2021-08-07, 00:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vilka bevis har du för att HD var involverad i Lenas död???? Du har inte ett jävla bevis att komma med utan du skriver runt och runt tills någon svarar dej. Lägg ner nu medans du fortfarande kan. Är du så jävla korkad så att du tror att HD kommer att spy ut den där grodan du så gärna vill att hon ska spotta ut. Varför skulle hon vara så jävla dum att nu när allt är över så skulle hon helt plötsligt kliva in på en polisstation och erkänna ett brott som hon inte ens är anklagad för. Skulle du göra det???? Inte jag i alla fall och säkert 99% av Sveriges befolkning tänker som jag. Men om det skulle vara som du säger att HD är skyldig till mordet på Lena och dessutom har röjt SD av vägen så måste HD vara Sveriges genom tiderna den mest geniala mörderskan Sverige har skådat. Och det med tanke på att hon har brottats med en psykos samtidigt som hon planerade århundrades mord.

Hanna lär inte ha ett smack med mordet på Lena att göra. Det är bara fantasier från ett koncentrat här som vill låta denna tråd flyttas till Evighetsdiskussioner. Fantisera är fritt. Likaså att skriva dem på Flashback.
Detta mord är inget det kommer jobbas med hos polisen mer. Vissa har lite svårt att begripa det där dock.
Citera
2021-08-07, 00:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade nästan glömt bort det förhöret.
Vad för sorts människa är HD egentligen, kan jag fråga mig. Kan förstå att hon och SD passade så bra ihop. De ljuger lika mycket och helt ohämmat båda två.

Antingen var hon sådan redan innan hon träffade SD (av födsel, uppfostran och ohejdad vana) eller så präglades hon djupt av SD på den punkten.

Det sista hon var var väl att vara klar med den biten som handlade om Lena? Allt som framkommer från FUP visar att hon hade ett glödhett motiv till att Lena skulle röjas ur vägen - och hon har ännu inte kommit över sveket, trots att både SD och Lena är döda idag.

Så återigen ställer jag mig frågan om inte den där samtalstanten rent av är ett hinder för HD att släppa hatet och gå vidare med sitt liv. I stället underblåser tanten hatet...

.... om man nu ska tro HD, vilket man ju också bör vara ytterst försiktig med...

Har svårt att tro att en yrkesperson såsom en samtalsterapeut, har en sån usel strategi. Visst, det är helt rätt av en terapeut att låta klienten ösa ur sig hat och besvikelse, men sen måste terapeuten visa vägen ut ur eländet.
Ja, samtal och agera container är en sak. Men inte år ut och år in. Sen lär det behövas typ KBT och vägledning.
Citat:
Det sista hon var var väl att vara klar med den biten som handlade om Lena?
Verkligen inte, hon ältar och verkar snudd på paranoid, hon är ju besatt av vart SD är trots skilsmässa.

Undrar om de passade på att förhöra den där terapeuten när HD var häktad misstänkt för mord. Hon lär ha hört mest av alla.

Vad är "samtalstanten"?
Samtalsterapeut är ju inte yrkesskyddat med nån leg. HD är ju sköterska så att snurra med titlar borde hon väl ha mer vett om.
Samtidigt pratar hon om att få beviljat mer timmar. Av psyk? Via nåt vårdavtal?

Hur som haver. Om nu HD råkar vara sanningsenlig för ovanlighetens skull så är det helkorkat om hon lyssnat på HD och drar slutsatser om att LW är psykiskt sjuk.
Senast redigerad av develi 2021-08-07 kl. 00:45.
Citera
2021-08-07, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, samtal och agera container är en sak. Men inte år ut och år in. Sen lär det behövas typ KBT och vägledning.
Verkligen inte, hon ältar och verkar snudd på paranoid, hon är ju besatt av vart SD är trots skilsmässa.

Undrar om de passade på att förhöra den där terapeuten när HD var häktad misstänkt för mord. Hon lär ha hört mest av alla.

Vad är "samtalstanten"?
Samtalsterapeut är ju inte yrkesskyddat med nån leg. HD är ju sköterska så att snurra med titlar borde hon väl ha mer vett om.

Hur som haver. Om nu HD råkar vara sanningsenlig för ovanlighetens skull så är det helkorkat om hon lyssnat på HD och drar slutsatser om att LW är psykiskt sjuk.

Jag tror att HD begärt att få fortsatt samtalstid med "kuratorn" som sedan beviljats av ansv för psyk (högkostn.kort).
Citera
2021-08-07, 01:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att HD begärt att få fortsatt samtalstid med "kuratorn" som sedan beviljats av ansv för psyk (högkostn.kort).
Ja, hon är hos psyk och har beviljat timmar. Hos "samtalstanten" som hon kallar "samtalsterapeut" Det är uppgifter ur fup.

