2021-08-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxGWxx
Kan det ha varit så att Frida goat Isamil i utbyte mot pengar? Dessa åket upp och kidnappar honom till byn och avrättar honom där? Detta skulle även inte sätta Frida som misstänkt goare heller. Kan det vara en anledning varför han har kvar vapen mm hos Frida?

För jag förstår inte varför Ismail skulle åka till rinkeby frivilligt om han har fiender där?

Kan det här vara en anledning till Frida nervösa beteende under tiden han var i Stockholm? (Läste tidigare I tråden om det)

Ismails vän, förmodligen skytten, får reda på detta och avrättar Frida.

Simon går från skäligen-sannolikaskäl-chafför. Den vändningen gick väldigt snabbt.

Enligt vittnen körde 2 bilar åt ett håll medan en bil körde upp mot gångtunneln där dom hittade vapnet. Kan det ha varit så att skytten la pistolen i Simons hand och han fick panik och slängde den vid tunneln?

Och efter polisens pressande med tidigare väntande dom + denna avrättning väntar han sig minst 15 år om han får tidsbestämt.

Resten kan ni lista ut själv men det är bara en teori jag har efter allt jag läst.

Dessa gangsters är väl inte direkt kända för att vara de vassaste knivarna i lådan? De åker till orter där de kanske inte borde vara och verkar ha väldigt svårt för att hålla sig borta från sina hemtrakter.
Citera
2021-08-03, 14:01
Medlem
Här är stämningsansökningarna i det två åtal där Frida Landin väntade på rättegång. Närmare 2000 tabletter tramadol, cannabis, kokain samt en halvautomatisk tårgaspistol hon förvarat tillsammans med sin dåvarande somaliske pojkvän.

https://docdro.id/2Y8r84X
https://docdro.id/38o9J25
Citera
2021-08-03, 14:28
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Aftonbladets källor är definitivt inte Flashback.
Därtill adderade man ju att FLG/Shottaz torskat på Vidsel-området, uppgifter som till och med lokaltidningarna tidigare bommat och nu i efterhand tvingats rewrita.

....

Blir inte riktigt klok på den där Vidselhistorien. Först tänkte jag "somalier i bil uppe i Lappmarkerna. De har väl kört vilse". Men det skulle också vara konstigt. Tillträdet till området ligger på mer än en timmes färd med bil längs en väg som inte leder till något annat än just det skyddsklassade raketskjutfältet.

Det tillhör inte ovanligheterna att turister förirrar sig in på området. Senast var det en tysk cyklist och frisksportare som skulle cykla till Treriksröset i november 2019. Dessa brukar avvisas med viss bestämdhet och hotas med rättegång för "brott mot skyddslagen", vilket regelmässigt läggs ned.

Den 8 juni i år greps de fyra somalierna också inne på skyddsområdet. Men den här gången lades ytterligare en misstankepunkt till, nämligen "försök till grovt vapenbrott". På Reddit spekuleras det om vad detta skulle kunna vara och man landar i att våra sydländska vänner kan ha försökt att få tillträde till de beredskapslager/vapenkassuner som finns på området.

Sådana förråd med automatvapen, minor, granater och ammunition fanns tidigare lite varstans i vårt land men avvecklades i samband med den strategiska black-outen, fr.o.m. 2006. Dock finns de tydligen kvar på det jättelika skyddsområdet vid Vidseln (området är ju lika stort till ytan som landskapet Blekinge).

Det är kammarklagare Elin Björkén som är förundersökningsledare i samband med detta. Hon begärde de fyra häktade, men någon häktningsframställan skickade hon aldrig in till tingsrätten, utan släppte dem på fri fot den 10 juni.

Till Pitå-Tidningen sade Björkén:

Citat:
– Jag ansåg inte att det fanns skäl till att begära dem häktade. Förundersökningen fortgår och misstanken kvarstår.

Undersökningen pågår, men på grund av den nya sekretesslagen är de inblandades identitet hemlig om inte en häktningsframställan görs.

