2021-08-06, 16:26
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Rwanda har jag inte så mycket kunskap om, men är inte mycket av det ett arv från kolonialt förtryck? Att en folkgrupp blev satta som lite bättre än en annan, och efteråt ville den andra hämnas?

Tycker aldrig massakrer är okej, vilket är varför jag motarbetar folk jag tror kan utföra eller assistera framtida massakrer från mitt eget folks sida.

Nix. Hade inget med kolonialism att göra.

Men hur motarbetar du folk? Kastar du dej framför bussen när dom åker till jobbet?
Citera
2021-08-06, 16:28
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Nix. Hade inget med konolialism att göra.

Men hur motarbetar du folk? Kastar dej framför bussen när dom åker till jobbet?

Jag hjälper barn med läxhjälp, har under åren 2015-2018 haft ensamkommande som hyresgäster i min tvåa, jag har stått med ryggen mot Jimmie när han hållit tal, och jag tar debatten med er, för att visa att vi finns och att vi är fler än er och att ni aldrig kommer vinna.
Citera
2021-08-06, 16:36
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Vi motarbetar er av ett skäl, och det är att vi vet om vad som hände förra gången ni hade makten över ett antal länder i Europa. Det blev ett stort krig, faktiskt det största krig som mänskligheten någonsin utkämpat. Det byggdes upp hemska dödsläger där människor massmördades för att de hörde till "fel folkgrupper". Bara i Treblinka mördades fler människor än i hela Stockholms län under den tiden.

När vi säger att bruna människor i Europa bidrar oerhört mycket till samhället gör vi det för att vädja till de som står och väger och riskerar påverkas av ert budskap. När vi på samma sätt driver med oss vita, gör vi det för att motverka rasismen och idén att vi är mer värda än dom.

Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar raser kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen.

Vi har inget emot vita, men vi har definitivt något emot dem som vill göra vitheten till en grund för politisk agitation.

No Pasaran!

Ingen grupp har mördat så många människor som muslimer och islam har gjort i 1400 år, i hela människans historia. Det är något som ingen pratar om.
Citera
2021-08-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Bör tilläggas att ALLA får vara hur rasistiska dom vill - bara dom inte tillåts sätta dagordningen.

Så var rasist, men kom ihåg att normalt folk alltid kommer skratta åt dig. Med rätta - man ska alltid skratta åt fegisar.

Ert kortsiktiga tänkande och oförmåga att ta tag i svåra frågor har lett till att Sverige har de högsta dödsskjutningssifforna i Europa, från att ha legat i botten. Och det är bara en av alla saker som totalt raserat för att vi inte kunnat hantera situationen.

Man är knappast rasistisk om man kommit till den uppenbara slutsatsen att ohämmad invandring är en fullständig katastrof för både svenskar och invandrare.

Enda anledningen att du skriker ”rasist” är för att du inte vågar att ta tag i de svåra frågorna. De skjutna invandrarna och svenskarna får vila i frid på ditt tunga samvete…
Citera
2021-08-06, 17:41
Medlem
Citat:
Det är skillnad på motstånd mot imperialistiska soldater och folkmord på kvinnor och barn.

Ähum:
Citat:
Massakern på Haiti 1804 var en etnisk rensning som utfördes mot den vita franska befolkningen på Haiti på order av dess dåvarande makthavare Jean-Jacques Dessalines. Massakern, som omfattade hela Haitis territorium, utfördes mellan februari och 22 april 1804[1] och ledde till mordet på mellan 3000 och 5000 män, kvinnor och barn.[2]

(...)

I slutet av april 1804 hade samtliga vita personer på ön oavsett ålder och kön blivit dödade.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Massakern_p%C3%A5_Haiti_1804
Citera
2021-08-06, 17:44
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Ähum: https://sv.wikipedia.org/wiki/Massakern_p%C3%A5_Haiti_1804

Det är självfallet väldigt hemskt och oförsvarligt. Men var det inte personer som tidigare ägt svarta människor som slavar och drivit en fruktansvärd plantageekonomi? Hur många tiotusentals svarta haitier blev mördade i plantagerna innan fransmännen drevs ut och Haiti återfick sin självständighet?
Citera
2021-08-06, 17:52
Medlem
Citat:
Det är självfallet väldigt hemskt och oförsvarligt. Men var det inte personer som tidigare ägt svarta människor som slavar och drivit en fruktansvärd plantageekonomi? Hur många tiotusentals svarta haitier blev mördade i plantagerna innan fransmännen drevs ut och Haiti återfick sin självständighet?

Jovisst, och givetvis ursäktar heller inte det behandlingen av svarta haitier.
Jag rättade bara ditt inlägg där du sa att det var skillnad på "motstånd mot imperialistiska soldater och folkmord på kvinnor och barn", vilket insinuerade att bara "skyldiga" dödades, när realiteten var att vita dödades oavsett om de hade någon personlig skuld eller om de omöjligtvis kunde ha någon skuld (såsom barn).

Med andra ord, man använde sig av samma typ av kollektiva skuldbeläggande såsom man gjorde rörande judar under kriget, då man ansåg att judar var kollektivt skyldiga för diverse saker som enskilda judar och grupper av judar hade sysslat med både i Weimarrepubliken, Sovjet, samt bakåt genom historiens gång, och att de därför också kunde straffas kollektivt med döden.