HD tycks ha svårt för klarspråk om det så är mediciner eller titlar när det kommer till det psykiska.
Hon är desto tydligare om hur sjuk LW är (till JG, JS, KH, samtalstanten.och till FhL i förhör)
Antagligen till sin chef också. Hon har väl haft samma berättarstil där eftersom hon tyckte LW skulle anmälas.
HD går varm på tema trakasserier.
Citera
2021-08-07, 02:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
● Om man verkligen har läst igenom förundersökningsprotokollet och framför allt beträffande de polisförhören som tidigare gjordes med HD och även därtill inkluderat omständigheter, så har man faktiskt kunnat göra sig en ganska bra bild av HD som den individ hon är.

Men, till ovan skrivet skall tilläggas, att det finns människor som ser HD som ett helgon och tillika sagt, ett totalt och fullkomligt söndermanipulerat offer för den tidigare levande St*fan Davidss*n.

● Har man levt tillsammans under så många år som St*fan Davidss*n och HD gjort så är det ett faktum sagt, att man passat väldigt bra ihop samt att man också har väldigt mycket gemensamt.

● Jag tycker inte alls, att det på något sätt är svårt att förstå, att St*fan Davidss*n formade HD under den tiden som de levde tillsammans.

● HD har tagit till sig väldigt mycket ifrån St*fan Davidss*n, det vill säga, att HD har absorberat både det ena och det andra från individen som hon levt sida vid sida med under alla de åren som förlöpte.

● HD har under sin tid tillsammans med St*fan Davidss*n lärt sig mycket av honom.

● HD hatade L*na Wesstr*m som pesten och hade sålunda ett starkt motiv till att vilja röja sin rival L*na Wesstr*m ur vägen.

Kanske att HD en vacker dag kommer att bli Nattens nya och Vita Riddarinna ? ... ja, förutom sitt tokloggande av Geocacheburkar i skog och mark då förstås.

Tillägg: L*na Wesstr *m är död.

Svar St*fan Davidss*n med citat:
"Mot min vilja" ... slut citat /

Jag avslutar detta inlägget med att få sagt:

Man mördar inte en människa på grund av en loggremsa.

Mvh/JM.
Tror inte HD behövde formas så mycket?
Kaka söker maka, heter det väl?
Citera
2021-08-07, 02:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Vad är "samtalstanten"?

Finns inget som heter samtalstanten, så löjligt att nämna det så.
Borde väl vara en psykoterapeut HD besökt?
Citera
2021-08-07, 02:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
(..)
Om hon själv är helt ovetandes och inte inblandad i mordet för egen del varför ljuger hon då så mycket och obehindrat? Om du själv är oskyldig har du inget att dölja. Du är inte orolig för att åka dit då du vet att du själv ingenting gjort, och vet att det inga bevis finns på att du begått något fel. Så det är enligt min åsikt rätt talande. I efterhand vet vi ju att syftet till lögnerna inte heller är att återförenas med S och leva happily ever after.
Hd's many faces.

Hon ljuger obehindrat inför SD. Spelar till och med schysst, dvs att hon snarast ska berätta om hon börjar ha sex med JS.

Samma stil inför FhL, låter så övertygande om hur hon gått vidare, men rent skrattretande när man vet hur hon ältar som en besatt.

Hon förfasas i första förhör om LWs reaktioner ang hennes flytt. Påstår hon hotats men har inget att komma med då FhL frågar.
Verkar köra offer och drama i det förhöret, mycket tårar och synd om HD.

Till sin chef skrattar hon och säger "det skiter väl jag i" ang LWs reaktioner.

SD säger nåt snarlikt i förhör. Att hon bryr sig föga.
HD är en stor människa?
Menar han storsint så har han nog förväxlat dess innebörd rejält.
Är det typ "står över det hela" låter hon bitsk och snarare arrogant.

FL2: Vad sa du nu, Hanna är en?
SD: En ganska stor människa .. om det finns en dålig Lena som bor där och en dålig Stefan
som bor där så behöver inte hon .. gräva ner sig för det utan hon kan leva .. leva vidare .. det får bo ynkryggar runt henne .. hon behöver inte anpassa sig till .. skräp."
Citera
2021-08-07, 06:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Hd's many faces.

Hon ljuger obehindrat inför SD. Spelar till och med schysst, dvs att hon snarast ska berätta om hon börjar ha sex med JS.

Samma stil inför FhL, låter så övertygande om hur hon gått vidare, men rent skrattretande när man vet hur hon ältar som en besatt.

Hon förfasas i första förhör om LWs reaktioner ang hennes flytt. Påstår hon hotats men har inget att komma med då FhL frågar.
Verkar köra offer och drama i det förhöret, mycket tårar och synd om HD.

SD säger nåt snarlikt i förhör. Att hon bryr sig föga.
HD är en stor människa?
Menar han storsint så har han nog förväxlat dess innebörd rejält.
Är det typ "står över det hela" låter hon bitsk och snarare arrogant.

