Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Men VAD är det som är klandervärt. DU har ju inte kunnat peka på något relevant.
Priset var inte fel - så det kan du släppa.
Kontaktet var inte fel - så du kan släppa mäklarens roll
Han ville sälja - så det kan du släppa.
Han har inte blivit hotad - så det kan du släppa.
Vad har gjorts fel?
I din värld är du arg för att fel person köpte. Du missunnar vissa en bostad för att de inte tycker som du. Men det är en rätt pissig inställning och det är framförallt inget rättesnöre för andra.
Nu blandar du ihop dig och mig. Du har inte kunnat peka ut ett enda bevis för någonting. Du bara hakar ju på andras genom att spotta ur dig oförskämdheter.
Klandervärda agerande av Ebba.
• De rena lögner som hon redovisat. Exempelvis att priset sattes av köparen efter att han fått tillgång till två värderingar.
• Ebba har inte tagit hänsyn till Esbjörns kognitiva funktionsnedsättning i denna affär. Även dementa får ingå avtal, dock får den som ingår avtal med den demente inte utnyttja den sjukes ”trångmål”. Vilket jag tycker att Ebba gjort. Genom att tjata, genom att inte ha tydliga papper, genom att inte ha en mäklare med mäklaransvar, för att förvissa sig om att Esbjörn till fullo förstår.
• Esbjörn säger att han var charmad av Ebba. Att hon uppvaktade honom. Jag tycker inte det är vad en säljare ska uppleva av en fastighets affär.
• Att Ebba utnyttjade det förtroende hennes roll som partiledare ger henne. Jag tror som sagt att Esbjörn varit mer benägen att ta hjälp om hon inte varit en offentlig person.
• Priset, på det sättet Ebba gjorde affären på och faktum att det inte fanns någon annan budgivare borde gjort att Ebba lade sitt Bud på det högre spannet av värderimgstegen.
• Ebbas Corona agerande.
• Att Ebba inte har tillräckligt rent mjöl i påsen. Utan att hon måste förtala och misstänkliggöra människorna i team Esbjörn.
Jag kan fortsätta om du vill? Så kom inte och påstå att jag inte har argument.
Och det är ju just det, att för mig handlar det här inte om person. För mig handlar det om agerande. Jag skiter i Ebba och jag Skiter i Esbjörn. Men om man som du är förälskad i ena parten är det lätt att bli förblindad.
Däremot är jag väldigt intresserad av din sista punkt. Eftersom du enligt mig lyfter fram de stora akilleshälarna i denna affär, och bara sätter inte framför.
Så undrar jag om du kan utveckla på vilket sätt Esbjörn inte blev hotad.