2021-08-10, 10:38
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Jag tror att du vill ha ett land med enbart vita människor, och tror att du inte bryr dig om medlen för att uppnå det. Och ja, jag är genuint oroad över att värdegrunden förskjuts till den punkt att folkmord blir ofrånkomliga.

Vet du vad jag tror om dig då?
Jag tror att du vill ha en värld med enbart bruna människor, och att du inte bryr dig om medlen för att uppnå det. Det gör mig genuint oroad över din värdegrund. Och nu ser vi tydligt att du stöttar folkmordet mot vårt eget folk, när jag pratar om folkmordet på oss vita så refererar jag till FNs egna definition om vad folkmord är, och jag menar specifikt punkt c) i artikel 2 om vad som definierar folkmord.
Citera
2021-08-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Ts har rätt till 100%. "Antirasister" är inte emot rasism och förtryck. De är emot vita människor. Framförallt vita heterosexuella män. Vissa av dem rättfärdigar denna rasism med argument som "vi vet vad som hände när vita hade makten, det blev världskrig, koncentrationsläger osv". Detta argumentet är så otroligt korkat, och bevisar att de inte vet särskilt mycket om historia utanför Europa.

Efter andra världskriget har västvärlden (där majoriteten är vita, och tidigare har bestått av nästan uteslutande vita) varit den mest fredliga och civilicerade delen av världen, där människor utan någon som helst tvekan har mycket fler rättigheter än någon annanstans. Koncentrationsläger och massavrättningar har sedan andra världskriget skett på många platser utanför västvärlden. I Maos:s Kina avrättades miljoner människor och ytterligare miljoner tvingades till svält. I Pol Pot:s Kambodja avrättades över en miljon människor. I Rwanda avrättades 800 000 människor.

Går vi längre bak i historien kan vi gå in på "Mongoliska riket" som ockuperade många länder och slaktade alla som på något sätt stod i deras väg. Samma sak med det "Ottomanska riket", som ville ockupera västvärlden. De lyckades ta över Konstantinopel, som på den tiden "representerade" vår del av världen. Under andra världskriget var Japan utan någon som helst tvekan ett av de absolut mest aggressiva och pådrivande länderna. De fortsatte kriga i flera år efter att Tyskland var besegrat. Det finns en anledning till att USA släppte två atombomber över Japan. De var livrädda för japanernas krigsvilja.

Iden om att vita människor på något sätt har stått för de flesta krig, ockupationer och avrättningar, är ingenting annat än kommunistisk propaganda. Den som på fullaste allvar tror något ens i närheten, är mycket dåligt påläst när det gäller historia. Inom vänstern fokuserar de på de negativa saker som vita människor genom historien har utfört, och ignorerar allt positivt. När det gäller icke-vita människor gör de tvärtom. Då tar de upp fredliga indianstammar och buddhistiska sydostasiater, samtidigt som de totalt ignorerar alla de indianska stammar som offrade människor till solguden och praktiserade kannibalism, samt regimen i Myanmar som är väldigt brutal.

Slaveri fanns i västvärlden förr, ja. Men det fanns över hela världen. Skillnaden är att västvärlden sedan har slutat praktisera slaveri, vilket resten av världen inte har gjort. Läs på om hur det är att arbeta i Saudiarabien eller Qatar. Där praktiseras slaveri. Dessutom är många i väst så extremt okunniga när det kommer till svartas och arabers inblandning i slavhandeln. Att fånga människor och sälja dem som slavar var något många svarta sysslade med i Afrika. Men detta går emot narrativet om att "vita var onda och svarta var goda". Det är betydligt mer komplext än så.

Vad de inom vänstern inte tänker på är allt positivt som vita har bidragit med till mänskligheten. Det var vita människor som startade världskrigen ja, men det var också vita människor som avslutade dem. Det faktum att Japan och Sydkorea idag är rika välutvecklade länder, är delvis USA:s förtjänst, och på den tiden bestod USA främst av vita människor. Efter att de hade besegrat Japans militär, hjälpte de till att bygga upp Japan i en västerländsk riktning. De skyddade Sydkorea mot Nordkorea, och hjälpte även dem att bygga upp sitt land i en västerländsk riktning. Det hårda arbetet är givetvis främst japanernas och sydkoreanernas egna förtjänst, då de är ett hårt arbetande folk. Men hade det inte varit för USA:s inblandning, kan jag nästan garantera att Sydkorea idag hade tillhört Nordkorea och att Japan inte hade utvecklats till det land de är idag.

