2021-08-07, 22:23
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Duger massgravar?
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=tablet-android-samsung-rev2&source=android-browser&q=massgravar+covid

Har du direktlänkar till faktiska källor på massgravar och inte skräckporrs artiklar från Aftonbladet, Expressen eller SVT?
Citera
2021-08-07, 22:23
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
En bra bild ger den ju knappast... EMA är ju i princip = vaccinindustrin.

Litar mer på den stora indiska studien om ivm som profylax. Visade ju hur effektivt det är

Släpp det och tänk att Läkemedelsverket är objektiva för det är så .
Citera
2021-08-07, 22:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Som profylax tänker jag mest på den indiska studien där vårdpersonal testade ivm. Resultatet där visade ju att ivm var väldigt effektivt som profylax.

Studien i UK var väl ivm efter viss tid efter positivt test?

OK.. Jag är tyvärr dålig insatt där. Men det är ju sorgligt om det finns fungerande profylax, men som p.g.a. ekonomiska intressen hamnar i skymundan.
Citera
2021-08-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Detta är källan till mina siffror

"Skyddet mot deltavarianten mer än fördubblas efter andra dosen, visar en ny studie.

Två sprutor av Pfizers vaccin ger 88 procents skydd mot att bli sjuk. För Astra Zeneca är motsvarande siffra 67 procent.

– Studien visar att vaccinen är bra. Viktigast är att två doser ger ett kanonbra skydd, säger virusforskaren Ali Mirazimi."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/17zBqK/studie-sa-mycket-okar-skyddet-mot-delta-efter-andra-dosen
Från fake news media och en virusforskare. Finns massor med andra forskare som är av en helt annan uppfattning. Sanningen är den att Ali Mirazimi inte vet. Han killgissar.
Mot deltavarianten är skyddet betydligt sämre.
När han säger bra skydd vad menar han? Det är ju skitsnack. Massor med folk som fått två doser kommer bli sjuka men troligen kommer en del slippa IVA. That's it.
Vaccineras man mot polio har man oftast 100% skydd. Detta skitvaccin är ju rena lotteriet om det skyddar.
Islänningarna är nästan fullvaccinerade ändå sprids smittan lavinartat.

Citat:
While vaccinations reduce the overall risk of catching the delta variant, research published Friday by Public Health England (PHE) found early evidence that people fully vaccinated against Covid-19 may be able to transmit the hyper infectious variant just as easily as those who aren’t.
https://www.forbes.com/sites/jemimamcevoy/2021/08/06/fully-vaccinated-may-transmit-delta-just-as-easily-and-new-variant-shows-signs-of-vaccine-evasion-ea rly-uk-research-suggests/?sh=51582eb31ac5

Lite fler mutationer kommer sänka vaccinets skydd till under 50%. I slutändan handlar det om ditt eget immunförsvar. Covid är ofarligt för dom allra flesta och inget att oroa sig över.
Citera
2021-08-07, 22:35
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Duger massgravar?
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=tablet-android-samsung-rev2&source=android-browser&q=massgravar+covid

Har du gått på det där om "massgravar"? Vissa är verkligen godtrogna.

https://www.rt.com/usa/485539-hart-island-mass-graves-coronavirus/
Citera
2021-08-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Vart är alla likhögar efter Covid 19? Vart är alla överfyllda sjukhus?
Södersjukhuset t.ex. är överfullt men inte pga covid, det var det redan innan. Ordförande i Stockholms läkarförening "betonar att de kortsiktiga problem som finns nu inte har någon koppling till den dagsaktuella situationen med covid-19" (Svenska Dagbladet). Det är därför covid måste beskrivas som ett hot mot mänskligheten eftersom det avslöjar bristerna i sjukvården. För det säger sig självt att om sjukvården varit i bra skick dvs att skattebetalarna fått valuta för sina pengar, hade inte några hundra fler på iva och några tusen fler i övrigt, i ett land på med 10 miljoner invånare, riskerat att "kollapsa" sjukvården.
Citera
2021-08-07, 22:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Släpp det och tänk att Läkemedelsverket är objektiva för det är så .

Knappast... Min sambo som jobbar med småbarn plockar vanligtvis upp varje luftvägsinfektion som dyker upp i klassen. Det resulterade i sjukfrånvaro var tredje vecka i snitt. Jag testade Ivermectin på henne blint o hennes symptom försvann på ett dygn...

Efter mitt test så har vi båda gått på Ivermectin sen julas. Inte en enda minsta snuva sen dess trots fortsatt arbete med barn som har symptom då o då. Att gå från sjuk var tredje vecka till att vara helt symptomfri i 8 månader är helt fantastiskt.

