2021-08-03, 23:35
  #4189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Jag skulle köpt för 2 veckor sedan men whatever. Känner nu att jag bara vill äga denna fantastiska skapelse.
Du skulle köpt för 7 år sedan. Eller i värsta fall för 4 år sedan, eftersom varenda kotte på den här sidan i-länder hört talas om Bitcoin vid det laget. ETH/BTC är det vi har just nu. Det är digitalisering. Det enda. Vi har inget annat.

På köpet lär du dig en massa om marknader, i synnerhet om volatilitet. En vacker dag kanske du rent av förstår hur bisarrt idiotisk den här trådens hela existens är. Det lärde man sig inte på den gamla goda tiden.
Citera
2021-08-04, 20:52
  #4190
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Du skulle köpt för 7 år sedan. Eller i värsta fall för 4 år sedan, eftersom varenda kotte på den här sidan i-länder hört talas om Bitcoin vid det laget. ETH/BTC är det vi har just nu. Det är digitalisering. Det enda. Vi har inget annat.

På köpet lär du dig en massa om marknader, i synnerhet om volatilitet. En vacker dag kanske du rent av förstår hur bisarrt idiotisk den här trådens hela existens är. Det lärde man sig inte på den gamla goda tiden.

Förstår inte riktigt vad du menar eller vart du vill komma med inlägget? Med facit i hand skulle det såklart varit lönsamt att köpa för 4 eller 7 år sedan. Varför är tråden idiotisk?


Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Segwit är en ny billigare typ av transaktion som kom 2017. Men den är inte bakåt kompatibel så därför måste även gamla legacy transaktioner tillåtas om det är någon som har en klient som inte klarar av segwit transaktioner.

Tack!
Citera
2021-08-04, 23:00
  #4191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Förstår inte riktigt vad du menar eller vart du vill komma med inlägget? Med facit i hand skulle det såklart varit lönsamt att köpa för 4 eller 7 år sedan. Varför är tråden idiotisk?
Poängen är att du funderar på några veckor och några procent hit och dit. Det är direkt försumbart.

Den är idiotisk för att ingen i tråden vet någonting alls - alltså verkligen ingenting, 0 - om trådens diskussionsämne. I en marknad innebär det att informationen är EMV-negativ (därav klassiska exempel som "apor som kastar pil" osv). Märkligt hur få som verkar observera det.
Citera
2021-08-05, 08:34
  #4192
Avslutad
3 månader sedan vi hade en botten...
Det är svårt att säga att vi fortfarande är i en neråt trend.
Citera
2021-08-05, 08:56
  #4193
Avslutad
Uruguayan Lawmaker Proposes Bill to Allow Crypto to be Used for Payments

The project, presented by ruling party senator Juan Sartori, includes a regulatory framework for crypto exchanges and miners.

https://www.coindesk.com/uruguay-crypto-bill-legal-tender-juan-sartori
Citera
2021-08-05, 19:28
  #4194
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Poängen är att du funderar på några veckor och några procent hit och dit. Det är direkt försumbart.

Den är idiotisk för att ingen i tråden vet någonting alls - alltså verkligen ingenting, 0 - om trådens diskussionsämne. I en marknad innebär det att informationen är EMV-negativ (därav klassiska exempel som "apor som kastar pil" osv). Märkligt hur få som verkar observera det.

Jaha. Nej jag funderade inte, utan garderade mig mest emot att folk skulle kommentera att det vore dumt att börja köpa nu på 38k när den legat stadigt runt 32k senaste månaden.

I övrigt håller jag med dig. Ingen vet nånting om vad som kommer ske. Men jag ska med oavsett riktning.
Citera
2021-08-05, 21:27
  #4195
Medlem
Kan de va dags att flippa 42k från resistance till support?

Galet mycket volym från coinbase och bitstamp ikväll. Det är någon/några med stora fickor som handlar. Undrar om det är nåt vi kommer få höra om ett par dagar eller inte..


https://twitter.com/mkuegi/status/1423357495976861696/photo/1
https://twitter.com/WClementeIII/status/1423362935406141445/photo/1
Citera
2021-08-06, 13:33
  #4196
Medlem
Fy fan vad påverkad man blir av sociala medier. Jag har nästan slutat kolla bitcoin på sociala medier.

Någon jävel med 500k subscribers på youtube står och säger när vi bryter 30k usd då kommer det gå ner ännu mer.
Nån annan med lika många följare säger det är panik om bitcoin inte går upp mycket snart.
man ser dåliga nyheter om bitcoin.

Vad berodde senaste pumpen på?
Kom det några nyheter eller besltade sig valarna bara för att pumpa upp priset?

investerar man nu kan det lika gärna gå neråt igen lika fort.
Jag väntar tills vi nästan når all time high för då kommer vi passera det med råge.
Citera
2021-08-06, 14:21
  #4197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Fy fan vad påverkad man blir av sociala medier. Jag har nästan slutat kolla bitcoin på sociala medier.

Någon jävel med 500k subscribers på youtube står och säger när vi bryter 30k usd då kommer det gå ner ännu mer.
Nån annan med lika många följare säger det är panik om bitcoin inte går upp mycket snart.
man ser dåliga nyheter om bitcoin.

Vad berodde senaste pumpen på?
Kom det några nyheter eller besltade sig valarna bara för att pumpa upp priset?

investerar man nu kan det lika gärna gå neråt igen lika fort.
Jag väntar tills vi nästan når all time high för då kommer vi passera det med råge.

Det kallas för short squeeze. Alla började shorta när vi var som lägst, och någon/några klämde till rejält.
Nu verkar sentiment ändras och sommaren börjar ta slut, folk från tradi-fi är tillbaka från semestrar och börjar tradea igen.

Btw, tanken är ju att man köper när det är LÅGT och säljer HÖGT. Så nu när vi var runt 30k var ju läge att skala in, sen efter 60k mot 100k är det ju dags att sakta skala ut. Men det löser du nog!
Citera
2021-08-06, 14:22
  #4198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Fy fan vad påverkad man blir av sociala medier. Jag har nästan slutat kolla bitcoin på sociala medier.

Någon jävel med 500k subscribers på youtube står och säger när vi bryter 30k usd då kommer det gå ner ännu mer.
Nån annan med lika många följare säger det är panik om bitcoin inte går upp mycket snart.
man ser dåliga nyheter om bitcoin.

Vad berodde senaste pumpen på?
Kom det några nyheter eller besltade sig valarna bara för att pumpa upp priset?

investerar man nu kan det lika gärna gå neråt igen lika fort.
Jag väntar tills vi nästan når all time high för då kommer vi passera det med råge.

FBs tradingkung har pratat, fortsätter med sin "Buy High, Sell Low" taktik!
Citera
2021-08-06, 15:58
  #4199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
FBs tradingkung har pratat, fortsätter med sin "Buy High, Sell Low" taktik!
Ändå rätt imponerad över att han lyckades köpa ath och sen sälja botten. Hade han bara gjort tvärtom hade det varit en kanonaffär.
Citera
2021-08-06, 17:06
  #4200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Ändå rätt imponerad över att han lyckades köpa ath och sen sälja botten. Hade han bara gjort tvärtom hade det varit en kanonaffär.

Jag sålde inte på botten.
Jag sålde på 38 för nån vecka sedan sen köpte jag in mig på 31k igen och sålde nu på 40k.

Bitcoin trading är svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in