Citat:
Ursprungligen postat av
sergiorant
Fy fan vad påverkad man blir av sociala medier. Jag har nästan slutat kolla bitcoin på sociala medier.
Någon jävel med 500k subscribers på youtube står och säger när vi bryter 30k usd då kommer det gå ner ännu mer.
Nån annan med lika många följare säger det är panik om bitcoin inte går upp mycket snart.
man ser dåliga nyheter om bitcoin.
Vad berodde senaste pumpen på?
Kom det några nyheter eller besltade sig valarna bara för att pumpa upp priset?
investerar man nu kan det lika gärna gå neråt igen lika fort.
Jag väntar tills vi nästan når all time high för då kommer vi passera det med råge.
Det kallas för short squeeze. Alla började shorta när vi var som lägst, och någon/några klämde till rejält.
Nu verkar sentiment ändras och sommaren börjar ta slut, folk från tradi-fi är tillbaka från semestrar och börjar tradea igen.
Btw, tanken är ju att man köper när det är LÅGT och säljer HÖGT. Så nu när vi var runt 30k var ju läge att skala in, sen efter 60k mot 100k är det ju dags att sakta skala ut. Men det löser du nog!