Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag tror att som GM o att SE skulle vara nervös eller kanske övertygad att någon kanske sett honom springa så tror jag inte att det blir en nackdel att även "plantera" in det...
Jag behöver väl inte förklara hur en sådan sak faktiskt går att använda väldigt enkelt även om det skiljer några minuter mellan språngmarscherna...
Låt säg att det skulle komma fram ett vittne o säga att dom sett en man som liknar SE springa på någon gata nära brottsplatsen så skulle jag inte bli förvånad alls om SE ändrat sin version lite...
Kanske sagt att jag är osäker men jag kan ha sprungit lite längre än vad jag trodde...
O då hade du o jag suttit här 35år senare o påstått att det var märkligt att han ändrat storyn lite....Men hade det hjälpt ? Nej troligen inte för det är ju så med Engström...
Men jösses. Hur skulle han kunna ändra sig och säga "jag sprang inte 40 m, jag sprang 240m"?
Menar du nu att han hittar på språngmarschen för eventuella vittnen på andra gator än mordplatsen? Då är det ju extremt konstigt att han avslutar språngmarschen så fort han närmar sig en annan gata.
Håller du med om att det avseende mordplatsvittnena inte hade skyddat SE alls om han hittat på en språngmarsch? Om de känt igen honom.
Är det så med SE? I vilka fall har vi sett att han ändrat sin historia?