Dessutom har min sambo artros o har inte kunnat springa på 3 år. Nu springer hon varje dag o har inga smärtor längre.

Så de antivirala o antiinflammatoriska egenskaperna hos Ivermectin har helt förändrat hennes liv. Sen kan Läkemedelsverket påstå vad de vill....
Citera
2021-08-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
CDC:s rapport är bara en bekräftelse av vad de flest forskare tror och vad som framkommit i andra studie.

mRNA vaccination boosts cross-variant neutralizing antibodies elicited by SARS-CoV-2 infection

https://science.sciencemag.org/content/372/6549/1413

D.v.s. att immuniseringen efter infektion skulle kunna vara tidsbegränsad och av varierande kvalitet är nog vad de flesta forskare skulle kunna säga är en hållbar hypotes. Så det som CDC nu släpper och som framkommit i andra studier som den ovan är liksom ingen överraskning eller något paradigmskifte. Det är bara påbyggnad av tidigare kunskap som för oss närmare ett klargörande.

Annat är det med studier som helt plötsligt går emot vad man vetat förut eller som en högst begränsad skara foliehattar anser.

Eller om man påstår att de rekommendationerna de flesta internationella experter och myndigheter ger är felaktiga. Då bör man ha lite mer kött på benen. Eller åtminstone en förmåga att läsa vetenskapligt material i ämnet och tolka det.
Den skulle kunna vara tidsbegränsad. Vaccinen säger man nu är tidsbegränsade. Verkar vara bra mycket vanligare att folk med vaccin blir smittade än att folk som genomgått infektion blir det om du frågar mig.
Citera
2021-08-07, 22:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
OK.. Jag är tyvärr dålig insatt där. Men det är ju sorgligt om det finns fungerande profylax, men som p.g.a. ekonomiska intressen hamnar i skymundan.

Att något preparat skulle bli godkänt för profylax som inte har någon potential för stora vinster är helt otänkbart med vårt nuvarande system.

Krävs ju att det görs stora rct som enbart läkemedelsbolag har resurser att genomföra....

Ivermectin har främst studerats i mindre kliniska studier som inte anses tillräckliga för rekommendationer.

Organisationer som brittiska Bird har gjort metastudier på alla kliniska studier o visat att ivermectin fungerar men det bortser våra myndigheter från.

Mycket lobbyverksamhet från big farma tyvärr...
Citera
2021-08-07, 22:49
Medlem
Citat:
Knappast... Min sambo som jobbar med småbarn plockar vanligtvis upp varje luftvägsinfektion som dyker upp i klassen. Det resulterade i sjukfrånvaro var tredje vecka i snitt. Jag testade Ivermectin på henne blint o hennes symptom försvann på ett dygn...

Efter mitt test så har vi båda gått på Ivermectin sen julas. Inte en enda minsta snuva sen dess trots fortsatt arbete med barn som har symptom då o då. Att gå från sjuk var tredje vecka till att vara helt symptomfri i 8 månader är helt fantastiskt.

Dessutom har min sambo artros o har inte kunnat springa på 3 år. Nu springer hon varje dag o har inga smärtor längre.

Så de antivirala o antiinflammatoriska egenskaperna hos Ivermectin har helt förändrat hennes liv. Sen kan Läkemedelsverket påstå vad de vill....

Vart får ni tag i ivermektin? Frågar åt en vän.
Citera
2021-08-07, 22:49
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Varför väljer du att ställa motfrågor istället för att svara på frågor?

Jag tror jag vet varför och släpper därmed ivermectinfrågan för denna gång och hoppas det kommer någon välgjord studie så snart som möjligt.

Det är du som hävdar att de 42 Peer-reviewed studierna inte är välgjorda. https://ivmmeta.com/
Då får du väll referera till vilken/vilka.
Citera
2021-08-07, 22:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Sån otrolig skillnad mellan länderna.

USA = runt 95% ovaccinerade som står för antal fall, sjukhusinläggningar och dödsfall.

UK och Israel = majoriteten är de sjuka är vaccinerade.

USA - 50% vaccinerade
Israel - 62% vaccinerade
UK - 57% vaccinerade

Jag tror inte på Anthony Faucis muntliga utsagor. Den mannen förefaller ha en agenda som vida övertrumfar hans professionalitet.

Fauci: 99,2% av dom som nu avlider i covid är ovaccinerade.
Biden: Det finns ingen pandemi annat än hos de ovaccinerade.

Jag tror inte på ovanstående påståenden. Det kan inte vara så stor skillnad mellan jämförbara länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in