2021-08-03, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Men att hata någon så stark, lida av makens otrohet, tär på en. Lugn och ro borde värderas högre. Hon klamrade sig fast vid SD som en krabba trots allt skit. Även efter mordet. Hon är sjuk. Riktigt sjuk. Och hon borde inte hata LW. Hon borde hata SD som trots allt var hennes make. Hans lojalitet gentemot HD var ju noll. Ändå skyddade hon honom ända till slutet och fortsätter göra det. Det är helsjukt.
Ja, helt galet.
SD ville även ha HD tillbaks, till vilket pris som helst.
Får mig att tro att HD hela tiden velat ta bort LW OCH SD från sitt liv. De som svek.
Citera
2021-08-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, helt galet.
SD ville även ha HD tillbaks, till vilket pris som helst.
Får mig att tro att HD hela tiden velat ta bort LW OCH SD från sitt liv. De som svek.

Precis. Verkar inte troligt att hon ville ha tillbaks SD. Man skiljer sig inte med syftet att återförenas. Låter extremt bakvänt. Det var ett riktigt fult spel och SD blev lurad. Troligen även att ta livet av Lena. Inte fan ville hon ha tillbaks honom, trots att Lena var borta. Hon behövde inte heller JS längre. Hans roll var också färdigspelad.

Sen kom HR-domen och SD tog livet av sig och HD blev fri från både SD och Lena. Hon verkade så glad efteråt.

Undrar just i vilka banor åklagarna tänkte gällande dessa svängningar.

Edit: för en himla massa år sedan såg jag en film som heter En hondjävuls liv och lustar. Hela detta fall påminner mig om den filmen...
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-03 kl. 12:19.
Citera
2021-08-03, 15:25
Medlem
Citat:
Klockren sammanfattning.
Eloge till dig.

● HUR i helvete har HD kunnat slinka igenom nätet?

●Det är uppenbart att hon är orsaken till att två människor är döda och fem barn har förlorat en förälder.

●HD leker på som om ingenting hänt

● Yodinnan [ HD ] är en mycket smart och klurig individ tillika sagt, en mycket märklig och säregen människa.

● Det borde vara tydligt, eller åtminstone kunna skönjas för vissa trådmedlemmar som har ett seriöst intresse och som har följt med detta tidigare mordet på L*na Wesstr*m, att Yodinna [ HD ], är ! en person som är inseparabel från lögnen genom sina förtigelser.

● HD är så att säga, en insulär individ med sina förtigelser, det vill säga, HD är en individ som isolerar sig med sina lögner, det vill säga att, HD stänger av sanningen från att träda fram.

● Yodinnan [ HD ] var den personen som verkligen lyckades med att smita ut bakvägen och sedan stänga igen dörren bakom sig.

● Faktum kommer att kvarstå oavsett vad, det vill säga att, HD var den personen som hade det starkaste motivet till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta och det hela slutade med att L*na Wesstr*m dödsmisshandlades och sålunda blev bragt om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom ett bullerplank.

Tillägg: Citat: "L*na Wesstr*m är död" ... slut citat/

Svar St*fan Davidss*n Citat: "Mot min vilja" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-08-03, 16:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Klockren sammanfattning.
Eloge till dig.
HUR i helvete har HD kunnat slinka igenom nätet?
Det är uppenbart att hon är orsaken till att två människor är döda och fem barn har förlorat en förälder.
HD leker på som om ingenting hänt
Med tanke på att pappan till oroliga barn häktas så är det underligt att lämna dem i min värld.

Ett ordval som jag inte vet hur det ska klassas relaterat till omständigheter och barn.
Egoist-Hanna roar sig?

"Det" [häktning av SD] gjorde det möjlighet för en heldags lek?

"Vilken dag det blev!"

Det är lika förunderligt hur fort det svänger, JS måste hämta henne för hon mår så dåligt.
Får hon bara ta burkar är omvärlden som bortblåst.
Sen tycks hon köra med att SD hade velat att hon ska roa sig och ta burkar.
Det är också vad hon har som argument då han är anhållen. Hon har mer fokus på att leta burkar.

(JG verkar mer fundersam):

JG: "Traffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det kändes.
Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret."

Ändå kändes det konstigt.
Men JAG kan inte göra något, han sitter anhållen och det är åklagarens beslut."

