2021-11-29, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Där håller jag med dig. Visst kan bitcoin gå upp, men några 10M dollar till 2030? Aldrig, Inte en chans.

Det är bara 10 dubbla på bitcoin som är kvar, sen är det i princip över och detta sker till 2035 ungefär.

Jag menar det finns många företag som presterar bättre än såhär.
Senast redigerad av gemenerVERSALER 2021-11-29 kl. 00:40.
Citera
2021-11-29, 00:44
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha förstått. Vad tror du är mest säkert? De 3500 börsnoterade företagen i USA som kommer stiga på sikt för att de producerar värde i takt med att den amerimanska ekonomin växer eller bitcoin?

Klart Bitcoin ger mer avkastning för det är högre risk? Men du vet nog inte vad begreppet risk-justerad avkastning avser.

Du hoppas på lotto i princip. En 170x multipel till 2030, inom snart 8 år. Hur är det realistiskt?

Bitcoin har haft en högre riskjusterad avkastning under sin levnad än andra tillgångar. Högre risk, ja, men avkastningen har varit så hög att Bitcoin har en högre riskjusterad avkastning än tex aktier, fastigheter, guld, m m. https://charts.woobull.com/bitcoin-risk-adjusted-return/
Citera
2021-11-29, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Det är bara 10 dubbla på bitcoin som är kvar, sen är det i princip över och detta sker till 2035 ungefär.

Det beräknas finnas 100 miljoner människor som äger Bitcoin, eller 1,3% av jordens befolkning. Jämfört med andra tekniker som slår igenom som räknas fortfarande som early adopters när 13% använder tekniken. Det är alltså enormt tidigt att köpa Bitcoin nu.

Inte svårt att tänka sig en framtid där 30% - 50% använder Bitcoin inom ett antal decennier.
Citera
2021-11-29, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det beräknas finnas 100 miljoner människor som äger Bitcoin, eller 1,3% av jordens befolkning. Jämfört med andra tekniker som slår igenom som räknas fortfarande som early adopters när 13% använder tekniken. Det är alltså enormt tidigt att köpa Bitcoin nu.

Inte svårt att tänka sig en framtid där 30% - 50% använder Bitcoin inom ett antal decennier.

Det är inte så man beräknar, det är bara fel.

Ju mer den kostar desto mindre tillväxt får den.
Citera
2021-11-29, 01:05
Medlem
Citat:
Det är inte så man beräknar, det är bara fel.

Ju mer den kostar desto mindre tillväxt får den.

Berätta gärna hur du menar det är fel.

BTC är inte bara en tillgång, det är också ett teknikskifte. Precis som mobiltelefoner eller Internet eller datorer, bilar och järnvägar var teknikskiften. Jag menar att det blir fel att jämföra BTC med tex en aktie.
Citera
2021-11-29, 01:09
Bannlyst
Citat:

BTC är inte bara en tillgång, det är också ett teknikskifte. Precis som mobiltelefoner eller Internet eller datorer, bilar och järnvägar var teknikskiften. Jag menar att det blir fel att jämföra BTC med tex en aktie.

Ekonomi fungerar inte linjärt, det är mer komplicerat än så.
Citera
2021-11-29, 01:29
Medlem
Citat:
Bitcoin har haft en högre riskjusterad avkastning under sin levnad än andra tillgångar. Högre risk, ja, men avkastningen har varit så hög att Bitcoin har en högre riskjusterad avkastning än tex aktier, fastigheter, guld, m m. https://charts.woobull.com/bitcoin-risk-adjusted-return/

Fortfarande inte ett säkrare tillgångsslag. Men ja, risk-adjusted så verkar det stämma men jag ser fortfarande inte månen som andra ser.

Bitcoin is a more volatile and riskier asset than US stocks.

https://www.cryptovantage.com/news/ask-cryptovantage-how-risky-is-bitcoin-compared-to-stocks/
Senast redigerad av Lukas17 2021-11-29 kl. 01:33.
Citera
2021-11-29, 01:30
Medlem
Citat:

Jag tror inte heller på 170 gånger pengarna tills 2030
Citera
2021-11-29, 01:34
Medlem
Citat:

Bitcoin kommer inte nå 10M dollar till 2030 i varje fall.
Citera
2021-11-29, 08:25
Avslutad
Citat:
Bitcoin kommer inte nå 10M dollar till 2030 i varje fall.

Du vet inte. Inget vet så varför säga det ena eller andra.
Citera
2021-11-29, 08:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Fastigheter kommer alltid vara en bra investering oavsett hur det går för BTC. Tror du folk ska sluta köpa hus eller? Bo på gatan?
Wow du vet verkligen inte hur utbud och efterfrågan reglerar priset…?

Om folk överväger att sova på gatan så sjunker priset avsett om du vill erkänna det eller inte.

Ser framför mig en miljon stockholmare på gatan och en miljon varma men tomma lägenheter. 😁
Citera
2021-11-29, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Du vet inte. Inget vet så varför säga det ena eller andra.

Kul att säga emot och att ha olika åsikter. Nej, jag vet inte, men jag är så pass säker så att jag kan slå vad i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in