2021-08-07, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så Binninge skulle inte vara med på mötet nu igen? Man blir inte klok på detta ombud som ena stunden är där och i nästa stund lämnar sin klient helt isolerad. Det kan iofs skapa viss oro hos Esbjörn Bolin att inte kunna lita på sitt ombud.
Att ha med någon digitalt på länk, verkade inte räcka för Esbjörn. Rätt rimlig med tanke på att han blivit lurad, bortkollrad och pressad att göra något han inte ville av Ebba tidigare, när han hade varit ensam närvarande i rummet med henne och hennes följeslagare. Skulle tro att ångesten steg rätt kraftigt när situationen stod klar för honom, i minnet av det som han upplevt som ett övergrepp. Väldigt märkligt att Ebba prompt skulle kräva att han skulle genomlida det hela igen och förvägrade Esbjörns ledsagare att närvara. Empati verkar inte vara hennes starka sida.

Undrar om Ebbas vän legitimerade sig vid signeringen? Finns ingen information om denna helt avgörande uppgift.
2021-08-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Edsvuren?
Du använder dig av ord du inte förstår för att verka mer lärd än den miffo du är.
https://www.google.com/amp/s/synonymertill.com/synonym/amp/edsvuren/
Så vittnena kommer inte att svära någon ed att tala sanning?

Något liknande detta:
”Jag N.N. lovar och försäkrar på heder och samvete att jag ska säga hela sanningen och intet förtiga, tillägga eller förändra”
Om man svär en ed så är man väl edsvuren tycker jag, vad vill du hellre kalla det?
2021-08-07, 10:34
Medlem
Citat:
Vilka advokater dras med avsky när det gäller deras bekantskap/vänskap med Binninge?
Menar du att journalerna är fabricerade?
Alltid lika underhållande att läsa dina inlägg
varför skulle journalerna vara fabricerade...? Det behövs ju inte då de vederlägger allt som binninge fört fram.
Problemet är att Binninge antingen inte läst dem eller fattat vad det står, för han anför ju en ståndpunkt som går på tvärs med innehållet i alla dessa journaler. De säger att esbjörn lider av en LINDRIG kognitiv nedsättning - något som INTE påverkar hans rättshandlingsförmåga, hans förmåga att vara orienterad i tid och rum, hans förmåga att ingå avtal osv.
Det är därför alla normalt funtade människor är så oerhört frågande till varför Binninge lagt så mycket krut på demenslinjen.
2021-08-07, 10:35
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Har inte läst alla inläggg - omöjligt - heltidsjobb.
Men har läst om att JB varit med i KD tidigare men inte sett någon säga emot förens nu.
Har läst om att det ska ha stått omnämnt i någon tidning som KD ger ut att han lämnat dom.
Men det ska ha skett innan allt las ut på internet så det var inget det gick att länka till och som jag inte sett då jag aldrig varit med i KD.
Okey, nä det har diskuterats slut det ämnet om att han skulle ha varit med i KD någon gång. Det enda samröre med KD han någonsin haft var just angående den där deras blaska du nämner som hade nån intervju med honom för många år sedan angående den där organisationen han var med å startade.
2021-08-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att ha med någon digitalt på länk, verkade inte räcka för Esbjörn. Rätt rimlig med tanke på att han blivit lurad, bortkollrad och pressad att göra något han inte ville av Ebba tidigare, när han hade varit ensam närvarande i rummet med henne och hennes följeslagare. Skulle tro att ångesten steg rätt kraftigt när situationen stod klar för honom, i minnet av det som han upplevt som ett övergrepp. Väldigt märkligt att Ebba prompt skulle kräva att han skulle genomlida det hela igen och förvägrade Esbjörns ledsagare att närvara. Empati verkar inte vara hennes starka sida.

Undrar om Ebbas vän legitimerade sig vid signeringen? Finns ingen information om denna helt avgörande uppgift.
Om Ebba glömde att presentera sin väninna och Esbjörn frågade så sa hon säkert sitt namn, annars borde hon väl bara rusat iväg utan att säga något?

Men jag är glad att vi har nått fram till en enig uppfattning att oavsett flickans närvaro eller inte så hade Esbjörn aldrig blivit isolerad med Ebba eftersom Binninge var med, håller du inte med?
2021-08-07, 10:39
Medlem
Citat:
Så vittnena kommer inte att svära någon ed att tala sanning?