150

Undrar även vad hon kan ha sagt till JG på tisdag kväll, samma dag som hon hoppas LW är död på morgonen. Eftersom han sen tycker de ska leta även där efter" kroppen".
Det kan inte vara fritt taget ur luften, nåt måste fått honom misstänksam. Han nämner som sagt att HD påstått att LW hotat henne nån gång i närtid till mordet.

"Som su sa. Man spekulerar ... det är naturligt. Hanna och jag pratade en hel del om forsvinnande på tisdag, då S var på ett annat förhör.
Jag vill veta om polisen har uteslutit H's inblandning. Och har genomsökt hennes lgh."

SD säger i förhör att JG är lojal med HD, vilket ses i JGs förhör likaväl och redan 2017 tog han hennes parti. Även chatt m SD vid försvinnandet visar att han omhuldar henne.
Det är som om hon vore ett stackars offer som måste få medhåll när det kommer till LW

Även om han rövslickar SD vill säga.

SD: Och, och jag är den typ av människa som han blev sviken av tidigare.
FL: Okey.
SD:Mm.
FL: Ja jo men det, så kan det ju vara.
SD: Nej så han, och han, han står ju närmare Hanna än mej i vänskapsband nu för tiden ...
SD: Så, måste han välja på oss, så väljer han Hanna.
FL: Ja.
SD: Då skickar han sina lojaliteter dit."

På't igen. Har sällan sett såna växlingar med tanke på hemska omständigheter.

Ang hennes burkväninna så finns en kommentar på ett foto. De är "lyckliga".

13 juni njuter de av solen, SD har knappt kallnat och 2 juli är kommentaren "Lyckliga skattletare 😃"
Senast redigerad av develi 2021-08-03 kl. 16:06.
Citera
2021-08-03, 16:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Men att hata någon så stark, lida av makens otrohet, tär på en. Lugn och ro borde värderas högre. Hon klamrade sig fast vid SD som en krabba trots allt skit. Även efter mordet. Hon är sjuk. Riktigt sjuk. Och hon borde inte hata LW. Hon borde hata SD som trots allt var hennes make. Hans lojalitet gentemot HD var ju noll. Ändå skyddade hon honom ända till slutet och fortsätter göra det. Det är helsjukt.
Hon gjorde iaf. Gav honom en chans med förnyade löften i mars 2017.

Resten verkar vara ett spel för galleriet IMO.
För han svek henne igen.
Dubbelsvek som redan kränkt och förnedrad.

Hon kan lika gärna skydda sig själv via att ta SDs parti efter mordet. Annars finns väl risk att han vänder sig mot henne (om hon är inblandad).
Initialt ses att han tror att om hon får leka av sig så är de kvitt och så ska det bli så bra sen med drömkvinnan.
Han hoppas på återförening. Hon ställer upp med hela artilleriet främst via pappsen (boende på gården, stöd, skjuts, support i rätten, barnvakt osv) och är hans bästa vän i burkriket.
Att hon roar sig med JG kan han knappast opponera sig mot med den historiken..
Så SD får finna sig i hennes parallella äventyr.
Senast redigerad av develi 2021-08-03 kl. 16:22.
Citera
2021-08-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det kan man undra.
En ev anstiftan kan väl utkristallieras i typ a) vill inte, men upplever inget val (mer tvång) eller b) bildar ett team och ser det som enda alternativet? (mer överens).
De har ju teamat förut med död som problemlösning, av medlidande enligt HD.

HD betydde mycket för SD. Låter paradoxalt men är knappast unikt för otrogna mansgrisar som aldrig släpper livbojen. Trygga boet vs eldig passion. Fantasi och utopi vs verkligheten. Han är ju som en seriefigur med sina heroiska visioner (nåt som Prof. Attwood tar upp btw). Intressant kommentar av vittne:
Det förefaller som om resan är deadline IMO. Han vill inte åka inledningsvis, han går sen med på att åka, men krånglar när det närmar sig.

Varav jag tror helgen då HD är bortrest var huvudplanen.
Det är som om resan är ett kodord i sig.
På fredagsnatten, efter han avbryter med LW, skickar han till HD om Esta och önskar henne trevlig resa.

