2021-08-03, 13:04
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Du tänker att Aftonbladet, via källor hos polisen, skulle rulla ut en "damage control-operation" som går ut på att skrämma upp norra Sveriges befolkning för ett inflöde av somaliska vildar från Rinkeby?
För att göra Simons vänner nöjda?

Känns lite långsökt ändå.

Nej givetvis inte men att Aftonbladets källor är i huvudsak är flashback... vilket inte skulle vara första gången

Sedan finns ju fortfarande alternativet flera skyttar Simon plus ev Yahy* tex
Senast redigerad av mastarn 2021-08-03 kl. 13:09.
Citera
2021-08-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Hur kommer det sig att detta fall fått så mycket uppmärksamhet? Mord och skjutningar sker varje dag vilket diksuteras här på forumet, men det var längesedan såhär måna sidor blev skrivna.

Kombination av bland annat:
1. Svensk tjej kallblodigt mördad.
2. Från början felaktiga uppgifter om att hon bara var 15 år.
3. Luleå, ovanlig ort för ett så grovt brott.
4. Semester-tider, många har mer tid över att sitta på Flashback Forum.
5. Tråden har haft många konton som tycks vara motiverade med egna agendor: rena trollkonton, falseflag-konton, någon som tycks försöka utge sig för vara och lägga skuld på en person (E.T) som av allt att döma, av det vi faktiskt vet, inte har något med händelsen att göra m.m.
6. Konton som påstår sig känna de inblandade personerna. Och konton som rabblar upp vittnesmål. Inget som riktigt kan styrkas utan man kan inte särskilja det genuina från ren fantasi.
7. Flera olika teorier om bakgrunden till dådet har introducerats, och hur det är relaterat till andra incidenter, vilket drar till sig många proffstyckare och sherlock holmes-wannabe:s som tror sig sitta på sanningen.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-03 kl. 13:14.
Citera
2021-08-03, 13:08
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Men visst var det flera bekräftade vittnen inledningsvis, om flera bilar och personer? Det talar ju iofs emot.

Precis var säkert flera personer på plats med ensam menades ensam skytt inte ensam på platsen och det talades ju även om ev flera skyttar i början...
Citera
2021-08-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Nej givetvis inte men att Aftonbladet källor är i huvudsak flashback... vilket inte skulle vara första gången

Sedan finns ju fortfarande alternativet flera skyttar Simon plus ev Yahy*

Aftonbladets källor är definitivt inte Flashback.
Därtill adderade man ju att FLG/Shottaz torskat på Vidsel-området, uppgifter som till och med lokaltidningarna tidigare bommat och nu i efterhand tvingats rewrita.
Så jag tror inte du behöver oroa dig för Aftonbladets källor.
Att polisen dessutom skickar upp en del folk från Stockholm talar också starkt för det.

Är nära på 100 på att kvällspress upparbetat väldigt bra kontakter med poliser som jobbar mest aktivt mot dessa grupper. Läckorna ligger naturligtvis långt över huvudet på polisen i Norrbotten, vilket förklarar varför lokaltidningarna haft så mycket svårare att få ut bra info.
Citera
2021-08-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdl89
Ja jag håller med. Förutom att det skulle kunna hänt saker senaste åren
Grejjen är att Simon på sista tiden trott att han varit Tony Montana, var hem till en en gemensam vän till oss med tre snubbar och hotade och skulle spela Allan. Pågrund av att denna person kallat Simon för en houngw. Och som Simon betedde sig då så var han inget annat än.en horunge. Grejjen är att denna gemensamma vän är en sån som han själv. En snubbe som är ett storflum och bara har en stor käft.
Jag vart såklart jävligt irriterad och skrev till Simon att är det verkligen så som jag hört att du varit hem till ****** och hotat han pågrund av att han tyckte du var en horunge. Så är du inget annat än en jävla horunge Simon. Vill du komma och hota mig också? .
Det jag fick till svar var att han nyss vart släppt. Att han sett att jag skrivit vårat "byagängsnamn" i en cell på porsön och att det hade känts lite mindre ensamt. Han undrade hur det var med min nyfödda son osv. Inte ett ord om det där. För han visste att jag vet att han skulle aldrig våga hålla på mot mig. Och jag säger inte att jag är nått att vara rädd för. Men simon vet att jag är värre än han. Då törs han inte göra nånting Jag vill bara ha fram att simon är bara en vilsen stackare som tagit sig vatten över huvudet. Han har inte ändrat sig. Det hsr nog bara gått för långt helt enkelt

Du glömde säga pz och sen visa något wu-tang clan tecken.
Citera
2021-08-03, 13:15
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Aftonbladets källor är definitivt inte Flashback.
Därtill adderade man ju att FLG/Shottaz torskat på Vidsel-området, uppgifter som till och med lokaltidningarna tidigare bommat och nu i efterhand tvingats rewrita.
Så jag tror inte du behöver oroa dig för Aftonbladets källor.
Att polisen dessutom skickar upp en del folk från Stockholm talar också starkt för det.

