2021-07-30, 03:48
Medlem
r de zigenare dessa spdamer? Frr satt det alltid zigenska krringar p dvs marknader som Sjbo och Kivik och berttade fr kvinnor att de skulle mta en lng, mrk, man osv. Att folk skulle bli rika och lyckliga.
Citera
2021-07-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
r de zigenare dessa spdamer? Frr satt det alltid zigenska krringar p dvs marknader som Sjbo och Kivik och berttade fr kvinnor att de skulle mta en lng, mrk, man osv. Att folk skulle bli rika och lyckliga.
P 80-talet fanns en zigenerska som kte runt i Sverige, stllde upp sin husvagn p stadens torg och tog emot klienter. Tror hon annonserade sin ankomst i lokaltidningen innan.
Den hr damen var en kta, traditionell spdam som kunde sina saker. I spelkort.
Jag ville bara satsa en femtiolapp, men det var det vrt. Handlade om jobbetoch visade sig stmma.
Hon ppekade att hon kunde sp mycket mycket mer😉
Citera
2021-08-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Tror inte att Saida var zigenare. Lite info om henne hr https://telefonforum.se/saida/
Citera
2021-08-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Sg dokumentren nu och det de sa var ju att 10-15% hittade sina grejer och fick ringa in till programmet igen. Men nr de som gjorde dokumentren underskte de hr samtalen och jmfrde med vad Saida sagt frn brjan s var det ju flera som hade hittat det de letade efter men inte p det stllet Saida sa att det skulle vara.

S av de hr 10-15 % s var det allts flera dr Saida nd inte hade haft rtt s det blir inte mnga procent kvar till hennes frdel. Vilket inte r s frvnande om man ser till rimligheten i hennes pstdda frmgor.

Det frklarar saken! Det r roligt att tidningarna kritiskt skriver att hon bara hade rtt cirka 1 av 10. Jag tyckte 10-15 procent lt jttehgt statistiskt sett och p grnsen till att f mig brja tro p medium.
Citera
2021-08-02, 17:45
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berrata
Det frklarar saken! Det r roligt att tidningarna kritiskt skriver att hon bara hade rtt cirka 1 av 10. Jag tyckte 10-15 procent lt jttehgt statistiskt sett och p grnsen till att f mig brja tro p medium.

De blir s nr mste frlita sig p ande som ibland kan vara bde ond och god i sina motiv.

Men ven nr fr se synska visioner kan vara 100 pers samtidigt med olika separata visioner som behver sorteras noggrant och bearbetas innan kan sga rtt om den aktuella rtta personen.

Finns inget svrare n livet som synskt spdam, finns inget svrare n livet som ett medium.
Citera
2021-08-04, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
De blir s nr mste frlita sig p ande som ibland kan vara bde ond och god i sina motiv.

Men ven nr fr se synska visioner kan vara 100 pers samtidigt med olika separata visioner som behver sorteras noggrant och bearbetas innan kan sga rtt om den aktuella rtta personen.

Finns inget svrare n livet som synskt spdam, finns inget svrare n livet som ett medium.

D kanske man inte ska uttala sig s sjlvskert om saker och ting nr man r medveten om att det r hg risk fr att det kan vara fel?
Citera
2021-08-04, 18:58
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
D kanske man inte ska uttala sig s sjlvskert om saker och ting nr man r medveten om att det r hg risk fr att det kan vara fel?

Var man en riktigt som mig, r det alltid trffskert och korrekt in i minsta detalj.

Men r man en lite svagare blodlinje, dr frmgor kan vara lite svagare kan man rka ut fr fel..

Det r helt enkelt avgrande hur starkt slkttrdet r och med det blodlinjen dvs hur stark r denna kunglighet egentligen innan pbrjar ett liknande arbete..

Fr aldrig ngonsin glmma bort hxprocesserna som nstan utplnade alla Guds utvalda vernaturliga mnniskor och hela deras vernaturliga slkttrd fr att frka dlja Guds existens.

Det finns inte mnga stora starka slkten kvar, vi rknas p endast en hand nufrtiden..

90% av alla bedragare nskar dom kunde vara mig, s dom ljuger och fantiserar ihop saker fr att framst som sdan..

Vi r 1% av hela mnniskoslktets befolkning, 99% av alla mnniskor nskar djupt inombords att dom kunde vara som oss.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-08-04 kl. 19:02.
Citera
2021-08-04, 21:20
Medlem
Citat:
Var man en riktigt som mig, r det alltid trffskert och korrekt in i minsta detalj.

Men r man en lite svagare blodlinje, dr frmgor kan vara lite svagare kan man rka ut fr fel..

