Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-30, 03:48
Medlem
Är de zigenare dessa spådamer? Förr satt det alltid zigenska kärringar på dvs marknader som Sjöbo och Kivik och berättade för kvinnor att de skulle möta en lång, mörk, man osv. Att folk skulle bli rika och lyckliga.
Citera
2021-07-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är de zigenare dessa spådamer? Förr satt det alltid zigenska kärringar på dvs marknader som Sjöbo och Kivik och berättade för kvinnor att de skulle möta en lång, mörk, man osv. Att folk skulle bli rika och lyckliga.
På 80-talet fanns en zigenerska som åkte runt i Sverige, ställde upp sin husvagn på stadens torg och tog emot klienter. Tror hon annonserade sin ankomst i lokaltidningen innan.
Den här damen var en äkta, traditionell spådam som kunde sina saker. I spelkort.
Jag ville bara satsa en femtiolapp, men det var det värt. Handlade om jobbet…och visade sig stämma.
Hon påpekade att hon kunde spå mycket mycket mer…😉
Citera
2021-08-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Tror inte att Saida var zigenare. Lite info om henne här… https://telefonforum.se/saida/
Citera
2021-08-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Såg dokumentären nu och det de sa var ju att 10-15% hittade sina grejer och fick ringa in till programmet igen. Men när de som gjorde dokumentären undersökte de här samtalen och jämförde med vad Saida sagt från början så var det ju flera som hade hittat det de letade efter men inte på det stället Saida sa att det skulle vara.

Så av de här 10-15 % så var det alltså flera där Saida ändå inte hade haft rätt så det blir inte många procent kvar till hennes fördel. Vilket inte är så förvånande om man ser till rimligheten i hennes påstådda förmågor.

Det förklarar saken! Det är roligt att tidningarna kritiskt skriver att hon bara hade rätt cirka 1 av 10. Jag tyckte 10-15 procent lät jättehögt statistiskt sett och på gränsen till att få mig börja tro på medium.
Citera
2021-08-02, 17:45
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Det förklarar saken! Det är roligt att tidningarna kritiskt skriver att hon bara hade rätt cirka 1 av 10. Jag tyckte 10-15 procent lät jättehögt statistiskt sett och på gränsen till att få mig börja tro på medium.

De blir så när måste förlita sig på ande som ibland kan vara både ond och god i sina motiv.

Men även när får se synska visioner kan vara 100 pers samtidigt med olika separata visioner som behöver sorteras noggrant och bearbetas innan kan säga rätt om den aktuella rätta personen.

Finns inget svårare än livet som synskt spådam, finns inget svårare än livet som ett medium.
Citera
2021-08-04, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
De blir så när måste förlita sig på ande som ibland kan vara både ond och god i sina motiv.

Men även när får se synska visioner kan vara 100 pers samtidigt med olika separata visioner som behöver sorteras noggrant och bearbetas innan kan säga rätt om den aktuella rätta personen.

Finns inget svårare än livet som synskt spådam, finns inget svårare än livet som ett medium.

Då kanske man inte ska uttala sig så självsäkert om saker och ting när man är medveten om att det är hög risk för att det kan vara fel?
Citera
2021-08-04, 18:58
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Då kanske man inte ska uttala sig så självsäkert om saker och ting när man är medveten om att det är hög risk för att det kan vara fel?

Var man en riktigt som mig, är det alltid träffsäkert och korrekt in i minsta detalj.

Men är man en lite svagare blodlinje, där förmågor kan vara lite svagare kan man råka ut för fel..

Det är helt enkelt avgörande hur starkt släktträdet är och med det blodlinjen dvs hur stark är denna kunglighet egentligen innan påbörjar ett liknande arbete..

Får aldrig någonsin glömma bort häxprocesserna som nästan utplånade alla Guds utvalda övernaturliga människor och hela deras övernaturliga släktträd för att föröka dölja Guds existens.

Det finns inte många stora starka släkten kvar, vi räknas på endast en hand nuförtiden..

90% av alla bedragare önskar dom kunde vara mig, så dom ljuger och fantiserar ihop saker för att framstå som sådan..

Vi är 1% av hela människosläktets befolkning, 99% av alla människor önskar djupt inombords att dom kunde vara som oss.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-08-04 kl. 19:02.
Citera
2021-08-04, 21:20
Medlem
Citat:
Var man en riktigt som mig, är det alltid träffsäkert och korrekt in i minsta detalj.

Men är man en lite svagare blodlinje, där förmågor kan vara lite svagare kan man råka ut för fel..

