2021-10-12, 11:58
Avslutad
Sålde nästan alla mina Alts idag och köpte BTC för rubbet. BTC-Dominance kommer att hålla i sig ett tag nu, inte minst om vi får en ETF-approval denna månad.

Edit: Noterar att CryptosRUs gjort en liknande manöver: https://youtu.be/Yr29vFoexrI
Senast redigerad av SithMaster 2021-10-12 kl. 12:43.
Citera
2021-10-12, 12:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17

Så du tror att decentraliserade kryptovalutor kommer att ersätta fiatvalutor helt och hållet? Det kommer de inte, med största sannolikhet. Staten älskar kontroll och de vill inte förlora kontrollen, det kan dock komma accepterade, digitala valutor som staten kontrollerar.

Hur förklarar du uppkomsten av internet om det vore som du säger?
Kryptovalutor är bara en naturlig förlängning av Internet.

I demokratier är Staten är ett resultat av dess väljare. Gör staten inte som väljarna vill så tenderar den delen av makten tappas till någon annan som gör som väljarna vill.
Staten är till för folket, inte tvärtom.
Citera
2021-10-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

I demokratier är Staten är ett resultat av dess väljare. Gör staten inte som väljarna vill så tenderar den delen av makten tappas till någon annan som gör som väljarna vill.

Precis, den politiker (i en demokrati) som försöker förbjuda kryptovalutor kommer inte att bli långvarig på sitt jobb. Bara totalitära länder som kan göra så.
Citera
2021-10-12, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Precis, den politiker (i en demokrati) som försöker förbjuda kryptovalutor kommer inte att bli långvarig på sitt jobb. Bara totalitära länder som kan göra så.

Den svenska naiviteten tagen till nya höjder ser jag. Det mesta går att förbjuda och demokratin är en kuliss. Belgien förbjöd t o m landets största politiska parti år 2004: Vlaams Blok. Att förbjuda BTC hade således varit hur enkelt som helst. Det är desto mer talande att man inte gjort det.
Citera
2021-10-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Sålde nästan alla mina Alts idag och köpte BTC för rubbet. BTC-Dominance kommer att hålla i sig ett tag nu, inte minst om vi får en ETF-approval denna månad.

Edit: Noterar att CryptosRUs gjort en liknande manöver: https://youtu.be/Yr29vFoexrI

Snyggt
Tror det var ett väldigt bra val.
Sen när väl btc.d börjar gå ner igen, så är det dags att gå in i altcoins igen.
Citera
2021-10-12, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Snyggt
Tror det var ett väldigt bra val.
Sen när väl btc.d börjar gå ner igen, så är det dags att gå in i altcoins igen.

Förutsatt att 2017 återupprepar sig så är det naturligtvis en klok strategi. Det enda vi nu kan säga med säkerhet är att BTC kommer att vara kvar, detsamma kan inte sägas om något annat mynt.
Citera
2021-10-12, 21:56
Medlem
Citat:
Vilken fiat-valuta skulle du själv vilja köpa idag och hålla i 10 år från idag istället för Bitcoin?

Skulle du hellre ha ryska rubel i 10 år än att äga Bitcoin? Venezuelanska Bolivar? Mexikanska pesos? Svenska kronor?

Det är en irrelevant och korkad frågeställning. Din frågeställning gör ett antagande om att jag tror mer på fiat currency än krypto när det gäller värdeökning. Jag tror inte fiat currency kommer försvinna i det korta loppet eftersom staten älskar kontroll och kan reglera det mesta.

Tror du Kina exempelvis kommer låta kryptomarknaden exempelvis köra över deras nationella valuta (oavsett om den är digital eller inte? Det kommer inte ske. Fortsätter de växa som de gör så kommer de gå om USA.

Staten kan reglera krypto även om de kanske inte kan förbjuda något.

Digitala valutor är framtiden, men valutor som bitcoin? Tveksamt. Den kommer säkert förekomma en del inom handel men den kommer inte ersätta alla fiat valutorna.
Citera
2021-10-12, 22:15
Medlem
Citat:

Så förklara nu för mig hur ska det gå till när du säger att kryptovalutor, typ Bitcoin ska ersätta världens fiat valutor? Jag vill höra resonemanget.
Citera
2021-10-12, 22:17
Medlem
Citat:
Vilken fiat-valuta skulle du själv vilja köpa idag och hålla i 10 år från idag istället för Bitcoin?

Skulle du hellre ha ryska rubel i 10 år än att äga Bitcoin? Venezuelanska Bolivar? Mexikanska pesos? Svenska kronor?

En fastighetsinvestering håller jag hellre än bitcoin, den saken är säker.
Citera
2021-10-12, 22:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Så förklara nu för mig hur ska det gå till när du säger att kryptovalutor, typ Bitcoin ska ersätta världens fiat valutor? Jag vill höra resonemanget.
Jag säger att mycket av dom pengar som annars hade investerats i guld och andra ädelmetaller, fonder, fastigheter och alla typer av värdepapper kommer att investeras i Bitcoin då detta är så mycket mer praktiskt och friktionslöst.
Bitcoin market cap kommer iom detta gå från 1T upp mot 100T de kommande 10 åren.

Många valutor lär fortsätta leva på oberoende, medans länder med svaga valutor och hög inflation, så som Brasilien, Venezuela, Iran, Nigeria och ett par till, kanske tittar på att även använda Bitcoin som valuta likt El Salvador. Men då snackar vi om Bitcoin the network som är en helt annan sak och helt oberoende av Bitcoin the asset.

Att framtida värden eventuellt mäts i Bitcoin och Satoshis, betyder inte samma sak som att Bitcoin ersätter världens alla valutor.
Senast redigerad av Leaston 2021-10-12 kl. 22:28.
Citera
2021-10-12, 22:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Många valutor lär fortsätta leva på oberoende, medans länder med svaga valutor och hög inflation, så som Brasilien, Venezuela, Iran, Nigeria och ett par till, kanske tittar på att även använda Bitcoin som valuta likt El Salvador. Men då snackar vi om Bitcoin the network som är en helt annan sak och helt oberoende av Bitcoin the asset.

På tal om det så sprang jag nu på denna där frågan dryftas.
What 5 Countries Will Adopt Bitcoin In 2022?
Citera
2021-10-12, 23:06
Medlem
Dumpen kommer säkert i veckan.
Alla har blivit så manipulerade att det ska till 100k så det är sjukt.

Stock 2 flow modellenfunkar tills den inte gör det.

Man kan ju verkligen undra hur den kan funka.
För när man tänker efter så om inte stora öretag hade gått in denna cykel hade priset förmodligen legat på typ 25k usd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in