I bollen-ligger-hos-dig-bråket så ska han inte åka med henne. Han tycker han straffas för sitt "otroliga felsteg" .
Hon förutsätter de träffas och planerar inför resan.
Det är upp till honom hur relationen utvecklas och hon drar helt irrationellt in LW i det hela.
Just a reminder...punk.

8 maj HD: "Tänk då annorlunda livet skulle kunna vara under andra förutsättningar.""
15 maj SD: "Det ska bli så bra nu."

Att SD är över högt och lågt är nog inget ovanligt, det är väl i kringomständigheterna det kan anas om det blir extra överdrivet.

Helgen innan far han ju runt som en skottspole på cykel, lämnar mobilen, pratar irrationellt m grannen på hundpromenad, glömmer arbetsuppgift och jagar busar som inte finns.
Troligen avbryts det hela för att LW lämnar digitala spår. Dock har de, dess innan, lyckats göra upp en date att kolla cache utan att röja nåt digitalt.

Han lär undvika att det sker igen. Ju mer kladdkaka, ju mer busy?
Det jag dock funderat över är om det fanns en liknande dold date. LW är lika lugn som helgen innan trots att han är överallt och far.
Tills han drar ut rejält på tiden och hon skickar remsan?

Jag har funderat på när det börjar barka åt skogen (hypotetiskt inblandad). Mer konkret torde det väl isf vara efter flytten. Däremot tror jag hon ruvade på hämnd ända sen allhelgonahelgen med JS.
SD får smaka på systers bittra medicin.

Ja, hon ger näring åt sitt hat.
Hon räddar relationen 2017 - och hatar LW så "hon ser rött."
Hon skiljer sig 2018 och gullar intensivt med JS - men ältar konstant om LW är med SD.

Hon mår rent illa av LWs cacher - men hon ränner vid dem igen.
Hon hatar LW - men läser gamla texter och plågar sig själv?

HD: Eh .. det var så jobbigt för jag på nått sätt plågade mig själv med o gå tillbaka o läsa .. "

Hon fortsätter hata så att hon vill se henne död.
Hon är ju besatt. Skiljer sig men har allt fokus på SD och LW. HDs terapi sen år tillbaka (vars timmar hon ökar på våren) förefaller inte är värst effektiv.

Du har verkligen en röd tråd här.
Är det möjlig? Ja
Är det troligt? Ja, det är inte orimligt, eller långsökt iallafall. Skulle jag säga.
Just det här hur annorlunda allt kunnat vara, en vecka senare, L är död, och Steffe bräker: Allt kommer bli så bra nu.
Hur skulle det kunna vara en slump?
Citera
2021-08-04, 01:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Du har verkligen en röd tråd här.
Är det möjlig? Ja
Är det troligt? Ja, det är inte orimligt, eller långsökt iallafall. Skulle jag säga.
Just det här hur annorlunda allt kunnat vara, en vecka senare, L är död, och Steffe bräker: Allt kommer bli så bra nu.
Hur skulle det kunna vara en slump?
Ja, det är en del meningar som verkligen sticker ut, andra är dubbelbottnade.

Ibland är det bara datum som skiljer.

SD till HD 28 sept 2016:
"Rätt nära till att tro du föredrar henne som död."
(Ab 163)

HD 15 maj 2018:
"Hoppas hon är död."
(Ab 165)

Edit.
Korrigerar föreg inlägg från igår till picasso2, ska givetvis stå JS och inte JG.

"Att hon roar sig med JS kan han knappast opponera sig mot med den historiken..
Så SD får finna sig i hennes parallella äventyr."
Senast redigerad av develi 2021-08-04 kl. 02:19.
Citera
2021-08-04, 06:46
Medlem
Citat:
Ekonomisk trygghet?

Hon är ssk och har alla möjligheter till en bra lön. Vill hon salta extra finns Norge.
Hon har ofta tagit emot ekonomiskt stöd/ lån/ gåvor från sina föräldrar.

Så nja, knappast. Traumabindning, yta eller kontrollbehov snarare.
Citera
2021-08-04, 07:32
Medlem
Citat:
Ja, det är en del meningar som verkligen sticker ut, andra är dubbelbottnade.

Ibland är det bara datum som skiljer.

SD till HD 28 sept 2016:
"Rätt nära till att tro du föredrar henne som död."
(Ab 163)

HD 15 maj 2018:
"Hoppas hon är död."
(Ab 165)

Edit.
Korrigerar föreg inlägg från igår till picasso2, ska givetvis stå JS och inte JG.

