2021-08-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon borde väl skämmas rejält nu sen FUP blev offentligt - så sugen som hon är att lägga locket på?
Dels mars 2017 inför GC-världen, dels eftersom hon mörkade JS och ljög för SD och omgivningen.
Sen så har hon ju gett support till en mördare och nöjaktningsfullt roat sig dubbelt i tre år.
Sex and cache and rock n roll.

SD är högst troligt inte lågintellligent och isf den klumpigare psykopaten som jorden skådat. Inkl tics och tvångsbeteende. 😂

Nu vet jag att andra människor inte alltid fungerar som jag, tack och lov. Men jösses, det finns nivåer i helvetet. Att gifta mig och skaffa barn med en aspie och vara personlig assistent i 20+ år av pinsamma sociala och defeka karaktärsegenheter. Därtill lyckas han dra över vigselprästen, som börjar utpressa och hota maken. Sedan ska du behöva förnedra dig till att intyga sjuka, bisarra låtsasberättelser om blodsex- äventyr mellan de tu. Misären i ett nötskal. Någonstans måste en gräns dras, kan jag tycka.
Citera
2021-08-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God förmiddag @Zilvereko

● Enligt mig, så skrev St*fan Davidss*n till L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 samt enligt citat: "Har lite måsten" ... slut citat /

Detta enligt ovan skrivet ägde då rum klockan 23:01:02 på senkvällen då transmitteringen till L*na Wesstr*m skedde.

● Att det enligt dig skulle ha ägt rum klockan 23:05 på senkväll, det är något som ligger utanför min vetskap.

Enligt dig, den så kallade loggremsan, vilken enligt mig L*na Wesstr*m transmitterade till St*fan Davidss*n under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 klockan 23:01:13.

Enligt ovan skrivet och beträffande den så kallade loggremsan, så var det enligt mig frågan om en så kallad loggbok från en, av L*na Wesstr*m:s egna geocacher som transmitterades av L*na Wesstr*m till St*fan Davidss*n under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Tilläggsfråga: Tror du på fullt allvar att man bringar livet av en människa, i detta fallet L*na Wesstr*m, på grund av en loggremsa ?

Jag återkommer till L*na Wesstr*m-tråden för att berätta vidare samt diskutera vidare gällande de ( ● 10 olika punkterna ) i ditt tidigare skrivna inlägg.

Ytterligare ett tillägg: Beträffande UW:s förra fru vilken han träffade under år 2011, det vill säga, M*lin Hilg*ndorf, så skall jag, när jag får tid över, söka rätt på några olika inlägg som tidigare har postats i L*na Wesstr*m-tråden av andra medlemmar samt gällande om att M*lin Hilg*ndorf tidigare hade skrivit smutsigheter om bland annat L*na Wesstr*m.

Själva polisförhöret som tidigare gjordes med M*lin Hilg*ndorf, säger inte så mycket, men, detta beträffande M*lin Hilg*ndorf, handlar inte enbart om vad hon vid det aktuella tillfället skrev i sin blogg ("Rutsbok blogg.se"), det finns annat därutöver som M*lin Hilg*ndorf också hade skrivit om både L*na Wesstr*m och UW samt deras barn.

Mvh/JM.

Bilden på loggremsan tycks ha varit droppen som fick bägaren att rinna över.

Fattar inte varför du vill dra in MH i detta. Att hon inte gillade Lena är inte så konstigt, men att påstå att hon hatade Lena och insinuera att hon har med Lenas död att göra är att driva det hela för långt.

Hat är i mina ögon en extremt stark aversion och ordet missbrukas å det grövsta nu för tiden.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-02 kl. 11:46.
Citera
2021-08-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bilden på loggremsan tycks ha varit droppen som fick bägaren att rinna över.

Fattar inte varför du vill dra in MH i detta. Att hon inte gillade Lena är inte så konstigt, men att påstå att hon hatade Lena och insinuera att hon har med Lenas död att göra är att driva det hela för långt.

Hat är i mina ögon en extremt stark aversion och ordet missbrukas å det grövsta nu för tiden.

Jag har aldrig kommit med ett skriftligt påstående i L*na Wesstr*m-tråden om att M*lin Hilg*ndorf hade någonting med L*na Wesstr*m:s död att göra, däremot har mina tidigare skrivna inlägg handlat om det hat som M*lin Hilg*ndorf tidigare i skrift riktat mot L*na Wesstr*m och UW samt barnen, du drar förhastade slutsatser av det som jag tidigare skrivit och det som du sedan därefter läst.

