2021-08-06, 13:15
Medlem
Nowaliis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Kort version:
Fyra tydliga observationer vi har om de som identifierar sig själva som ”anti-rasister” gemensamt gör:

1. Stöttar icke-vit massinvandring till västvärlden
2. Ser det som positivt att vita börjar mixa med icke-vita.
3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt alltid negativt om vita.
4. Svartmålar alla som vill att vita ska leva vidare.

Detta visar på att man inte är neutral eller inte bryr sig, eller att man ”bara” är emot ”rasism”, ”hat” eller förtryck. Det ser snarare ut som man egentligen bara är antivit.

De kan lätt motbevisa anklagelser om att de skulle vara antivita genom att bara vara tydliga med att de vill att vita ska leva vidare, men få av dem gör det.

.................................................. .................................................. ................................
För de som vill ha mer en beskrivande text om vad jag syftar på;
Lång version:

1. Något som förenar de som kallar eller ser sig själva ”anti-rasister” är att de alla vill ha en obegränsad invandring till alla länder på jorden där vita utgjort eller utgör majoriteten av befolkningen. Vilket leder till att vita människor i dessa länder blir i minoritet förr eller senare.

2. Samma personer ser det som något ”gott” och tecken på progression om vita människor väljer att skaffa barn med icke-vita. Många är även öppna om att deras dröm är en framtid där ”alla” blandas, alltså alla människor i vita länder blandas med de icke-vita som kommer in. Om Afrika och Asien fortsätter att vara homogent, så är det mindre viktigt.

Alltså, en kan väl inte direkt påstå att Afrika och Asien är homogent då det dels är väldigt många olika folkgrupper som bor där, dels så har de flesta av dessa länder varit koloniserade i flera hundra år av fransmän, britter, holländare, portugiser m.fl. Dessa kolonisatörer hade inga problem att blanda sig med ursprungsbefolkningen då! Dagens DNA-test ger en tydlig vink om detta, samt att det finns folkgrupper som är ättlingar till dessa kolonisatörer som skaffade barn med den inhemska befolkningen. Slutligen behöver du nog inte oroa dig för att vissa drag hos människan försvinner..! Moder Natur är knepig på det sättet, finns massvis med exempel på Afroamerikanska par som fött barn med ljus hy, ljusa ögon och hår och detta har inte varit frågan om otrohet, utan även här visar DNA/forskningen vägen att bägge parter generationer längre bak, har slavägare i släkten. Då kan detta faktiskt ske. Å nej det en lärde sig i skolan biologi att brunt alltid dominerar stämmer inte. Å faktiskt visar ju även forskningen att den nuvarande Nordbon:s förfäder dels kom söder ifrån (jag tror det var dagens Turkiet) och hade brun hy, mörkt hår men blå ögon. Väl på plats i Skandinavien mötte de en folkgrupp invandrade från dagens Ryssland med mörkt hår, mörka ögon och ljus hy. Så.. dagens skandinav får nog vara tacksam över att dessa grupper faktiskt blandade sig - annars hade nog den nuvarande Nordbon sett annorlunda ut. Gällande antirasistens sätt att vara kan jag nog ge lite tankar om detta, men det får bli senare.
Senast redigerad av Nowalii 2021-08-06 kl. 13:20.
Citera
2021-08-06, 13:29
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Vi motarbetar er av ett skäl, och det är att vi vet om vad som hände förra gången ni hade makten över ett antal länder i Europa. Det blev ett stort krig, faktiskt det största krig som mänskligheten någonsin utkämpat. Det byggdes upp hemska dödsläger där människor massmördades för att de hörde till "fel folkgrupper". Bara i Treblinka mördades fler människor än i hela Stockholms län under den tiden.

När vi säger att bruna människor i Europa bidrar oerhört mycket till samhället gör vi det för att vädja till de som står och väger och riskerar påverkas av ert budskap. När vi på samma sätt driver med oss vita, gör vi det för att motverka rasismen och idén att vi är mer värda än dom.

Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar raser kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen.

Vi har inget emot vita, men vi har definitivt något emot dem som vill göra vitheten till en grund för politisk agitation.

No Pasaran!

