2021-08-03, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfarfarlig
Vet inte om det framkommit i tråden ännu ("bara" läst de första 800 inläggen). Men BO's syster verkar vara riktigt sjuk i huvudet, pratas om henne i denna video https://www.youtube.com/watch?v=1IDVNlsKe1c

Det mesta som framgår i videon är helt korrekt. Hon är fullständigt tokig på alla tänkbara sätt.
Många i släkten är hårda, tuffa och kan vara farliga. Men övriga är rationella och tänkande människor, men just den där bruden är fullständigt sinnessjuk.
Citera
2021-08-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Detta tror jag är pudelnskärna Frida och de andra lulepundarna fattade inte att det är andra regler som gäller på Järvafältet och när man gör business med dessa.

Resultatet blev 5 kulor en kulturchock som hette duga...

Lesson av detta till alla små pundare där ut tänk en extra gång vem ni bjuder in i farstun och om det är värt att kunna flexa lite extra med lite nya coola gäng "polare" för det kan mycket väl bli det sista du gör 😎

För det är som sagt andra regler som gäller i djungeln...

Det där är också min upplevelse. I norr har man kunnat sladda lite med betalningarna och worst case har varit stryk eller bli utkörd i skogen för lite grövre hotelser osv.
Tror inte folk förstår vilka man gett sig i lag med fullt ut och att det är andra regler som gäller.

Svenssons som beblandat sig med dessa somalier bör inse: Detta är inte era vänner, kontakter eller någonting annat ni är vana vid. Ni är helt enkelt verktyg för att etablera en ny verksamhet och så snart ni säger nej så får ni problem.
Det kan ni få ändå, för det är inte så att dessa drar sig för att hitta på skulder på ett par hundra tusen om det är vad som krävs för stunden.
Citera
2021-08-03, 11:17
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
För att klargöra allting. Ninow(ismail) var ihop med denna Frida, förvarade sitt stash hos henne garanterat ett flertal gånger, gjorde affärer med den här Danne och på något sätt hamnade i konflikt med honom. Ninow stack till rinkeby av någon anledning och där blir han klippt. Om det nu är Danne och hans gäng som klippt honom så är det redan nu skrivet att Frida goat ut Ninow. Och nu fick Frida betala det genom döden när ninows klick fick reda på detta! Simon har agerat förare emot sin vilja med massa hot antagligen. Det är vad min teori och magkänsla säger

Det är nog ganska korrekt men glöm Danne (och Erik) hela den biten är nog planted evidence.. Danne vekar lira i en helt annan division än dessa gubbar..
Citera
2021-08-03, 11:21
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag har fått den känslan av Simon baserat på hans misshandelsdom. Han är avvaktande, följer med för att man ber honom, han håller sig i bakgrunden hela misshandeln och han tilldelar inte ett slag mot WR i det fallet. Han har dock tagit med en pistol som han viftat med och hotar WR's flickvän med för att hon inte ska ingripa osv. så han är helt klart en del av misshandeln, precis som TR bedömer. Men någon aktiv våldsbejakande psykopat tror jag inte han är.

Han hade dessutom inget mer motiv än grupptryck att hänga med. De övriga hade blivit rånade och hotade av WR, men inte Simon. Det tyder på någon som är lojal och lysig mot sitt umgänge. Synd ändå, vad droger kan göra.

Tack för en bra nyanserad bild av MGM, det kan behövas för att väga upp diskussionen. Sen kan det samtidigt såklart ha hänt mycket senaste åren, men i grunden är han nog lite rädd av sig och har snackat till sig lite umgänge och respekt. Känner flera sådana personer tyvärr...

Felaktig tråd sanning
Simon var en av de som slogs han är bunden av blod till platsen dvs han blev själv skada under fighten och bör då vara en av de två som vevade dvs det var inte han som stod med pistolen utan det var nog Edine...
Citera
2021-08-03, 11:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Innebär detta att polisen tror han är mördaren eller en av flera mördare?
Han är begärd häktad för mord. Läs själv framställan ligger länkad i tråden.
Häktningsframställan, sannolika skäl Mord 2021-07-30 22:18 Framnäsgatan, Luleå kommunId: POD50-BM2021-1245472674-6U.

Även om man tex körde bilen kan man enligt lag hävda att handlingen dvs mordet är begått gemensamt och samförstånd av samtliga gärningsmän.

Noterar i dagboksbladet att inga andra misstänka finns som fått advokat tilldelat, dvs även om de är efterlysta skulle det synas.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-08-03 kl. 11:25.
Citera
2021-08-03, 11:27
Medlem
Det är en sak jag är mest övertygad om i detta, att pistolen skulle hittas medvetet.

Kan det vara så att det inte är samma pistol som använts, för att vilselede med nån annans fingeravtryck?
Citera
2021-08-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det kommer från Aftonbladet som "erfar" detta, dvs en polis har pratat lite konfidentiellt med AB:s reporter.

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WqG9kd/uppgifter-polisen-jagar-shottaz-medlem-for-mordet-i-lulea

Eller så har Aftonbladet läst det på Flashback.
Citera
2021-08-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Det är en sak jag är mest övertygad om i detta, att pistolen skulle hittas medvetet.

Kan det vara så att det inte är samma pistol som använts, för att vilselede med nån annans fingeravtryck?

Ja det har jag trott länge.. Den var fär ”lätthittad”..
Citera
2021-08-03, 11:39
Medlem
Citat:
Vet inte om det framkommit i tråden ännu ("bara" läst de första 800 inläggen). Men BO's syster verkar vara riktigt sjuk i huvudet, pratas om henne i denna video https://www.youtube.com/watch?v=1IDVNlsKe1c
En liten parentes, som egentligen inte hör till sammanhanget, Jennifer är inte BO:s syster. Dom är kusiner, deras mammor är systrar....

Det sägs att många i deras släkt är tokiga, men så är inte fallet, inte släkten på mammornas sida. Visst alla är inte renhåriga, lite småbus osv. Men tokiga är inget ord jag skulle välja att kalla dom.
Citera
2021-08-03, 11:42
Medlem
Citat:

Säker? Enligt Frida själv på sin blogg, https://fridabinladen.blogg.se/ svarar hon på denna fråga:
73. Vad heter dina syskon? - Oliwer, emelie, timmy, ida
Citera
2021-08-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillidash
Säker? Enligt Frida själv på sin blogg, https://fridabinladen.blogg.se/ svarar hon på denna fråga:
73. Vad heter dina syskon? - Oliwer, emelie, timmy, ida

"Bloggen är borttagen" knappt 10 min efter att du skrivit inlägget...
Citera
2021-08-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
"Bloggen är borttagen" knappt 10 min efter att du skrivit inlägget...

På samma blogg skrev hon att Jennifer var hennes bästa vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in