2021-08-07, 09:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att en partsinlaga med dess beskrivningar och tolkningar av vad som hänt inte är objektiva fakta, trodde jag inte var en brännande het fråga. Eller menar du att allt som kommit från Esbjörn är att betrakta som det, bara för att det är satt på pränt?

Jag tror inte automatiskt på någon sida. När det kommer till fakta som båda parter är oense om, får jag titta på vad som är mest trovärdigt i mina ögon.

Hårda fakta är att de inte hittills har kommit överens. Tid har gått åt i mängder. Det tror jag att vi kan vara överens om.

Varför kommer man inte överens om man träffas ofta och försöker lösa ett gemensamt problem? Oavsett hur långt bort man står från varandra i början, så kommer båda parter att så småningom hitta en lösning båda är lika missnöjda med. Jag kommer fram till att de inte träffats, inte förhandlat och inte haft en dialog. Inte i någon högre utsträckning iallafall.

Vems är då felet att de inte har träffats? Självklart kan Katrins inlagor vara helt och hållet ljug, de kan vara helt sanna eller något däremellan. Men i det här fallet kan nog Katrin backa upp sina påståenden med mail, samtalsloggar osv. Det vore ett stort självmål som yrkesutövande advokat att ljuga om något som är så lätt motbevisat. För Binninge har naturligtvis motsvarande bevis på sin sida.

Spiken i kistan är dock uttalandena från Binninge och Esbjörn i bland annat Expressen, där de stänger dörren. De säger själva att de inte vill förhandla.

Så, ja jag tror på partsinlagorna i det här fallet.
2021-08-07, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Beskrivningen kristallklar kommer från en granne som som brukar träffa Esbjörn när han är ute och cyklar. Det och Barrys rapport ger en helt annan bild än den du försöker frammana i tråden.
Jag förstår. Du låter en grannes omdöme från cykeln övertrumfa en neuropsykologs beskrivning av Esbjörn efter en omfattande utredning.

Själv förlitar jag mig mer på de uppgifter som kommer från medicinska journaler och neuropsykologens utredning, som påvisar att Esbjörn har diagnos lindrig- kognitiv funktionsnedsättning och utöver det kognitiva funktionshindret, har syn- och hörselnedsättningar
2021-08-07, 09:29
Medlem
Citat:
Hur vet du att Binninge sprang till media?
Att redogöra för hur journalistiska gräv kan gå till, ligger utanför denna tråd topic.

Det finns ingen i den här affären som använt sig lika mycket av media som Ebba. Det är fakta och inga spekulationer.
Det är inte sant, hon har i varje uttalande i media fått gå i svaromål på uttalanden som Binninge gjort antingen via media eller i sina ogrundade inlagor till rätten. Hans inlagor har primärt haft syftet att mata media med skvaller.

Det är några i tråden som ser hans skvaller och obevisade påståenden som tecken på hans inkompetens det är fel, dessa är tecken på hans ohederlighet. Syftet med dessa har varit att skapa rubriker och ge Brännström alibi att citera lögnerna. Det är inte Binninges inkompetens som är problemet, det är hans oärlighet och metoden han valt att utpressa Ebba Busch medialt.
2021-08-07, 09:30
Medlem
Citat:
Det som är svårt att förstå är att det inte skulle räcka med att hans ombud Binninge skulle vara med på mötet? Vad skulle han ha för roll om den anonyma flickan skulle företräda Esbjörns intressen och övervaka situationen? Var det kanske han som var hotet?
Om vi kallar henne för stödperson då?
Esbjörn kände olust att träffa Ebba kanske eftersom Ebbas ombud mer eller tjatar sig till ett möte som absolut måste hållas en viss dag pga. Ebbas tajta schema. Samma dag var B bokad på en MUF på förmiddagen så kom förslaget från Ebbas ombud att B kunde närvara via teams. Esbjörn var nöjd med det, men ville ha en stödperson med sig.
Det kanske inte var svårare än så.
Alla parter var nöjda med den lösningen, förutom Ebbas ombud och Ebba som förvägrade stödpersonen att följa med in.
Ska vi säga så?
2021-08-07, 09:32
Medlem
Citat:
Jag förstår. Du låter en grannes omdöme från cykeln övertrumfa en neuropsykologs beskrivning av Esbjörn efter en omfattande utredning.

