2021-08-04, 14:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Vore det inte logiskt att anta att man räknar den faktiska tillträdelsedagen? Dvs när det genomförs och inte den som är uppsatt i kontraktet?

Är ju helt klart en viktig fråga. Kan hon ens försäkra en fastighet som inte står i hennes namn i fastighetsregistret? Jag har ingen aning. Men ja detta antar jag att hon har koll på.

Kom på ytterligare ett frågetecken, om den inte är försäkrad, är inte risken att banken kan begära omedelbar betalning av eventuella lån? Detta kan ju potentiellt sätta Esbjörn i en riktigt jobbig situation.(har inte fått klart för mig om det är belånat)

Jag tror att det är möjligt att teckna en försäkring för en fastighet som man inte har tillträtt då man normalt brukar teckna försäkringen och att den skall gälla ifrån den tilltänkta tillträdesdagen.

Däremot så tror jag inte att du får något utbetalt vid skada om du inte kan påvisa att du har lagfarten.
2021-08-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så du menar att Ebbas expertvittne är jävig? Att vittnet far med osanning eller är köpt av Ebba för att skademinimera?

Är det inte så fiffigt att alla inblandade som kan vittna om själva affären är kompisar till Ebba?
2021-08-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Är det inte så fiffigt att alla inblandade som kan vittna om själva affären är kompisar till Ebba?
Menar du att Esbjörn är kompis till Ebba? För mig veterligen var han med vid kontraktsskrivningen….
Och det där stora uppbådet med skogshuggare. - är de också kompisar till Ebba, vet vi ens vem alla var? Har de ens funnits?
2021-08-04, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Menar du att Esbjörn är kompis till Ebba? För mig veterligen var han med vid kontraktsskrivningen….
Och det där stora uppbådet med skogshuggare. - är de också kompisar till Ebba, vet vi ens vem alla var? Har de ens funnits?

Tänk, jag skrev lite tidigare om hur Ebbas fanclub har en förmåga att missförstå dom mest grundläggande påståenden.

Ebba och Esbjörn är ju dom som har tvisten, när jag pratar om vittnen så menar jag såklart inte dom två.

Alla som varit inblandade i själva affären är väl kompisar till Ebba?
Vittnet vid påskrivandet, PR-konsulten.
Theo Dietz, mäklaren.
Hon som knackade på hos Esbjörn och öppnade upp för affären.

Vet inte om skogshuggarna varit inblandade i budgivning för huset eller upprättande av kontrakt, min gissning är inte.
2021-08-04, 15:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Är expertvittnet kompis med Ebba?
2021-08-04, 15:31
Medlem
Citat:
Tänk, jag skrev lite tidigare om hur Ebbas fanclub har en förmåga att missförstå dom mest grundläggande påståenden.

Ebba och Esbjörn är ju dom som har tvisten, när jag pratar om vittnen så menar jag såklart inte dom två.

Theo Dietz, mäklaren.

Vet inte om skogshuggarna varit inblandade i budgivning för huset eller upprättande av kontrakt, min gissning är inte.
Eftersom ingen förstår vad du skriver borde du nog fundera på om det kan ligga i din brist på att göra dig förstådd…
Men du måste fatta att både Ebba och Esbjörn kommer vittna? Eller varför förväntar jag mig att du ska förstå det…
2021-08-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Eftersom ingen förstår vad du skriver borde du nog fundera på om det kan ligga i din brist på att göra dig förstådd…
Men du måste fatta att både Ebba och Esbjörn kommer vittna? Eller varför förväntar jag mig att du ska förstå det…

Menar att Ebba är sin egen kompis då?
Konstigt påstående av dig isåfall.

Ebba och Esbjörn har tvisten.
Alla andra som kan vittna om hur affären gått till är kompisar till Ebba.
Tycker inte man kan missförstå detta, men ni har överraskat förut.
Senast redigerad av Spakur 2021-08-04 kl. 15:56.
2021-08-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror alla trogna Enbaister sitter på på första bänk och skriker

objection! lögn!objection!
Så fort någon annan än Ebbas sida öppnar munnen.

Så jag tror att du har rätt i att dom blir utslängda. Dock inte vid slutpläderingen. Utan första dagen. 😉
Jag tror att du inte har en jävla aning om hur en svensk rättsprocess går till. Du verkar tro att Ebba stämt Esbjörn i någon amerikansk deltatsdomstol…
Objection - ja jävlar vad mycket man ska höra innan öronen trillar av.
2021-08-04, 15:54
Medlem
Citat:
Är expertvittnet kompis med Ebba?

Kommer expertvittnet berätta om hur händelsekedja upp till påskrivandet gick till? Alltså, var expertvittnet inblandad i affären? Annars är din fråga irrelevant som svar på mitt inlägg.
2021-08-04, 15:55
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Theo Dietz, mäklaren.

De som röjde sly när Esbjörn var där, kan vittna om vad Esbjörn sa och vilket humör han var på. Om han där opponerade sig mot försäljningen eller inte.
2021-08-04, 15:58
Medlem
Citat:
De som röjde sly när Esbjörn var där, kan vittna om vad Esbjörn sa och vilket humör han var på. Om han där opponerade sig mot försäljningen eller inte.

Det kan dom eventuellt göra, men det var inte det jag skrev.

Alla (utom Ebba och Esbjörn) som har insyn i hur affären faktiskt gick till, är kompisar till Ebba.
Stämmer inte detta?
2021-08-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Huset införskaffades av hans far då han jobbade i trakten och det var mycket riktigt när Esb var 15.
Så långt upp i arslet var det! och det borde du med veta då vi har diskuterat det förut flertalet gånger.
Hans farfar var läkare och han byggde huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in