2021-08-02, 14:28
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
LOL - saxat från Aftonbladet:
Tycker det är misstänksamt att staten försöker muta människor till vaccin. Speciellt när friska inte får någon fördel med vaccin. Bara massa risker.

Är det zero covid man vill ha så borde de säga det...
Citera
2021-08-02, 14:30
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Virusskyddsbarometer: https://www.smhi.se/polopoly_fs/1.91803.1490012576!/image/Daily_Norrk%C3%B6ping.png_gen/derivatives/Original_1256px/image/Daily_Norrk%C3%B6ping.png
Har ni inte lagt ner det där med UV än?
Ta gärna fram en liknande för Sydamerika eller Australien
Citera
2021-08-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Tillägnat er samt andra pro-vaxxers som försöker övertyga oss andra om vaccinernas effektivitet och förträfflighet, läs och begrunda, detta är det enda man behöver titta på vad gäller vaccinernas effektivitet (eller bristande effektivitet):

https://twitter.com/justin_hart/status/1422037851609260034/photo/3

Ni behöver inte hålla på och sifferdribbla fram och tillbaka något mer, det fyller bara ut tråden i onödan, det räcker nu.

Hear yea, hear yea!!! Mycket bra text! Om legitim, MYCKET bra!!!
Citera
2021-08-02, 14:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ja, så är det, majoriteten vill ta den lätta vägen, de tar hellre ett piller eller ett ineffektivt vaccin än att anstränga sig i onödan, tänk bara nu på alla som har fortsatt att leva som vanligt (ohälsosam livsstil) med övervikt, fetma och annan livsstilsrelaterad hälsoproblematik, som har stängt in sig och begränsat sig i rädsla för viruset i över ett år i väntan på de så uppsjåsade vaccinerna, de som hade hoppats på att få börja leva som vanligt igen och nu visar det sig att vaccinerna är så pass ineffektiva så att fortsatta restriktioner och bärandet av munskydd kommer att behövas även fortsättningsvis.
Mycket av den här cirkusen verkar handla om psykologisk nedbrytning. Vill inte ens tänka på hur många som drabbats av psykisk ohälsa senaste året. Det är lite ironiskt, att jag aldrig mått bättre än 2020/2021. Jag har levt helt normalt, inte haft mask, inte testat mig en enda gång, kommer inte ta nått vaccin.

Jag har investerat mer tid på mig själv, varit ute i naturen mer, läst mer, försökt äta bättre mat osv osv. Fungerar hur bra som helst. Samtidigt springer många runt som yra höns och är livrädda. Kontrasten kan inte bli större mellan oss som "fattat" och fårskocken.
Citera
2021-08-02, 14:33
Medlem
Citat:
Undrar om man kan lägga in en skärmbild på ett vaxxinpass och komma undan med det? Har ej själv sett hur ett pass ser ut och vet inte heller hur det fungerar.

Nej, det jag skriver ovan är med reservationen att jag inte vet mer än att det är en app som du får på mobilen - vad annars, hehe!!! Men, det är struntsamma - allt går att fejka, kopiera och förfalska!
Citera
2021-08-02, 14:38
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Virusskyddsbarometer: https://www.smhi.se/polopoly_fs/1.91803.1490012576!/image/Daily_Norrk%C3%B6ping.png_gen/derivatives/Original_1256px/image/Daily_Norrk%C3%B6ping.png

Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Har ni inte lagt ner det där med UV än?
Ta gärna fram en liknande för Sydamerika eller Australien

Hört talas om D-vitamin?
Citera
2021-08-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Men snälla, var tror du staten får sina pengar ifrån, bortsett från sedelpressen (som leder till inflation)?

Det vet jag inte men det var inte det frågan gällde.
Citera
2021-08-02, 14:45
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mycket av den här cirkusen verkar handla om psykologisk nedbrytning. Vill inte ens tänka på hur många som drabbats av psykisk ohälsa senaste året. Det är lite ironiskt, att jag aldrig mått bättre än 2020/2021. Jag har levt helt normalt, inte haft mask, inte testat mig en enda gång, kommer inte ta nått vaccin.

Jag har investerat mer tid på mig själv, varit ute i naturen mer, läst mer, försökt äta bättre mat osv osv. Fungerar hur bra som helst. Samtidigt springer många runt som yra höns och är livrädda. Kontrasten kan inte bli större mellan oss som "fattat" och fårskocken.

Ja, jag har heller aldrig medverkat i detta bedrägeri genom att påverka statistiken vad gäller smittspridning då jag heller ej testat mig med de opålitliga PCR-testerna, kommer aldrig mer att sätta på mig någon mask för att motverka smittspridning och att ta något vaccin är helt uteslutet givetvis.

Citera
2021-08-02, 14:46
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Hört talas om D-vitamin?
Vars effekt lämnar kroppen i samma sekund som höstvädret kommer? Nä, inte det heller.
Svenskar (Mdongo och Agda 108 år ej inräknade) har inte D-vitaminbrist.
Citera
2021-08-02, 14:47
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Men snälla, var tror du staten får sina pengar ifrån, bortsett från sedelpressen (som leder till inflation)?

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det vet jag inte men det var inte det frågan gällde.

PÅ riktigt, vet du inte det?
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-02 kl. 14:52.
Citera
2021-08-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Ja, har jag skrivit något annat, men vem tror du det är som står för slutnotan? Gud, Mållgan, Gates? Skall ge dig en ledtråd och det stavas skatter... Det är ju inte så att läkemedelsföretagen skänker bort vaxxinen, eller hur?

Ja jag fick faktiskt intrycket av att du antydde något annat. Kostnaden för vaccinering får anses vara en investering för att slippa ännu högre kostnader för sjukvård i samband med behandling av personer som insjuknat i Covid 19.
Citera
2021-08-02, 14:50
Medlem
Citat:
Tillägnat er samt andra pro-vaxxers som försöker övertyga oss andra om vaccinernas effektivitet och förträfflighet, läs och begrunda, detta är det enda man behöver titta på vad gäller vaccinernas effektivitet (eller bristande effektivitet):

https://twitter.com/justin_hart/status/1422037851609260034/photo/3

Ni behöver inte hålla på och sifferdribbla fram och tillbaka något mer, det fyller bara ut tråden i onödan, det räcker nu.

Det du citerade har jag inte skrivit. Dina inlägg fyller också ut tråden med enkelspårighet och okunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in