Det är helt enkelt avgörande hur starkt släktträdet är och med det blodlinjen dvs hur stark är denna kunglighet egentligen innan påbörjar ett liknande arbete..

Får aldrig någonsin glömma bort häxprocesserna som nästan utplånade alla Guds utvalda övernaturliga människor och hela deras övernaturliga släktträd för att föröka dölja Guds existens.

Det finns inte många stora starka släkten kvar, vi räknas på endast en hand nuförtiden..

90% av alla bedragare önskar dom kunde vara mig, så dom ljuger och fantiserar ihop saker för att framstå som sådan..

Vi är 1% av hela människosläktets befolkning, 99% av alla människor önskar djupt inombords att dom kunde vara som oss.

Men nu börjar du säga emot dig själv en hel del. Du skrev ju precis att det inte finns något svårare än livet som medium och sen skriver du att du alltid är träffsäker och korrekt in i minsta detalj. Ja du saknar ju inte självförtroende i alla fall. Vill du ha ett nobelpris så är det bara att hämta, det vet du va?
Citera
2021-08-04, 21:24
Medlem
Citat:

Hmmm, 1% av världens befolkning. Det innebär att det i runda slängar skulle finnas cirka 80 miljoner medium runt om i världen. Knappast ett utdöende släkte med andra ord. Eller kan det vara så att du hittade på den siffran?
Citera
2021-08-05, 00:39
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:

Det är helt enkelt avgörande hur starkt släktträdet är och med det blodlinjen dvs hur stark är denna
Är du ärlig när du skriver detta, då har du nog grandiosa vanföreställningar om dig själv. Personer med sådana brukar inte reflektera över bevisen för det de påstår.

Det finns troligen parapsykologiska fenomen, men deras effekter är verkligen små. Även de de duktigaste har väldigt ofta fel.
Citera
2021-08-05, 16:35
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Men nu börjar du säga emot dig själv en hel del. Du skrev ju precis att det inte finns något svårare än livet som medium och sen skriver du att du alltid är träffsäker och korrekt in i minsta detalj. Ja du saknar ju inte självförtroende i alla fall. Vill du ha ett nobelpris så är det bara att hämta, det vet du va?

Troll och trams, baserat på känslor.. det vet du va? Lägg ner.

Citat:
Hmmm, 1% av världens befolkning. Det innebär att det i runda slängar skulle finnas cirka 80 miljoner medium runt om i världen. Knappast ett utdöende släkte med andra ord. Eller kan det vara så att du hittade på den siffran?

Mindre än det..
Finns runt 44.000 tusen autentiska verifierade medium släkten sedan finns det folk som inte kommit ut med det ännu och då inte har blivit känd.

Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Är du ärlig när du skriver detta, då har du nog grandiosa vanföreställningar om dig själv. Personer med sådana brukar inte reflektera över bevisen för det de påstår.

Det finns troligen parapsykologiska fenomen, men deras effekter är verkligen små. Även de de duktigaste har väldigt ofta fel.

Och du tramsar också utan förmåga att bidra eller hjälpa till förutom med micro analys baserat på din egen förståelse för gudomliga ting..

Jag skulle säga att du har riktigt fel, du vet ingenting om oss eller hur vi opererar i världen..

Så skylla på liknande saker gör dig bara mer irrelevant i det här ämnet, skriv inte bara utan tänk först innan du gör det..

OnTopic:

Åter till ämnet innan den djuriska köttsliga människan yttrade åsikt och synpunkt över andra icke skolade och indoktrinerade människor att tvingas lyssna vid..

Saida..
Var en legend i många människors ögon och kommer att förbli en hjälte i många människor ögon.

Men hon var dessutom en av oss förföljd och trakasserad för dom förmågor fötts med här i livet.

Den som talar negativt om Saida kommer att bli dömd till den värsta förbannelse som finns i livet.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-08-05 kl. 16:38.
Citera
2021-08-05, 16:42
Medlem
Isnatts avatar
Jag minns Saida tydligt, men inte från teve utan genom hennes spalt i Hemmets Journal.
Mormor prenumererade på tidningen och var man på lantstället fanns inte så mycket att läsa utan jag läste hennes HJ och hittade då Saidas spalt och tyckte den var väldigt spännande och läste dom där spalterna i flera år.
Jag var ju liten och trodde att svaren hon gav verkligen stämde. Ibland kan det räcka så, att det är lite spännande.
Kommer ihåg att mamma skrev till henne om en försvunnen klocka. Inget svar, klockan fortfarande borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in