2021-08-02, 13:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Fullvaxxade inlagda: 843
Ovaxxade inlagda: 2152

Nej, 1100 vs 4853, d.v.s 81% av alla inlagda var ovaccinerade.
Citera
2021-08-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Hur var det med de "gratis" vaxxinen som ni sprutluder sa att det var, i början? Att läkemedelsföretagen var av gudarna sänt och att de gav bort dessa vaxxin? Läkemedelsföretagen var altruistiska änglar som bara ville pöbeln väl...

Jag tycker mer att man kan påstå att man nu förstår varför man verkligen vill att ALLA skall underkasta sig och att man även skall ta sprutorna om och om och om igen...

Från Aftonbladet:

Det är inköpspriset som avses i artikeln. Vaccinering är fortfarande gratis för invånare i Sverige.
Citera
2021-08-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Vissa här försöker ju överbevisa Nobelpristagare om vad som är korrekt och inte.

Nobelpristagare i paritet med Bob Dylan menar du😉
Citera
2021-08-02, 13:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
hur mycket är du villig att betala? 19 euro idag betyder inte att det är 19 om ett halvår.. komihåg det att det är du som betalar kalaset, det innebär skattehöjningar.. eller så kanske man ha ha ett självkostnadspris och vip vart det en klassfråga

Jag tycker 100 euro är helt rimligt jämfört med att vara sjuk en längre period, kanske åka till sjukhuset och kanske få långvariga eller permanenta men av ett virus som inte är naturligt. D.v.s det är ett virus skapat i ett labb som vi inte har någon evolutionär exponering av. Inget skydd annat än T-celler.

Jag betalar varje år minst 70 euro i allergimedicin ur egen ficka utan ersättning.
Citera
2021-08-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Tror du inte att storföretagen gör mer deg på din alkohol, godis och snabbmat än ett vaccin för 19 euro? McDonalds föder 1% av världens befolkning varje dag. Bill Gates säljer all potatis som används i amerikanska McDonalds. Hur många av alla amerikanska antivaxxers tror du bojkottar snabbmat? Tror du att du får i dig mer toxiner i ett vaccin än i en snabbmatsportion?

Vad har detta med det jag skrev att göra?
Citera
2021-08-02, 13:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
detta är rätt roligt, nu har det visat sig att andelen som faktiskt ljuger om att ha vaccinerat sig är störren än vad man kan tro.. hur ska du kunna urskilja vem som ljuger?
Vaccinpasset är svårt att förfalska. Åtminstone det svenska.
Citera
2021-08-02, 13:22
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, 1100 vs 4853, d.v.s 81% av alla inlagda var ovaccinerade.
I mitt exempel använde jag denna variabel: "Cases where presentation to
emergency care resulted in overnight inpatient admission"

Eller med andra ord, inläggning.

Du fortsätter att göra felet att räkna i absoluta tal. Vi är återigen ute efter risk för svår sjukdom/död mellan två grupper ifall man blir smittad. Då tar man antal fall för grupp x och ser hur många som blir inlagda/dör i den gruppen för att få fram ett procenttal. Sen gör man samma sak med grupp y och jämför.
Citera
2021-08-02, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är inköpspriset som avses i artikeln. Vaccinering är fortfarande gratis för invånare i Sverige.

Men snälla, var tror du staten får sina pengar ifrån, bortsett från sedelpressen (som leder till inflation)?
Citera
2021-08-02, 13:23
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casio123
Alpha, Beta, Delta, Kappa, Gamma och nu några nya afrikanska varianter som jag glömt namnet på.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9844701/SAGE-Covid-variant-kill-one-three-people.html

31 st håller UK koll på:

Citat:
REVEALED: ALL 31 COVID VARIANTS ON THE UK'S WATCHLIST.

Citera
2021-08-02, 13:24
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med en känd studie tillbakadragen för fusk så kanske man ska ta till sig denna metastudie:

Ivermectin for preventing and treating COVID‐19
Authors' conclusions

Based on the current very low‐ to low‐certainty evidence, we are uncertain about the efficacy and safety of ivermectin used to treat or prevent COVID‐19. The completed studies are small and few are considered high quality. Several studies are underway that may produce clearer answers in review updates. Overall, the reliable evidence available does not support the use ivermectin for treatment or prevention of COVID‐19 outside of well‐designed randomized trials.
https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD015017.pub2/full

Nu pågår det en stor studie i UK tydligen som inte är klar. Jag är beredd att satsa pengar på att man på sin höjd kommer att se marginella resultat.

Däremot ser man nu många klassiska exempel på konfirmationsbias på masspsykosnivå lite här och var.

Ignorera
Förlöjliga
Förbjuda
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Vad har detta med det jag skrev att göra?

På vilket sätt har det inte med det att göra? När pandemin kom var det "storföretag som skulle tjäna storkovan på munskydd". Billions and billions and billions and billions.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

Ja, har jag skrivit något annat, men vem tror du det är som står för slutnotan? Gud, Mållgan, Gates? Skall ge dig en ledtråd och det stavas skatter... Det är ju inte så att läkemedelsföretagen skänker bort vaxxinen, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in