Här skulle riktiga reportrar ha lite att nysta i. Jag vill veta vilka de fyra är och varför folk hela tiden släpps ur häktena trots misstanke. Hade dessa herrar varit bakom lås och bom hade säkert Frida levt idag och inte legat på ett bårhus med hela ansiktet bortskjutet.
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-03 kl. 14:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
hon beskrivs som snäll och verkade ha koll på sina egna affärer,
däremot så kan hon ha blivit syndabock för någon annans fiffel-om hon förvarade andras substanser tex
Tjejen Frida verkar inte ha varit så nedgången
och släktingen som nyss skrev berättade att hon var villig betala

tillbaka när hon räknat fel i en affär.
Det är information av dem som kände henne som person som bidrar bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tror också att han blivit tvingad till att köra dom dit till Frida, annars hade de väl knäppt han med, pistolen som hittades väldigt lätt i tunneln där alla som går kunde se den har säkert Simons fingeravtryck efter förra misshandeln som han var inblandad i .. det gav lite försprång till den riktiga skytten att dra iväg..
Ett vittne hade ju sett en bil som strax efter skotten kommit i hög hastighet från brottsplatsen och kört mot gångtunneln, varför dumpar man en pistol då rakt där? En väldigt lätt plats att hitta vapnet på🤔

Dom har inte kastat pistolen från vägen då och trott dom kört över en Å eller bäck så man trodde man dumpade pistolen men i stället råkade man kasta ner den på en gångbana
Citera
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Du glömde säga pz och sen visa något wu-tang clan tecken.

Tecknen som wu-tang clan använder är inte så oskyldiga. Förr spretade folk med lill fingret när dom var fisförnäma och höll i den lilla öglan på den vackra ros beprydda kaffe koppen när de drack kalas kaffe hos gammel mormor. Att spreta med lillfingret nu och samtidigt korsa fuck off fingret med ringfingret och dessutom spreta med smörtummen och slickepott fingret. Det betyder att den som visar tecknet är en riktigt rå gangster. Kanske det betyder något mer också. Ett ok tecken med slickepott fingret mot smörtummen samtidigt som de tre övriga fingrarna pekandes i rak linje mot fjärran betyder att du är en fet och stor bajskorv typ. Alltså att den som tecknet visas åt är en bajskorv. Inte riktigt rumsrent språk. Fatta att de samtidigt springer omkring och skjuter folk som de kallar dem bajskorvar. Det är ju för fan i krig man skjuter folk. Man skjuter faen inte folk för att de inte betalat party drogerna. Helt jävla sjukt vilken värld vi lever i.
Senast redigerad av greta-forveten 2021-08-03 kl. 14:35.
Citera
2021-08-03, 14:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det mesta som framgår i videon är helt korrekt. Hon är fullständigt tokig på alla tänkbara sätt.
Många i släkten är hårda, tuffa och kan vara farliga. Men övriga är rationella och tänkande människor, men just den där bruden är fullständigt sinnessjuk.

Rör det sig om en resandesläkt?
Citera
2021-08-03, 14:35
Medlem
Jag tror inte att motivet till avrättningen skulle vara en obetald skuld, att FL skulle knarkat upp någons parti eller att hon har fått ta kulorna för någon annan. OM det nu visar sig att det är personer från Järva som hållt i vapnet/vapnen så sätter jag mina sista ören på att motivet är exakt samma motiv som genomsyrat hela mordspiralen i västerort sedan Shottaz och Dödspatrullen bildades då det tidigare gemensamma kompisgänget utförde ett rån mot en värdedepå och vissa inte fick vara med och som ledde till det första mordoffret. Efter detta har i stort sett varenda skjutning varit hämnd för tidigare mord eller mordförsök och det tror jag precis är vad som har hänt här också dvs att FL på något sätt är inblandad i Ninows död och att hon nu fått betala priset för detta. Sen om det nu avlossades 4-5 skott mot FL så tror jag inte det har pepprats i vrede utan helt enkelt att puffran är 0.22 och att 1 skott inte garanterar offrets död.

Ni som skriver att mordplatsen är för dåligt utvald för att kunna vara ett planerat mord kan ju kolla på tidigare mordplatser där gängen från västerort fimpat varandra, det är bostadsområden, innergårdar, pizzerior, torg, P-garage mm. Somalierna skiter fullständigt i om det är ett villaområde ett stenkast bort utan får de syn på sitt offer så tar dem chansen varje gång.
Citera
2021-08-03, 14:40
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Rör det sig om en resandesläkt?