"Att hon roar sig med JS kan han knappast opponera sig mot med den historiken..
Så SD får finna sig i hennes parallella äventyr."

Ja, det finns närbesläktade uttalanden. Att uttrycka sig så, eller åtminstone inte förmå låta bli att
yppa vad du känner, det tyder på mycket hög grad hat. Sådana ord svänger man sig inte med till vardags.

Misstänker att avunden, svartsjukan de två damerna emellan blev cementerade i deras väsen. Men målet tycks inte varit en förening utan mordet föreställer mer en upprättelse eller hämnd efter känsla av långvarig kränkning, en skuld som betalades först när L var död. Och möjligen helt och fullt när S tog självmord?

L var på ett djupare plan skyldig till att fasader rämnade, avslöjade något ruttet med Davidssons ytliga och falska värderingar. Att de aldrig löste sina knutar, utan knöt bara fler. Hon var en ständig påminnelse, som den där spyflugan som fortsätter irritera dig när du ska sova. Du måste gå upp på natten och döda den, för att få vara ifred.

Mycket möjligt H mot slutet började förakta S, även om hon dolde det noggrant genom att bistå med socialt supply, innan och under rättegången. Åtminstone upptäckte lättnaden att slippa vara personlig assistent. Han kunde ändå inte sluta pippa L, så länge hon var vid liv. Det kunde ändå aldrig H dribbla bort. På det området föredrog han någon annan, och det var hans eget val.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-08-04 kl. 07:35.
Citera
2021-08-04, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hon är ssk och har alla möjligheter till en bra lön. Vill hon salta extra finns Norge.
Hon har ofta tagit emot ekonomiskt stöd/ lån/ gåvor från sina föräldrar.

Så nja, knappast. Traumabindning, yta eller kontrollbehov snarare.
Jag tror ändå att ekonomin, samt att hon kunde få SD till att göra henne till viljes.
Den lille fixaren..
HD har inte arbetat så många timmar genom åren, sjukskrivningarna har avlöst varandra..
Citera
2021-08-04, 10:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Med tanke på att pappan till oroliga barn häktas så är det underligt att lämna dem i min värld.

Ett ordval som jag inte vet hur det ska klassas relaterat till omständigheter och barn.
Egoist-Hanna roar sig?

"Det" [häktning av SD] gjorde det möjlighet för en heldags lek?

"Vilken dag det blev!"

Det är lika förunderligt hur fort det svänger, JS måste hämta henne för hon mår så dåligt.
Får hon bara ta burkar är omvärlden som bortblåst.
Sen tycks hon köra med att SD hade velat att hon ska roa sig och ta burkar.
Det är också vad hon har som argument då han är anhållen. Hon har mer fokus på att leta burkar.

(JG verkar mer fundersam):

JG: "Traffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det kändes.
Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret."

Ändå kändes det konstigt.
Men JAG kan inte göra något, han sitter anhållen och det är åklagarens beslut."

150

Undrar även vad hon kan ha sagt till JG på tisdag kväll, samma dag som hon hoppas LW är död på morgonen. Eftersom han sen tycker de ska leta även där efter" kroppen".
Det kan inte vara fritt taget ur luften, nåt måste fått honom misstänksam. Han nämner som sagt att HD påstått att LW hotat henne nån gång i närtid till mordet.

"Som su sa. Man spekulerar ... det är naturligt. Hanna och jag pratade en hel del om forsvinnande på tisdag, då S var på ett annat förhör.
Jag vill veta om polisen har uteslutit H's inblandning. Och har genomsökt hennes lgh."

SD säger i förhör att JG är lojal med HD, vilket ses i JGs förhör likaväl och redan 2017 tog han hennes parti. Även chatt m SD vid försvinnandet visar att han omhuldar henne.
Det är som om hon vore ett stackars offer som måste få medhåll när det kommer till LW

Även om han rövslickar SD vill säga.

SD: Och, och jag är den typ av människa som han blev sviken av tidigare.
SD:Mm.
FL: Ja jo men det, så kan det ju vara.
SD: Nej så han, och han, han står ju närmare Hanna än mej i vänskapsband nu för tiden ...
SD: Så, måste han välja på oss, så väljer han Hanna.
FL: Ja.
SD: Då skickar han sina lojaliteter dit."