Haha. Jag vet att ni vänsterblivna tror att man kan rasblanda bort rasismen. Det är tyvärr fel. Rasism behöver inte ha sin grund i hudfärg och fenotypiska drag som ni tattarhjärnor fått för er. Rasism kan ha sin grund i identitet. Folkmordet i Rwanda ... Baudelaire ogillade (vita) belgare (Arma Belgien). Du kan sluta trolla nu ditt äckliga svin.
Citera
2021-08-06, 14:02
Medlem
Vänsterextrema är ideologiskt styrda precis som islamister och grovt religiösa.

Så de kan inte tänka pragmatiskt, konsekvenser av saker.

Därför är det helt oförståeligt för någon utanför att försöka resonera sig till varför de gör som de gör eller hur fan de tänker.

Det vi måste göra är att stoppa ideologin.
Citera
2021-08-06, 14:05
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Kort version:
Fyra tydliga observationer vi har om de som identifierar sig själva som ”anti-rasister” gemensamt gör:

1. Stöttar icke-vit massinvandring till västvärlden
2. Ser det som positivt att vita börjar mixa med icke-vita.
3. Höjer alltid upp icke-vita grupper och pratar samtidigt alltid negativt om vita.
4. Svartmålar alla som vill att vita ska leva vidare.

Detta visar på att man inte är neutral eller inte bryr sig, eller att man ”bara” är emot ”rasism”, ”hat” eller förtryck. Det ser snarare ut som man egentligen bara är antivit.

De kan lätt motbevisa anklagelser om att de skulle vara antivita genom att bara vara tydliga med att de vill att vita ska leva vidare, men få av dem gör det.

.................................................. .................................................. ................................
För de som vill ha mer en beskrivande text om vad jag syftar på;
Lång version:

1. Något som förenar de som kallar eller ser sig själva ”anti-rasister” är att de alla vill ha en obegränsad invandring till alla länder på jorden där vita utgjort eller utgör majoriteten av befolkningen. Vilket leder till att vita människor i dessa länder blir i minoritet förr eller senare.

2. Samma personer ser det som något ”gott” och tecken på progression om vita människor väljer att skaffa barn med icke-vita. Många är även öppna om att deras dröm är en framtid där ”alla” blandas, alltså alla människor i vita länder blandas med de icke-vita som kommer in. Om Afrika och Asien fortsätter att vara homogent, så är det mindre viktigt.

3. De som kallar eller identifierar sig själva som ”anti-rasister” har en tendens att alltid säga något mer eller mindre negativt om vita människor. Vissa säger det på ett milt sätt, andra kan vara mer svulstiga i sina uttryck och ösa på med negativa historier om hur vita har hållit på med all djävulskap i historien, exempelvis slaveri och kolonialism. Att vita människor än idag på grund av sin vithet får andra folkgrupper att må dåligt genom att neka dem chans till arbete exempelvis. Samtidigt skryter gärna de som kallar sig själva för ”anti-rasister” om hur andra grupper är så pass mycket bättre, snyggare och smartare än oss vita, och de tycks de inte ha några hämningar för att i huvudtaget. Att det är icke-vita människor vi har att tacka för vårt välstånd och allt vi uppskattar idag i former av mat och annat.

4. Alla vi som vill att vita ska få leva vidare blir svartmålade som ”högerextrema” ”rasister”, ”fascister”, ”nazister”, ”främlingsfientliga”, ”småsinta”, ”bakåtsträvare”. Man vill helt enkelt få oss att framstå som extremt dåliga människor för att vi vill att vårt folk ska få existera i framtiden.

Vidare vill de som kallar sig själva för ”anti-rasister” gärna prata om att det de egentligen kämpar emot är förtryck, hat och ”rasism” mot andra grupper, men de fokuserar endast på vita människors rasism, ignorerar eller tycker inte rasism ifrån icke-vita är lika viktigt. De motarbetar endast vita människors reaktion till att vita ska tvingas till minoritet i våra egna hemländer, och de står för alla dessa fyra punkter som leder till en värld utan vita människor.

När vi observerar allt detta, så drar vi konklusionen att man inte är emot ”rasism” i sig, man är inte emot förtryck i sig i alla sina former oavsett vem som förtrycker vem, man är helt enkelt bara emot vita människor och önskar en värld utan vita människor.

