2021-08-09, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Lark Davis går igenom vad som troligtvis kommer att hända. För det första så kommer lagförslaget att gå igenom, det är uppenbart. För det andra kommer det att bli mer reglering. Sammantaget borde detta inte påverka priset på kryptovalutor i det långa loppet som jag kan se det.

https://youtu.be/uxZ3Mifz1Bo?t=538

(Jag satte videon på 8.55, det är då Davis börjar prata om saken.)

Crypto Banter har också lite vettiga kommentarer kring det här lagförslaget
https://youtu.be/NN6_4RGdW20?t=417
Citera
2021-08-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Ändå rätt imponerad över att han lyckades köpa ath och sen sälja botten. Hade han bara gjort tvärtom hade det varit en kanonaffär.
Haha! Vad ska man säga, talang är medfödd.
Citera
2021-08-09, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Jag väntar tills vi nästan når all time high för då kommer vi passera det med råge.

Citat:
Ursprungligen postat av -mullvaden
Haha! Vad ska man säga, talang är medfödd.
som sagt

https://twitter.com/Bitcoin/status/1409256588016238597/photo/1
Citera
2021-08-09, 18:04
Avslutad
Appropå det här med store of value...

Om du hållit guld i 10 års tid, så är du idag -3% plus allt du tappat på inflationen under alla dessa år.
https://pbs.twimg.com/media/E8WaVtbWEAEy4kW?format=jpg&name=medium

Alla traditionella alternativen att placera pengar i, hade krossat guldet i utvecklingen.

Guld måste vara väldigt ointressant att lägga sig i för den som idag tittar efter olika former att placera sina pengar i. Snarare tvärtom, att de som har guld kommer vilja byta till något annat.
Citera
2021-08-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Appropå det här med store of value...

Om du hållit guld i 10 års tid, så är du idag -3% plus allt du tappat på inflationen under alla dessa år.
https://pbs.twimg.com/media/E8WaVtbWEAEy4kW?format=jpg&name=medium

Alla traditionella alternativen att placera pengar i, hade krossat guldet i utvecklingen.

Guld måste vara väldigt ointressant att lägga sig i för den som idag tittar efter olika former att placera sina pengar i. Snarare tvärtom, att de som har guld kommer vilja byta till något annat.
Håller med. Guld ligger inte i tiden. Peter Schiff går bananas nu.

Så många länder som har stora guldreserver. Det kan omöjligt vara hållbart i längden om utvecklingen går i den riktningen. Dags att växla till btc innan det är för sent.
Citera
2021-08-09, 18:47
Medlem
Citat:

Så många länder som har stora guldreserver. Det kan omöjligt vara hållbart i längden om utvecklingen går i den riktningen. Dags att växla till btc innan det är för sent.

Hade jag haft mina guldcertifikat i btc eller eth cert istället hade utvecklingen varit extremt mycket bättre.

Guld är för boomers
Citera
2021-08-09, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Hade jag haft mina guldcertifikat i btc eller eth cert istället hade utvecklingen varit extremt mycket bättre.

Guld är för boomers

Varför byter du inte till sådana certs istället då?
Citera
2021-08-09, 19:29
Medlem
Citat:

Guld har varderats i Sverige i minst 4 000 år!
Nu är det slut med guldet nu är det bitcoins tur vad tror ni om bitcoin 4000år eller mer?
Citera
2021-08-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Nu är det slut med guldet nu är det bitcoins tur vad tror ni om bitcoin 4000år eller mer?
Irrelevant för vårt innehav om du inte lyckas ordna evigt liv. Om den lösningen kommer så lär du få sälja dina btc för att ha råd med eländet.

OnT. 4000 år är för långt bort för att spåna i. Kolla hur världen såg ut för 100 år sedan och tänk dig hur den kommer se ut om 100 år. Teknikutveckling går exponentiellt. AI kan gott ha tagit över all form av arbete och få alla att leva i välstånd. Eller inte. Oavsett så tror jag bitcoin överlever 50 år i alla fall. Givetsvis kommer det vara mängder med uppdateringar av protokollet och extra lager under tidens gång.
Citera
2021-08-09, 20:02
Avslutad
Citat:

Vi har också levt utan internet i 4000 år, tur att det inte var ett argument emot internet på 90 talet.
Senast redigerad av se_där... 2021-08-09 kl. 20:19.
Citera
2021-08-09, 20:03
Medlem
Max Powers avatar
Citat:

Vad bitcoin är värt om 4000 år är det ingen som vet. Det vi kan vara säkra på är att det inte kommer gå att köpa bitcoin för dollar eller euro.
Citera
2021-08-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vi har också levt utan internet i 4000 år, tur att det inte var ett argument emot internet på 90 talet.

Om 4000år om människor finns har internet säkerligen ersätts med något annat eller ett annat internet som vi inte kan föreställa oss idag samma sak med bitcoins . Angående guldet har det inte ändrats något alls guldet är lika med samma egenskaper då som nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in