2021-08-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som närstående finns det inte mycket att sätta emot för utredarna.

För mig känns hela mordhistorien och geopatrasket runt omkring detta - såna som skyddar ex HD och även skyddade SD, i mina ögon - som depraverade idioter med usel moral.
Citera
2021-08-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är väl ÅK som hamnar i den sitsen i rätten.

Fö har de en hel hög med frågor till JG som inte ens är släkt. De pressar honom rätt friskt.
Skulle de inte ställa frågor och pressa i en förundersökning där flertal kan vara suspekta vet jag inte när utifrån objektivitetsprincipen och innan det strutar ner till en viss misstänkt inför åtal.

FUP ser ju konstig ut då det kommer frågor med viss hänvisning men finns inget att backa till. Nån påstår att SD var till HD på natten och att hon var glad att slippa husrannsakan.

Vissa förhör saknas på personer som väl knappast berörs av sekretess eftersom de sen dyker upp i rätten.
Sen undrar jag varför LWs barn är med men inte SDs. De lär väl fått frågor kring alibifrågan då det upprepas i förhör och likaså ​samtal fr N eftersom det sen berör det som HD sen säger till sin chef.
Fortsättningsvis finns väl inga telefonlistor på JS. Inkommande samtal fr HD alltså.

Annat är kvar (förutom det som HD sopat bort) såsom dialogen med JS på viber. Där är det till och med analyserat hur mycket som är borttaget av samtal dem emellan?

Ergo: Det är inkonsekvent sammanställning av förundersökning när det ska bli ett FUP.
Det finns säkert mer men det är väl vad jag kommer på just nu.

Formulerade hela meningen helt bakvänt. Ser man på utredarnas frågor är de oftast logiska/relevanta och ofta skarpa, men HDs svar blir Hmm/det väljer/kan jag inte svara på/minns inte osv och HD betraktas (till skillnad från JG) som närstående och behöver inte svara, men om hon svarar får hon inte ljuga.
Citera
2021-08-02, 20:27
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
"Vad är det som går och går, men som aldrig kommer fram till......."

Tråden har tydligen fått många gåtor och frågor att svara på från en användare som verkar influerats av filmen När Lammen Tystnar och psykopaten Dr Hannibal Lector's sätt att leka och "ge" små pusselbitar/ledtrådar här och där. Användaren försöker valla hela tråden genom sin mystiska framtoning och sina frågor samtidigt som h*n ger sken av att veta mer än vad FUP har att ge. Ständigt löfte om att återkomma med svar, men som svängt likt en pendel i sin övertygelse om skyldig, icke skyldig, skyldig gällande den nu dömde S. Pendeln verkar fortfarande vara i rörelse. Sjukt elakt mot de anhöriga om det bara är på lek.

Nä.. Det börjar bli drygt att läsa här.

MVH/ Clarice Sterling sa upp sig för längesen och tackar nej till vidare inblandning med denne ambivalente. Mind games är inget för mig.

Edit: Eloge till er andra som har tålamod
Håller med till 100% och har påpekat flera gånger att sluta att föda ”Hanibal” som vet nada. Har med intresse följt diskussionerna under tre år och själv skrivit enstaka inlägg, men nu har tråden spårat ur, tyvärr
Citera
2021-08-02, 20:29
Medlem
Jag har ett mycket, mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, å ena sidan sagt, därför att jag kände brottsoffret L*na Wesstr*m, samt å andra sidan, för att jag vet att St*fan Davidss*n inte var ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Jag har tidigare framfört i ett av mina inlägg gällande, att det vore djupt kränkande för vårt rättsmedvetande om en medhjälpare lyckades med att smita ifrån sitt ansvar.

Många medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden tycks ha otroligt svårt för att begripa att det ligger fakta bakom det ovan skrivna.

Yodinnan [ HD ] har, likt St*fan Davidss*n, på flera sätt, avslöjat sig att hon varit delaktig i mordet på L*na Wesstr*m, detta, oavsett om St*fan Davidss*n var helt ensam med brottsoffret L*na Wesstr*m bakom bullerplanket vid det aktuella tillfället.

