2021-08-07, 11:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Så nu har en psykolog utan att ha den grundläggande medicinska undersökningen enligt han själv satt en diagnos ?
Vad är det för anmärkningsvärt att en neuropsykolog efter att ha utrett Esbjörn satt en diagnos?

Spörsmålet är redan utrett i tråden, men poletten tycks aldrig trilla ned.
2021-08-07, 11:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om jag ville köpa ett hus av någon och frågade otrevligt så skulle det vara ganska meningslöst eller hur?
Ja naturligtvis så och likaså var ditt inlägg meningslöst för vart ville du komma? Att Ebba bara hade två ytterlighetsval i sitt sätt å närma sig Esbjörn? ja inte helt meningslöst då det ju som vanligt producerar contras
2021-08-07, 11:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja så sant, vilket vedervärdigt beteende att göra så och speciellt då hon väl sprang omkring på klubbar o festade när det var som värst. Det här är någonting inte jag reflekterat över så tack för att du tog upp det och tack främst kanske till dig N.Armstark Du är så kontraproduktiv när du nafsar på allt. Utan dig armen så hade denna coronabit bara fejdat iväg för mig.

Ja snacka om att kunna ta sig fram över lik om det bara behövs.....för ett hus som ju ser snyggare ut på insidan än utsidan. De 300 000 kr som drogs av (4,2 - 3,9 =0,3) räcker nog långt för å göra huset beboeligt även för kids - ett kanonfynd å läget sen - helt superbt - Ebba bara måste ha å billigt - ja inte ens mäklare behövde Esbjörn anlita då Ebba fixa gratis "kompismäklare" lika bra minst - oxå ingå i pris...osv.

Du har en nivå på beboeligt som vi andra inte har.

300' räcker inte till vatten, avlopp och el, än mindre till allt det andra som bör göras.
2021-08-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Är det Esbjörns vilja att inte medverka till att lösa det hela innan det går till rättegång? Kanske.

Är det i Esbjörns bästa intresse att ombudet inte är ärlig och får Esbjörn att förstå vad som faktiskt står på spel?

Mötets syfte och innebörd har kommunicerats till Binninge, men även om det inte uttryckligen hade gjorts, så är det väl självskrivet vad det kommer handla om? De har en tvist som måste lösas. Av dom på egen hand, eller med hjälp av andra. Vill man vara delaktig i lösningen, eller vill man få lösningen dikterad för sig?
Berätta om vad Ebbas syfte med mötet var?
Att få Esbjörn att fullfölja försäljning? Det är väl den enda anledningen. Skulle mötet avhandla att Ebba backar hade ett möte inte varit nödvändigt.
Men berätta nu!
Jag vill veta syftet med mötet
2021-08-07, 11:45
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Menar du att åldringstorteraren Binninge inte bara torterat Esbjörn psykiskt utan han har förmått psykologen Barry att totryrstympa Esbjörn för att sänka hans kognitiva funktionsnivå?
?

Nu får du faktiskt ta det lugnt med beskyllningar mot det f.d juridiska ombudet. Han är väl dömd för barnmisshandel och var det något sexuellt också, kommer inte exakt ihåg, men någon tortyr mot åldringar är han väl i inte dömd för (ännu i alla fall).
2021-08-07, 11:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tvivlar på denna uppgift eftersom det bara är ni två som sett detta inslag på Expressen.
Tvivla på du men jag behöver inte tvivla på att det är fler än vi två MB och jag som sett samma video
2021-08-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ja naturligtvis så och likaså var ditt inlägg meningslöst för vart ville du komma? Att Ebba bara hade två ytterlighetsval i sitt sätt å närma sig Esbjörn? ja inte helt meningslöst då det ju som vanligt producerar contras
Så man måste fråga neutralt om man kan få köpa något för att det ska vara etiskt riktigt? Du och MerryPlump har riktigt stora krav på hur saker ska vara för att ni ska tycka att det är rätt och riktigt.

Definiera gärna hur Ebba Busch borde ha talat och sett ut i sitt minspel för att det skulle ha varit ett korrekt och etiskt accepterat förfarande?
2021-08-07, 11:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
jag ska ge dit ett enkelt svar.
INGEN frisk människa vill bli demensförklarad i syfte att bli berövad sin rättshandlingsförmåga.
Det är bland det jävligaste du kan utsätta en person för.
Jag kände en person vars barn försökte just detta - och han dog olycklig, bitter och som ovän med barnen.
Man behöver inte svamla ut i en massa känslor och snömos för att svara på det.
Nej självklar vill ingen människa det. Vem menar du ha blivet utsatt för det?

Om Esbjörn dör ni kommer han oxå att dö olycklig. Men det är Ebba som fått honom att ha den känslan, inte någon annan.

Ja du, det finns ett utryck.
Man är som man umgås, det kan ju stämma på dig och dina vänner.
2021-08-07, 11:48
Medlem
Citat:
Tvivla på du men jag behöver inte tvivla på att det är fler än vi två MB och jag som sett samma video
Det är i varje fall inget som har framkommit i tråden tidigare, vi får väl se om det dyker upp någon länk.
2021-08-07, 11:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu får du faktiskt ta det lugnt med beskyllningar mot det f.d juridiska ombudet. Han är väl dömd för barnmisshandel och var det något sexuellt också, kommer inte exakt ihåg, men någon tortyr mot åldringar är han väl i inte dömd för (ännu i alla fall).
Det har stått i tråden att Binninge torterat Esbjörn psykiskt. Menar du att det inte var sant?
2021-08-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Berätta om vad Ebbas syfte med mötet var?
Att få Esbjörn att fullfölja försäljning? Det är väl den enda anledningen. Skulle mötet avhandla att Ebba backar hade ett möte inte varit nödvändigt.
Men berätta nu!
Jag vill veta syftet med mötet
Vad hade Binninge för syfte med mötet, i en förhandling går väl alla parter in med en tanke på vad man vill åstadkomma? Det kan mycket väl ha varit förutsättningar för hur affären skulle avbrytas som var syftet från båda parter. Nu föll allt på att en det enligt uppgift dök upp en ung flicka som inte ville uppge sitt namn. Det är mycket spekulationer om detta möte, men vad det kunnat utmynna i får vi aldrig veta eftersom Esbjörn vägrade delta med endast Binninge vid sin sida. Det är lite märkligt.
2021-08-07, 11:53
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om du bemödar dig att läsa vad jag skrivit så kan du uppenbart inte förstå.
Det jag har lagt in bygger på det som har inkpmmit till tinget mm.
Men vad kan man förvänta sig av en som notoriskt vägrar allt.
Jag läste vad du skrev. Och jag förtydligade vad som mer står i inlagorna som du utelämnat. Tillexempel varför man avslog godmans ansökan.

Vem har lämnat in terminologin för vad sjötomt är till tinget menar du, eller bryggans vara eller inte vara.

Och även om det är inlämnat så gör det ju inte det jag skriver att i folkmun och på mäklarspråk så räknas detta som en sjötomt. Samt att bryggans vare eller inte vara inte har någon betydelse för tvistefrågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in