På't igen. Har sällan sett såna växlingar med tanke på hemska omständigheter.

Ang hennes burkväninna så finns en kommentar på ett foto. De är "lyckliga".

13 juni njuter de av solen, SD har knappt kallnat och 2 juli är kommentaren "Lyckliga skattletare 😃"
Ja nog ser hon allt bra lycklig ut, ögonen lyser!
Hon kom undan! Känner sig säkert också väldigt stolt där.
Hon tänkte nog? " HÄMNDEN ÄR LJUV!"
Senast redigerad av rubin22 2021-08-04 kl. 10:40.
Citera
2021-08-04, 11:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, det finns närbesläktade uttalanden. Att uttrycka sig så, eller åtminstone inte förmå låta bli att
yppa vad du känner, det tyder på mycket hög grad hat. Sådana ord svänger man sig inte med till vardags.

Misstänker att avunden, svartsjukan de två damerna emellan blev cementerade i deras väsen. Men målet tycks inte varit en förening utan mordet föreställer mer en upprättelse eller hämnd efter känsla av långvarig kränkning, en skuld som betalades först när L var död. Och möjligen helt och fullt när S tog självmord?

L var på ett djupare plan skyldig till att fasader rämnade, avslöjade något ruttet med Davidssons ytliga och falska värderingar. Att de aldrig löste sina knutar, utan knöt bara fler. Hon var en ständig påminnelse, som den där spyflugan som fortsätter irritera dig när du ska sova. Du måste gå upp på natten och döda den, för att få vara ifred.

Mycket möjligt H mot slutet började förakta S, även om hon dolde det noggrant genom att bistå med socialt supply, innan och under rättegången. Åtminstone upptäckte lättnaden att slippa vara personlig assistent. Han kunde ändå inte sluta pippa L, så länge hon var vid liv. Det kunde ändå aldrig H dribbla bort. På det området föredrog han någon annan, och det var hans eget val.
Citat:
Mycket möjligt H mot slutet började förakta S, även om hon dolde det noggrant genom att bistå med socialt supply, innan och under rättegången.
Hon föraktar nog SD långt tidigare.

Vid upptäckt av ultrasvek nummer två, dvs att han fortsätter vara otrogen trots att han dyrt och heligt lovat trohet.
Vilket isf aktiverar en hämndkänsla med JS (copy cat beteende) och i värsta fall värre i en mer utdragen hämnd. SD har inte en chans att erhålla hennes gunst på den nivå han vill.

Hennes dubbelspel är verkligen sjukt och SD fogar sig som om det nåt sorts straff och hoppas hon ska byta åsikt.
Samt i huvudsak utifrån att hon vore en skör porslinsdocka. Hon måtte använda sjukdomsvinst som extrajidder för männen tycks bedriva växelvård.

Här är SDs view för tiden jag nyss citerat från när HD växlar mellan psykbryt och att "heldags leka" som hon kallar det.
Varav "det" (häktning) möjliggjorde en helg med JS.

SDs naiva person lyser igenom med en touch av kompensationsarrogans.

Det är verkligen drottningen-på-tronen och nåd över det hela.

29 maj 2018

SD: Nej (skrattar till) ehh nej jag vet inte vem jag skulle bo hos, nu är det framförallt Hanna som behöver stöd, hon har ju även behövt ta till, ehh psyk ehh ...
PS: Mm.
SD: Som du säkert känner till, och idag är hon inne hos kurator. Ehh hon får inte falla tillbaka. Jag behövs för henne, men imorgon då kommer hon och vara med en annan man istället några dar alltså."

13 juni 2018

MT: I natt och i går natt sov vi på samma ställe, före det sov hon hos den andre mannen men, ehh, nej vi har det fantastiskt ihop och jag förtjänar inte och ha henne som vän men, ehh men som livskamrat har ju hon nog tagit det, enda rätta beslutet att hon inte ..."

Edit.
Lägger till väninnans förvåning över HDs status 23 maj för jämförelse.

"A uppger att de trodde att de skulle möta Hanna i form av en våt fläck men Hanna verkade stark och samlad." Ab 150
Senast redigerad av develi 2021-08-04 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in