2021-08-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är i varje fall inget som har framkommit i tråden tidigare, vi får väl se om det dyker upp någon länk.

Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nej självklar vill ingen människa det. Vem menar du ha blivet utsatt för det?

Om Esbjörn dör ni kommer han oxå att dö olycklig. Men det är Ebba som fått honom att ha den känslan, inte någon annan.

Ja du, det finns ett utryck.
Man är som man umgås, det kan ju stämma på dig och dina vänner.
Det återstår en förhandling där flera personer ska vittna om Esbjörns sinnesstämning efter försäljningen, då lär det även klarna när den i så fall förändrades till det sämre. Det ska bli intressant att höra tycker jag.
2021-08-07, 11:57
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Om jag ville köpa ett hus av någon och frågade otrevligt så skulle det vara ganska meningslöst eller hur?
Om jag ville köpa en äldre äldres hus och var noga med att det gått rätt till. Så skulle jag inte vilka att personen sa att den var charmad av mig. Att jag fått den att känna sig sedd och bekräftad. Jag hade föredraget proffsig och trevlig.
2021-08-07, 11:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Var har du fått detta ifrån?
Enl överförmyndarmyndigheten i Västerås finns inte behov. Från inlaga 96:

”Av utredningen framkommer inte någon information om hans hjälpbehov inte kan tillgodoses med den fullmakt som finns.

Mot bakgrund härav bedömer nämnden att det inte framkommit något i ärendet som tyder på att fullmakten inte är tillräckligt och att godmanskap är nödvändigt för att tillgodose Esbjörns hjälpbehov.”
Om du läser allt ska du se att det jag skriver stämmer.
2021-08-07, 12:01
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det har stått i tråden att Binninge torterat Esbjörn psykiskt. Menar du att det inte var sant?

Jag vet inte, det får stå för dig och andra som skriver så, i så fall. Klart, det kan ju vara sant även om han inte har en dom på sig, precis som han skulle kunna vara oskyldig till misshandeln och sexbrottet även fast han har en dom på sig där.
2021-08-07, 12:02
Medlem
Citat:
Om jag ville köpa en äldre äldres hus och var noga med att det gått rätt till. Så skulle jag inte vilka att personen sa att den var charmad av mig. Att jag fått den att känna sig sedd och bekräftad. Jag hade föredraget proffsig och trevlig.
Du får gärna definiera skillnaden i praktiken mellan charmad, sedd och bekräftad i motsats till att vara proffsig och trevlig.
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag läste vad du skrev. Och jag förtydligade vad som mer står i inlagorna som du utelämnat. Tillexempel varför man avslog godmans ansökan.

Vem har lämnat in terminologin för vad sjötomt är till tinget menar du, eller bryggans vara eller inte vara.

Och även om det är inlämnat så gör det ju inte det jag skriver att i folkmun och på mäklarspråk så räknas detta som en sjötomt. Samt att bryggans vare eller inte vara inte har någon betydelse för tvistefrågan.
Jag skrev tinget mm.
En del postare överdriver för missförstås.
Det var ett utdrag från skatteverket i tidningen jag länkade till ang bryggan.
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Då har du läst fel. Binninge har aldrig varit med i KD. Däremot Moderaterna som ung.

Balooba har inte läst fel. Det stod där, svart på vitt i tråden. Står förmodligen kvar för den som orkar leta.

Att uppgiften som sådan är felaktig, är något helt annat.
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det återstår en förhandling där flera personer ska vittna om Esbjörns sinnesstämning efter försäljningen, då lär det även klarna när den i så fall förändrades till det sämre. Det ska bli intressant att höra tycker jag.
Att det ska bli intressant kan vi helt klart vara överens om. Jag ser oxå fram emot att kunna få se ett lite längre inslag med bara Esbjörn. Se hur har svarar på frågor och hur orienterad han är i vad som hände. Det är en sak att i en icke stressad situation kunna vara klar och ha koll på tid och rum. Och en annan sak att kunna minnas vad som hände och när det hände.
2021-08-07, 12:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har fetat - ja det såg jag också helt nyligen och då var han ju bara 5-6 år. Pilotyega sa förut att det är Esbjörns farfar som har byggt huset.

Citat:
Länka gärna till intervjun där Esbjörn ristat årtal i en sten när han var 5-6 år gammal. Jag har bara läst ett polisförhör där han säger att han såg huset första gången när han var 15 år gammal.

Citat:
Nej, det får du själv göra. Det var i en av Expressens många videos om detta, men jag såg det igår nån gång och från tråden men det var nog andra videon från länken så lite svårletat. det är allt jag orkar ge dig om du inte kan tro på både MB:s och mina ord.

Citat:
Jag tvivlar på denna uppgift eftersom det bara är ni två som sett detta inslag på Expressen.

Citat:
Tvivla på du men jag behöver inte tvivla på att det är fler än vi två MB och jag som sett samma video

Citat:
Det är i varje fall inget som har framkommit i tråden tidigare, vi får väl se om det dyker upp någon länk.

Har du sett på fan ditt envishuvud - här har du länken! Så då stämmer det inte att han kom till gården först på mitten av femtiotalet. Han har minnen ända till tio år tidigare. Fast det kan man ha med den diagnos som han har eller hur?

Överst kan alltså stämma att det är hans farfar som byggt gården.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

ca 1 minut in på videon
2021-08-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Binninge var med i drevet mot Ebba pga KD.
Hade inte JB varit med i det gänget så hade affären gått hur smidigt som helst och huset hade varit renoverat och Esb hade suttit på verandan och ljugit fiskehistorier för Ebbas barn.

Varför låter Ebba sina barn krypa upp i knät på en 81-årig, främmande farbror under en pandemi?
2021-08-07, 12:05
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Vad kallar du det när någon svurit en ed, finns det något fel i att kalla det för att man då är edsvuren. Ordet är väl helt enkelt en sammanslagning av att man svurit en ed? Finns det något annat ord som passar bättre menar du?

Han fiskar säkert efter sanningsförsäkran eller något sånt. Andemeningen förblir dock densamma. Man förbinder sig till att hålla sig till sanningen och blir man påkommen med att ljuga, så är det en straffbar handling.
2021-08-07, 12:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du får gärna definiera skillnaden i praktiken mellan charmad, sedd och bekräftad i motsats till att vara proffsig och trevlig.
Om du inte förstår den skillnaden så får det nog stå för dig. Jag tror att de flesta inser att det är milsvidd skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag skrev tinget mm.
En del postare överdriver för missförstås.
Det var ett utdrag från skatteverket i tidningen jag länkade till ang bryggan.
Och en del postare fortsätter tjata om irrelevant detaljer i evighet. Trotts att de inte kan peka på några fel i sakfrågan. Tänk vad olika människor kan vara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in