2021-08-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är inte i den situation förstår du väl att jag menar- Eller är du rent av korkad?

Jag är både fullvaccinerad och har genomgått sjukdomen så jag personligen är inte rädd. Jag hoppas bara att man inte låter er anti-vaxxare att härja på semesterorterna eller bland vårdtagarna för där bland de sistnämnda finns risken för genombrottsinfektioner trots vaccinering. Särskilt hos de allra äldsta.

Personangrepp innebär altså att jag var mitt i prick! att du har vaccinerat dig spelar mig ingen roll då jag inte värdesätter de alls, det avgör inte vilka jag umgås med.. rent ut sagt bryr jag mig inte om det.
Men du bör nog tänka om i det där läget.. du besvarade inte frågorna varför?
Citera
2021-08-02, 13:59
Medlem
100 fullvaccinerade på HMS Queen Elizabeth har blivit smittade. Det borde ge en intressant studie så småningom.
Citera
2021-08-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du fattar väll själv att 99% är total propagandalögn.
Lite som att du själv förstår att en detaljerad studie av cirkus 1% av de dagliga smittfallen (från samma relativt begränsade område och tidsperiod) inte ger hela bilden av vaccinernas skyddseffekt alltså?
Citera
2021-08-02, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Nej, det är så uppenbart, misstänker att flera av pro-vaxxers skribenterna här i tråden försöker att grotta ned sig i siffror alldeles för mycket så de inte ser skogen för alla träd, kejsaren är ju naken, det har ju varit uppenbart länge.

det jag inte förstår riktigt är vart är baslinjen med vaccinerna? man säger 95% skydd, vilken utgångspunkt utgår man från? risken att dö eller bli svårt sjuk? vad ligger den baslinjen på?

jag har inte utbildning att verkligen förstå en vetenskaplig skriven studie, vilket jag tror många här inte har.
Citera
2021-08-02, 14:08
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja det går inte att försvara längre. Visst kan man dividera fram och tillbaka att det ger en viss riskreduktion hos gamlingar och att de absoluta talen för smitta minskar men i det stora hela så ger vaccinen långt ifrån det som lovades. Långt ifrån!

Hade dom verkligen varit så effektiva som utlovat hade man öppnat upp för länge sedan. Men som vi vet har det här aldrig handlat om ett virus över huvudtaget. Det är bara en ursäkt

Citat:
Nej, det är så uppenbart, misstänker att flera av pro-vaxxers skribenterna här i tråden försöker att grotta ned sig i siffror alldeles för mycket så de inte ser skogen för alla träd, kejsaren är ju naken, det har ju varit uppenbart länge.

Vaxxet är ett jävla skämt. Helt vanlig D-Vitamin har högre skyddseffekt.
Vilket vi ser tydligt på sommarhalvåret.

Of 50 patients treated with calcifediol, one required admission to the ICU (2%),
while of 26 untreated patients, 13 required admission

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7456194/

98% skydd
Citera
2021-08-02, 14:13
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
det jag inte förstår riktigt är vart är baslinjen med vaccinerna? man säger 95% skydd, vilken utgångspunkt utgår man från? risken att dö eller bli svårt sjuk? vad ligger den baslinjen på?

jag har inte utbildning att verkligen förstå en vetenskaplig skriven studie, vilket jag tror många här inte har.

Jag tänker så här, man behöver inte vara en professor eller ha en jättehög utbildning för att kunna förstå allt, det är bara löjligt att försöka förminska människor med prat om låg IQ eller låg utbildningsnivå, om man är observant kan man själv försöka sätta sig in i statistik och jämföra exempelvis dödlighet i förhållande till tidigare år och folkmängd (och då inte bara titta några år tillbaka till 2015 utan längre tillbaka, typ 10 år eller helst mer) samt gräva lite efter information, (vad hände t.ex. med influensan år 2020/2021) men vad det gäller dessa vacciners effektivitet så räcker det ju ganska bra med att följa utvecklingen och se vad som händer.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-08-02 kl. 14:15.
Citera
2021-08-02, 14:17
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vaxxet är ett jävla skämt. Helt vanlig D-Vitamin har högre skyddseffekt.
Vilket vi ser tydligt på sommarhalvåret.