Själv förlitar jag mig mer på de uppgifter som kommer från medicinska journaler och neuropsykologens utredning, som påvisar att Esbjörn har diagnos lindrig- kognitiv funktionsnedsättning och utöver det kognitiva funktionshindret, har syn- och hörselnedsättningar
Ja, men du klarar inte av att se helhetsbilden som skapas av både grannens omdöme och de medicinska journalerna eftersom grannens omdöme inte stämmer med din förutfattade mening. Du ser bara det du väljer att se och överdriver det för att stärka din agenda.
2021-08-07, 09:32
Bannlyst
Citat:
Det är inte sant, hon har i varje uttalande i media fått gå i svaromål på uttalanden som Binninge gjort antingen via media eller i sina ogrundade inlagor till rätten. Hans inlagor har primärt haft syftet att mata media med skvaller.

Det är några i tråden som ser hans skvaller och obevisade påståenden som tecken på hans inkompetens det är fel, dessa är tecken på hans ohederlighet. Syftet med dessa har varit att skapa rubriker och ge Brännström alibi att citera lögnerna. Det är inte Binninges inkompetens som är problemet, det är hans oärlighet och metoden han valt att utpressa Ebba Busch medialt.
Tack för din partsinlaga!
2021-08-07, 09:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Eftersom det hela bara bygger på spekulationer, är det föga värt att dra slutsatser om det.

Men för att svara på ditt hypotetiska exempel. Om Binninge nitat Ebba och Ebba sedan några dagar senare nitar Binninge och ytterligare några dagar senare nitar Binninge igen med jämna mellanrum, råder ingen tvekan om att Ebba får ett mycket större straffvärde än Binninge som bara slagit till Ebba en gång. Det är således inte så att ett slag mot en annan person ger den slagna personen frikort att slå vid ett annat tillfälle, utan varje misshandelssituation hanteras var för sig.

Nu svarade du på ett eget hypotetiskt exempel och inte mitt.

Kontentan är att Ebba må vara bättre på det spel Binninge ville spela, men det var Binninge som valde spelet.

Hade Binninge inte gått till pressen, alternativt sagt Inga Kommentarer om han blev tillfrågad, så hade vi inte sett Ebba uttala sig heller. Hon har aldrig haft ett intresse av att hennes privatliv når ut (förutom väl valda delar i pr-syfte).
2021-08-07, 09:34
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag tycker garanterat många av dom har tagit korkade beslut, och jag är långtifrån socialdemokrat.

Dock så framstår det självklar att om en sosse hade gjort en tiondel av det Ebba gjort så hade den personen dagligen suttit med namn och bild på löpsedlar tills den tog mössan i handen och avgick.

Nja, vet inte riktigt om jag kan hålla med där. Anne Lindes klavertramp med telefonsamtalet med de ryska komikerna är ju en riktig praktskandal, hur pass grova misstag får en minister göra egentligen. Och detta har i princip helt förtigits i statsmedia SVT/SR. Det hade låtit annorlunda om det varit en borgerlig minister skulle jag tippa på.

Anders Ygeman är en dömd person, har gjort intrång på säkerhetsobjekt, har blåst hantverkare så de blivit helt ruinerade, dessutom avsatt av riksdagen, men ändå får komma tillbaka som minister.

Så socialdemokraterna är definitivt skyddade. Vi kan hålla på att diskutera vem som är mest skyddad etc, men jag tror det ända vi kan komma överens om att SD och dess företrädare är värst utsatta. Det räcker med att en SD suppleant i Bengtsfors råkar slå ut en fis så är det riksnyheter.

