Citat:
Ursprungligen postat av
Love.Thy.Neighbor
Ja, så är det, majoriteten vill ta den lätta vägen, de tar hellre ett piller eller ett ineffektivt vaccin än att anstränga sig i onödan, tänk bara nu på alla som har fortsatt att leva som vanligt (ohälsosam livsstil) med övervikt, fetma och annan livsstilsrelaterad hälsoproblematik, som har stängt in sig och begränsat sig i rädsla för viruset i över ett år i väntan på de så uppsjåsade vaccinerna, de som hade hoppats på att få börja leva som vanligt igen och nu visar det sig att vaccinerna är så pass ineffektiva så att fortsatta restriktioner och bärandet av munskydd kommer att behövas även fortsättningsvis.
Mycket av den här cirkusen verkar handla om psykologisk nedbrytning. Vill inte ens tänka på hur många som drabbats av psykisk ohälsa senaste året. Det är lite ironiskt, att jag aldrig mått bättre än 2020/2021. Jag har levt helt normalt, inte haft mask, inte testat mig en enda gång, kommer inte ta nått vaccin.
Jag har investerat mer tid på mig själv, varit ute i naturen mer, läst mer, försökt äta bättre mat osv osv. Fungerar hur bra som helst. Samtidigt springer många runt som yra höns och är livrädda. Kontrasten kan inte bli större mellan oss som "fattat" och fårskocken.