Under andra världskriget då judar blev jagade och avrättade i det tyska riket, hjälpte andra länder som tex USA och Sverige dem. De togs emot i dessa länder där de fick samma rättigheter som alla andra. Jag tycker därför att det är väldigt märkligt att judar med vänsteråsikter inte kan se de positiva sakerna med västvärlden och vita människor.

I princip varenda uppfinning du kan komma på som har gynnat mänskligheten, har uppfunnits av vita människor. Elen, glödlampan, kylskåpet, flygplanet, bilen, datan, internet, telefonen, mobiltelefonen. Jag kan fortsätta rabla upp uppfinningar hur länge som helst. Större delen av all forskning har tagits fram av vita människor.

Om jag skulle ha samma tankesätt när det gäller andra folk än vita, som vänstern har när det gäller vita, skulle det se ut så här: Svarta ska inte ha några maktpositioner, då vi vet vad som hände i Rwanda. Araber ska inte ha några maktpositioner, då vi vet vad som hände med Ottomanska riket. Sydostasiater ska inte ha några maktpositioner, då vi vet vad som sker i Myanmar och Filippinerna, och dessutom hur brutala och primitiva fängelserna är i Sydostasien. Judar ska inte ha några maktpositioner, då vi vet vad Rothchilds och Soros sysslar med. Kristna ska inte ha några maktpositioner, då vi vet vad som skedde med inkvisitionen. Muslimer ska inte ha några maktpositioner, då vi vet vad som sker i Saudiarabien och Iran, och vad ISIS sysslar med.

Anledningen till att vita människor har sysslat med mer kolonialism än andra folk de senaste 500 åren, beror på att de helt enkelt har haft kapacitet till att göra det. De hade tillgång till stora båtar och skjutvapen. Om du på fullaste allvar tror att Afrika inte hade sysslat med samma sak om de hade kunnat, då är du löjligt naiv. Genom hela mänsklighetens historia har de länder med mest makt på olika sätt förtryckt andra länder. Detta är givetvis fel. Men att tro att ett folk har ett större intresse för detta än andra folk, är inte ens delvis sant. Anledningen till att en viss del av alla araber inte tar över Israel, USA och resten av västvärlden, beror endast på att de inte kan. Ingenting annat. Anledningen till att Kina inte tar över USA och Ryssland, beror endast på att de inte kan. Ingenting annat.

Jag tycker att det är väldigt intressant att vita människor är "det mest ondskefulla, rasistiska och förtryckande folket i världen", samtidigt som så många människor från hela världen vill flytta till de länder där majoriteten av befolkningen är just vita. Personligen tror jag att det är avundsjuka som ligger bakom allt detta förakt gentemot vita. När det gäller uppfinningar, samt att skapa trygga civiliserade samhällen, är det omöjligt att förneka att vita människor har lyckats bäst med detta. Utöver detta är vita människor generellt sett inte aggressiva i praktiken. Det är få människor som ärligt är rädda för vita människor. Men istället för att ge detta erkännande, hittas det på en massa lögner om att alla framgångar vita har lyckats med, har de på ett eller annat sätt stulit från icke-vita. Det finns så lite konkreta saker som du kan beskylla vita människor för idag, och därför hittas det på en massa ord som "sexism" och "islamofobi", som endast används mot vita. Hur ofta har du hört araber bli anklagade för "sexism"? Feminister har inga som helst problem med att ta på sig en slöja och acceptera köns-segregation för att "respektera deras kultur". Allt som har att göra med alla dessa "ismer" och "fobier" har bara ett enda syfte. Att komma åt vita människor, då de inte har särskilt mycket annat att gå på.

Bra text.
Jag ser det som en psykologisk attack att skapa oreda inom våra sfär. Att vända vita emot vita. Ett sorts inbördeskrig. Och det finns bara en avsändare för en sådan psykologisk attack och det är ifrån någon som vill attackera och ta över oss.

Listan på kandidater lär inte vara särskilt lång trots att det finns en del kandidater att välja bland.

Jag är lite novis och inkompetent men jag kan inte för mitt liv komma på någon gång Afrika har haft en civilisation? Egyptierna var väl vita människor? Och kanske eventuellt med blont hår och blå ögon? Jag vet inte varför dom är avbildade med svart hår på pyramider och dylikt men dom är ju inte svart i kroppen utan brun, och det är ju vad vita blir i solen efter ett tag. Var det svarta peruker?
Hitler var väl rätt så intresserad av Egypten?
Jag har sett på kunskapskanalen någon gång inom det senaste året eller två något om Egypten och där visade dom upp ett skelett ifrån den tiden. Det som fick mig att haja till var att skelettet hade håret kvar och det var blont. Huruvida det var någon högre upp i samhället eller om det var en slav framgick inte, vad jag vet.
Citera
2021-08-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag garvade åt din text här ett bra tag.
Jag undrar om denna fantastiskt roliga och underhållande kommentar bet på Frodo. Man får inte glömma att det är religiösa människor vi har att göra med som och tar sin tro på största allvar, även om det ser fånigt ut utifrån.
Frodo själv skrev en rätt så cringe kommentar till en svart kvinna som kom in och började babbla om hurvida Asien och Afrika är homogent eller inte, en kommentar som inte var långt ifrån din roliga text här.