Du svarade aldrig på frågan beträffande om att du tidigare påstått att St*fan Davidss*n transmitterade sitt meddelande till L*na Wesstr*m klockan 23:05 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 med citat: "Har lite måsten"

Enligt mig skedde detta klockan 23:01:13.

Frågan: Var får du det ifrån om att transmitteringen skedde klockan 23:05 och inte klockan 23:01:13 från St*fan Davidss*n till L*na Wesstr*m ?

Mvh/JM.
Citera
2021-08-02, 12:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
100% sant tror jag. Steffen var lösningsfokuserad på de flesta områden med undantag för det sociala. I interaktionen människor emellan blev det underkänt och kvarsittning. Känslomässigt barnslig och underutvecklad, distanslös och stresskänslig. Impulskontrollen ur funktion. Rigid upphöjt till 1000.

Killen ogillade starkt överraskningsmoment och nu var båda kvinnorna på drift parallellt, och den ena var skulden till den andras frånvaro.
Han har papper på att han är stressintolerant kopplat till aktuell situation.
Hade P7a-damen bemödat sig att läsa förundersökningen lite djupare hade hon även sett att han freakar ut då hans uppsatta regler och vardagsmönster rubbas (hans tolkning av barnuppfostran 6-8 maj).

8 maj har dock andra underliggande faktorer och är den mest intressanta reaktionen IMO, för att han även står inför ännu mer stressande moment.

▪️Det är i direkt närtid till mordet.

▪️Han krånglar och säger att han vill inte åka till USA.

▪️Det är bara två dagar innan drömkvinnan drar på hotellweekend med JS för att roa sig.

▪️Han har loppis med barnen på söndag.

Varför öht ordna loppis så snävt inpå resan?
Vilket hon är med och styr.
Allt skickar han per bild till henne för bedömning (kasta, spara, sälj).
Hon verkar inte röra en fena fö (roar sig med JS vilket lär störa SD) och det påminner om hennes sminkrester som hon sket i. Tills den 25 maj vill säga.
Ska de se upptagna och normala ut?

Själv har han i smyg sett till att LW går ut vid midnatt men han misslyckas.
Han skriver till HD att Esta inte går igenom. Trevlig resa.

Han slamrar och är irrationell på söndag.
Han sköter inte en uppgjord arbetsuppgift den helgen vilket är väldigt avvikande.

Sen är hon ner till SD på söndag och raderar ett dygn på viber med JS.
Citat:
Hur man än ser på det har Hanna insuinerat... tänk så annorlunda saker och ting hade kunnat vara. Och liknande stickspår. Det är upp till dig nu...
De pysslade mest med gåtor, istället för att tala ur skägget.
Tror nog att det är väldigt medvetet för att det inte ska hamna i klartext.

"Planera inför resan" är dubbelbottnat och resten är insinuant fr HDs håll.

Samt att det åligger honom hur deras relation ska utvecklas. Vilket han inte hade nåt för inför brist-på-tillit-Hanna.

Att plötsligt och helt irrationellt dra upp LWs wig är som en bitchslap.
En reminder mitt i hans protester om sitt "enorma felsteg" och det kan likaväl kopplas till hennes initierade bråk med LW som berör just fusk. För det är vad hon också säger.

Sen kommer det insinuanta efterspelet han lär läsa:
Om det ljuva livet det typ skulle kunna vara under andra förutsättningar. Utan CO.
Senast redigerad av develi 2021-08-02 kl. 12:53.
Citera
2021-08-02, 14:05
Medlem
Citat:
Hade P7a-damen bemödat sig att läsa förundersökningen lite djupare hade hon även sett att han freakar ut då hans uppsatta regler och vardagsmönster rubbas (hans tolkning av barnuppfostran 6-8 maj).

8 maj har dock andra underliggande faktorer och är den mest intressanta reaktionen IMO, för att han även står inför ännu mer stressande moment.

▪️Det är bara två dagar innan drömkvinnan drar på hotellweekend med JS för att roa sig.

Hon verkar inte röra en fena fö (roar sig med JS vilket lär störa SD) och det påminner om hennes sminkrester som hon sket i. Tills den 25 maj vill säga.

Han sköter inte en uppgjord arbetsuppgift den helgen vilket är väldigt avvikande.

Samt att det åligger honom hur deras relation ska utvecklas. Vilket han inte hade nåt för inför brist-på-tillit-Hanna.

En reminder mitt i hans protester om sitt "enorma felsteg" och det kan likaväl kopplas till hennes initierade bråk med LW som berör just fusk. För det är vad hon också säger.

Om det ljuva livet det typ skulle kunna vara under andra förutsättningar. Utan CO.

