till 2025.

Bäst betald i PL lär Kevin De Bruyne vara med 385k£ i veckan.
Citera
2021-08-26, 11:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Vad jag har läst, trovärdigt eller inte är att Salah är erbjuden ett kontrakt värt 250k£ i veckan. Kontrakt till 2025.

Vad har FB’s Liverpool-maffia att säga om detta? De har ju trots allt varit ganska så vokala om lönenivån till Özil såväl som Auba i Arsenal.
Citera
2021-08-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alla älskar inte snacka Liverpool (men jag gör det )
Hehe du är ensam

Skämt åsido.. Som jag sagt innan tror jag Pool mår bäst av att få så lite förändringar som möjligt efter det skadehelvetet ni hade förra säsongen (detta givet att skadorna inte satt permanenta effekter på spelarna som gör att de riskerar än mer skador). Ersätta Gini och förnya med tongivande spelare borde vara er enda prio typ.

Att Salah får £250k/w är ju inte några hiskeliga summor om man jämför med vad många andra spelare kasserar in. Dock bör man ju vänta till iaf årsskiftet för att se vad som presteras - en Salah på nedgång så är det kanske bättre att casha in till sommaren?

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad har FB’s Liverpool-maffia att säga om detta? De har ju trots allt varit ganska så vokala om lönenivån till Özil såväl som Auba i Arsenal.
Det är ju rätt extrema skillnader på vad de tre spelarna bidragit till resp klubb.
Salah Premier League 160 98 40 4 - - 12.861'
Auba Premier League 115 64 15 5 - 1 9.295'
Özil - har han ens spelat sista 3 åren? Fick fram 50 talet matcher med 7 mål och 6 assists...

Auba så är väl kritiken mer att man ger en hyfsat gammal spelare ett monsterkontrakt som ingen annan klubb ens vill ta över och EFTER nya kontraktet så har han ju vart helt under isen och oengagerad.

Tar inte med CL då det hade vart missvisande för Arsenal-spelarna, men lägg till att Salah varit instrumental för att hans klubb både vunnit CL och PL medan de andra två grejar en FA-cup typ.
Senast redigerad av Alannon 2021-08-26 kl. 12:24.
Citera
2021-08-26, 12:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Det anser jag är rimligt med nuvarande lönestruktur. Kan delvis förstå om Salah tycker sig vara värd mer än så och tjäna i klass med top earners i ligan och världen - men jag tycker inte Liverpool ska sabba sin lönestruktur för att ge en spelare som närmar sig 30 vars spelstil bygger på fart så mycket cash. Ger man honom en förlängning med de villkoren kommer ingen köpa honom, då har man honom kvar till 2025 oavsett hur han presterar. Endast om Liverpool totalt krackelerar och börjar sluta 10a i tabellen medan Salah fortfarande levererar kan man sälja honom, annars blir han kvar.

Ur Salahs perspektiv funderar jag på vem som kommer ge honom en bättre deal? Här och nu kanske någon skulle höja den lönen om han vore free agent, men eftersom Liverpool skulle kräva minst en miljard för att släppa kommer ju inte det ske. Kommer någon erbjuda honom mer än 250£k om två år? Då 31.

Kanske båda parter avvaktar. Om Salah fortsätter ösa in dem denna säsong har han ett bra förhandlingsläge nästa sommar. Om han går ner sig kan Liverpool välja att förlänga med sämre än 250k£ per vecka, eller låta kontraktet löpa ut.
Citera
2021-08-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Wow.
Mot ett juniorlag så gör deras högst betalda spelare några mål.

Jo men även det betyder nåt personligt för målskyttar,att de lossnar,de KAN kvitta om de mot juniorer eller fullblodsproffs,men att målen hittar nätet..
Citera
2021-08-26, 12:33
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Yep. Utländska spelare är några jävla hycklare, även om undantagen finns. Sen ska man inte lyssna för mkt på vad engelska skvallertidningar som tex The Sun eller Daily Mail skriver. Ronaldo är trots allt 36 år gammal, och frågan är om han kan tackla modern EPL efter att inte ha spelat i England på 12 år.

