2021-05-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Håller faktiskt med här. Jag har samma tankegång. Nu är den ende (Stefan) som kan dra in Hanna i mordet, död. Om någon dödat honom är det nog av omsorg av att barnen ska få behålla sin mamma. Finns inget annat skäl att mörda Stefan.

Han kan ha sparat något digitalt som pekar finger åt någon håll.
Citera
2021-05-28, 20:50
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
R.I.P din tia säger jag då. Varför skulle någon häktas om SD hittades hängd? Inte så här med en gång i alla fall, möjligen efter en tid av utredning och konstaterad dödsorsak.
Nej jag tror på annan metod.

För att man kan strypa folk... Kan vara så att man tycker att kroppen är för nära marken, eller nuddar marken.

Kan räkna upp iaf tre fall dom senaste åren där brottsmisstanke utretts i samband med hängning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Troligtvis, "besluta om själv..." självmord.

Precis. Han var på väg att säga det, sa hela ordet själv.. sedan hastigt avbröt han sig mitt i ordet
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Oklart, men skog talar för hängning. Kan vara skott I gommen med.

Ja nån gammal ”hagelbrakare” i svärfars bod kanske. Hade hans svärfar jaktlicens?
Citera
2021-05-28, 20:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
För att man kan strypa folk... Kan vara så att man tycker att kroppen är för nära marken, eller nuddar marken.

Kan räkna upp iaf tre fall dom senaste åren där brottsmisstanke utretts i samband med hängning.

Ja jag är med dig på den delen men vänder mig mot att någon häktas direkt i ett sådant scenario.
Citera
2021-05-28, 20:52
Medlem
Hyvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag ska inte svära på det men jag har för mig att jag läste inledningsvis att Stefan var hittad med skador som indikerade på att han inte åsamkat dem själv. Då känns varken hängning el skjutning som rimligaste alternativet?

Kanske misshandlad?
Citera
2021-05-28, 20:53
Medlem
Citat:
Oklart, men skog talar för hängning. Kan vara skott I gommen med.

Tror på hängning och någon försökt rädda honom (nu anhållen).
Citera
2021-05-28, 20:53
Medlem
Jag tror att Steffe har riktat pipan mot huvudet. Ett snabbt å smärtfritt avslut. Jag tror att det "yttre våldet" består av skottskadan och då måste det utredas om det är mord eller självmord.
Den här dagen har känslorna spretat både högt, lågt och mittemellan. Kan bara ana hur närstående och vänner är i för tillstånd.
Önskar dem all kraft att ta sig igenom detta.
Citera
2021-05-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Förhoppningsvis vet polisen att de är ok.
"Anhöriga är underrättade"
Äldsta har uppdaterat sin instagram för någon timme sedan, så hon är åtminstone så okej som man kan vara efter den här dagen
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Jag tror att Steffe har riktat pipan mot huvudet. Ett snabbt å smärtfritt avslut. Jag tror att det "yttre våldet" består av skottskadan och då måste det utredas om det är mord eller självmord.
Den här dagen har känslorna spretat både högt, lågt och mittemellan. Kan bara ana hur närstående och vänner är i för tillstånd.
Önskar dem all kraft att ta sig igenom detta.

Låter rimligt.
Citera
Medlem
Tycker nog att ni fantiserar och spekulerar lite väl vilt i tråden nu. Det behöver inte alls vara så ”smaskigt” som vissa önskar. Det troliga är väl att Stefan satt tillsammans med någon nära anhörig och väntade in domen. Eftersom han inte hade blivit häktad innan offentliggörandet så trodde han nog själv att allt var lugnt. När han fick det negativa beskedet fick han nog en chock och sa att han behövde vara ensam en stund för att att ”rensa tankarna”, till den person som var med honom. Gick ut i skogen och sköt sig själv i huvudet.

Förhoppningsvis berättade han något om vad som hände för tre år sedan för den närvarande personen innan han tog sitt eget liv. Något brev tror jag inte att han lämnade efter sig.

Jag är helt övertygad om att Stefan är den person som mördade Lena. Möjligen är det fler personer som vet om det och som har skyddat Stefan.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2021-05-28 kl. 21:00.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu ärver döttrarna huset. Frågan är om familjen flyttar tillbaka eller om de säljer det. VEM vill köpa Davidssons kåk tro? HD har som förmyndare kontroll över SDs dödsbo. Men troligen träder en överförmyndare in som håller koll.
Ja om det inte finns testamente.
Han kan också ha testamenterat bort halva huset om han kände för det.
Då ärver döttrarna bara halva huset tillsammans.
Men jag tror inte han brydde sig tillräckligt om HD för att testamentera halva huset till henne.
Den äldsta dottern är väl snart 18 och då behöver hon ingen förmyndare längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in