När man väl konfronterar de som kallar och ser sig själva som ”anti-rasister” om de vill ha en värld utan vita människor så är de få av dem som svarar ”nej, naturligtvis är det inte det jag vill, jag vill bara (…………….).”
Det är egentligen väldigt lätt för dem att bara svara att de absolut inte vill att vita tvingas till minoritet i våra hemländer och blandas bort. Vi ser att de verkar obekväma att få den frågan och vill istället påstå att frågan är svartvit och löjligt ställd eller att det är ”falsk dikotomi” att ställa en sådan fråga.

Samma personer kan tycka att det är fullt rimligt att ställa raka frågor till en invandringskritiker om de är islamofober eller homofober, och förvänta sig raka svar. När en invandringskritiker börjar dansa runt frågan och prata om annat tolkar man det som att han/hon egentligen bara är en rasist som inte är ärlig om det. Men när man frågar dem själva raka frågor om de har något emot vita människor eller om de vill att vita ska leva vidare som folkgrupp i framtiden så slingrar de sig oftast själva. Vanligt är att de påstår att de ”inte bryr sig” vilket vi definitivt ser att de gör eftersom de motarbetar oss som vill att vita ska leva vidare. Om det är äkta neutralitet så bryr man sig varken om vita tvingas till minoritet och utrotas eller lever vidare och ska inte hålla på och tjafsa, argumentera eller svartmåla personer som vill att vi ska leva vidare. Ibland kan de även vara fräcka nog att säga att vita inte existerar (samtidigt som de tidigare kanske tagit upp negativa saker om vita, exempelvis att vita koloniserat och haft slavar). Det vanliga är att de har olika sätt att slingra sig på och har helt enkelt svårt att bara säga att vara tydliga med att de vill att vita ska existera i framtiden.

Kan det vara för att vi hittat en öm punkt, att de egentligen inte är ”anti-rasister” som de gärna vill framstå som, att det egentligen bara är en mask och att bakom denna mask döljer sig en person som helt enkelt bara är anti-vit?

"antirasister" som hatar vita. Vilken parodi. Och enda anledningen dom överlever är att dom parasiterar på de vitas välfärd och teknologi. Bidrar med typ noll, tvärtom snarare. Smuts är dom, inget annat.
Citera
2021-08-06, 14:59
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Tack för att du finns, och sprider glädje och ljus. Vi är fler än dem, och vi kommer att segra - för det goda segrar alltid över mörkret. <3

Robert har ju svarat dig på det första inlägget du gjorde på den här tråden, jag är nyfiken och vill jättegärna läsa ditt svar till honom på det han skrev till dig.
Citera
2021-08-06, 15:08
Medlem
M.Labingis avatar
Mitt svar till Robert skulle vara det första svaret igen.

Mitt engagemang beror på att Robert existerar och förespråkar den ideologi han gör. Om Robert och alla andra nazister och SD-troll slutade nazista och SD-trolla sig, skulle jag ägna mig åt musik och rollspel istället. Mitt antirasistiska engagemang är en konsekvens av Roberts rasistiska engagemang.

När människor skapar ideologier som bygger på att dela in människor i en hierarki av raser, där den vita rasen är högst upp, så vet vi vad det leder till. Det leder raka vägen till Auschwitz. Och vi får aldrig glömma att vår kultur - vars välstånd byggdes upp genom slaveriet, kolonialismen, imperialismen och fortfarande byggs upp genom neokolonialismen - i grund och botten bär fröet till nazismen inom sig. Det är därför vi aldrig får glömma.

Det är som i sagornas värld, kan man säga. Om människor glömmer berätta om Mörkrets Herre och hur Midgård nästan föll under skuggan, så kommer Mörkrets Herre att dyka upp igen.
Citera
2021-08-06, 15:12
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Mitt svar till Robert skulle vara det första svaret igen.

Mitt engagemang beror på att Robert existerar och förespråkar den ideologi han gör. Om Robert och alla andra nazister och SD-troll slutade nazista och SD-trolla sig, skulle jag ägna mig åt musik och rollspel istället. Mitt antirasistiska engagemang är en konsekvens av Roberts rasistiska engagemang.