Yodinnan [ HD ], det handlar inte enbart om hennes förtigelser genom olika tidigare gjorda polisförhör, det handlar om mycket annat därutöver, till exempel, vad andra människor vet och känner till samt hört.

Lika dant som Yodinnan [ HD ] inskjuts St*fan Davidss*n:s kamrat JG vilken vet betydligt mer om det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 så som denne vet om HD.

Jag har tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden vilket jag på nytt itererar:

Att Yodinnan [ HD ] och SOA samt JG, är ! tre mycket märkliga och säregna individer, och alla tre har de stått St*fan Davidss*n mycket, mycket nära då denne Yoda vandrade med sina tvenne fötter på jordens klot.

Enligt ovan skrivet misstänker jag, att många blundar och ser bort från, att det trots allt kan vara ett faktum.

Likt som medlemmen @dalaan en gång i tiden gjorde, det vill säga, visade upp flera av mina tidigare skrivna inlägg för Kammaråklagaren Å*a H*ding ur Flashback's forum, nu har ytterligare flera av mina postade inlägg visats.

Gott folk Kammaråklagaren Å*a H*ding vet mycket väl vem jag är.

Och att jag nu forsätter med att rota i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 utanför själva förundersökningsprotokollet är ingen nyhet för polisen.

Jag står fullständigt för det jag skriver, och har skrivit i L*na Wesstr*m.

Oavsett vad ni övriga trådmedlemmar tycker om min blötlagda näsa utanför själva förundersökningsprotokollet i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, så kommer jag att fortsatt på samma bana som förut.

Jag kommer inte att ge upp för än jag har fått de svaren som jag söker efter, och mitt största mål i detta fallet, är att få en, eller några personer att öppna upp sig för polisen.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har ett mycket, mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, å ena sidan sagt, därför att jag kände brottsoffret L*na Wesstr*m, samt å andra sidan, för att jag vet att St*fan Davidss*n inte var ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Jag har tidigare framfört i ett av mina inlägg gällande, att det vore djupt kränkande för vårt rättsmedvetande om en medhjälpare lyckades med att smita ifrån sitt ansvar.

Många medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden tycks ha otroligt svårt för att begripa att det ligger fakta bakom det ovan skrivna.

Yodinnan [ HD ] har, likt St*fan Davidss*n, på flera sätt, avslöjat sig att hon varit delaktig i mordet på L*na Wesstr*m, detta, oavsett om St*fan Davidss*n var helt ensam med brottsoffret L*na Wesstr*m bakom bullerplanket vid det aktuella tillfället.

Yodinnan [ HD ], det handlar inte enbart om hennes förtigelser genom olika tidigare gjorda polisförhör, det handlar om mycket annat därutöver, till exempel, vad andra människor vet och känner till samt hört.

Lika dant som Yodinnan [ HD ] inskjuts St*fan Davidss*n:s kamrat JG vilken vet betydligt mer om det tidigare mordet på L*na Wesstr*m 2018 så som denne vet om HD.

Jag har tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden vilket jag på nytt itererar:

Att Yodinnan [ HD ] och SOA samt JG, är ! tre mycket märkliga och säregna individer, och alla tre har de stått St*fan Davidss*n mycket, mycket nära då denne Yoda vandrade med sina tvenne fötter på jordens klot.

Enligt ovan skrivet misstänker jag, att många blundar och ser bort från, att det trots allt kan vara ett faktum.

Likt som medlemmen @dalaan en gång i tiden gjorde, det vill säga, visade upp flera av mina tidigare skrivna inlägg för Kammaråklagaren Å*a H*ding ur Flashback's forum, nu har ytterligare flera av mina postade inlägg visats.

Gott folk Kammaråklagaren Å*a H*ding vet mycket väl vem jag är.

Och att jag nu forsätter med att rota i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 utanför själva förundersökningsprotokollet är ingen nyhet för polisen.

Jag står fullständigt för det jag skriver, och har skrivit i L*na Wesstr*m.