Något liknande detta:
”Jag N.N. lovar och försäkrar på heder och samvete att jag ska säga hela sanningen och intet förtiga, tillägga eller förändra”
Om man svär en ed så är man väl edsvuren tycker jag, vad vill du hellre kalla det?
Nej man är inte edsvuren då. Man har svurit eden och då hörs man under straffansvar.
Edsvuren? Ja jävlar du 😂😂😂😂
2021-08-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, bortser man helt från vad Esbjörn själv säger, tycker och erfar om uppgifter man hittar på, kan man nog tillskriva honom och de runt honom i princip vad som helst.

Frågan är dock varför man skulle göra det, undanta Esbjörns uppgifter?
Vad har Esbjörn EGENTLIGEN SAGT - och vad har hans kader sagt och hävdat att det är Esbjörns åsikt...
Ett stort problem här är också att de inte låter esbjörn komma till tals. Istället skrivs det en massa inlagor där det påstås att esbjrn sagt än det ena än det andra - iland motsägelsefulla uppgifter.
Det är så fruktansvärt klantigt skött att det saknar motstycke. En förstaårs juridiskstudent hade ordnat upp detta på en vecka.
2021-08-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Har inte läst alla inläggg - omöjligt - heltidsjobb.
Men har läst om att JB varit med i KD tidigare men inte sett någon säga emot förens nu.
Har läst om att det ska ha stått omnämnt i någon tidning som KD ger ut att han lämnat dom.
Men det ska ha skett innan allt las ut på internet så det var inget det gick att länka till och som jag inte sett då jag aldrig varit med i KD.
Då har du läst fel. Binninge har aldrig varit med i KD. Däremot Moderaterna som ung.
2021-08-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
varför skulle journalerna vara fabricerade...? Det behövs ju inte då de vederlägger allt som binninge fört fram.
Problemet är att Binninge antingen inte läst dem eller fattat vad det står, för han anför ju en ståndpunkt som går på tvärs med innehållet i alla dessa journaler. De säger att esbjörn lider av en LINDRIG kognitiv nedsättning - något som INTE påverkar hans rättshandlingsförmåga, hans förmåga att vara orienterad i tid och rum, hans förmåga att ingå avtal osv.
Det är därför alla normalt funtade människor är så oerhört frågande till varför Binninge lagt så mycket krut på demenslinjen.
Problemet är att Binninge valde demenslinjen och ockerlinjen utan att ens ha träffat Esbjörn, för det fanns ingen annan linje som kunde ogiltigförklara avtalet. Detta skedde redan vid dialogen på Pernroth Lüllmaas Facebook. Sedan har han i efterhand försökt styrka detta utan att lyckas. Då återstod bara möjligheten med medial utpressning och den har Ebba Busch synat.

Så nu står helt enkelt Binninge med byxorna nere i vanlig god ordning och försöker kasta över bollen till advokat Berg. Där är läget idag.
2021-08-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad har Esbjörn EGENTLIGEN SAGT - och vad har hans kader sagt och hävdat att det är Esbjörns åsikt...
Ett stort problem här är också att de inte låter esbjörn komma till tals. Istället skrivs det en massa inlagor där det påstås att esbjrn sagt än det ena än det andra - iland motsägelsefulla uppgifter.
Det är så fruktansvärt klantigt skött att det saknar motstycke. En förstaårs juridiskstudent hade ordnat upp detta på en vecka.

En timme med Esb och en kopp kaffe. Talat om att ge din version och jag vill bara ha din version, lite småprat och jag hade kunnat driva det hela med Esbs röst dit han vill.
2021-08-07, 10:42
Medlem
Citat:
Problemet är att Binninge valde demenslinjen och ockerlinjen utan att ens ha träffat Esbjörn, för det fanns ingen annan linje som kunde ogiltigförklara avtalet. Detta skedde redan vid dialogen på Pernroth Lüllmaas Facebook. Sedan har han i efterhand försökt styrka detta utan att lyckas. Då återstod bara möjligheten med medial utpressning och den har Ebba Busch synat.

Så nu står helt enkelt Binninge med byxorna nere i vanlig god ordning och försöker okasta över bollen till advokat Berg. Där är läget idag.
Valt ”demenslinjen” vad menar du?
2021-08-07, 10:44
Medlem
Citat:
Nej man är inte edsvuren då. Man har svurit eden och då hörs man under straffansvar.
Edsvuren? Ja jävlar du 😂😂😂😂
Vad kallar du det när någon svurit en ed, finns det något fel i att kalla det för att man då är edsvuren. Ordet är väl helt enkelt en sammanslagning av att man svurit en ed? Finns det något annat ord som passar bättre menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in