När människor skapar ideologier som bygger på att dela in människor i en hierarki av raser, där den vita rasen är högst upp, så vet vi vad det leder till. Det leder raka vägen till Auschwitz. Och vi får aldrig glömma att vår kultur - vars välstånd byggdes upp genom slaveriet, kolonialismen, imperialismen och fortfarande byggs upp genom neokolonialismen - i grund och botten bär fröet till nazismen inom sig. Det är därför vi aldrig får glömma.

Det är som i sagornas värld, kan man säga. Om människor glömmer berätta om Mörkrets Herre och hur Midgård nästan föll under skuggan, så kommer Mörkrets Herre att dyka upp igen.

Jo visst men du svarar ju inte på det han skrev till dig. Han anklagar ju dig för att vara antivit, och lägger upp en del poänger till varför han menar det.

Han skriver bland annat: "Nazisterna demoniserade judar och önskade en värld utan judar. Du demoniserar vita och önskar en värld utan vita. Du associerar vita med rasism och därefter tänker att man bör blanda bort vita för att bli kvitt rasismen."

Istället för att prata om Mordor och Midgård, vad tänker du om det han skrev här? Vore intressant att se hur du bemöter detta och vad ditt resonemang är.
Citera
2021-08-06, 15:20
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Jo visst men du svarar ju inte på det han skrev till dig. Han anklagar ju dig för att vara antivit, och lägger upp en del poänger till varför han menar det.

Han skriver bland annat: "Nazisterna demoniserade judar och önskade en värld utan judar. Du demoniserar vita och önskar en värld utan vita. Du associerar vita med rasism och därefter tänker att man bör blanda bort vita för att bli kvitt rasismen."

Istället för att prata om Mordor och Midgård, vad tänker du om det han skrev här? Vore intressant att se hur du bemöter detta och vad ditt resonemang är.

Jag har själv ljus hy. Om jag ska vara helt ärlig kan jag dock känna att jag blir alltmer och mer rädd för vita, framförallt för medelålders vita män.

När jag handlar på COOP iakttar jag numera andra vita personer i smyg där, och funderar på vilka där som i hemlighet röstar på SD. På vilka där som har en dålig människosyn. Det är inte tankar jag vill ha eller kan kontrollera, men de dyker upp just på grund av att jag inte kan förstå hur 17,3% av landets befolkning kan rösta på ett nyss-nazistiskt parti när det bara på andra sidan Östersjön för mindre än 100 år sedan mördades miljoner människor av den ideologin?

Jag kan om något rent emotionellt känna att vita människor har ett något större ansvar att inte vara rasistiska, då vi historiskt sett systematiserat och nyttjat rasismen som ett sätt att exploatera Afrika, Asien och Amerika, att vårt välstånd fortfarande bygger på imperialismen och slaveriet, och att det fick sin kulmen i Förintelsen.

Vi borde känna ett visst ansvar, då vi både byggt upp den hemskt ojämlika värld vi har idag, och fortfarande drar den största nyttan av den ojämlikheten.

Istället blir en hel del av oss främlingsfientliga när fattiga människor från våra tidigare kolonier kommer hit för att få ett bättre liv, och börjar prata om att de där fattiga, fredliga, förtryckta människorna med mörkare hudton utsätter oss för "folkmord" och "folkutbyte" (det pågår inget folkutbyte, om du flyttar in en flodhäst i en inhägnad med fyra giraffer har inte girafferna blivit utbytta, utan det är fortfarande fyra giraffer där).

Det tycker jag är väldigt skamligt.
Citera
2021-08-06, 15:21
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Vi motarbetar er av ett skäl, och det är att vi vet om vad som hände förra gången ni hade makten över ett antal länder i Europa. Det blev ett stort krig, faktiskt det största krig som mänskligheten någonsin utkämpat. Det byggdes upp hemska dödsläger där människor massmördades för att de hörde till "fel folkgrupper". Bara i Treblinka mördades fler människor än i hela Stockholms län under den tiden.

När vi säger att bruna människor i Europa bidrar oerhört mycket till samhället gör vi det för att vädja till de som står och väger och riskerar påverkas av ert budskap. När vi på samma sätt driver med oss vita, gör vi det för att motverka rasismen och idén att vi är mer värda än dom.

Jag tycker om idén med uppblandning, och det är av ett skäl. I en värld där det inte längre existerar raser kan åtminstone inte rasismen, med dess historia av kolonialism, utsugning och folkmord, sticka upp sitt fula tryne igen.