Citat:
Men det förutsätter förstås att man har skam i kroppen, känns som en person som i berått mod blåser en gamling inte har så mycket av den varan.

I synnerhet inte när det är en tipp-politiker som bara växlar upp det smaklösa beteendet efter affären kommit upp till ytan.

Tänk att KD har en dömd brottsling som partiledare. som fått en gammal man med kognitiva nedsättningar

Jag kan inte hålla med om ordet blåsa i detta sammanhanget. Priset befinner sig inom marknadsvärdet, han har haft rätt god tid att tänka igenom affären och har kunnat göra sig okontaktbar långt innan köpekontrakt tecknades.

Visst finns det saker som man kan resa frågetecken kring, det här med att det är personer som befinner sig i en jävsförhållande med Ebba som är med i affären, som jag tycket att hon har varit oförsiktigt med. Som partiledare är det mycket viktigt att se till att ryggen alltid är fri, att minsta lilla grej kan blåsas upp. Affären hade säkert kunnat skötas bättre, men att kalla detta för en blåsning är att gå för långt, om man inte kan presentera bevis för detta.
2021-08-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Om vi kallar henne för stödperson då?
Esbjörn kände olust att träffa Ebba kanske eftersom Ebbas ombud mer eller tjatar sig till ett möte som absolut måste hållas en viss dag pga. Ebbas tajta schema. Samma dag var B bokad på en MUF på förmiddagen så kom förslaget från Ebbas ombud att B kunde närvara via teams. Esbjörn var nöjd med det, men ville ha en stödperson med sig.
Det kanske inte var svårare än så.
Alla parter var nöjda med den lösningen, förutom Ebbas ombud och Ebba som förvägrade stödpersonen att följa med in.
Ska vi säga så?
Det verkar som att varken Ebba Busch eller hennes ombud kände till denna ”stödperson”. Ett rumsrent förfarande skulle ha varit att antingen Binninge, Bolin eller personen själv presenterar sig och frågar om det är OK att närvara som bisittare. Men detta var förmodligen för mycket begärt.
2021-08-07, 09:35
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Vi talar om en tid då äldre dog som flugor och det fanns restriktioner på att tom barn och barnbarn inte skulle träffa sina föräldrar respektive mor- och farföräldrar om de tillhörde riskgruppen. Så varför väljer du att tramsa om hångel och kutttasju när Ebba uppenbarligen uppfattat beteendet som farligt vad gäller hennes närstående, men fullständigt skiter i det när det gäller ägaren till ett hus som hon har begär för?
Ja så sant, vilket vedervärdigt beteende att göra så och speciellt då hon väl sprang omkring på klubbar o festade när det var som värst. Det här är någonting inte jag reflekterat över så tack för att du tog upp det och tack främst kanske till dig N.Armstark Du är så kontraproduktiv när du nafsar på allt. Utan dig armen så hade denna coronabit bara fejdat iväg för mig.

Ja snacka om att kunna ta sig fram över lik om det bara behövs.....för ett hus som ju ser snyggare ut på insidan än utsidan. De 300 000 kr som drogs av (4,2 - 3,9 =0,3) räcker nog långt för å göra huset beboeligt även för kids - ett kanonfynd å läget sen - helt superbt - Ebba bara måste ha å billigt - ja inte ens mäklare behövde Esbjörn anlita då Ebba fixa gratis "kompismäklare" lika bra minst - oxå ingå i pris...osv.
2021-08-07, 09:36
Medlem
Citat:

Vilka inlagor är ogrundade?
Kan du ge aktbilagornas nummer får jag själv bilda mig en uppfattning.
Är det något som är ogrundat är det dina partsinlagor här på FB
2021-08-07, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Hur är det binninges fel att Ebba försökte blåsa Esbjörn?

Binninge var med i drevet mot Ebba pga KD.
Hade inte JB varit med i det gänget så hade affären gått hur smidigt som helst och huset hade varit renoverat och Esb hade suttit på verandan och ljugit fiskehistorier för Ebbas barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in