FL2: Vad sa du nu, Hanna är en?
SD: En ganska stor människa .. om det finns en dålig Lena som bor där och en dålig Stefan
som bor där så behöver inte hon .. gräva ner sig för det utan hon kan leva .. leva vidare .. det får bo ynkryggar runt henne .. hon behöver inte anpassa sig till .. skräp."
Citat:

LW hade försökt styra HD på samma sätt som hon styrde SD. Genom hot om att berätta för "alla" om affären. När HD begärde skiljsmässa och flyttade tog hon ifrån LW den makten. Hon behövde inte längre lyda makens älskarinna. Hon måste ha känt sig fri. Varför skulle hon bry sig om vad älskarinnan tyckte?
Citera
2021-08-07, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW hade försökt styra HD på samma sätt som hon styrde SD. Genom hot om att berätta för "alla" om affären. När HD begärde skiljsmässa och flyttade tog hon ifrån LW den makten. Hon behövde inte längre lyda makens älskarinna. Hon måste ha känt sig fri. Varför skulle hon bry sig om vad älskarinnan tyckte?

Stämmer det att LW direkt "hotat" HD med avslöjande ang affären?

Jag kommer bara ihåg att det var till SD hon uttryckt sig så.
Citera
2021-08-07, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Försökte styra HD?

Du är ju helt lost.

Hon försökte däremot styra SD med hot om att berätta.
Sen berättade hon ändå efter skilsmässan.
Hon hade nämligen ingen anledning att hålla tyst.

Om HD vore mer normal hade hon tagit ut skilsmässa och gett fan i både SD och LW.

Där ligger problemet - - dvs hos HD själv - från 19 februari.
För hon har inget med varken SD eller LW att göra öht från det datumet.

För övrigt är det korkat att flytta 60 m från den man hatar så intensivt och ältar konstant.
Senast redigerad av develi 2021-08-07 kl. 13:02.
Citera
2021-08-07, 13:56
Medlem
Bakarettans avatar
S.D var en typisk psykopat med många narcissistiska inslag. Har sett filmen där hans lilla barn visas upp tillsammans med familjen. Filmen fick mig att känna äckelkänslor och ett otroligt obehag.
Jag har även lyssnat på hela rättegången.
Föräldrarna till S.D & H.D
beter sig mycket besynnerligt.
Att Je**y G är jag övertygad om är inblandad indirekt. Likaså H.D.
Troligtvis manipulerade av S.D.
Mycket snack om geocaching hit & dit.
För mig är detta en sektliknande form av hjärntvätt där folk ska springa runt i natur mm & hitta fullständigt onödiga grejer. Dokumentera detta på fullt allvar & mena på att detta är en meningsfull gemenskap. Herregud!
Hursomhelst är f-skapet borta nu. Tack för det!
Fegheten hos S.D tog över.
Han kunde inte ta straffet.
Mina tankar går till Lenas barn och anhöriga.
Citera
2021-08-07, 14:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon behövde inte längre lyda makens älskarinna. Hon måste ha känt sig fri. Varför skulle hon bry sig om vad älskarinnan tyckte?
Det är HD som håller i taktpinnen.

HD kan inte komma vidare, kan inte släppa det förflutna säger hon i förhör.
Trots ny partner och skilsmässa.

Hon ser LW som ett störningsmoment och tjatar om att hon trakasserar henne.
De facto har de ingen kontakt mer än det HD själv startar upp under 2018.

▪️Hon agerar på samma sätt (otrogen, roade sig bland burkar, var förtrolig, åberopade behovet av en nära vän och ljög att hon hade sex) som SD gjort.

SD får stå bredvid, avundsjuk likt HD var en gång i tiden. Han ska väl lida likt henne.
Han är bakbunden via sin historik när hon åberopar förtroendebrist.
Han hålls på sträckbänken.

▪️Han omhuldar henne och accepterar varje drag hon gör med "den andra mannen".
Hon är ju så instabil och bräcklig.
Troligen använder hon sjukdomsvinst för att kunna växla mellan männen.

▪️Hon ger SD falska förhoppningar om återförening i framtiden och kör dubbla budskap. Hon älskar honom, saknar honom och tillåter de sover ihop och kramas.

Sen byter det till JS och SD får vänta på sin tur.

▪️Hon har kört samma stil med JS, han hålls på halster och lever på hoppet. Hon är så öppen och ärlig. Han är kär, tar ut skilsmässa men har inget för det. JS kväver henne säger hon. Bye Bye.

▪️Hon får SD att behålla huset med barnen som argument, stöder med lite över en halv miljon. SD påtalar dålig ekonomi.

HD vill högst troligt inte ha SD överhuvudtaget men låter honom heller inte vara ifred.
Trots skilsmässa agerar hon bromskloss ang SD och LW.

Så länge SD lever på hoppet så förhindras att
LW och SD får en relation, flyttar in i huset och blir bonusmamma till barnen.

Sen dör LW, hon mördas. Vilket HD hoppats på.
Sen åtalas SD. Vilket HD hoppats på.
Sen tar SD livet av sig. Nu förvaltar HD huset och skiner som en sol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in