Citat:
Ursprungligen postat av
M.Labingi
Det är klart att jag är emot (verkliga, hypotetiska) folkmord på vita människor. Men några sådana har inte förekommit, åtminstone inte från mörkhyade människor (det beror delvis på att rasismen inte bara handlar om att ogilla människor på grund av ras, utan är fördomar + privilegier, och eftersom vita är privilegierade innebär det att vita har makten att utsätta svarta för rasism, men svarta har inte makten att göra det åt det andra hållet).
"Hypotetisk" betyder absolut inte samma sak som "verklig". Ordet hypotetisk betyder antagen, som i att man gör ett antagande. Dvs. påhitt, som kan vara antingen verkligt eller inte.
Och det har absolut förekommit tillfällen där mörkhyade människor utför eller försöker utföra mord på människor med ljusare hy bara för att de är annorlunda. Att döda människor för att de är annorlunda är en väldigt vanlig företeelse i historien. Det enda som var lite speciellt med just det som hände under andra världskriget var att det var i rätt stor skala.
Citat:
Det är inte "folkmord" på vita att det flyttar hit underbara människor från andra länder som vill ta de dåliga jobb som vita svenskar är för lata och bortskämda för att utföra. När jag jobbade som personlig assistent hade jag många arbetskamrater som var syrier, irakier och eritreaner, och de var mycket trevliga och flitiga.
Jag bor i ett "utsatt" område i Stockholms utkanter. Här bor syrier, irakier och eritreaner samt en stor mängd andra människor från alla möjliga ställen i världen. En övervägande majoritet av de som bor här har inget jobb alls. Brottsligheten är hög och du kan köpa knark på p-platsen framför centrum, där det säljs helt öppet, allt som fattas är en skylt. Eller,
du kan inte, för du är vit och riskerar att råka ut för misshandel bara på grund av det. Polis drar sig för att dyka upp och kommer i stort sett bara om någon blir skjuten.
Du kanske har mött trevliga och flitiga invandrare. Jag har mött de andra.