Vi har inget emot vita, men vi har definitivt något emot dem som vill göra vitheten till en grund för politisk agitation.

No Pasaran!

Andra världskriget hade ingenting med rasism att göra, det var ett väldigt traditionellt territorialt och ekonomiskt krig.
Citera
2021-08-06, 15:23
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Andra världskriget hade ingenting med rasism att göra, det var ett väldigt traditionellt territorialt och ekonomiskt krig.

Du har fel. Andra världskriget handlade om att Hitler ansåg att den "ariska rasen" (som inte ens finns) behövde "livsrum", och att alla andra folkslag som inte var nordiska skulle utrotas.
Citera
2021-08-06, 15:33
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Jag har själv ljus hy. Om jag ska vara helt ärlig kan jag dock känna att jag blir alltmer och mer rädd för vita, framförallt för medelålders vita män.

När jag handlar på COOP iakttar jag numera andra vita personer i smyg där, och funderar på vilka där som i hemlighet röstar på SD. På vilka där som har en dålig människosyn.

Det är ju intressant att läsa hur du tänker och känner, men samtidigt svarade du ju inte Roberts konkreta frågor, och det hade jag gärna velat läsa. Annars framstår du mer som flyktig och undvikande. Då låter du ju han vinna. Jag själv undrar ju vad du konkret tänker kring det han frågar efter, men om du inte bemöter det så lämnar du liksom dessa frågor obesvarade, och då undrar man ju om han kanske har någon poäng.

Citat:
Det är inte tankar jag vill ha eller kan kontrollera, men de dyker upp just på grund av att jag inte kan förstå hur 17,3% av landets befolkning kan rösta på ett nyss-nazistiskt parti när det bara på andra sidan Östersjön för mindre än 100 år sedan mördades miljoner människor av den ideologin?

Ja säg det, finns ju många som öppet kallar sig kommunister också, och den ideologin mördade miljoner av människor också.
Men har Robert sagt att han stöttar nazism? Eller är det något du bara antar för att han är för att han säger att han vill att vita ska leva vidare?

Citat:
Jag kan om något rent emotionellt känna att vita människor har ett något större ansvar att inte vara rasistiska, då vi historiskt sett systematiserat och nyttjat rasismen som ett sätt att exploatera Afrika, Asien och Amerika, att vårt välstånd fortfarande bygger på imperialismen och slaveriet, och att det fick sin kulmen i Förintelsen. Vi borde känna ett visst ansvar, då vi både byggt upp den hemskt ojämlika värld vi har idag, och fortfarande drar den största nyttan av den ojämlikheten.

Ok.

Citat:
Istället blir en hel del av oss främlingsfientliga när fattiga människor från våra tidigare kolonier kommer hit för att få ett bättre liv, och börjar prata om att de där fattiga, fredliga, förtryckta människorna med mörkare hudton utsätter oss för "folkmord" och "folkutbyte" (det pågår inget folkutbyte, om du flyttar in en flodhäst i en inhägnad med fyra giraffer har inte girafferna blivit utbytta, utan det är fortfarande fyra giraffer där).

Det tycker jag är väldigt skamligt.

Det verkar som Robert menar att du stöttar ett folkmord mot vita, inte att de mörka människorna som kommer hit utsätter oss för det i sig.
Jag vill som sagt jättegärna läsa vad du svarar honom på varje poäng han la fram.
Citera
2021-08-06, 15:39
Medlem
M.Labingis avatar
Det är klart att jag är emot (verkliga, hypotetiska) folkmord på vita människor. Men några sådana har inte förekommit, åtminstone inte från mörkhyade människor (det beror delvis på att rasismen inte bara handlar om att ogilla människor på grund av ras, utan är fördomar + privilegier, och eftersom vita är privilegierade innebär det att vita har makten att utsätta svarta för rasism, men svarta har inte makten att göra det åt det andra hållet).

Det är inte "folkmord" på vita att det flyttar hit underbara människor från andra länder som vill ta de dåliga jobb som vita svenskar är för lata och bortskämda för att utföra. När jag jobbade som personlig assistent hade jag många arbetskamrater som var syrier, irakier och eritreaner, och de var mycket trevliga och flitiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in