Är nära på 100 på att kvällspress upparbetat väldigt bra kontakter med poliser som jobbar mest aktivt mot dessa grupper. Läckorna ligger naturligtvis långt över huvudet på polisen i Norrbotten, vilket förklarar varför lokaltidningarna haft så mycket svårare att få ut bra info.

Så kan det såklart mycket väl vara och rubricering ang Simons roll kan ju såklart komma att ändras men just nu är det ju mord... just saying

Den som lever får se...
Citera
2021-08-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
Utifrån vad jag har sett och hört om Simon så har jag oerhört svårt att se honom som pisrolmördare som dessutom skjuter en tjej flera gånger i skallen. Ingenting är omöjligt, men det känns inte troligt.

Finns många mördare där ute man aldrig hade kunnat föreställa sig vara en mördare. Bara för att han känns och ser ut som en oskyldig liten fjant behöver det ju inte betyda att han inte är kapabel till att skjuta någon. Dessutom är han en pundare och har själv valt att sätta sig i gangsterbåten, bara där har det ju slagit slint för längesedan! Folk har blivit sjukare än sjukast i huvudet och gör vad fan som helst för droger och pengar 🤢🤮
Citera
2021-08-03, 13:18
Medlem
Tror ni övriga att Simon ens skulle vilja bli släppt från häktet i dagsläget?
Känslan är att det kanske inte vore helt bekvämt.
Citera
2021-08-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Var kommer den fetmarkerade uppgiften ifrån? Har inte läst det någon annanstans än bland det opålitliga pladdret i denna tråd.

Så vitt jag vet kommer det härifrån

Citat:
Ursprungligen postat av lyzz
Hört på kneget idag av kollega vars son var i närheten när det hände. Flera snabba smällar. Han cyklade dit och var redan massa (utomstående) folk där så måste ha varit folk i omlopp på platsen. Så kan stämma att de som synts springandes från platsen likväl har varit folk som råkade vara nära. Rätt så välbesökt plats på tuna av ungdomar även kvällstid speciellt då det är sommarlov. Hela hennes ansiktet var bortskjutet. Ren och skär avrättning helt enkelt.

Till skillnad från Intenog har Iyzz inte dödat sin trovärdighet totalt, så ser ingen större anledning att ifrågasätta just den delen.
Citera
2021-08-03, 13:25
Medlem
dotslashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Om detta nu var gäng relaterat: varför sköt dom ihjäl en svennebanan tjej?

Förmodligen ännu ett "osannolikt" mord på oskyldig? Fallen radar upp sig i sosseriets Sverige medan förklaringsmodellen förblir detsamma. Frågan är när poletten trillar ned för gemene dumbom i det här landet.
Citera
2021-08-03, 13:29
Medlem
antar simon kommer vara eftertraktad på ett mindre bra sätt om/när han släpps
Citera
2021-08-03, 13:36
Medlem
Kan det ha varit så att Frida goat Isamil i utbyte mot pengar? Dessa åket upp och kidnappar honom till byn och avrättar honom där? Detta skulle även inte sätta Frida som misstänkt goare heller. Kan det vara en anledning varför han har kvar vapen mm hos Frida?

För jag förstår inte varför Ismail skulle åka till rinkeby frivilligt om han har fiender där?

Kan det här vara en anledning till Frida nervösa beteende under tiden han var i Stockholm? (Läste tidigare I tråden om det)

Ismails vän, förmodligen skytten, får reda på detta och avrättar Frida.

Simon går från skäligen-sannolikaskäl-chafför. Den vändningen gick väldigt snabbt.

Enligt vittnen körde 2 bilar åt ett håll medan en bil körde upp mot gångtunneln där dom hittade vapnet. Kan det ha varit så att skytten la pistolen i Simons hand och han fick panik och slängde den vid tunneln?

Och efter polisens pressande med tidigare väntande dom + denna avrättning väntar han sig minst 15 år om han får tidsbestämt.

Resten kan ni lista ut själv men det är bara en teori jag har efter allt jag läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in