2. Möjligt att jag var lite otydlig. Men vad jag syftar på är att vi värvar ungt för framtiden i det här fönstret, samt att vi har en lång historia av att värva unga spelare som då inte inte var speciellt eftertraktade men som sedan utvecklades till att bli världsstjärnor i Arsenal.

Vilka spelare syftar du på?
Citera
2021-08-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Vilka spelare syftar du på?
Ja den enda senaste 10 åren är väl ingen?
Citera
2021-08-26, 12:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Hehe du är ensam

Skämt åsido.. Som jag sagt innan tror jag Pool mår bäst av att få så lite förändringar som möjligt efter det skadehelvetet ni hade förra säsongen (detta givet att skadorna inte satt permanenta effekter på spelarna som gör att de riskerar än mer skador). Ersätta Gini och förnya med tongivande spelare borde vara er enda prio typ.

Att Salah får £250k/w är ju inte några hiskeliga summor om man jämför med vad många andra spelare kasserar in. Dock bör man ju vänta till iaf årsskiftet för att se vad som presteras - en Salah på nedgång så är det kanske bättre att casha in till sommaren?

Det är ju rätt extrema skillnader på vad de tre spelarna bidragit till resp klubb.
Salah Premier League 160 98 40 4 - - 12.861'
Auba Premier League 115 64 15 5 - 1 9.295'
Özil - har han ens spelat sista 3 åren? Fick fram 50 talet matcher med 7 mål och 6 assists...

Auba så är väl kritiken mer att man ger en hyfsat gammal spelare ett monsterkontrakt som ingen annan klubb ens vill ta över och EFTER nya kontraktet så har han ju vart helt under isen och oengagerad.

Liverpool hade kanske behövt en spelare till, typ en mittfältare - men om Elliott, CuJo, Keita och Thiago kan göra det bra borde vi klara oss. Ox och Milner finns också där även om jag inte tror de är spelarna som tar oss till nya höjder.

Håller med om Salah, avvakta är nog det kloka för Liverpools del. Antar att spelaren tycker han borde få nytt erbjudande nu med en riktigt fin lön, eftersom andra spelare fått förlängt och sett till vad andra spelare av Salahs kaliber tjänar i PL. Det är väl det som är faran, att han börjar sura för att han tycker Liverpool drar ut på det/snålar med lönen.

Och ja, faran med förlängning är ju just det - få en proppmätt/slut spelare på lönelistan med monsterlön. Lex Auba, lex Özil, lex Bale, lex Alexis :P osv. Jag har noll koll på the inner workings om Liverpools ekonomi, men självklart skadar det klubben och laget att ha deras bäst betalde spelare utanför laget och inte leverera det han får premium wage för. Försämrar budgeten att köpa nytt, andra spelare tycker det är sjukt att den här föredettingen får mer än dem, går inte att sälja för spelaren vägrar gå ner i lön, osv osv.
Citera
2021-08-26, 12:51
Medlem
Uniteds Scott mctominay har opererats.
Citera
2021-08-26, 13:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det anser jag är rimligt med nuvarande lönestruktur. Kan delvis förstå om Salah tycker sig vara värd mer än så och tjäna i klass med top earners i ligan och världen - men jag tycker inte Liverpool ska sabba sin lönestruktur för att ge en spelare som närmar sig 30 vars spelstil bygger på fart så mycket cash. Ger man honom en förlängning med de villkoren kommer ingen köpa honom, då har man honom kvar till 2025 oavsett hur han presterar. Endast om Liverpool totalt krackelerar och börjar sluta 10a i tabellen medan Salah fortfarande levererar kan man sälja honom, annars blir han kvar.

Ur Salahs perspektiv funderar jag på vem som kommer ge honom en bättre deal? Här och nu kanske någon skulle höja den lönen om han vore free agent, men eftersom Liverpool skulle kräva minst en miljard för att släppa kommer ju inte det ske. Kommer någon erbjuda honom mer än 250£k om två år? Då 31.

Kanske båda parter avvaktar. Om Salah fortsätter ösa in dem denna säsong har han ett bra förhandlingsläge nästa sommar. Om han går ner sig kan Liverpool välja att förlänga med sämre än 250k£ per vecka, eller låta kontraktet löpa ut.
Var det inte du som kritiserade Arsenal p g a lönenivån till Özil och Auba, mtp att de båda närmade sig 30 vid den punkten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in