2021-07-26, 22:40
  #4177
Medlem
Känns som 2017 det här. Gick sakta men säkert neråt med lite spikes då och då låt er inte luras av detta.


https://imgur.com/a/6ad41lo
Citera
2021-07-26, 22:44
  #4178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Känns som 2017 det här. Gick sakta men säkert neråt med lite spikes då och då låt er inte luras av detta.


https://imgur.com/a/6ad41lo

Antar att du inte har jämfört några andra parametrar förutom priset?
Citera
2021-07-26, 22:47
  #4179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Känns som 2017 det här. Gick sakta men säkert neråt med lite spikes då och då låt er inte luras av detta.


https://imgur.com/a/6ad41lo

Problemet jag tycker är att förstå när det är hype.
För det är vad priset lever på.

Förra sommaren/hösten visste alla det skulle bli enorm eftersom det var efter halveringen, vi viste inte när exakt men när det började klättra kring 12k usd så gick det jävligt fort. Tog väl nån vecka upp till 25k usd. Då var hypen som värst, och några veckor in på nya året.

Efter det svalnade det rätt fort.

Vet inte riktigt hur man ska ta det. Som du säger är det inte ovanligt med fake breakouts som denna.
Om priset börja va stabilt över 40k minnst under nån vecka framåt kan jag absolut tänka mig köpa in igen.

Om det väl skulle gå upp till ny all time high så kommer det knappast dumpa hårt igen utan då fortsätter det nog uppåt igen. Det är iaf min strategi.

Säger det är på 33k inom 1-3 dagar
__________________
Senast redigerad av etan1112 2021-07-26 kl. 23:00.
Citera
2021-07-27, 15:08
  #4180
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Problemet jag tycker är att förstå när det är hype.
För det är vad priset lever på.

Förra sommaren/hösten visste alla det skulle bli enorm eftersom det var efter halveringen, vi viste inte när exakt men när det började klättra kring 12k usd så gick det jävligt fort. Tog väl nån vecka upp till 25k usd. Då var hypen som värst, och några veckor in på nya året.

Efter det svalnade det rätt fort.

Vet inte riktigt hur man ska ta det. Som du säger är det inte ovanligt med fake breakouts som denna.
Om priset börja va stabilt över 40k minnst under nån vecka framåt kan jag absolut tänka mig köpa in igen.


Om det väl skulle gå upp till ny all time high så kommer det knappast dumpa hårt igen utan då fortsätter det nog uppåt igen. Det är iaf min strategi.

Säger det är på 33k inom 1-3 dagar

Du väntar tills priset gått upp innan du köper in dig? Detta är ett klassiskt exempel på varför majoriteten av mänskligheten inte ska ägna sig åt trading. Köpa lågt och sälja högt borde vara enkel matematik men det är det uppenbarligen inte i praktiken.
Citera
2021-07-27, 15:33
  #4181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du väntar tills priset gått upp innan du köper in dig? Detta är ett klassiskt exempel på varför majoriteten av mänskligheten inte ska ägna sig åt trading. Köpa lågt och sälja högt borde vara enkel matematik men det är det uppenbarligen inte i praktiken.

Beror ju helt på situation.

Jag, och många andra, tror detta bara var tillfällig pump, kanske mycket pga rykten om att amazon skulle accepera bitcoin.

Man måste få bekräftelse på att vi är i en uppåttrend.
Du kan inte bara investera direkt priset gått upp 20%.
Det kallas fakeouts och det har man varit med om några gånger innan man lärde sig.

Ju högre priset rusar, desto större chans är att vi kommer fortsätta uppåt.
Citera
2021-07-27, 15:34
  #4182
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du väntar tills priset gått upp innan du köper in dig? Detta är ett klassiskt exempel på varför majoriteten av mänskligheten inte ska ägna sig åt trading. Köpa lågt och sälja högt borde vara enkel matematik men det är det uppenbarligen inte i praktiken.
Det komplicerade är att avgöra vad som är lågt respektive högt. Var alla övertygade om att priset är lågt skulle det ju redan stigit och vice versa. För varje person som köper för han tycker priset är lågt finns en som säljer för han tycker det är högt.
Citera
2021-07-27, 15:50
  #4183
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Beror ju helt på situation.

Jag, och många andra, tror detta bara var tillfällig pump, kanske mycket pga rykten om att amazon skulle accepera bitcoin.

Man måste få bekräftelse på att vi är i en uppåttrend.
Du kan inte bara investera direkt priset gått upp 20%.
Det kallas fakeouts och det har man varit med om några gånger innan man lärde sig.

Ju högre priset rusar, desto större chans är att vi kommer fortsätta uppåt.