Jag läste för övrigt en kommentar på facebook som en vit antivit hade skrivit till en svart person efter att den svarta hade uttryckt sig hatfullt och generaliserat vita på ett negativt sätt:

"Känner så mycket med dig i det du skriver, utifrån ett helt annat perspektiv men med samma fokus. Respekterar dig och den vrede och vanmakt du uttrycker. Delar den. Skulle aldrig, som ljushyad och därmed orättmätigt privilegierad drömma om att ifrågasätta dina upplevelser eller din rätt att beskriva dem. Då skulle jag känna lika lite respekt för mig själv som jag gör för män som försöker förklara för mig att feminismen gått för långt eller tror sig veta något om vad jag upplevt. Det är tid att lyssna, och att göra upp med strukturellt förtryck i alla dess vidriga former."

Herregud liksom. Att dessa människor inte ser det själva. Men det gör inte religiösa människor.

Den skeva religionen de tror på är antivitismen och vad jag observerat så går den ut på att man tror på en automatisk vit överlägsenhet genom förklaringen att vita människor på toppen av samhället för att de är orättvist privilegierade medan de icke-vita som förtryckta och lägst ned i bottenskicktet av samhället. I och med att personen eller personerna som kokat ihop den här religionen kopplat negativa egenskaper med vita så har de som tror på religionen också en negativ uppfattning om vita, och i och med att man satt vita människor som förtryckare, så kan aldrig en förtryckare på något sätt försvaras, det hade varit omoraliskt.

När Frodo försöker tvinga ned sin världsbild och religion i halsen på mig och säger att det är "fakta" så förkastar jag bara hela denna beskrivelse och kallar den för vad det är. Det är en antivit världsåskådning och uppfattning om maktstrukturer och människogrupper. I och med att vita länder öppnade upp för "mångkultur" runt 1960-talet runt om i världen, men som innan var mer eller mindre homogena, så är det självklart att samhället delvis är anpassat till vita människor, än idag. Det stämmer. Men det har ingenting med "vithet" att göra. Det är likadant som om man hade öppnat upp Kina eller Sydkorea för att bli "mångkulturella" idag och sen om 40 år kommit och sagt "men mycket av samhället verkar vara präglat av en asiatisk norm". No shit, samhället har ju i tiotusentals år byggts upp av just asiater. Men antivita vill få det som att detta är något unikt ondskefullt med just "vithet", att det är ett påhitt som den vita mannen skapat för att han vill förtrycka andra grupper och få dem att dansa efter hans normer och annat.
De pratar gärna om att de vill "ena mänskligheten", men håller hela tiden på med hets och splittring, vilket är deras blindside, något de inte ser bortom den religiösa ridån.

Du får aldrig glömma folks gemensamma nämnare - att dom är dumma i huvudet.
Jag tror som jag skrev till någon annan användare alldeles nyss att Europa och USA d.v.s oss vita människor är utsatt för en psykologisk attack.
Om alla människor blandas så kommer den nya hybriden som föds fram inte ha anknytning till varken den ena eller den andra den är hybrid utav. Är det vita och svarta som blandats så tycker mulatten att den är lite mer svart än vit. Men dom blir förkastade av dom riktigt svarta d.v.s blånegrer.

Och vi har våran identitet i vår hudfärg och dess historiska anknytning till våra förfäder.
Det finns ingen svart, gul eller röd unge som kommer stå i skolan på någon historielektion och känna tillhörighet till Gustav Vasa eller drottning Elisabeth i England. Det är vita som gör det. Och vita svenskar för Sverige och vita engelsmän för England.
Tar du bort hudfärgsidentiteten då har du gjort folk rotlösa.
Dom allra flesta har ingen koll på vilka som är deras egna släktingar historiskt sett förutom dom som fortfarande lever idag. Alltså mormor och kanske gammelmormor.
Men det är inte som dom rika och besuttna som har koll på sin blodslinje tillbaka i tiden med hundratals kanske till och med tusen år.
Historia och identitet hänger ihop och den som kan båda sitter i en betydligt starkare maktposition än den som är utan denna kunskap och insikt.
Och rotlösa människor är identitetslösa människor och dessa är lätta att regera över. Addera lite urholkad dumhet till det genom en urholkad skolgång. För även den är under attack.