Oavsett vad ni övriga trådmedlemmar tycker om min blötlagda näsa utanför själva förundersökningsprotokollet i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, så kommer jag att fortsatt på samma bana som förut.

Jag kommer inte att ge upp för än jag har fått de svaren som jag söker efter, och mitt största mål i detta fallet, är att få en, eller några personer att öppna upp sig för polisen.

Mvh/JM.

Du har uppenbarligen fått storhetsvansinne eller någon typ av vanföreställningssyndrom. Så länge du inte berättar vad det är du vet, som ingen annan vet, så tolkar jag det du skriver i citatet ovan som fantasier, som du har rekonstituerat till fakta. Att du försöker ge sken av att driva någon egen form av ”efterundersökning” i fallet är ju bara trams. Det enda du gör är att upprepa sådant som åklagarens förundersökning redan kommit fram till, kryddat med dina egna vanföreställningar. Jag är starkt kritisk till ditt sätt att närmast terrorisera de anhöriga med dina påhitt. Att du känner Lena tvivlar jag på, om du kände henne på riktigt så skulle du troligtvis inte ha vanärat henne som du gjorde i tidigare inlägg där du smutskastade hennes person på ett rent vidrigt sätt.

Det här blir det sista jag skriver i tråden. Tack för mig, men de som är kvar i tråden nu bidrar inte till något vettigt.
Citera
2021-08-02, 23:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Formulerade hela meningen helt bakvänt. Ser man på utredarnas frågor är de oftast logiska/relevanta och ofta skarpa, men HDs svar blir Hmm/det väljer/kan jag inte svara på/minns inte osv och HD betraktas (till skillnad från JG) som närstående och behöver inte svara, men om hon svarar får hon inte ljuga.
Jo, jag fick fundera en sväng vad du menade.
😃

Hon har förhör som misstänkt likaväl men hon kör sin stil som ett mantra bland allt hummande.
Tappar minnet. Vill inte spekulera. Påstår hon vill vara typ neutral och inte prata med SD för att inte få förvanskad bild eller hur det nu var.
Samt yrkeskrimell respons. Barnen återkommer som argument för än det ens och det andra.
Hal som en ål med lite verbala implantat emellanåt.
Citera
2021-08-02, 23:55
Medlem
Citat:
Jo, jag fick fundera en sväng vad du menade.
😃

Hon har förhör som misstänkt likaväl men hon kör sin stil som ett mantra bland allt hummande.
Tappar minnet. Vill inte spekulera. Påstår hon vill vara typ neutral och inte prata med SD för att inte få förvanskad bild eller hur det nu var.
Samt yrkeskrimell respons. Barnen återkommer som argument för än det ens och det andra.
Hal som en ål med lite verbala implantat emellanåt.

Barnen. Ja, LWs barn har varit mer angelägna om att uttrycka sin talan och UW som målsägare att ge sitt medgivande. Den familjen hade sunda familjerelationer.
Senast redigerad av Remark 2021-08-03 kl. 00:06.
Citera
2021-08-03, 08:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
H, är inblandad men frågan är i vilken omfattning? Hur stort är samarbetet och det yttre lurendrejeriet?
Är de mer upptagna än vanliga helger?
Går ett sådant mönster skönja?
Dagen Lena dör, är ju exempelvis S fullt upptagen mest hela dagen.
Är det en avvikelse, eller är han alltid busy body?
Ja, det kan man undra.
En ev anstiftan kan väl utkristallieras i typ a) vill inte, men upplever inget val (mer tvång) eller b) bildar ett team och ser det som enda alternativet? (mer överens).
De har ju teamat förut med död som problemlösning, av medlidande enligt HD.

HD betydde mycket för SD. Låter paradoxalt men är knappast unikt för otrogna mansgrisar som aldrig släpper livbojen. Trygga boet vs eldig passion. Fantasi och utopi vs verkligheten. Han är ju som en seriefigur med sina heroiska visioner (nåt som Prof. Attwood tar upp btw). Intressant kommentar av vittne:
Det förefaller som om resan är deadline IMO. Han vill inte åka inledningsvis, han går sen med på att åka, men krånglar när det närmar sig.