Det här med att se upptagen och normal ut, är ett väldigt intressant perspektiv. Eftersom vi bara har Fup och inte överhört Davidssons live--dialoger månaderna före och efter i anslutning till mordet så är vi begränsade när vi ska försöka förstå. Men vi använder vår intuition och då åker blåljusen på. H, är inblandad men frågan är i vilken omfattning? Hur stort är samarbetet och det yttre lurendrejeriet?
Är de mer upptagna än vanliga helger?
Går ett sådant mönster skönja?
Dagen Lena dör, är ju exempelvis S fullt upptagen mest hela dagen.
Är det en avvikelse, eller är han alltid busy body?

Svårt att veta, de är ju friskisar, friluftsmänniskor, med ett särintresse, som ränner runt och är aktiva i vardagen. Barn, hästar, kaniner, pool och gräsmatta osv. De är, bor och hjälper till hos hennes föräldrar på vischan och liknande.

Det tydligaste är ju att H, hjälper sopa igen spår med alternativa blod- förklaringar och såpa.

Min magkänsla är att H vill se L död på riktigt nu, dödsdiskussionerna har varit aktuella tidigare. Låt mig säga som så. Det finns ett gäng människor jag starkt ogillat under livet, men att som vuxen ens hamna i dödsdiskussioner om vem som får leva, tillhör inte vanligheterna. Ok, L framkallar starka känslor. Men H kan ställa krav och ultimatum, på S. Och lämnat honom långt innan, om han föredrog att umgås m Lena.

Hon gör inte det, istället stannar hon kvar och när hatet. Något liknande gör Lena på sin kant i förhållande till H. Hon väntar på att få ersätta H, och föraktar henne. S får en framskjuten roll, hans position nästitill allsmäktig. Han verkar gå med på vissa krav, till det yttre men S sviker och dubbelspelar ständigt.

När H flyttar ut drabbas S av meltdowns. Eller ska vi kalla det narcissistisk rage mot Lena, syndabocken? För nu saknar H plötsligt mer tillit än vanligt, flyttar ut, möjlig återförening i framtiden och lalala. Även om de inte pratar högt, så vet han att han är skyldig till ytterligare svek. Han får sopa rent, och göra upp med Lena-affären, om det ska bli en återförening. Upp till honom att lösa sina business. Hon roar sig med Sillen. Samtidigt som Lena roar sig med att hota Steffen och hans framtidsvision med drömkvinnan. Hon försöker därtill hjälpa S inse att Sillen och Hanna ligger inte endast sked. Eller så känner han att han inte kan avstå att pippa L, så länge hon lever, därför måste hon dö, så han kan fortsätta sitt familjeliv m H och barnen?

Om man utgår från att H gör ett beställningsmord på L, som anstiftare och hjälper till med planeringen, då är ju all deras ömsesidigt skrivna kommunikation i fup fake. Men då är det oskickligt av H att nämna för sin chef M att hon hoppas L är död.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-08-02 kl. 14:14.
Citera
2021-08-02, 15:57
Medlem
Citat:

Det är inte svårt att se hur HD driver SD. Hon säger inget rakt ut, allt är inlindat men han begriper på sitt sätt. De har trots allt levt ihop i 20 år. Hon vet precis hur han fungerar.

Det retar mig att de var så mjäkiga när de förhörde henne. Precis som övriga runt HD som tasssar på tå. Fattar inte riktigt vad de menar med att hon är så skör att hon måste åka in på psyket så fort det krisar. Bryter ihop? Vad innebär det i hennes fall? Gråter av förtvivlan och låser in sig? Hotar med självmord? Blir apatisk? Eller vad?

Tycker att hon har kommit mycket lindrigt undan eventuellt ansvar. Man accepterade hennes gangsterliknande upträdande och svar under både polisförhör och i TR. Varför?
Citera
2021-08-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har aldrig kommit med ett skriftligt påstående i L*na Wesstr*m-tråden om att M*lin Hilg*ndorf hade någonting med L*na Wesstr*m:s död att göra, däremot har mina tidigare skrivna inlägg handlat om det hat som M*lin Hilg*ndorf tidigare i skrift riktat mot L*na Wesstr*m och UW samt barnen, du drar förhastade slutsatser av det som jag tidigare skrivit och det som du sedan därefter läst.

Du svarade aldrig på frågan beträffande om att du tidigare påstått att St*fan Davidss*n transmitterade sitt meddelande till L*na Wesstr*m klockan 23:05 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 med citat: "Har lite måsten"

Enligt mig skedde detta klockan 23:01:13.

Frågan: Var får du det ifrån om att transmitteringen skedde klockan 23:05 och inte klockan 23:01:13 från St*fan Davidss*n till L*na Wesstr*m ?