Nej. Fridas nu avlidne pappa var helsvensk. Hennes mamma var svenska på fädernet och samiska på mödernet. Fridas mormor var en typisk liten krum, mörkhårig och snedögd lappgumma. Detta drag har gått igenom i Fridas utseende och har väckt spekulationer om att hon var "adopterad" från "Asien".

Alltså: 75 % svensk och 25 % same.
Citera
2021-08-03, 14:41
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najje08
Jag tror inte att motivet till avrättningen skulle vara en obetald skuld, att FL skulle knarkat upp någons parti eller att hon har fått ta kulorna för någon annan. OM det nu visar sig att det är personer från Järva som hållt i vapnet/vapnen så sätter jag mina sista ören på att motivet är exakt samma motiv som genomsyrat hela mordspiralen i västerort sedan Shottaz och Dödspatrullen bildades då det tidigare gemensamma kompisgänget utförde ett rån mot en värdedepå och vissa inte fick vara med och som ledde till det första mordoffret. Efter detta har i stort sett varenda skjutning varit hämnd för tidigare mord eller mordförsök och det tror jag precis är vad som har hänt här också dvs att FL på något sätt är inblandad i Ninows död och att hon nu fått betala priset för detta. Sen om det nu avlossades 4-5 skott mot FL så tror jag inte det har pepprats i vrede utan helt enkelt att puffran är 0.22 och att 1 skott inte garanterar offrets död.

Ni som skriver att mordplatsen är för dåligt utvald för att kunna vara ett planerat mord kan ju kolla på tidigare mordplatser där gängen från västerort fimpat varandra, det är bostadsområden, innergårdar, pizzerior, torg, P-garage mm. Somalierna skiter fullständigt i om det är ett villaområde ett stenkast bort utan får de syn på sitt offer så tar dem chansen varje gång.

Då blev det på en gång mer förståeligt. Att man dödar som hämd för ett annat mord. Fortfarande galet fel. Men mer förståeligt än att döda för att någon snott party drogerna.
Citera
2021-08-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Ingen tjej i Stockholm vill ha en äcklig somalier till pojkvän, verkar som tjejerna i Norrland är Iq-befriade ju!

Din förutfattade mening om att dumheten är geografiskt begränsad får du nog ändra. Finns ju gränslöst korkade överallt.
Citera
2021-08-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najje08

Håller med om det mesta som står, med undantag för två saker:
Tror inte på 0.22. En sån klen puffra skulle man visserligen kunna få låna lokalt, men nog fan har dessa tomtar bättre slit- och slängvapen med sig upp.
Sen är platsen illa vald. Inte specifikt för att det ligger i bebyggelse osv, men för att det ligger i bebyggelse i ett Svensson-område där det bor många äldre som har noll insikt i vilka dessa tomtar är.
I Rinkeby, Tensta och för den delen många andra områden i Stockholm kan man naturligtvis begå ett sånt här brott med vittnen som tittar bort.
För man är etablerade i närområdet.
I Luleå är det en helt annan sak.

Givetvis är inte detta jordens smartaste killar, men så dumma är dom inte. Ska man fimpa en annan gängkriminell i Stockholm tar man väl den chans som erbjuds, då dessa ändå kan spela defensivt och skydda sig själv.
En 25-årig tjej i Luleå som kanske inte ens vet att hon är på väg att bli mördad är ju någonting helt annat.

Plockar man upp henne på den större trafikleden (där bussen går) utanför hennes bostad en sen kväll så är det ingen som ser en. Får man sen ut henne till Lövskär (antingen genom att ljuga eller genom att hota) så skulle man kunna skjuta 50 skott utan att någon ringer polisen.
Givetvis fattar även dessa grabbar det om dom dessutom hängt runt på Hertsön under en tid.
Citera
2021-08-03, 14:47
Medlem
Ken Drydens avatar
Nu är Simon häktad: https://nsd.se/bli-prenumerant/artikel/rg980n7j
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-03 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in