Jag vet inte vem som attackerar men jag ser att det attackeras gentemot vår identitet, historia och kunskapspool.

Vi har ju varit så oerhört korkade och låtit företag dra utomlands för "billigare produktion/arbetskraft". Det som har skett är urholkade ekonomier här på hemmaplan med ökad arbetslöshet och teknisk innovation som blivit stulen/kopierad. Nu börjar man smått inse sitt misstag och börjar ångra sig lite. I synnerhet när man ser att Kina börjar bli ett hot på riktigt på grund av detta.

Jag undrar om Kina är sur över Englands opiumkupp i Kina då man försatte stora delar av befolkningen i opiumberoende och sedan ströp tillförseln av opium.
För det skulle nämligen förklara en del av det vi ser idag.

Och Kina verkar verka för ett homogent Kina med sina omskolningsläger. Nu blir du inte gul i dessa läger men dom håller sin kulturella homogenitet. Deras hudfärg och utseende lär dom inte bli av med i första taget då dom är en miljard stycken.
Citera
2021-08-16, 00:40
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Jag är öppen, till skillnad från dig.
(...)

Min aktivism är inte proaktiv, utan reaktiv. Jag försöker förhindra framtida folkmord, inte orsaka dem. Min aktivism är baserad på kärlek.

Här är ett exempel på när jag försöker göra skillnad: (FB) Anmäla en roman för hets mot folkgrupp

Otroligt. Du vill anmäla en bok för att du inte gillade dess innehåll? Jag känner igen tankegången... Bara så du vet: bokbål, förbjuden litteratur och förföljelse av oliktänkande rimmar illa med begreppen kärlek, öppenhet och acceptans.

Ser du inte själv hur du låter? Du är öppen och kärleksfull så länge folk tycker samma som du. Du vill anmäla en roman för att den inte föll dig i smaken. Jag känner mig mållös. På nåt sätt satte du verkligen huvudet på spiken där. Denna icke-tolerans och vilja till att sätta dit oliktänkande är vänsterns verkliga ansikte.

Tillägg: jag läste hela tråden du startade om boken du vill förbjuda. Eftersom den tråden är låst så vill jag passa på att fråga: de tjejer som de facto har våldtagits av killar som kommer från Mellanöstern, ska inte deras berättelser få skildras skönlitterärt?

Och: vem bestämmer vilka som är den utsatta gruppen, som därmed inte får förekomma som förövare i en ungdomsbok, eftersom det då - enligt dig - är att slå på de som redan ligger ner? För det känns som att det i din värld bara finns en typ av offer.
Senast redigerad av HemligaBrev 2021-08-16 kl. 01:17.
Citera
2021-08-16, 00:53
Medlem
Citat:
Det finns fler vita människor i världen idag än det någonsin har funnits tidigare. Det är ett väldigt märkligt "folkmord" säger jag.

https://www.youtube.com/watch?v=VUbxVfSqtt8

Det finns fler människor i världen idag än någonsin tidigare. Klart att det då finns mer vita människor än någonsin då också.

Folkmordet håller på nu och du kan se resultatet om 50 år.
Då folkmordet inte ter sig i form av en kula i huvudet utan genom förändrad genetik. Inte genom laboratorium utan genom psykologi och politik.
Citera
2021-08-16, 01:22
Medlem
Citat:
Jag tror att du vill ha ett land med enbart vita människor, och tror att du inte bryr dig om medlen för att uppnå det. Och ja, jag är genuint oroad över att värdegrunden förskjuts till den punkt att folkmord blir ofrånkomliga.

Sedan all invandring till det här landet och eskalerandet av våld ifrån dessa invandrare samt deras hat mot vita så kommer oundvikligen gummisnodden att snärta tillbaka. Det gäller för övrigt inte bara Sverige utan hela Europa.
Så om du genuint är ute efter att förhindra folkmord och utplåning av raser bör du arbeta stenhårt för att folk ska hålla sig på respektive kontinent.
På så vis finns det ingen rasism/anti-rasism politik att föra och det finns ingen slitning mellan folkgrupper.

