2021-10-13, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Det säger inte så mycket. Man kan ju häva ur sig att man alltid sålde på en topp, men om inte bevisen finns så är det ju inte så mycket att värdera.

Men BTC kommer stå på 600k inom 5 år?

Vad kommer BTC att ligga på om fem år enligt dig?
Citera
2021-10-13, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Dina ord.

Nej, ett konstaterande. Tror man att man sitter på större investeringskunskaper än bankerna, hedgefonder, warren buffett och andra duktiga och rika affärsmän så vet man inte vad man talar om .

Det är ren kreuger-effekt.

Hade man kunnat trada med en avkastning på flera hundra % per år aktivt med enkla indikatorer, teknisk analys eller liknande så hade de största hedge fonderna anställt dig på direkten och låtit dig trada med hundratals miljoner, det hade stått om dig i varenda finanstidning och du hade blivit lyft till skyarna.

Det han gör är ren gambling .

Du känner dig träffad, gissar på att du är en yngling som blivit fast i Bitcoin yran också?

Det finns ingen som tar snacket seriöst förrän det backas upp.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-13 kl. 14:00.
Citera
2021-10-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Vad kommer BTC att ligga på om fem år enligt dig?

Det är du som är aktiv och kan allt om BTC, det är du som tradar det. Jag har knappt något intresse av BTC, det är du som ska ge mig en prediction som är våghalsig men samtidigt rimlig, så ska vi se sedan hur nära du är.

Du sa att du hoppas på 10x, alltså 600k inom 5 år?
Citera
2021-10-13, 14:02
Avslutad
Citat:
Det är du som är aktiv och kan allt om BTC, det är du som tradar det. Jag har knappt något intresse av BTC, det är du som ska ge mig en prediction som är våghalsig men samtidigt rimlig, så ska vi se sedan hur nära du är.

Du sa att du hoppas på 10x, alltså 600k inom 5 år?

(FB) Bitcoin - trading och analys
Citera
2021-10-13, 14:03
Medlem
Citat:
(FB) Bitcoin - trading och analys

OK, så vad ska du säga? Ska du säga till när någon stor nyhet slår till eller när någon tweet sker, då ska du säga: ''Nu går jag in''?

Säg bara vad du tror.
Citera
2021-10-13, 14:09
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det en bedrägeri menar du? Jag känner redan till det med guldstandarden om det är vad du syftar på.

Att utfärda pengar som är "backad av" guld/land/värdpapper är en typ av skandal/bedrägeri

T.ex. om jag har en guldtacka som värde 10000 kr., jag kan utfärda 10000 kr. som är 100% "backad av" den här guldtacka.
Jag ta de här 10000 kr. och köpa en till guldtacka, så kan jag ytterligare utfärda 10000 kr. som är 100% backad av nya guldtacka.
Upprepa processorn, och jag kan i princip köpa alla världens guldtacka med bara en guldtacka och förmåga att utfärda pengar, och alla pengar är 100% backad av guld

Varför låter det konstigt? Eftersom pengar själv, som används för handel, borde skapas av samman värde av arbete/energi insats, för att det ska vara en rättvist byte. I dagens system, de som kan skapa pengar köpa allt med ingenting, det är ett fundamentalt problem
Citera
2021-10-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatten2013
Att utfärda pengar som är "backad av" guld/land/värdpapper är en typ av skandal/bedrägeri

T.ex. om jag har en guldtacka som värde 10000 kr., jag kan utfärda 10000 kr. som är 100% "backad av" den här guldtacka.
Jag ta de här 10000 kr. och köpa en till guldtacka, så kan jag ytterligare utfärda 10000 kr. som är 100% backad av nya guldtacka.
Upprepa processorn, och jag kan i princip köpa alla världens guldtacka med bara en guldtacka och förmåga att utfärda pengar, och alla pengar är backad 100%

Varför låter det konstigt? Eftersom pengar själv, som används för handel, borde skapas av samman värde av arbete/energi insats, för att det ska vara en rättvist byte. I dagens system, de som kan skapa pengar köpa allt med ingenting, det är ett fundamental problem

Jag tror inte bitcoin är lösningen på det du beskriver dock.

Nej, dollarn backas inte längre upp av guld, det var så dollarn blev ''värdelös''.

Klart det finns brister, men man kan ju ta valutan och investera i sådant som har värde. Fastigheter är rätt bra skyddade mot centralbankens beslut.
Citera
2021-10-13, 14:18
Avslutad
Citat:
Nej, ett konstaterande. Tror man att man sitter på större investeringskunskaper än bankerna, hedgefonder, warren buffett och andra duktiga och rika affärsmän så vet man inte vad man talar om .

