2021-08-11, 10:27
Medlem
Q6s avatar
[quote=DoraF|76869375]
Citat:
Erik Hedlund kan förmodligen räkna med en anmälan till FMI I höst. Vem vet, det kanske inte är första gången han anmäls i så fall. Den andra inblandade mäklaren, Theos Dietz har ju numera hela tre anmälningar på sig under de senaste fem åren.

Visst är det anmärkningsvärt att Ebba som säkerställt att allt gått rätt och schysst till kan prestera så lite bevisning och så få oberoende vittnen.

Jag tycker att det ska bli väldigt intressant att få ta del av tingsrättens domskäl. Om Ebba ska vinna detta måste tingsrätten ha överseende med många tveksamheter.

Bevisbördan ligger på Esbjörn och jag kan inte se att han kommer med en massa oberoende vittnen.
EB har betydligt fler oberoende vittnen.
2021-08-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför kalla någon som inte har med processen att göra?
Det kallas RÄTTSHAVERI när man fördärvar processer genom ovidkommande okynneshandlingar.
Ja Binninge har visserligen det som paradgren - men jag gissar att rätten skulle sparka ut honom med huvet före om han ens vågade nämna att han vill kalla mäklaren.
Hur kan du påstå att en mäklare med skrivuppdrag inte har någon del i en process när han på alla vis kan redogöra för precis alla detaljer, eventuelle frågetecken mellan parterna mm? Spelar du bara dum eller är du på riktigt?
2021-08-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Hur kan du påstå att en mäklare med skrivuppdrag inte har någon del i en process när han på alla vis kan redogöra för precis alla detaljer, eventuelle frågetecken mellan parterna mm? Spelar du bara dum eller är du på riktigt?
För att ingen har haft några synpunkter....
Man processar bara om det man inte har samma åsikt om.
Saker man är ense om tar man inte upp - det är ju vansinne. Du tror att en rättssal är någon form av diskussionsforum som man fritt disponerar under oändligt tid. Nej rätten går igenom vad parterna avser ta upp -och sedan avsätter de en tid som de räknar med att målet ska ta. För denna tid kommer folk att få betala dyrt. Att ta upp allt mellan himmel och jord - viktigt som ovidkommande skulle sänka ett reda extremt överbelastat rättsväsende totalt. Du tror inte att det finns fler mål som ska hinnas med i år?
Det vore bra om folk försökte först hur det fungerar innan de skriva långa inlagor om ditt och datt.
Senast redigerad av martinator 2021-08-11 kl. 10:34.
2021-08-11, 10:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Även brevbäraren kan redogöra för att detaljer när han delade ut brev och dokument i affären.
Om det inte har anförts något som varken gör att brevbäraren eller mäklaren har påverkat affären så skall de inte kallas att vittna.
2021-08-11, 10:39
Medlem
Citat:
Saker man är ense om tar man inte upp - det är ju vansinne.
Då är man inne på det rättshaveristiska området.
Team Esbjörn hävdar att han har kognitiva problem, är snurrig helt enkelt och inte riktigt förstått vad han gjorde förens i efterhand då han ångrade sig.
Ebba Busch i sin tur hävdar att han är glasklar men lite "egen" av sig.
Theo skulle kunna bekräfta Ebba Buschs bild, bekräfta att Esbjörn var engagerad i affären och tillmötesgående eller säga att han inte fick ut mycket från sitt samtal med gubben och gick helt på Ebba Buschs instruktioner kring affären.

Och om det nu är som du skriver, jag har för mig (har inte dubbelkollat men ni har koll) att Ebba Buschs väninna som var med vid avtalsskrivningen är kallad som vittne, hon är ju då absolut vad du kallar för ett rättshaveristsvittne om något, ingen ifrågasätter ju om kontraktet blev påskrivet eller inte, ingen hävdar ju att Ebba Busch har förfalskat Esbjörns namnteckning vilket skulle vara enda anledningen att hon skulle vara med på rättegången sett till ditt förda retoriska tänk.
2021-08-11, 10:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Saker man är ense om tar man inte upp - det är ju vansinne. Du tror att en rättssal är någon form av diskussionsforum som man fritt disponerar under oändligt tid. Nej rätten går igenom vad parterna avser ta upp -och sedan avsätter de en tid som de räknar med att målet ska ta. För denna tid kommer folk att få betala dyrt. Att ta upp allt mellan himmel och jord - viktigt som ovidkommande skulle sänka ett reda extremt överbelastat rättsväsende totalt. Du tror inte att det finns fler mål som ska hinnas med i år?
Det vore bra om folk försökte först hur det fungerar innan de skriva långa inlagor om ditt och datt.

Det är domarens sak att avvisa irrelevanta vittnesmål. I annat fall så skulle en ekonomiskt stark part kunna fylla ett mål med en massa ovidkommande som skulle gjort det orimligt dyrt för motparten att processa.
2021-08-11, 10:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu får du lungna ner dig Den värderingen SÄGER inte 4,5-5 miljoner utan 4,6 miljoner
De resonerar i ett span från 4.5-5 och landar på 4,6.

[quote=DoraF|76869375]
Citat:
Erik Hedlund kan förmodligen räkna med en anmälan till FMI I höst. Vem vet, det kanske inte är första gången han anmäls i så fall. Den andra inblandade mäklaren, Theos Dietz har ju numera hela tre anmälningar på sig under de senaste fem åren.

