Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Det var ju i samband med signeringen som han enligt uppgift känt sig lurad, bortkollrad och pressad, så det är väl naturligt att det först är efter denna som han inte vågar träffa henne ensam.
Ok. Men Esb hade väl kunnat ta med sig någon dit då han skrev på kontraktet? Ebba borde faktiskt ha rekommenderat att han skulle ta med sig någon. En uppgift som finns, kanske är det en trådsanning, att hon har kontaktat ett av hans syskonbarn. Kanske ville han inte ha någon med sig.
Om Esb känt sig lurad, vad har han känt sig lurad på? Debattören Braathe har listat en rad saker som indikerar på att Esb var fullt medveten om att han befann sig i en försäljningsprocess av fastigheten. Har han inte förstått det, måste psykologen Barrys utlåtande vara felaktigt, då lider han inte av en lindrig kognitiv svikt utan av en allvarlig sådan.
Vad jag har hört av Esb så är det inte priset han har haft någon invändning emot, utan att Ebba började röja upp på tomten lite genom att ta ned något träd och sly. Om detta skulle vara det som han är upprörd över skulle man nästan kunna tro att han har begravt ett lik på tomten

Skämt åsido, vad jag tagit del av så verkar hans grund till hävning vara ytterst luddig, likaså att han varit pressad ställer jag mig tveksam till, då det inte varit, vad jag förstått särskilt många möten innan. Hade varit en annan sak om Ebba ränt nästan dagligen där och tjatat.