Detta kollektiva skuldbeläggande ser man för övrigt även i dag när diverse nyröda samt självutnämnda rättviseaktivister talar om "vita människors skuld" som om de vore just ett kollektiv.
Senast redigerad av Genderbender 2021-08-06 kl. 17:56.
Citera
2021-08-06, 17:53
Medlem
Citat:
Det är klart att jag är emot (verkliga, hypotetiska) folkmord på vita människor. Men några sådana har inte förekommit, åtminstone inte från mörkhyade människor (det beror delvis på att rasismen inte bara handlar om att ogilla människor på grund av ras, utan är fördomar + privilegier, och eftersom vita är privilegierade innebär det att vita har makten att utsätta svarta för rasism, men svarta har inte makten att göra det åt det andra hållet).

Det är inte "folkmord" på vita att det flyttar hit underbara människor från andra länder som vill ta de dåliga jobb som vita svenskar är för lata och bortskämda för att utföra. När jag jobbade som personlig assistent hade jag många arbetskamrater som var syrier, irakier och eritreaner, och de var mycket trevliga och flitiga.

Vill du inte ens att västerlandet ska dominera världen ekonomiskt, även om det är etniskt blandad? Swewr ndu det inte som positivt natt välståndet är högre här än in andra delar av världen?
Det kanske t o m är så illa att du vill fördela välståndet inte bara inom landet, utan även indernationellt? I s f är du också anti-nationalist och anti-europe?
Citera
2021-08-06, 17:55
Medlem
Citat:
Rwanda har jag inte så mycket kunskap om, men är inte mycket av det ett arv från kolonialt förtryck? Att en folkgrupp blev satta som lite bättre än en annan, och efteråt ville den andra hämnas?

Tycker aldrig massakrer är okej, vilket är varför jag motarbetar folk jag tror kan utföra eller assistera framtida massakrer från mitt eget folks sida.

Att folk förgör varandra i kamp om resurser har alltid förekommit och kommer alltid att förekomma. Förstår du inte att det är mycket värre när kampen om makt och resurser leder till inbördeskrig än krig mellan etninskt homogena stater? Ta bara exemplet Libanon.
Citera
2021-08-06, 17:56
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Jovisst, och givetvis ursäktar heller inte det behandlingen av svarta haitier.
Jag rättade bara ditt inlägg där du sa att det var skillnad på "motstånd mot imperialistiska soldater och folkmord på kvinnor och barn", vilket insinuerade att bara "skyldiga" dödades, när realiteten var att vita dödades oavsett om de hade någon personlig skuld eller om de omöjligtvis kunde ha någon skuld (såsom barn).

Med andra ord, man använde sig av samma typ av kollektiva skuldbeläggande såsom man gjorde rörande judar under kriget, då man ansåg att judar var kollektivt skyldiga för diverse saker som enskilda judar och grupper av judar hade sysslat med både i Weimarrepubliken, Sovjet, samt bakåt genom historiens gång, och att de därför också kunde straffas kollektivt med döden.

Skillnaden är att i en plantageekonomi som den haitiska var svarta människor bokstavligt talat boskap åt den rika, vita överklassen, och arbetades ofta till döds. I Tyskland var "den judiska makten" bara ett hjärnspöke hos rädda, rasistiska tyskar, och mycket av det handlade om avundsjuka, då judar ofta hade högre bildning och därför i ett demokratiskt samhälle kunde få framträdande positioner.

Det är som om du sätter likhetstecken mellan en person som sätts inlåst i en källare hos en kidnappare, och sedan när hen kommer loss sticker kidnapparen i magen med en sax, och en person som hugger ihjäl sin granne med en sax för att hen tror att grannen lyssnar på hens tankar. Det ena är ett verkligt, konkret problem. Det andra är psykisk ohälsa.
Citera
2021-08-06, 17:57
Medlem
Citat:

It's OK when blacks do it?
Citera
2021-08-06, 17:58
Medlem
Citat:
Vi motarbetar er av ett skäl, och det är att vi vet om vad som hände förra gången ni hade makten över ett antal länder i Europa. Det blev ett stort krig, faktiskt det största krig som mänskligheten någonsin utkämpat. Det byggdes upp hemska dödsläger där människor massmördades för att de hörde till "fel folkgrupper". Bara i Treblinka mördades fler människor än i hela Stockholms län under den tiden.

När vi säger att bruna människor i Europa bidrar oerhört mycket till samhället gör vi det för att vädja till de som står och väger och riskerar påverkas av ert budskap. När vi på samma sätt driver med oss vita, gör vi det för att motverka rasismen och idén att vi är mer värda än dom.

Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar raser kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen.

Vi har inget emot vita, men vi har definitivt något emot dem som vill göra vitheten till en grund för politisk agitation.

No Pasaran!

Det där ärju bara hjärntvättat historielöst.

Läs på om historia. Börja med 1000-1100 talet. 1600-1700 är också viktigt.

Sluta följa ledare som Mao, Stalin, Hitler etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in