Du förstod alltså inte fast jag förklarade. Varför vänta med att investera tills priset gått upp, är det så traders som går med vinst och bygger förmögenhet gör?

Vad många andra gör är för övrigt ingen intressant parameter, snarare tvärtom.
Citera
2021-07-28, 02:11
  #4184
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Beror ju helt på situation.

Jag, och många andra, tror detta bara var tillfällig pump, kanske mycket pga rykten om att amazon skulle accepera bitcoin.

Man måste få bekräftelse på att vi är i en uppåttrend.
Du kan inte bara investera direkt priset gått upp 20%.
Det kallas fakeouts och det har man varit med om några gånger innan man lärde sig.

Ju högre priset rusar, desto större chans är att vi kommer fortsätta uppåt.

Btc pumpade inte nästan 10k$ baserat på rykten om amazon.. trodde folk seriöst på det? Hade det varit orsaken så hade det ju dumpats tillbaka + hårdare när det kom fram att det inte stämmer.
Citera
2021-07-29, 18:28
  #4185
Medlem
Känns som att 41-42 kan bli en tuff nöt att knäcka såhär direkt.?

https://i.imgur.com/l4tqVRP.png

Ligger en mindre vägg av säljordrar på 41k just nu, men å andra sidan har det legat och skvalpat runt 40k bra länge nu.

8 gröna dagar i rad. 12 gröna är rekordet för bitcoin.. Vad tror ni?

Jag hoppas på en rejection, och ner igen mot 35-36k, studs och samla momentum för att ta an 41-42 med krafttag.
Citera
2021-08-01, 09:02
  #4186
Avslutad
Det är fortfarande mycket kvar, men för varje dag nu så ackumuleras det upp fler och fler småtecken på att vi har bottnat ut. Förra veckan är stängd och den stängde över flera glidande medelvärden som nu blivit support istället.

Som sagt, det är fortfarande flera stora motstånd kvar på olika tidshorisonter kvar att bryta, men hela nedgången har varit driven helt av det tekniska, medans allt kring det fundamentala varit lika om inte än mer bulllish nu jämfört med när det tekniska bröt neråt.

Nyhetsmässigt och on chain -analyser skriker bullish och bidrar till att agera som en magnet uppåt för det tekniska.
Det skall sägas att det tekniska oftast tenderar att vinna om det kommer motsägande fundamentala nyheter. En bear trend fortsätter neråt och en bull trend uppåt, även om den kommer nyheter som egentligen borde vända trenden.

Men i Bitcoin fallet så tror jag de positiva fundamentala nyheterna nu varit en FÖR stark magnet uppåt för att den skall orka göra nya bottnar under 30k härifrån.

Det vore helt enkelt för konstigt om Tesla, Musk, Square, men framför allt alla andra som velat gå in i Bitcoin sedan senaste toppen, om dessa lät alla hemma traders bli fyllda med sina ordrar runt 20k-25k.

Let´s go, säger jag!
Citera
2021-08-03, 21:30
  #4187
Medlem
doctor-potatos avatar
Har länge suttit på sidan vad gäller bitcoin men har efter det senaste rally mer och mer börjat inse bitcoins storhet. Har några altcoins sen tidigare och har följt den här tråden hela våren och sommaren.

Tänker lägga köp ordrar på 35k och ner. Dippar vi inte ner dit igen inom några veckor så börjar jag nog köpa på mig oavsett pris. Och jag vet. Jag skulle köpt för 2 veckor sedan men whatever. Känner nu att jag bara vill äga denna fantastiska skapelse.


Föresten. Tänkte köpa på Binance då crypto.com där jag tidigare köpt alts har såna höga transactionfees.
Binance, BEP2 ligger på 0.0000042BTC / transaktion.
Binance, BTC(SegWit) ligger på 0.0005 / transaktion.

Vad är skillnaden mellan dessa två? Säkerhet eller hastighet?
__________________
Senast redigerad av doctor-potato 2021-08-03 kl. 21:33.
Citera
2021-08-03, 22:25
  #4188
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato


Föresten. Tänkte köpa på Binance då crypto.com där jag tidigare köpt alts har såna höga transactionfees.
Binance, BEP2 ligger på 0.0000042BTC / transaktion.
Binance, BTC(SegWit) ligger på 0.0005 / transaktion.

Vad är skillnaden mellan dessa två? Säkerhet eller hastighet?

Segwit är en ny billigare typ av transaktion som kom 2017. Men den är inte bakåt kompatibel så därför måste även gamla legacy transaktioner tillåtas om det är någon som har en klient som inte klarar av segwit transaktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in