Det enda negativa är att negrerna kommer behöva arbeta ihop till sin egen välfärd.
Men som dom gamla goda slavdrivarna på 1700-talet visste så är negrerna för lata för arbete. Därav det myntade uttrycket "lazy nigger". Dom var ju trots allt tvungen att piska negrerna för att få dom att arbeta i en normal arbetstakt.
Och detta wailande hör vi om än idag. Fy fan säger jag bara.
Senast redigerad av fummelpummel 2021-08-16 kl. 01:24. Anledning: Typo
Citera
2021-08-16, 01:24
Medlem
Citat:
Frodo själv skrev en rätt så cringe kommentar till en svart kvinna som kom in och började babbla om hurvida Asien och Afrika är homogent eller inte, en kommentar som inte var långt ifrån din roliga text här.

Vet du var han skrev det? Låter ju som en hysteriskt rolig läsning.
Citera
2021-08-16, 13:47
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel

Och vi har våran identitet i vår hudfärg och dess historiska anknytning till våra förfäder.
Det finns ingen svart, gul eller röd unge som kommer stå i skolan på någon historielektion och känna tillhörighet till Gustav Vasa eller drottning Elisabeth i England. Det är vita som gör det. Och vita svenskar för Sverige och vita engelsmän för England.
Tar du bort hudfärgsidentiteten då har du gjort folk rotlösa.

Ja detta är egentligen inget du behöver förklara för varken mig ELLER de antivita. Jag vet att det stämmer det du säger, att ”hudfärgsindentiteten” är central och viktig, och de antivita vet det själva också. Det är därför de antivita hela tiden kör med sin woke-grejer i USA så fort det är för mycket vita människor i någon Hollywood-film. Då pratar de om att det är viktigt att ”inkludera” brunare hudfärger. Inte för att hudfärg inte spelar någon roll, men för att hudfärg ABSOLUT spelar roll för dem.

Glöm aldrig, ”hudfärg” spelar en CENTRAL roll för alla woke antivita människor där ute. De säger bara att hudfärg inte spelar någon roll så fort DU argumenterar för något konstruktivt för vita människor.
Citera
2021-08-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ja detta är egentligen inget du behöver förklara för varken mig ELLER de antivita. Jag vet att det stämmer det du säger, att ”hudfärgsindentiteten” är central och viktig, och de antivita vet det själva också. Det är därför de antivita hela tiden kör med sin woke-grejer i USA så fort det är för mycket vita människor i någon Hollywood-film. Då pratar de om att det är viktigt att ”inkludera” brunare hudfärger. Inte för att hudfärg inte spelar någon roll, men för att hudfärg ABSOLUT spelar roll för dem.

Glöm aldrig, ”hudfärg” spelar en CENTRAL roll för alla woke antivita människor där ute. De säger bara att hudfärg inte spelar någon roll så fort DU argumenterar för något konstruktivt för vita människor.

Mm nä jag vet men det jag påstår är att detta utnyttjas för att uppnå ett ändamål med att göra folk rotlösa och därmed göra folk ännu enklare att styra över. Man skapar en stor mixad hybrid av den stora massan och sedan har en förädlad och renodlad klass som regerar över massan. Man ökar avståndet ännu mer mellan folk som regerar och regeras.
Det är något som en äkta rasist och nazist skulle kunna hitta på. Vi har sett dessa tendenser tidigare bland adel och kungar och så vidare. En ren blodslinje är det finaste som finns.
Citera
2021-08-18, 08:26
Medlem
MrTurbos avatar
Sådana här diskussioner leder aldrig någonstans. Vi är alla lika fast i vår övertygelse att det inte ens leder till förståelse för motpartens ställningstagande.
Citera
2021-08-18, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo
Sådana här diskussioner leder aldrig någonstans. Vi är alla lika fast i vår övertygelse att det inte ens leder till förståelse för motpartens ställningstagande.

Är du fast i din övertygelse, MrTurbo? Har du svårigheter att förstå andra perspektiv än ditt eget?
Citera
2021-08-18, 11:31
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo

Jag kommer aldrig omvandlas och bli anti-vit, det stämmer. Däremot vill jag förstå de antivita bättre. Jag vill förstå hur en annan vit människa än mig själv blir antivit och varför vissa vita av vårt folk tenderar att ta antivitismen till sitt hjärta.
Många på min sida kommer med den enkla förklaringen att anledningen till att en del andra vita människor är antivita beror på att de är ”hjärntvättade av vänstermedia”. Jag lever ju också i det här samhället, jag har till och med studerat på universitetet och gått igenom en hel del antivita kurser, men jag ser ju läran för vad den är, den är antivit. Frågan är, varför tar andra vita människor detta till hjärtat och väljer att tro på den antivita vinklingen?
Någonting i läran resonerar ju med dem på något sätt. DET är intressant att förstå vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in