Citat:
Ursprungligen postat av
RobertEriksson99
Jag garvade åt din text här ett bra tag.

Jag undrar om denna fantastiskt roliga och underhållande kommentar bet på Frodo. Man får inte glömma att det är religiösa människor vi har att göra med som och tar sin tro på största allvar, även om det ser fånigt ut utifrån.
Frodo själv skrev en rätt så cringe kommentar till en svart kvinna som kom in och började babbla om hurvida Asien och Afrika är homogent eller inte, en kommentar som inte var långt ifrån din roliga text här.
Jag läste för övrigt en kommentar på facebook som en vit antivit hade skrivit till en svart person efter att den svarta hade uttryckt sig hatfullt och generaliserat vita på ett negativt sätt:
"Känner så mycket med dig i det du skriver, utifrån ett helt annat perspektiv men med samma fokus. Respekterar dig och den vrede och vanmakt du uttrycker. Delar den. Skulle aldrig, som ljushyad och därmed orättmätigt privilegierad drömma om att ifrågasätta dina upplevelser eller din rätt att beskriva dem. Då skulle jag känna lika lite respekt för mig själv som jag gör för män som försöker förklara för mig att feminismen gått för långt eller tror sig veta något om vad jag upplevt. Det är tid att lyssna, och att göra upp med strukturellt förtryck i alla dess vidriga former."

Herregud liksom. Att dessa människor inte ser det själva. Men det gör inte religiösa människor.
Den skeva religionen de tror på är
antivitismen och vad jag observerat så går den ut på att man tror på en automatisk vit överlägsenhet genom förklaringen att vita människor på toppen av samhället för att de är orättvist privilegierade medan de icke-vita som förtryckta och lägst ned i bottenskicktet av samhället. I och med att personen eller personerna som kokat ihop den här religionen kopplat negativa egenskaper med vita så har de som tror på religionen också en negativ uppfattning om vita, och i och med att man satt vita människor som förtryckare, så kan aldrig en förtryckare på något sätt försvaras, det hade varit omoraliskt.
När Frodo försöker tvinga ned sin världsbild och religion i halsen på mig och säger att det är "fakta" så förkastar jag bara hela denna beskrivelse och kallar den för vad det är. Det är en antivit världsåskådning och uppfattning om maktstrukturer och människogrupper. I och med att vita länder öppnade upp för "mångkultur" runt 1960-talet runt om i världen, men som innan var mer eller mindre homogena, så är det självklart att samhället delvis är anpassat till vita människor, än idag. Det stämmer. Men det har ingenting med "vithet" att göra. Det är likadant som om man hade öppnat upp Kina eller Sydkorea för att bli "mångkulturella" idag och sen om 40 år kommit och sagt "men mycket av samhället verkar vara präglat av en asiatisk norm". No shit, samhället har ju i tiotusentals år byggts upp av just asiater. Men antivita vill få det som att detta är något unikt ondskefullt med just "vithet", att det är ett påhitt som den vita mannen skapat för att han vill förtrycka andra grupper och få dem att dansa efter hans normer och annat.
De pratar gärna om att de vill "ena mänskligheten", men håller hela tiden på med hets och splittring, vilket är deras blindside, något de inte ser bortom den religiösa ridån.
Du får aldrig glömma folks gemensamma nämnare - att dom är dumma i huvudet.
Jag tror som jag skrev till någon annan användare alldeles nyss att Europa och USA d.v.s oss vita människor är utsatt för en psykologisk attack.
Om alla människor blandas så kommer den nya hybriden som föds fram inte ha anknytning till varken den ena eller den andra den är hybrid utav. Är det vita och svarta som blandats så tycker mulatten att den är lite mer svart än vit. Men dom blir förkastade av dom riktigt svarta d.v.s blånegrer.
Och vi har våran identitet i vår hudfärg och dess historiska anknytning till våra förfäder.
Det finns ingen svart, gul eller röd unge som kommer stå i skolan på någon historielektion och känna tillhörighet till Gustav Vasa eller drottning Elisabeth i England. Det är vita som gör det. Och vita svenskar för Sverige och vita engelsmän för England.
Tar du bort hudfärgsidentiteten då har du gjort folk rotlösa.
Dom allra flesta har ingen koll på vilka som är deras egna släktingar historiskt sett förutom dom som fortfarande lever idag. Alltså mormor och kanske gammelmormor.
Men det är inte som dom rika och besuttna som har koll på sin blodslinje tillbaka i tiden med hundratals kanske till och med tusen år.
Historia och identitet hänger ihop och den som kan båda sitter i en betydligt starkare maktposition än den som är utan denna kunskap och insikt.
Och rotlösa människor är identitetslösa människor och dessa är lätta att regera över. Addera lite urholkad dumhet till det genom en urholkad skolgång. För även den är under attack.
Jag vet inte vem som attackerar men jag ser att det attackeras gentemot vår identitet, historia och kunskapspool.
Vi har ju varit så oerhört korkade och låtit företag dra utomlands för "billigare produktion/arbetskraft". Det som har skett är urholkade ekonomier här på hemmaplan med ökad arbetslöshet och teknisk innovation som blivit stulen/kopierad. Nu börjar man smått inse sitt misstag och börjar ångra sig lite. I synnerhet när man ser att Kina börjar bli ett hot på riktigt på grund av detta.
Jag undrar om Kina är sur över Englands opiumkupp i Kina då man försatte stora delar av befolkningen i opiumberoende och sedan ströp tillförseln av opium.
För det skulle nämligen förklara en del av det vi ser idag.
Och Kina verkar verka för ett homogent Kina med sina omskolningsläger. Nu blir du inte gul i dessa läger men dom håller sin kulturella homogenitet. Deras hudfärg och utseende lär dom inte bli av med i första taget då dom är en miljard stycken.