Varav jag tror helgen då HD är bortrest var huvudplanen.
Det är som om resan är ett kodord i sig.
På fredagsnatten, efter han avbryter med LW, skickar han till HD om Esta och önskar henne trevlig resa.

I bollen-ligger-hos-dig-bråket så ska han inte åka med henne. Han tycker han straffas för sitt "otroliga felsteg" .
Hon förutsätter de träffas och planerar inför resan.
Det är upp till honom hur relationen utvecklas och hon drar helt irrationellt in LW i det hela.
Just a reminder...punk.

8 maj HD: "Tänk då annorlunda livet skulle kunna vara under andra förutsättningar.""
15 maj SD: "Det ska bli så bra nu."

Att SD är över högt och lågt är nog inget ovanligt, det är väl i kringomständigheterna det kan anas om det blir extra överdrivet.

Helgen innan far han ju runt som en skottspole på cykel, lämnar mobilen, pratar irrationellt m grannen på hundpromenad, glömmer arbetsuppgift och jagar busar som inte finns.
Troligen avbryts det hela för att LW lämnar digitala spår. Dock har de, dess innan, lyckats göra upp en date att kolla cache utan att röja nåt digitalt.

Han lär undvika att det sker igen. Ju mer kladdkaka, ju mer busy?
Det jag dock funderat över är om det fanns en liknande dold date. LW är lika lugn som helgen innan trots att han är överallt och far.
Tills han drar ut rejält på tiden och hon skickar remsan?

Jag har funderat på när det börjar barka åt skogen (hypotetiskt inblandad). Mer konkret torde det väl isf vara efter flytten. Däremot tror jag hon ruvade på hämnd ända sen allhelgonahelgen med JS.
SD får smaka på systers bittra medicin.

Citat:
Min magkänsla är att H vill se L död på riktigt nu, dödsdiskussionerna har varit aktuella tidigare. Låt mig säga som så. Det finns ett gäng människor jag starkt ogillat under livet, men att som vuxen ens hamna i dödsdiskussioner om vem som får leva, tillhör inte vanligheterna. Ok, L framkallar starka känslor. Men H kan ställa krav och ultimatum, på S. Och lämnat honom långt innan, om han föredrog att umgås m Lena.

Hon gör inte det, istället stannar hon kvar och när hatet.
Ja, hon ger näring åt sitt hat.
Hon räddar relationen 2017 - och hatar LW så "hon ser rött."
Hon skiljer sig 2018 och gullar intensivt med JS - men ältar konstant om LW är med SD.

Hon mår rent illa av LWs cacher - men hon ränner vid dem igen.
Hon hatar LW - men läser gamla texter och plågar sig själv?

HD: Eh .. det var så jobbigt för jag på nått sätt plågade mig själv med o gå tillbaka o läsa .. "

Hon fortsätter hata så att hon vill se henne död.
Hon är ju besatt. Skiljer sig men har allt fokus på SD och LW. HDs terapi sen år tillbaka (vars timmar hon ökar på våren) förefaller inte är värst effektiv.
Senast redigerad av develi 2021-08-03 kl. 08:38.
Citera
2021-08-03, 09:19
Avslutad
Citat:
Ja, det kan man undra.
En ev anstiftan kan väl utkristallieras i typ a) vill inte, men upplever inget val (mer tvång) eller b) bildar ett team och ser det som enda alternativet? (mer överens).
De har ju teamat förut med död som problemlösning, av medlidande enligt HD.

HD betydde mycket för SD. Låter paradoxalt men är knappast unikt för otrogna mansgrisar som aldrig släpper livbojen. Trygga boet vs eldig passion. Fantasi och utopi vs verkligheten. Han är ju som en seriefigur med sina heroiska visioner (nåt som Prof. Attwood tar upp btw). Intressant kommentar av vittne:
Det förefaller som om resan är deadline IMO. Han vill inte åka inledningsvis, han går sen med på att åka, men krånglar när det närmar sig.

