2021-08-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Isf om det är från 2011 som paret hållit på med att leta burkar har HD varit sängliggande delar av tiden (alltså inte varit med på plats).

Ska det räknas burkar som HD tagit (varit med på plats) borde det vara betydligt färre. Ändå ska hon räkna in de burkar SD tagit under deras gemensamma namn.

Eftersom det verkar vara så intressant med antal/och vara på plats borde det väl finnas någon regel i geosammanhang... är det OK att flytta till nytt konto och ta med burkar vid sängliggande?
Antar att det borde vara fler än vad LW påtalade (som fusk)?
Det är klart det ör flera som hon fuskat sig till.
Jag vet flera burkägare som har sett att HD loggat digitalt, men inte besökt och signerat.. de ville inte lägga sig i just då, kring rättegångarna.. förståeligt.
Om jag inte missminner mig, så försvann en hel del av HDs loggar efter SDs död?
Citera
2021-08-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
● Vad för sorts människa är HD egentligen, kan jag fråga mig. Kan förstå att hon och SD passade så bra ihop.

● De ljuger lika mycket och helt ohämmat båda två.

● Antingen var hon sådan redan innan hon träffade SD (av födsel, uppfostran och ohejdad vana) ● eller så präglades hon djupt av SD på den punkten.

● Allt som framkommer från FUP visar att hon hade ett glödhett motiv till att Lena skulle röjas ur

● Om man verkligen har läst igenom förundersökningsprotokollet och framför allt beträffande de polisförhören som tidigare gjordes med HD och även därtill inkluderat omständigheter, så har man faktiskt kunnat göra sig en ganska bra bild av HD som den individ hon är.

Men, till ovan skrivet skall tilläggas, att det finns människor som ser HD som ett helgon och tillika sagt, ett totalt och fullkomligt söndermanipulerat offer för den tidigare levande St*fan Davidss*n.

● Har man levt tillsammans under så många år som St*fan Davidss*n och HD gjort så är det ett faktum sagt, att man passat väldigt bra ihop samt att man också har väldigt mycket gemensamt.

● Jag tycker inte alls, att det på något sätt är svårt att förstå, att St*fan Davidss*n formade HD under den tiden som de levde tillsammans.

● HD har tagit till sig väldigt mycket ifrån St*fan Davidss*n, det vill säga, att HD har absorberat både det ena och det andra från individen som hon levt sida vid sida med under alla de åren som förlöpte.

● HD har under sin tid tillsammans med St*fan Davidss*n lärt sig mycket av honom.

● HD hatade L*na Wesstr*m som pesten och hade sålunda ett starkt motiv till att vilja röja sin rival L*na Wesstr*m ur vägen.

Kanske att HD en vacker dag kommer att bli Nattens nya och Vita Riddarinna ? ... ja, förutom sitt tokloggande av Geocacheburkar i skog och mark då förstås.

Tillägg: L*na Wesstr *m är död.

Svar St*fan Davidss*n med citat:
"Mot min vilja" ... slut citat /

Jag avslutar detta inlägget med att få sagt:

Man mördar inte en människa på grund av en loggremsa.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jajamensan hon ljuger om mycket mer än blodsex å Stefans vägnar. Tror dessutom hon ljög i förhöret där hon hävdade att hon var ok med att S och L låg med varandra, när hon själv var sjuk och inte orkade. Hon vill sudda ut eventuell motivbild bakom mordet.

I detta indiciemål försökte både S och H förminska motivbilden betydligt. När L väl är död gäller det att reducera anledningar till att de skulle vilja få henne bragd om livet. Det var topp 1 för S i tingsrätten när han skulle förklara att han saknade motiv till mordet, då han och H allt redan separerat flera månader innan mordet. Han menade sig inte ens försökta återförenas med H då han ej var värd hennes gunst, utan han var liksom glad för hennes skull när hon gick vidare. Detta satt han och mumlade om i tingsrätten. Och han var noga med att inte försäga sig med ett enda onödigt ord, utan var hela tiden på sin vakt. Liksom ålade sig passivt fram, och ville ha förtydliganden, så han förstod frågorna korrekt innan han uttalade sig.