Det är ren kreuger-effekt.

Hade man kunnat trada med en avkastning på flera hundra % per år aktivt med enkla indikatorer, teknisk analys eller liknande så hade de största hedge fonderna anställt dig på direkten och låtit dig trada med hundratals miljoner, det hade stått om dig i varenda finanstidning och du hade blivit lyft till skyarna.

Det han gör är ren gambling .

Du känner dig träffad, gissar på att du är en yngling som blivit fast i Bitcoin yran också?

Det finns ingen som tar snacket seriöst förrän det backas upp.

Ett minst sagt anti-intellektuellt inlägg. BTC går (generellt) upp med ett antal hundra procent per år. Jag utökar mina procent med trading. Min portfölj speglar detta eftersom jag är starkt investerad i BTC.
Citera
2021-10-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ett minst sagt anti-intellektuellt inlägg. BTC går (generellt) upp med ett antal hundra procent per år. Jag utökar mina procent med trading. Min portfölj speglar detta eftersom jag är starkt investerad i BTC.

Och givetvis så tajmar du detta helt perfekt med din banala trading, eller hur? Hundratals % i avkastning varje år. Jo, tjena.

Du talar inte sanning, tyvärr.
Citera
2021-10-13, 14:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Klart det finns brister, men man kan ju ta valutan och investera i sådant som har värde. Fastigheter är rätt bra skyddade mot centralbankens beslut.

Problemet med fastigheter är att dom inte är särskilt likvida. Det är inte bara att köpa en fastighet när man får pengar över, utan det är en rätt långdragen process.

Dessutom så kostar det att äga fastigheter, som du hela tiden måste betala.

Vidare så är det svårt att köpa fastigheter om det handlar om mindre summor. Du måste hitta en fastighet som passar perfekt för den summan du behöver investera.

Och när du behöver likvidera fastigheten så är det ett utdragen och lång process. Du kan inte heller likvidera halva fastigheten om du bara behöver komma åt hälften av pengarna. Visst du kan ta ett lån, men då kommer det nya kostnader som du måste bära.

Att handla med fastigheter kostar dessutom mycket. Mäklare tar ordentliga bitar av dessa kakor.

Nej, jag tycker det finns många klara brister med att investera i fastigheter.
Senast redigerad av Leaston 2021-10-13 kl. 14:24.
Citera
2021-10-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Problemet med fastigheter är att dom inte är särskilt likvida. Det är inte bara att köpa en fastighet när man får pengar över, utan det är en rätt långdragen process.

Dessutom så kostar det att äga fastigheter, som du hela tiden måste betala.

Vidare så är det svårt att köpa fastigheter om det handlar om mindre summor. Du måste hitta en fastighet som passar perfekt för den summan du behöver investera.

Och när du behöver likvidera fastigheten så är det ett utdragen och lång process. Du kan inte heller likvidera halva fastigheten om du bara behöver komma åt hälften av pengarna. Visst du kan ta ett lån, men då kommer det nya kostnader som du måste bära.

Nej, jag tycker det finns många klara brister med att investera i fastigheter.

Nämn en tryggare investering som ger högre avkastning än fastigheter. Bitcoin är inte säkrare för fem öre . Kan det ge mer avkastning? Jadå, men med fastigheter kan du få 20-30 % avkastning per år (och det är inga höga förväntningar ska tilläggas)

Återigen, vad tror bankerna på? Ger dom dig ett lån till Bitcoin eller att belåna dig till att köpa en bostadsrätt? De skulle skratta dig rakt upp i ansiktet om du hävdade att bitcoin är mer säkert.

Jag börjar tro att du är en ung tonåring som skriver, tycker nästan det märks faktiskt.

''Vidare så är det svårt att köpa fastigheter om det handlar om mindre summor.''

Så inträdesnivån är hög fast man bara behöver betala en kontantinsats på 15 %?

Det är ingen nackdel att de är inte så pass likvida som exempelvis aktier, anser jag.

Vi har en bostadsbrist i Sverige, inte några konstigheter att sälja.
Citera
2021-10-13, 14:36
Avslutad
Citat:
Och givetvis så tajmar du detta helt perfekt med din banala trading, eller hur? Hundratals % i avkastning varje år. Jo, tjena.

Du talar inte sanning, tyvärr.

Jag har svarat på detta upprepade ggr men det är som att kasta vatten på en gås. Jag ger upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in