Citat:
Jag tror inte automatiskt på någon sida. När det kommer till fakta som båda parter är oense om, får jag titta på vad som är mest trovärdigt i mina ögon.
Hårda fakta är att de inte hittills har kommit överens. Tid har gått åt i mängder. Det tror jag att vi kan vara överens om.
Varför kommer man inte överens om man träffas ofta och försöker lösa ett gemensamt problem? Oavsett hur långt bort man står från varandra i början, så kommer båda parter att så småningom hitta en lösning båda är lika missnöjda med. Jag kommer fram till att de inte träffats, inte förhandlat och inte haft en dialog. Inte i någon högre utsträckning iallafall.
Vems är då felet att de inte har träffats? Självklart kan Katrins inlagor vara helt och hållet ljug, de kan vara helt sanna eller något däremellan. Men i det här fallet kan nog Katrin backa upp sina påståenden med mail, samtalsloggar osv. Det vore ett stort självmål som yrkesutövande advokat att ljuga om något som är så lätt motbevisat. För Binninge har naturligtvis motsvarande bevis på sin sida.
Spiken i kistan är dock uttalandena från Binninge och Esbjörn i bland annat Expressen, där de stänger dörren. De säger själva att de inte vill förhandla.
Så, ja jag tror på partsinlagorna i det här fallet.
Du är så kontraproduktiv när du nafsar på allt. Utan dig armen så hade denna coronabit bara fejdat iväg för mig.