Och det oskyldiga lammet menade även att L ville han inte heller ha en seriös relation med, det hade han deklarerat redan 2015 att det inget offentligt skulle bli dem emellan. Så svartsjuka kunde inte heller vara ett motiv bakom mordet för hans del. Utan de var fortsatt vänner och inte osams när L väl dog. Tror till och med att han uttalade att de var de "bästa vänner" när hon blev mördad..

När L dött försatte han att spela ovetandes om motivbilden när han skrev till henne efter hennes död.
Typ vem retade du upp, åh vad lade du dig i? Eller något liknande så alla kunde förstå att L verkligen trasslade in sig i
människors business. Så det framgick att det kunde finnas flera möjliga potentiella mördare. Att marknadsföra sig som i avsaknad av motivbild var högst på hans agenda.

I Hannas första förhör framkommer på samma vis att den då försvunna kvinnan L faktiskt var en sjuk person, någon man ska akta sig för enligt kuratorns råd. Inte svara och undvika kontakt med. Underförstått L är en opålitlig typ som kan framkalla att någon vill få henne att försvinna.

Så bör man nog också betrakta många av Hannas lögn-uttalanden i förhör. När hon väl fattat att det är centralt. Så varför ljuger hon så obehindrat för PS? Jag tror ej det är så enkelt att hon ljuger för Steffes skull. Hon gör sig själv en stor tjänst. Om hon själv är inblandad vill hon ju skydda både S och sig själv, så han inte tjallar på hennes inblandning.

Om hon själv är helt ovetandes och inte inblandad i mordet för egen del varför ljuger hon då så mycket och obehindrat? Om du själv är oskyldig har du inget att dölja. Du är inte orolig för att åka dit då du vet att du själv ingenting gjort, och vet att det inga bevis finns på att du begått något fel. Så det är enligt min åsikt rätt talande. I efterhand vet vi ju att syftet till lögnerna inte heller är att återförenas med S och leva happily ever after.

Jag anser och tycker, att det borde vara, för alla de som har ett seriöst intresse för det tidigare mordet på L*na Wesstr*m inkluderat omständigheter, att förstå den egentliga anledningen till HD:s förtigelser och lögner.

Att vilja påstå att HD skulle ha varit livrädd för St*fan Davidss*n, håller inte i detta fallet.

Vid två olika samt tidigare tillfällen i L*na Wesstr*m-tråden berättade jag om när HD vid det aktuella tillfället var tillsammans med flera personer, de satt och diskuterade och tillika förnöjde sig med god mat och dryck då plötsligt mitt i allt ihop HD tog tag i en porslinstallrik för att en kort stund därefter slå den rakt i huvudet på den bredvidsittande personen.

Vid det aktuella tillfället och strax efter det att HD hade slagit porslinstallriken i huvudet på den bredvidsittande personen, lämnade hon platsen.

Vad jag vill få sagt gällande det ovan skrivna är, att HD är en individ som kan bli riktigt ilsk när det verkligen gäller. Jag känner även till några fler saker som HD tidigare har gjort mot andra människor när hon ilsknat till ordentligt.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt var de tu inne i GC-träsket redan innan.

● Och det var SD som övertalade LW att testa. Hon blev lila fast i GC som SD och HD.

● Det var St*fan Davidss*n som lärde upp L*na Wesstr*m inom sporten Geocaching, St*fan Davidss*n var också den personen som väckte nyfikenheten för denna sporten hos L*na Wesstr*m, före det var L*na Wesstr*m en person som åkte skidor, sprang och joggade och även besökte träningslokaler med mera.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur vet du att psykisk ohälsa hos HD kvarstår och behandling av depression fortgår? FUP börjar bli gammalt nu. Har du uppdaterad information (gärna dagsfärskt) om hennes hälsa och mediciner?

Jag tror hon arbetar heltid nu. Så ändrade kostvanor gjorde nog susen och hon kanske inte alls behandlas för depression mer. Idag.

Ditt tidigare inlägg var skrivet till medlemmen @develi, men jag hoppar in och svarar på din fråga.

HD står under en livslång behandling för depression och har sålunda kontakt med den psykiatriska vårdenheten. HD medicineras i dagsläget med medicinen Quetiapin vilket är ett atypiskt anti-psykotikum.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

● Snokar i SDs konton, ljuger om JS och är otrogen, förfasas över att han kontrollerar - och har mage att åberopa tillit?