Of 50 patients treated with calcifediol, one required admission to the ICU (2%),
while of 26 untreated patients, 13 required admission

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7456194/

98% skydd
Det är inget nytt att svenne svensson gärna proppar sig full med mediciner från big pharma istället för att leva sunt. Folk kan vara alkoholister, ha diabetes, övervikt och fan hans moster men istället för att göra grovjobbet så tar dom den enkla vägen och tar nått piller, som bara ger massa knasiga biverkningar. Och in i det sista skyller dom på allt annat än grundproblemet. "Nejdå jag dricker inte för mycket, jag får medicin för mina skakningar som beror på x y z..." *häller upp ett glas vin

Människor är patetiska
Citera
2021-08-02, 14:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Tillägnat er samt andra pro-vaxxers som försöker övertyga oss andra om vaccinernas effektivitet och förträfflighet, läs och begrunda, detta är det enda man behöver titta på vad gäller vaccinernas effektivitet (eller bristande effektivitet):

https://twitter.com/justin_hart/status/1422037851609260034/photo/3

Ni behöver inte hålla på och sifferdribbla fram och tillbaka något mer, det fyller bara ut tråden i onödan, det räcker nu.

Det där är ju lögn. Det rör en mutation som vaccinet inte var designat för och det gäller enbart insjuknande, inte svår covid. Det är som att säga att motorsågen var helt värdelös för att man bara kunde använda den med 90% effektivitet under vattnet.
Citera
2021-08-02, 14:19
Medlem
Citat:
Vaccinpasset är svårt att förfalska. Åtminstone det svenska.

Och vilka evenemang tror du har vakter som kan se skillnad på äkta och falska vaxxinpass? Krogar? Pubar? Restauranger? Fotbollsarenor? Operan? Biografer?
Citera
2021-08-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det är inget nytt att svenne svensson gärna proppar sig full med mediciner från big pharma istället för att leva sunt. Folk kan vara alkoholister, ha diabetes, övervikt och fan hans moster men istället för att göra grovjobbet så tar dom den enkla vägen och tar nått piller, som bara ger massa knasiga biverkningar. Och in i det sista skyller dom på allt annat än grundproblemet. "Nejdå jag dricker inte för mycket, jag får medicin för mina skakningar som beror på x y z..." *häller upp ett glas vin

Människor är patetiska

Ja, så är det, majoriteten vill ta den lätta vägen, de tar hellre ett piller eller ett ineffektivt vaccin än att anstränga sig i onödan, tänk bara nu på alla som har fortsatt att leva som vanligt (ohälsosam livsstil) med övervikt, fetma och annan livsstilsrelaterad hälsoproblematik, som har stängt in sig och begränsat sig i rädsla för viruset i över ett år i väntan på de så uppsjåsade vaccinerna, de som hade hoppats på att få börja leva som vanligt igen och nu visar det sig att vaccinerna är så pass ineffektiva så att fortsatta restriktioner och bärandet av munskydd kommer att behövas även fortsättningsvis.
Citera
2021-08-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Och vilka evenemang tror du har vakter som kan se skillnad på äkta och falska vaxxinpass? Krogar? Pubar? Restauranger? Fotbollsarenor? Operan? Biografer?

Undrar om man kan lägga in en skärmbild på ett vaxxinpass och komma undan med det? Har ej själv sett hur ett pass ser ut och vet inte heller hur det fungerar.
Citera
2021-08-02, 14:27
Medlem
Citat:
Det är inte i den situation förstår du väl att jag menar- Eller är du rent av korkad?

Jag är både fullvaccinerad och har genomgått sjukdomen så jag personligen är inte rädd. Jag hoppas bara att man inte låter er anti-vaxxare att härja på semesterorterna eller bland vårdtagarna för där bland de sistnämnda finns risken för genombrottsinfektioner trots vaccinering. Särskilt hos de allra äldsta.

Kommer du fortsätta ta vaxxinen framöver om gudarna säger så? Hur många sprutor är du beredd att ta, eller är du färdigvaxxad nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in