Mvh/JM.

OK. Slarvigt av mig. Jag tog visst fel på 4 minuter.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-02 kl. 16:20.
Citera
2021-08-02, 16:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det är inte svårt att se hur HD driver SD. Hon säger inget rakt ut, allt är inlindat men han begriper på sitt sätt. De har trots allt levt ihop i 20 år. Hon vet precis hur han fungerar.

Det retar mig att de var så mjäkiga när de förhörde henne. Precis som övriga runt HD som tasssar på tå. Fattar inte riktigt vad de menar med att hon är så skör att hon måste åka in på psyket så fort det krisar. Bryter ihop? Vad innebär det i hennes fall? Gråter av förtvivlan och låser in sig? Hotar med självmord? Blir apatisk? Eller vad?

Tycker att hon har kommit mycket lindrigt undan eventuellt ansvar. Man accepterade hennes gangsterliknande upträdande och svar under både polisförhör och i TR. Varför?

Vad skulle de annars ha gjort?
Torterat henne?
Citera
2021-08-02, 16:29
Medlem
"Vad är det som går och går, men som aldrig kommer fram till......."

Tråden har tydligen fått många gåtor och frågor att svara på från en användare som verkar influerats av filmen När Lammen Tystnar och psykopaten Dr Hannibal Lector's sätt att leka och "ge" små pusselbitar/ledtrådar här och där. Användaren försöker valla hela tråden genom sin mystiska framtoning och sina frågor samtidigt som h*n ger sken av att veta mer än vad FUP har att ge. Ständigt löfte om att återkomma med svar, men som svängt likt en pendel i sin övertygelse om skyldig, icke skyldig, skyldig gällande den nu dömde S. Pendeln verkar fortfarande vara i rörelse. Sjukt elakt mot de anhöriga om det bara är på lek.

Nä.. Det börjar bli drygt att läsa här.

MVH/ Clarice Sterling sa upp sig för längesen och tackar nej till vidare inblandning med denne ambivalente. Mind games är inget för mig.

Edit: Eloge till er andra som har tålamod
Senast redigerad av uncommon-name 2021-08-02 kl. 16:31.
Citera
2021-08-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad skulle de annars ha gjort?
Torterat henne?

Det där var korkat skrivet. I Sverige har vi tack och lov inte sådana metoder, vi har många skickliga utredare. Men uppenbarligen inte överallt.

Läs om polisens förhörstekniker så förstår du kanske vad jag menar. Här är ett exempel. Läs och lär. Sen kan du prata:

https://docplayer.se/16865-Polisens-forhor-med-misstankta.html
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-02 kl. 16:54.
Citera
2021-08-02, 18:47
Medlem
Citat:
Det där var korkat skrivet. I Sverige har vi tack och lov inte sådana metoder, vi har många skickliga utredare. Men uppenbarligen inte överallt.

Läs om polisens förhörstekniker så förstår du kanske vad jag menar. Här är ett exempel. Läs och lär. Sen kan du prata:

https://docplayer.se/16865-Polisens-forhor-med-misstankta.html

Som närstående finns det inte mycket att sätta emot för utredarna.
Citera
2021-08-02, 19:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som närstående finns det inte mycket att sätta emot för utredarna.
Det är väl ÅK som hamnar i den sitsen i rätten.

Fö har de en hel hög med frågor till JG som inte ens är släkt. De pressar honom rätt friskt.
Skulle de inte ställa frågor och pressa i en förundersökning där flertal kan vara suspekta vet jag inte när utifrån objektivitetsprincipen och innan det strutar ner till en viss misstänkt inför åtal.

FUP ser ju konstig ut då det kommer frågor med viss hänvisning men finns inget att backa till. Nån påstår att SD var till HD på natten och att hon var glad att slippa husrannsakan.

Vissa förhör saknas på personer som väl knappast berörs av sekretess eftersom de sen dyker upp i rätten.
Sen undrar jag varför LWs barn är med men inte SDs. De lär väl fått frågor kring alibifrågan då det upprepas i förhör och likaså ​samtal fr N eftersom det sen berör det som HD sen säger till sin chef.
Fortsättningsvis finns väl inga telefonlistor på JS. Inkommande samtal fr HD alltså.

Annat är kvar (förutom det som HD sopat bort) såsom dialogen med JS på viber. Där är det till och med analyserat hur mycket som är borttaget av samtal dem emellan?

Ergo: Det är inkonsekvent sammanställning av förundersökning när det ska bli ett FUP.
Det finns säkert mer men det är väl vad jag kommer på just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in