● Loggar glatt LWs cacher då hon är död.
● Hon fick ju som hon ville när LW inte överlevde.

● Dumpar JS som en tömd kattlåda, lyser som en sol med SD och blir pigg som en mört efter mordet.

Come on...

● Det finns överhuvudtaget ingen tvivel om att Yodinnan [ HD ] inte haft sina smutsiga fingrar med i spelet vad beträffat L*na Wesstr*m död.

● HD hatade L*na Wesstr*m till den mildaste grad, och sålunda, kan man bara inte åsidosätta och påstå att hon inte ! hade, ett starkt motiv till att få sin rival L*na Wesstr*m röjd ur sin väg.

HD:s förtigelser genom olika tidigare gjorda polisförhör talar sitt tydliga språk.

HD är en individ som har mycket dolt innanför sitt pannben, framför allt när det gäller det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Tillägg: L*na Wesstr*m är död.

"Mot min vilja"

Mvh/JM.
Citera
2021-08-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
När man lyssnar på rewiern H.Å och liknande verkar regelverket inom geocachingen underordnad och förhandlingsbart, eller åtminstone en aning otydligt. Inte på liv och död, utan grundtanken med sporten är mer att på ett naturligt och finurligt vis kombinera rörelse, friluftsliv och gåtor. Om man ska gå ner på detaljnivå och bevisa att man varit eller inte varit på plats, så måste det finnas både ett sätt att bevisa och kontrollera saken. Annars blir det mer en angiveri- sport, tänker jag.

Om sådana kontrollfunktioner varit på plats hade knappast H och L behövt ha några meningsskiljaktigheter i ärendet. Istället uppstod någon tuppfäktning, som Hiding mest nämnde i förbigående.

GC är väl aldrig ämnat att vara annat än ett trevligt sätt att röra sig i naturen och få människor att motionera på ett spännande lättsamt sätt. Att sedan en liten minoritet tar det mer på allvar är väl oundvikligt kanske. Men blodigt allvar, har det någonsin hänt förut?

HD valde att hämnas på behörigt avstånd från både SD/LW och då var GC perfekt som vapen. Smarta Hanna in action.
Citera
2021-08-06, 20:59
Medlem
Citat:
Isf om det är från 2011 som paret hållit på med att leta burkar har HD varit sängliggande delar av tiden (alltså inte varit med på plats).

Ska det räknas burkar som HD tagit (varit med på plats) borde det vara betydligt färre. Ändå ska hon räkna in de burkar SD tagit under deras gemensamma namn.

Eftersom det verkar vara så intressant med antal/och vara på plats borde det väl finnas någon regel i geosammanhang... är det OK att flytta till nytt konto och ta med burkar vid sängliggande?

LW kan bara bestämma där hon själv är CacheOwner (CO).
Citera
2021-08-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80

● Hoppas Kan vi göra men det kommer bli en friande dom. ● Garanterat

Detta inlägget skrev du, samt postade i L*na Wesstr*m-tråden åtta dagar före det att St*fan Davidss*n blev dömd till 18 års fängelse i HovRätten.

Ja du @Toccooa80, den ● garantin som du tidigare gav, den blåste bort med vinden, långt ut över vindarnas hav likt St*fan Davidss*n:s aska vilken också försvann med vinden till landet någonstans.

Däremot sagt till ovan skrivet, så kan jag, garantera dig följande sagt, att om jag får den minsta lilla chans till att kunna daska HD på skinkan eller snärta JG på nosen, så kommer jag inte att tveka en enda liten sekund, detta sagda, vilket betyder, att om jag finner någonting av värde som kan leda det gamla mordet på L*na Wesstr*m vidare, så blir polisen den första, som jag kommer att lämna in det till.

Om så fallet blir, så kan inte jag, på något sätt ● garantera dig att polisen kommer att taga till vara på det, ... det vill säga, om jag finner någonting av värde, så är det sedan upp till polisen att hantera det efter deras bedömning.

Tillägg: St*fan Davidss*n var inte ensam under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, detta, oavsett ! om St*fan Davidss*n sedan skulle ha befunnit sig ensam med brottsoffret L*na Wesstr*m bakom bullerplanket vid den aktuella tidpunkten då dödsmisshandeln utbröt.