Varav jag tror helgen då HD är bortrest var huvudplanen.
Det är som om resan är ett kodord i sig.
På fredagsnatten, efter han avbryter med LW, skickar han till HD om Esta och önskar henne trevlig resa.

I bollen-ligger-hos-dig-bråket så ska han inte åka med henne. Han tycker han straffas för sitt "otroliga felsteg" .
Hon förutsätter de träffas och planerar inför resan.
Det är upp till honom hur relationen utvecklas och hon drar helt irrationellt in LW i det hela.
Just a reminder...punk.

8 maj HD: "Tänk då annorlunda livet skulle kunna vara under andra förutsättningar.""
15 maj SD: "Det ska bli så bra nu."

Att SD är över högt och lågt är nog inget ovanligt, det är väl i kringomständigheterna det kan anas om det blir extra överdrivet.

Helgen innan far han ju runt som en skottspole på cykel, lämnar mobilen, pratar irrationellt m grannen på hundpromenad, glömmer arbetsuppgift och jagar busar som inte finns.
Troligen avbryts det hela för att LW lämnar digitala spår. Dock har de, dess innan, lyckats göra upp en date att kolla cache utan att röja nåt digitalt.

Han lär undvika att det sker igen. Ju mer kladdkaka, ju mer busy?
Det jag dock funderat över är om det fanns en liknande dold date. LW är lika lugn som helgen innan trots att han är överallt och far.
Tills han drar ut rejält på tiden och hon skickar remsan?

Jag har funderat på när det börjar barka åt skogen (hypotetiskt inblandad). Mer konkret torde det väl isf vara efter flytten. Däremot tror jag hon ruvade på hämnd ända sen allhelgonahelgen med JS.
SD får smaka på systers bittra medicin.

Ja, hon ger näring åt sitt hat.
Hon räddar relationen 2017 - och hatar LW så "hon ser rött."
Hon skiljer sig 2018 och gullar intensivt med JS - men ältar konstant om LW är med SD.

Hon mår rent illa av LWs cacher - men hon ränner vid dem igen.
Hon hatar LW - men läser gamla texter och plågar sig själv?

HD: Eh .. det var så jobbigt för jag på nått sätt plågade mig själv med o gå tillbaka o läsa .. "

Hon fortsätter hata så att hon vill se henne död.
Hon är ju besatt. Skiljer sig men har allt fokus på SD och LW. HDs terapi sen år tillbaka (vars timmar hon ökar på våren) förefaller inte är värst effektiv.
Klockren sammanfattning.
Eloge till dig.
HUR i helvete har HD kunnat slinka igenom nätet?
Det är uppenbart att hon är orsaken till att två människor är döda och fem barn har förlorat en förälder.
HD leker på som om ingenting hänt
Citera
2021-08-03, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Klockren sammanfattning.
Eloge till dig.
HUR i helvete har HD kunnat slinka igenom nätet?
Det är uppenbart att hon är orsaken till att två människor är döda och fem barn har förlorat en förälder.
HD leker på som om ingenting hänt
Vad jag inte begriper är varför HD inte begärde skilsmässa lååångt innan 2018. Och flyttade ifrån området. Jag hade aldrig accepterat en kronisk otrohet i flera år.
Citera
2021-08-03, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad jag inte begriper är varför HD inte begärde skilsmässa lååångt innan 2018. Och flyttade ifrån området. Jag hade aldrig accepterat en kronisk otrohet i flera år.
Ekonomisk trygghet?
Citera
2021-08-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ekonomisk trygghet?
Ja. Men att hata någon så stark, lida av makens otrohet, tär på en. Lugn och ro borde värderas högre. Hon klamrade sig fast vid SD som en krabba trots allt skit. Även efter mordet. Hon är sjuk. Riktigt sjuk. Och hon borde inte hata LW. Hon borde hata SD som trots allt var hennes make. Hans lojalitet gentemot HD var ju noll. Ändå skyddade hon honom ända till slutet och fortsätter göra det. Det är helsjukt.
Senast redigerad av Picasso2 2021-08-03 kl. 09:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in