Det r helt enkelt avgrande hur starkt slkttrdet r och med det blodlinjen dvs hur stark r denna kunglighet egentligen innan pbrjar ett liknande arbete..

Fr aldrig ngonsin glmma bort hxprocesserna som nstan utplnade alla Guds utvalda vernaturliga mnniskor och hela deras vernaturliga slkttrd fr att frka dlja Guds existens.

Det finns inte mnga stora starka slkten kvar, vi rknas p endast en hand nufrtiden..

90% av alla bedragare nskar dom kunde vara mig, s dom ljuger och fantiserar ihop saker fr att framst som sdan..

Vi r 1% av hela mnniskoslktets befolkning, 99% av alla mnniskor nskar djupt inombords att dom kunde vara som oss.

Men nu brjar du sga emot dig sjlv en hel del. Du skrev ju precis att det inte finns ngot svrare n livet som medium och sen skriver du att du alltid r trffsker och korrekt in i minsta detalj. Ja du saknar ju inte sjlvfrtroende i alla fall. Vill du ha ett nobelpris s r det bara att hmta, det vet du va?
Citera
2021-08-04, 21:24
Medlem
Citat:

Hmmm, 1% av vrldens befolkning. Det innebr att det i runda slngar skulle finnas cirka 80 miljoner medium runt om i vrlden. Knappast ett utdende slkte med andra ord. Eller kan det vara s att du hittade p den siffran?
Citera
2021-08-05, 00:39
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:

Det r helt enkelt avgrande hur starkt slkttrdet r och med det blodlinjen dvs hur stark r denna
r du rlig nr du skriver detta, d har du nog grandiosa vanfrestllningar om dig sjlv. Personer med sdana brukar inte reflektera ver bevisen fr det de pstr.

Det finns troligen parapsykologiska fenomen, men deras effekter r verkligen sm. ven de de duktigaste har vldigt ofta fel.
Citera
2021-08-05, 16:35
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Men nu brjar du sga emot dig sjlv en hel del. Du skrev ju precis att det inte finns ngot svrare n livet som medium och sen skriver du att du alltid r trffsker och korrekt in i minsta detalj. Ja du saknar ju inte sjlvfrtroende i alla fall. Vill du ha ett nobelpris s r det bara att hmta, det vet du va?

Troll och trams, baserat p knslor.. det vet du va? Lgg ner.

Citat:
Hmmm, 1% av vrldens befolkning. Det innebr att det i runda slngar skulle finnas cirka 80 miljoner medium runt om i vrlden. Knappast ett utdende slkte med andra ord. Eller kan det vara s att du hittade p den siffran?

Mindre n det..
Finns runt 44.000 tusen autentiska verifierade medium slkten sedan finns det folk som inte kommit ut med det nnu och d inte har blivit knd.

Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
r du rlig nr du skriver detta, d har du nog grandiosa vanfrestllningar om dig sjlv. Personer med sdana brukar inte reflektera ver bevisen fr det de pstr.

Det finns troligen parapsykologiska fenomen, men deras effekter r verkligen sm. ven de de duktigaste har vldigt ofta fel.

Och du tramsar ocks utan frmga att bidra eller hjlpa till frutom med micro analys baserat p din egen frstelse fr gudomliga ting..

Jag skulle sga att du har riktigt fel, du vet ingenting om oss eller hur vi opererar i vrlden..

S skylla p liknande saker gr dig bara mer irrelevant i det hr mnet, skriv inte bara utan tnk frst innan du gr det..

OnTopic:

ter till mnet innan den djuriska kttsliga mnniskan yttrade sikt och synpunkt ver andra icke skolade och indoktrinerade mnniskor att tvingas lyssna vid..

Saida..
Var en legend i mnga mnniskors gon och kommer att frbli en hjlte i mnga mnniskor gon.

Men hon var dessutom en av oss frfljd och trakasserad fr dom frmgor ftts med hr i livet.

Den som talar negativt om Saida kommer att bli dmd till den vrsta frbannelse som finns i livet.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-08-05 kl. 16:38.
Citera
2021-08-05, 16:42
Medlem
Isnatts avatar
Jag minns Saida tydligt, men inte frn teve utan genom hennes spalt i Hemmets Journal.
Mormor prenumererade p tidningen och var man p lantstllet fanns inte s mycket att lsa utan jag lste hennes HJ och hittade d Saidas spalt och tyckte den var vldigt spnnande och lste dom dr spalterna i flera r.
Jag var ju liten och trodde att svaren hon gav verkligen stmde. Ibland kan det rcka s, att det r lite spnnande.
Kommer ihg att mamma skrev till henne om en frsvunnen klocka. Inget svar, klockan fortfarande borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in