Bara för att St*fan Davidss*n till sist dömdes i HovRätten till 18 års fängelse och strax därefter tog sitt liv, så betyder det inte, ... att det inte skulle ha funnits en, eller flera personer involverade utöver St*fan Davidss*n.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-06, 21:09
Medlem
Citat:
Kommer också ihåg att det var SD som övertalade LW att testa (och fixade namn om jag kommer ihåg rätt).

Det jag misstänker är att SD är mycket mer inne på geo än vad HD var från början. Funderar på om HD:s intresse fick nytt liv här hon upptäckte att SD/LW blev för "intima".

Tror inte att HD varit ute på lika många äventyr som SD och har inte varit med på att ta en bråkdel av burkarna som SD har. Men... de hade samma geonamn och HD flyttade över allt till sig när hon fixade eget kto, har för mig att hon skrev att det "var en dagbok".

Dessutom misstänker jag att SD var beroende av dessa kvinnor för att komma fram till en lösning av geo-gåtorna... de verkar vara mer underfundiga än SD.

Så var det. Mystar var han helt värdelös på, däremot var Hanna duktig och när HD blev sjuk uppvaktade han LW flitigt för att få henne intresserad av GC. LW konstruerade många uppskattade mystar. Vad jag vet har HD inte själv skapat någon cache.
Citera
2021-08-06, 23:11
Medlem
develis avatar
Citat:

LWs första var okt 2012 (djurkyrkogården) och introducerad av SD.

Med tanke på poäng och mycket tävlingsinriktat, uppenbart blodigt allvar för vissa ang poäng och statistik, så borde regelverket vara därefter.
Som det är nu så lyckades tydligen HD förstöra LWs poäng och HD var själv ute efter sviter när hon tog LWs.

HD åberopar att hon vill behålla loggar som dagbok.
Vore som att sno nåns dagbok och påstå man gjort ditten och datten.

Helt sjukt om man kan ligga till sängs och bara flytta över vid kontodelning. Skriva en fånig text om "hoppas CO tycker det är ok" ...

Uppenbart var det inte ok men lika fan tar hon dem när LW är död.
... Som hon då hoppats på.

Hon är även skitful när hon vill skriva in SD (dvs fuska) på LWs wig den 8 maj.

SPECIELLT när hon krävt att SDs loggar skulle raderas.
När LW frågar flera ggr om vilka det gäller då svarar inte HD.

Äckligt beteende.
Senast redigerad av develi 2021-08-06 kl. 23:16.
Citera
2021-08-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
● Det finns överhuvudtaget ingen tvivel om att Yodinnan [ HD ] inte haft sina smutsiga fingrar med i spelet vad beträffat L*na Wesstr*m död.

● HD hatade L*na Wesstr*m till den mildaste grad, och sålunda, kan man bara inte åsidosätta och påstå att hon inte ! hade, ett starkt motiv till att få sin rival L*na Wesstr*m röjd ur sin väg.

HD:s förtigelser genom olika tidigare gjorda polisförhör talar sitt tydliga språk.

HD är en individ som har mycket dolt innanför sitt pannben, framför allt när det gäller det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Tillägg: L*na Wesstr*m är död.

"Mot min vilja"

Mvh/JM.

Vilka bevis har du för att HD var involverad i Lenas död???? Du har inte ett jävla bevis att komma med utan du skriver runt och runt tills någon svarar dej. Lägg ner nu medans du fortfarande kan. Är du så jävla korkad så att du tror att HD kommer att spy ut den där grodan du så gärna vill att hon ska spotta ut. Varför skulle hon vara så jävla dum att nu när allt är över så skulle hon helt plötsligt kliva in på en polisstation och erkänna ett brott som hon inte ens är anklagad för. Skulle du göra det???? Inte jag i alla fall och säkert 99% av Sveriges befolkning tänker som jag. Men om det skulle vara som du säger att HD är skyldig till mordet på Lena och dessutom har röjt SD av vägen så måste HD vara Sveriges genom tiderna den mest geniala mörderskan Sverige har skådat. Och det med tanke på att hon har brottats med en psykos samtidigt som hon planerade århundrades mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in