Visst är det anmärkningsvärt att Ebba som säkerställt att allt gått rätt och schysst till kan prestera så lite bevisning och så få oberoende vittnen.

Jag tycker att det ska bli väldigt intressant att få ta del av tingsrättens domskäl. Om Ebba ska vinna detta måste tingsrätten ha överseende med många tveksamhete.
Jag tror oxå det kommer en anmälan på Erik. För hur man än vänder och vrider så har han agerat högst tveksamt.

Om jag hade varit förtroendevald hade jag ansett att det var viktigt att jag handlade på ett förtroende ingivande sätt. Men det är ju lite olika hur man tänker.

Jag tror tyvärr att Ebba vinner. Lagen är skriven för den starka får jag en känsla av. Fast jag tror oxå att det kommer inte är över med detta. Jag tror och hoppas detta testas som ett brottsmål oxå.
2021-08-11, 10:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Om banken gör en värdering är deras interna angelägenhet, likaså vem som gör den, hur den görs och när den görs.
Dess syfte är att bevilja kredit och om de vill höfta till en siffra eller göra det noggrant är helt upp till dem.
Bankerna har interna krav som skiljer sig åt mellan bankerna.

Dina argument börjar bli fåniga.
Jag förstår att mina argument känns fåniga. Men det beror nog mycket mera på Ebbas klandervärda beteende, än på mina argument ska du se.
2021-08-11, 10:44
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Varför lägger du ord i min mun som jag inte sagt?

Det var ett resonemang om den berörda värderingen. Man kan inte använda en värdering om den inte finns och om man använder en värdering, finns den.

Vad Ebba har använt för värdering har jag ingen aning om. Har inte tänkt på det tidigare.
Jag citerade dig i inlägget. Citatet är inte förvanskat.

Eller också ljuger man om att det fanns en värdering som man använt sig av.

I Ebbas fall kan det konstateras att hon inte har visat upp och inte heller tycks kunna visa upp någon av de två värderingar gjorda av mäklare som hon offentligt på Facebook hade hon låtit göra. Att det Ebba skriver på Facebook gills är redan fastslaget: hon har erkänt och straffansvar för grovt förtal på Facebook.
2021-08-11, 10:50
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Skönt att du visar din agenda. Du skiter egentligen fullständigt i Esbjörn och han är bara ett verktyg mot partiet.

Du har skrivit att Ebba borde kalla TD som vittne.
Varför skall Ebba kalla TD som vittne när motparten inte har pekat på något fel i avtalet?
Det står ju Esbjörn fritt att kalla honom om de vill.
Ja det är inte om kärlek till Esbjörn som person jag är här. Jag känner inte honom.

Jag är här för att jag tycker att Ebba har agerat på ett klandervärt sätt. Mina åsikter har ingenting med Ebba och Esbjörns personer att göra. Utan det är hur de agerat som är fokus för mig.

Menar du att du är här på grund av kärlek och omtanke om Ebba? Känns det inte lite tvivelaktigt om du av kärlek till Ebba alltid har som utgångspunkt av hon har rätt och ska skyddas? Tänker du inte att det gör ditt sätt att ta in fakta partiskt.
2021-08-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag förstår att mina argument känns fåniga. Men det beror nog mycket mera på Ebbas klandervärda beteende, än på mina argument ska du se.
Men VAD är det som är klandervärt. DU har ju inte kunnat peka på något relevant.
Priset var inte fel - så det kan du släppa.
Kontaktet var inte fel - så du kan släppa mäklarens roll
Han ville sälja - så det kan du släppa.
Han har inte blivit hotad - så det kan du släppa.

Vad har gjorts fel?
I din värld är du arg för att fel person köpte. Du missunnar vissa en bostad för att de inte tycker som du. Men det är en rätt pissig inställning och det är framförallt inget rättesnöre för andra.
2021-08-11, 10:52
Medlem
kubuns avatar
Det påstås då och då från Ebba-klacken att det är Esbjörn varit den som velat sälja och att han äntligen lyckats få en köpare på kroken - Ebba Busch. Konstigt då att han inte piffade upp huset utvändigt precis som alla som ska sälja något gör. Nej, just att det ser ut som det gör säger åtminstone mig att Esbjörn alls inte har haft för avsikt att sälja utan blev övertalad av Ebba med anhang och det under en ansenlig lång bearbetningstid.

Att han sen direkt efter den fula kaotiska "kontraktsskrivningen" djupt ångrade sin namnteckning som han desperat fick kleta dit för å få lugn å ro, säger samma sak. Esbjörn har aldrig velat sälja. Det är Ebba med entourage som till slut fick Esbjörn så svag så han helt enkelt inte längre orkade stå emot attackerna.

Usch för Busch, hon är helt enkelt vidrig! Hur resonerar resten av KD-ledningen? Har de några diskussioner om Ebbas framtid i KD eller är det tryckt stämning som råder? Det kan ju knappast vara glada miner nu efter att ett tredje mätinstitut på kort tid visar på klar nedgång. Kan tänka mig att det är många i KD som lider just nu pga Ebbas förstockelse och klara brott mot Guds vilja.

Att hon är en veritabel lögnerska ser man på att hon sa hon inte hade tid med någon rättegång och därför tog ett strafföreläggande. Nå vad med denna rättegång då som stundar om dryga två månader? Har man inte tid med en rättegång som knappt skulle ta någon tid alls så hur i all världen har man det med denna relativt stora som gäller "husaffären"?!
Senast redigerad av kubun 2021-08-11 kl. 11:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in